ציון הלא תשאלי
חבר חדש
- הצטרף
- 2/1/25
- הודעות
- 128
נראה לך שאפרסם כזאת חוברת ???בקיצור, האם זה קשור אליך ?
החוברת שלי זה משהו שכתבתי לעצמי בתוך המחשב ללא פירסום כלל ... הוא עצמו ביקש ממני להעיר לו הערות ולהביא לו אותם !!
נראה לך שאפרסם כזאת חוברת ???בקיצור, האם זה קשור אליך ?
הרב אופיר לא חולק !!!נוי שוין
אוייי אוייי אוייי
חולק על הרב עובדיה
אתה יודע עוד כמה חולקים?
אחדש לך שיש עוד הרבה שחולקים
מה הבעיה זה שהוא חולק?.?.?
דיברו כאן על טעויות, ואתה עונה שהוא חולק על הרב עובדיה- טענו חיטים הודה לו באבטיחים
מצטער שחשדתי בכשרים ...נראה לך שאפרסם כזאת חוברת ???
החבורת שלי זה משהו שכתבתי לעצמי בתוך המחשב ללא פירסום כלל ... הוא עצמו ביקש ממני להעיר לו הערות ולהביא לו אותם !!
אוי אוי אוי ... הם דיברו על כך ועניתי להם !!נוי שוין
אוייי אוייי אוייי
חולק על הרב עובדיה
אתה יודע עוד כמה חולקים?
אחדש לך שיש עוד הרבה שחולקים
מה הבעיה זה שהוא חולק?.?.?
דיברו כאן על טעויות, ואתה עונה שהוא חולק על הרב עובדיה- טענו חיטים הודה לו באבטיחים
הוא אשר אמרתי שהגבת באבטיחיםעניתי להם
כמה קל שהמקלדת סובלת הכלבקיצור, האם זה קשור אליך ?
לא כתבתי טעויות !!!והוא גם ביקש שתפרסם את כל הטעויות שלו (לשיטתך כמובן)...
כתבת או לא כתבת?כתבתי חוברת שלימה והראתי לו אותה, שלל טעויות שלו ... ובפרט בהלכות ברכות ...
ולרוב הדברים הוא הסכים שזה "הערה טובה" ...
נכתוב בהמשך כמה דוגמאות ...
מי אמר את המשפט הזה "והראתי לו אותה, שלל טעויות שלו"??..?.??כתבתי חוברת שלימה והראתי לו אותה, שלל טעויות שלו ... ובפרט בהלכות ברכות ...
צודק ... מודה ועוזב ירוחם !!!כתבת או לא כתבת?
ואכתוב לכם כמה דוגמאות שיהיה לי זמן לכתוב כמות של חומר ...
כבר כתבתי שאני נהנה מאוד מבקיאותו ומבהירותו ומהחישובים שלו.הגאון הרב אופיר מלכה התקיים בו הפסוק "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"
ב"ה ספריו הבהירים מתפשטים בכל קצוות תבל, ולמרות מה שדיברו נגדו (ואולי דווקא בגלל זה) כל מי שפותח בספריו אחר לימוד הסוגיא וההלכה לא יכול שלא להתפעל וליהנות
ואין שום מניעה לחלוק בכבוד כדרכה של תורה וגם לי יש באיזהו מקומן הערות והשגות כפי קוצר מצע שכלי, אבל אין בכך כי הוא זה לגרע מגדלותו כי"ר
והעיקר שיהיו נוחים זה לזה בהלכה...
כנראה לא עברת על ספריו החדשים בהל' שבתעיון אין שם כמעט.
למד מזה דין חדש?!
אתה החלטת שהמודד הוא אם למד מזה דין חדש. אף אחד לא חייב לך כלום.כתבתי היכן ראית שמוציא דין חדש, כפי שכתבת:
אתה כתבת שהוא מוציא דינים חדשים בצורה כזו:אתה החלטת שהמודד הוא אם למד מזה דין חדש. אף אחד לא חייב לך כלום.
אני מחליט שהמודד הוא אם הוא מעתיק כמו תוכי את דברי אביו או לא.
לא איכפת לי מה למד מזה או לא. עצם הפסק עצמו, עוד בלי ללמוד ממנו דבר חדש הוא לא מתחיל.
ולכן די לדמגוגיה.
ואם כבר שאלת מה למד מזה - למד מזה לתקוף שוב את האור לציון ולהוכיח כמה אביו צודק וכמה האור לציון אחר אלף המחילות, ואחר כל הכבוד הראוי שלא צריך לשבח את השמש, ושאנו מעריכים אותו מאוד 'אבל הוא לא היה בקי, לא ידע עוד תוס' במסכת פסחים, צריך בקיאות התורה וכו' וכו''.
זה מספיק גרוע. אין לך דבר גרוע מזה.
אז אתה מודה שדבריך אינם נכונים?כשם שהרב יצחק סומך על דברי הפוסקים שהובאו ברב עובדיה ולומד מהם דינים חדשים בעוד שבמקורות מבואר אחרת.
יש בקול הלשוןאולי מישהו יכול להעלות את העלון השבועי המורחב של הרב אופיר מלכה, או את השיעורים שהוא מוסר מידי שבוע בכולל של הרב מיימוני?
הולך שם אש!!! עם גדולי וטובי הלמדנים בציבור הספרדי
[אגב - הבן של הרב יצחק הגאון רבי עובדיה נמצא איתו שם ביחד בכולל וגם הגאון רבי מנשה טופיק אביעזרי ועוד ת"ח חשובים]
www2.kolhalashon.com
מרן הראש"ל רבי דוד שליט"א שיבח את הרב אופיר מלכא בחידון על העיון העמוק שיש לו שניכר מהשאלות של החידון (בדקה 1:45:30, וכן בהמשך דבריו שאמר שכל מי שיכול ימשיך בדרכו של הרב אופיר ללמוד בעיון)כבר כתבתי שאני נהנה מאוד מבקיאותו ומבהירותו ומהחישובים שלו.
עיון אין שם כמעט.
אפשר לשבח אותו במה שיש בספריו, א"צ לשבח במה שאין.
שים לב שאתה הולך סחור סחור, מנסה למשוך זמן ולהטריל את כולם.אז אתה מודה שדבריך אינם נכונים?
כתבתי בתחילת דברי שאני לא מתכנן להרחיב בזה. וכך בעז"ה אעשה, זה שיש אנשים ששוב ושוב מבקשים שאכתוב לא יזיז אותי מזה.שים לב שאתה הולך סחור סחור, מנסה למשוך זמן ולהטריל את כולם.
אתה מתחמק מהכל. לא כתבת שום דבר על הרב אופיר שהוא למד דבר שלא כדין. לא אמרת מה שאלת אותו ומה ענך. אתה מנסה לתפוס כל אחד על המלה שלו בסוג של קטנוניות.
אני בסה"כ העתקתי את דבריך בשינוי השם. תאמין לי שיש פי כמה וכמה מקרים שהרב יצחק סומך על הרב עובדיה 'להוציא דינים חדשים' מאשר הרב אופיר.
אין לי את הזמן לחשוב ולהתעסק בזה יותר מדאי.
הבנת את הכיוון. אני מקוה.
נא לא להטריד סתם את הציבור כאן.
אם יש לך דברים ענינים כתוב. אם לא - חבל על הזמן של כולם.
למי שלא שם לב, נוספה הערת מנהל בתחילת האשכול.הערת מנהל: פוצל מאשכול אחר
הרב אופיר מלכא הוא הדוגמא הטובה ביותר לבקיאות, בלי עיון.
ממש לא הדרך של אף אחד מרבותינו. (לא הגרב"צ לא הגרע"י זיע"א, ולא יבדל"א הרב סאלים והרב זעפרני).
ואם תעקבו אחריו תראה שיש דברים שודאי לא ראה במקורם ומביא מהם ראיה, בעוד שאם היה רואה במקורם היה רואה או שאין ראיה או שיש ראיה להיפך.
ושוב למרות שכתבת שהרב יצחק מוציא דינים, לא הבאת אפי' מקום אחד, הבאת רק מקומות שהעתיק דברי אביו ואל הוציא דין חדש.
הוא התיר זאת ע"פ המנחת כהן, שכתב שאין בישול אחרי בישול במים משום שזה מצטמק ורע לו, והביא ראיה [המנח"כ] מהגמ' שמים נקראים מצטמק ורע לו.הראש"ל רבי יצחק התיר להרתיח מים קרים על הפלטה, אם הורתחו מבעוד יום, וזה חידוש גדול, על סמך מה שהתיר אביו בקפה בתוך תשובת יביע אומר (כמדומני יבי"א חלק י') משום מצטמק ורע לו. אבל הוא התיר רק בקפה, והרב יצחק יוסף חידש גם במים שהתבשלו. יש לציין גם שאחיו ר' אברהם חלק עליו ואסר.
נראה לי שבהלכה ברורה הוכיח את זה.הוא התיר זאת ע"פ המנחת כהן, שכתב שאין בישול אחרי בישול במים משום שזה מצטמק ורע לו, והביא ראיה [המנח"כ] מהגמ' שמים נקראים מצטמק ורע לו.
אך מה שקשייא אדבריו- דכל מה שהגמ' קראה למים מצטמק ורע לו זה רק כלפי "שהייה" דאין חשש שמא יחתה כי אם יחתה אז המיים יתאדו וזה המצטמק ורע לו
אבל לא גבי בישול אחר בישול, דשם איך אפשר לקרוא לזה מצטמק ורע לו, הרי הוא צריך את המים החמים וזה הטוב שבו, ומה שמתאדה קצת וכי הלזה יקרה "ורע לו"?.