עיונים בתורת רבי אופיר מלכא שליט''א

באנר תרומה
בקיצור, האם זה קשור אליך ?
נראה לך שאפרסם כזאת חוברת ???

החוברת שלי זה משהו שכתבתי לעצמי בתוך המחשב ללא פירסום כלל ... הוא עצמו ביקש ממני להעיר לו הערות ולהביא לו אותם !!
 
נוי שוין
אוייי אוייי אוייי
חולק על הרב עובדיה

אתה יודע עוד כמה חולקים?
אחדש לך שיש עוד הרבה שחולקים

מה הבעיה זה שהוא חולק?.?.?
דיברו כאן על טעויות, ואתה עונה שהוא חולק על הרב עובדיה- טענו חיטים הודה לו באבטיחים
הרב אופיר לא חולק !!!
הוא מביא את המ''ב והחולקים, ותו לא.
 
נוי שוין
אוייי אוייי אוייי
חולק על הרב עובדיה

אתה יודע עוד כמה חולקים?
אחדש לך שיש עוד הרבה שחולקים

מה הבעיה זה שהוא חולק?.?.?
דיברו כאן על טעויות, ואתה עונה שהוא חולק על הרב עובדיה- טענו חיטים הודה לו באבטיחים
אוי אוי אוי ... הם דיברו על כך ועניתי להם !!
 
והוא גם ביקש שתפרסם את כל הטעויות שלו (לשיטתך כמובן)...
לא כתבתי טעויות !!!
כתבתי דברים שהוא חולק על מרן הב"י ועל הרב עובדיה ... ועל כמה דברים שמותר להעיר כפי דרכה של תורה ...
טעויות ??????????
לא כתבתי !!

אבל גם טעויות - מותר שיהיה לכל אחד !!
למי אין טעויות ???
ל-כ-ו-ל-ם !!

והכל בסדר !!
 
כתבתי חוברת שלימה והראתי לו אותה, שלל טעויות שלו ... ובפרט בהלכות ברכות ...
ולרוב הדברים הוא הסכים שזה "הערה טובה" ...
נכתוב בהמשך כמה דוגמאות ...
כתבת או לא כתבת?
 
ואכתוב לכם כמה דוגמאות שיהיה לי זמן לכתוב כמות של חומר ...

אני רוצה להאמין שאתה דובר אמת.

ובהנחה שאתה דובר אמת, בזמן ששרפת כאן באשכול על האשמות שונות ללא הוכחות, יכולת להעתיק ולהדביק ספריה שלימה.

מדוע אתה מתחמק?
 
הגאון הרב אופיר מלכה התקיים בו הפסוק "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"
ב"ה ספריו הבהירים מתפשטים בכל קצוות תבל, ולמרות מה שדיברו נגדו (ואולי דווקא בגלל זה) כל מי שפותח בספריו אחר לימוד הסוגיא וההלכה לא יכול שלא להתפעל וליהנות
ואין שום מניעה לחלוק בכבוד כדרכה של תורה וגם לי יש באיזהו מקומן הערות והשגות כפי קוצר מצע שכלי, אבל אין בכך כי הוא זה לגרע מגדלותו כי"ר
והעיקר שיהיו נוחים זה לזה בהלכה...
 
הגאון הרב אופיר מלכה התקיים בו הפסוק "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"
ב"ה ספריו הבהירים מתפשטים בכל קצוות תבל, ולמרות מה שדיברו נגדו (ואולי דווקא בגלל זה) כל מי שפותח בספריו אחר לימוד הסוגיא וההלכה לא יכול שלא להתפעל וליהנות
ואין שום מניעה לחלוק בכבוד כדרכה של תורה וגם לי יש באיזהו מקומן הערות והשגות כפי קוצר מצע שכלי, אבל אין בכך כי הוא זה לגרע מגדלותו כי"ר
והעיקר שיהיו נוחים זה לזה בהלכה...
כבר כתבתי שאני נהנה מאוד מבקיאותו ומבהירותו ומהחישובים שלו.
עיון אין שם כמעט.
אפשר לשבח אותו במה שיש בספריו, א"צ לשבח במה שאין.
 
עיון אין שם כמעט.
כנראה לא עברת על ספריו החדשים בהל' שבת
ואגב אם תעיין בעצמך תראה שלפעמים 'מקפל' במשפט אחד הרבה עיון ולמדנות, אלא שאין דרכו להאריך כדי לא להכביד על הקורא...
ודי כבר עם הצרות עין והקנאה!!
אני גם פוסק כמו מרן הגרע"י זצוק"ל אבל אין בכך סתירה ואדרבה צריך לתמוך בו שמזכיר תדיר את מרן בכבוד הראוי לו, וזכותו לחוש להחמיר
(גם אם יש לפעמים טענות בצורת הצגתו את הדברים ואכמ"ל אין היתר להשמיצו בראש כל חוצות... ובפרט בספיה"ע)
 
אני גם חשבתי פעם שעיון זה לא הדבר שבו הוא מתבלט היה ברור לי שהוא איש מעמיק
רק שחשבתי שזה לא הייחודיות שלו עד שראיתי את ספרו החדש לגבי הסוגיא של טלטול קטן
שיש בידו מוקצה בריש פרק נוטל איך שהוא מעמיד שם את הסוגיא של טלטול מן הצד והבנתי
שגם בדבר הזה הוא מאד מיוחד
 
אולי מישהו יכול להעלות את העלון השבועי המורחב של הרב אופיר מלכה, או את השיעורים שהוא מוסר מידי שבוע בכולל של הרב מיימוני?
הולך שם אש!!! עם גדולי וטובי הלמדנים בציבור הספרדי
[אגב - הבן של הרב יצחק הגאון רבי עובדיה נמצא איתו שם ביחד בכולל וגם הגאון רבי מנשה טופיק אביעזרי ועוד ת"ח חשובים]
 
למד מזה דין חדש?!
כתבתי היכן ראית שמוציא דין חדש, כפי שכתבת:
אתה החלטת שהמודד הוא אם למד מזה דין חדש. אף אחד לא חייב לך כלום.
אני מחליט שהמודד הוא אם הוא רק מעתיק את דברי אביו או לא.
לא איכפת לי מה למד מזה או לא. עצם הפסק עצמו, עוד בלי ללמוד ממנו דבר חדש הוא לא מתחיל.
ולכן די לדמגוגיה.

ואם כבר שאלת מה למד מזה - למד מזה לתקוף שוב את האור לציון ולהוכיח כמה אביו צודק וכמה האור לציון אחר אלף המחילות, ואחר כל הכבוד הראוי שלא צריך לשבח את השמש, ושאנו מעריכים אותו מאוד 'אבל הוא לא היה בקי, לא ידע עוד תוס' במסכת פסחים, צריך בקיאות התורה וכו' וכו''.
זה מספיק גרוע. אין לך דבר גרוע מזה.
 
אתה החלטת שהמודד הוא אם למד מזה דין חדש. אף אחד לא חייב לך כלום.
אני מחליט שהמודד הוא אם הוא מעתיק כמו תוכי את דברי אביו או לא.
לא איכפת לי מה למד מזה או לא. עצם הפסק עצמו, עוד בלי ללמוד ממנו דבר חדש הוא לא מתחיל.
ולכן די לדמגוגיה.

ואם כבר שאלת מה למד מזה - למד מזה לתקוף שוב את האור לציון ולהוכיח כמה אביו צודק וכמה האור לציון אחר אלף המחילות, ואחר כל הכבוד הראוי שלא צריך לשבח את השמש, ושאנו מעריכים אותו מאוד 'אבל הוא לא היה בקי, לא ידע עוד תוס' במסכת פסחים, צריך בקיאות התורה וכו' וכו''.
זה מספיק גרוע. אין לך דבר גרוע מזה.
אתה כתבת שהוא מוציא דינים חדשים בצורה כזו:
כשם שהרב יצחק סומך על דברי הפוסקים שהובאו ברב עובדיה ולומד מהם דינים חדשים בעוד שבמקורות מבואר אחרת.
אז אתה מודה שדבריך אינם נכונים?
 
אולי מישהו יכול להעלות את העלון השבועי המורחב של הרב אופיר מלכה, או את השיעורים שהוא מוסר מידי שבוע בכולל של הרב מיימוני?
הולך שם אש!!! עם גדולי וטובי הלמדנים בציבור הספרדי
[אגב - הבן של הרב יצחק הגאון רבי עובדיה נמצא איתו שם ביחד בכולל וגם הגאון רבי מנשה טופיק אביעזרי ועוד ת"ח חשובים]
יש בקול הלשון
מקוה שהעתקתי את הקישור הנכון
 
כבר כתבתי שאני נהנה מאוד מבקיאותו ומבהירותו ומהחישובים שלו.
עיון אין שם כמעט.
אפשר לשבח אותו במה שיש בספריו, א"צ לשבח במה שאין.
מרן הראש"ל רבי דוד שליט"א שיבח את הרב אופיר מלכא בחידון על העיון העמוק שיש לו שניכר מהשאלות של החידון (בדקה 1:45:30, וכן בהמשך דבריו שאמר שכל מי שיכול ימשיך בדרכו של הרב אופיר ללמוד בעיון)
 
אז אתה מודה שדבריך אינם נכונים?
שים לב שאתה הולך סחור סחור, מנסה למשוך זמן ולהטריל את כולם.
אתה מתחמק מהכל. לא כתבת שום דבר על הרב אופיר שהוא למד דבר שלא כדין. לא אמרת מה שאלת אותו ומה ענך. אתה מנסה לתפוס כל אחד על המלה שלו בסוג של קטנוניות.

אני בסה"כ העתקתי את דבריך בשינוי השם. תאמין לי שיש פי כמה וכמה מקרים שהרב יצחק סומך על הרב עובדיה 'להוציא דינים חדשים' מאשר הרב אופיר.

אין לי את הזמן לחשוב ולהתעסק בזה יותר מדאי.

הבנת את הכיוון. אני מקוה.

נא לא להטריד סתם את הציבור כאן.

אם יש לך דברים ענינים כתוב. אם לא - חבל על הזמן של כולם.
 
שים לב שאתה הולך סחור סחור, מנסה למשוך זמן ולהטריל את כולם.
אתה מתחמק מהכל. לא כתבת שום דבר על הרב אופיר שהוא למד דבר שלא כדין. לא אמרת מה שאלת אותו ומה ענך. אתה מנסה לתפוס כל אחד על המלה שלו בסוג של קטנוניות.

אני בסה"כ העתקתי את דבריך בשינוי השם. תאמין לי שיש פי כמה וכמה מקרים שהרב יצחק סומך על הרב עובדיה 'להוציא דינים חדשים' מאשר הרב אופיר.

אין לי את הזמן לחשוב ולהתעסק בזה יותר מדאי.

הבנת את הכיוון. אני מקוה.

נא לא להטריד סתם את הציבור כאן.

אם יש לך דברים ענינים כתוב. אם לא - חבל על הזמן של כולם.
כתבתי בתחילת דברי שאני לא מתכנן להרחיב בזה. וכך בעז"ה אעשה, זה שיש אנשים ששוב ושוב מבקשים שאכתוב לא יזיז אותי מזה.
ופלא עליך שאתה פותח פרים שאתה לא מודע לדבר זה.
ושוב למרות שכתבת שהרב יצחק מוציא דינים, לא הבאת אפי' מקום אחד, הבאת רק מקומות שהעתיק דברי אביו ואל הוציא דין חדש.
ולעצם ההערה שלך לגבי ספיה"ע כבר הערתי כן לפני שנים רבת והערתי עוד כמה הערות כמו שכתבתי לעיל.
 
הערת מנהל: פוצל מאשכול אחר

הרב אופיר מלכא הוא הדוגמא הטובה ביותר לבקיאות, בלי עיון.
ממש לא הדרך של אף אחד מרבותינו. (לא הגרב"צ לא הגרע"י זיע"א, ולא יבדל"א הרב סאלים והרב זעפרני).
ואם תעקבו אחריו תראה שיש דברים שודאי לא ראה במקורם ומביא מהם ראיה, בעוד שאם היה רואה במקורם היה רואה או שאין ראיה או שיש ראיה להיפך.
למי שלא שם לב, נוספה הערת מנהל בתחילת האשכול.

בתודה רבה להנהלה על כך.
 
ושוב למרות שכתבת שהרב יצחק מוציא דינים, לא הבאת אפי' מקום אחד, הבאת רק מקומות שהעתיק דברי אביו ואל הוציא דין חדש.

הראש"ל רבי יצחק התיר להרתיח מים קרים על הפלטה, אם הורתחו מבעוד יום, וזה חידוש גדול, על סמך מה שהתיר אביו בקפה בתוך תשובת יביע אומר (כמדומני יבי"א חלק י') משום מצטמק ורע לו. אבל הוא התיר רק בקפה, והרב יצחק יוסף חידש גם במים שהתבשלו. יש לציין גם שאחיו ר' אברהם חלק עליו ואסר.
 
הראש"ל רבי יצחק התיר להרתיח מים קרים על הפלטה, אם הורתחו מבעוד יום, וזה חידוש גדול, על סמך מה שהתיר אביו בקפה בתוך תשובת יביע אומר (כמדומני יבי"א חלק י') משום מצטמק ורע לו. אבל הוא התיר רק בקפה, והרב יצחק יוסף חידש גם במים שהתבשלו. יש לציין גם שאחיו ר' אברהם חלק עליו ואסר.
הוא התיר זאת ע"פ המנחת כהן, שכתב שאין בישול אחרי בישול במים משום שזה מצטמק ורע לו, והביא ראיה [המנח"כ] מהגמ' שמים נקראים מצטמק ורע לו.

אך מה שקשייא אדבריו- דכל מה שהגמ' קראה למים מצטמק ורע לו זה רק כלפי "שהייה" דאין חשש שמא יחתה כי אם יחתה אז המיים יתאדו וזה המצטמק ורע לו

אבל לא גבי בישול אחר בישול, דשם איך אפשר לקרוא לזה מצטמק ורע לו, הרי הוא צריך את המים החמים וזה הטוב שבו, ומה שמתאדה קצת וכי הלזה יקרה "ורע לו"?.
 
הוא התיר זאת ע"פ המנחת כהן, שכתב שאין בישול אחרי בישול במים משום שזה מצטמק ורע לו, והביא ראיה [המנח"כ] מהגמ' שמים נקראים מצטמק ורע לו.

אך מה שקשייא אדבריו- דכל מה שהגמ' קראה למים מצטמק ורע לו זה רק כלפי "שהייה" דאין חשש שמא יחתה כי אם יחתה אז המיים יתאדו וזה המצטמק ורע לו

אבל לא גבי בישול אחר בישול, דשם איך אפשר לקרוא לזה מצטמק ורע לו, הרי הוא צריך את המים החמים וזה הטוב שבו, ומה שמתאדה קצת וכי הלזה יקרה "ורע לו"?.
נראה לי שבהלכה ברורה הוכיח את זה.

אשמח אם משהו יבדוק את זה.
 
ראשי תחתית