הרב חותה השיב עכשיו להתקפה של הרב אברהם יוסף, אבל לצערנו הוא התייחס רק לחששות הישנים של עירוב מים והציבור וכו', ולא עסק בחשש החדש של חומרי ההתפחה.
אם יש לך קשר איתו, תוכל אולי להאיר את עיניו למה שכתבת לעיל מה צריך להיות מוקד הדיון בזמנינו?
מה אתה רוצה ממני, אתה רצית ללמוד מסכנה לאיסור והסברתי שיש חילוק הלכתי ביניהם אחר כך הסברת את עצמך וסימנתי לך לחיוב יען שהדימוי לסבר את האוזן מקובל.
לא זרקתי פה סיסמאות לאויר.
אתה צודק במאה אחוז אני רק אומר שעל פי האמת הוא לא צריך בכלל להתנצל,
בפרט שהא דיבר כל כך יפה ולא זילזל רק אמר לא כדאי להסתכן,
וכבר יצאו עליו ככה?
תמוה מאד.
בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.
בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.
מרן תיאר את ביקורו האישי במפעל: "לפני שלוש או ארבע או חמש שנים (אני לא זוכר תאריך מדויק) הלכתי לשם כמה שעות, מההתחלה ועד הסוף. וגם הייתי בכרמל לראות איך לוקחים משם. ובד"כ כשאני הולך למקום – תמיד אני מוצא הערות (והרבה הערות!), אבל שם לא הייתה לי אפילו הערה אחת! באמת הם עושים על הצד הטוב ביותר!"
בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.
אני פניתי לפני כמה שנים לנותן הכשרות לפפושדו, הוא דחה אותי בזלזול - 'מה-זה כל מי שרוצה יבוא לפה?', ממש זרק אותי כמו טישו. בשיא הכעס.
"עכשיו, כשאני מדבר ברדיו וברוך השם הדברים קצת עושים רעש, שנה שעברה התקשר אליי תלמיד חכם מחולון 'הוא מזמין אותך'. אני לא מגיע לביקור יזום, רבותיי. אני בביקור פתע רוצה לבוא. יזום? כל מה שמספרים יראו לך. יראו לך ששוטפים... יש הרבה דברים מה לדבר.
מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך זה מסתדר?
אם הוא רוצה לבוא בביקור פתע, אז למה הוא פנה לנותן הכשרות?! הוא היה צריך פשוט לבוא...
ואם הוא התקשר לנותן הכשרות והוא היה מסכים לו לבוא - אז זה כבר לא ביקור פתע אלא יכולים להראות לו את כל הדברים כמו שהוא חשש שיראו לו ב"ביקור יזום" כלשונו.