פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
מה קשור לאיות השם?! כך היא דרכה של תורה? כשאין לך מה לענות אתה עובר להתקפות אישיות?!
ומה זה קשור מי אומר? קשור מה הוא אומר!
אם הוא אומר דברים של טעם, אז למה לא לשמוע לו, או לכה"פ לחשוש, או לכה"פ לעיין בדבר?
כוונתי היא, שהיות והרב יוסף עוסק בזה שנים טובא.
והוא גם היום עומד על דעתו בעניין. לא כל טענה של איזה רב חשוב ככל שיהיה תערער לי את ההלכה.

אני האחרון שיתקיף רבנים בכלל.
 
כוונתי היא, שהיות והרב יוסף עוסק בזה שנים טובא.
הוא גם עוסק שנים 'בהוראה הלכה למעשה' בתקיפות. וראה באשכול הסמוך מקצת מן המקצת מן הטעויות שלו.
מה שאני מעלה באשכול הסמוך הוא רק מהתקופה האחרונה ממש.
מה ששמעתי ב20 שנה האחרונות אין הפה יכולה לדבר, ולא הקולמוס יכול לכתוב.
מספיק לראות את התמליל הנ"ל שבו רואים את רמת ההבנה של המושגים העדינים והחילוק בין הדברים כדי להבין זאת.
 
הוא גם עוסק שנים 'בהוראה הלכה למעשה' בתקיפות. וראה באשכול הסמוך מקצת מן המקצת מן הטעויות שלו.
מה שאני מעלה באשכול הסמוך הוא רק מהתקופה האחרונה ממש.
מה ששמעתי ב20 שנה האחרונות אין הפה יכולה לדבר, ולא הקולמוס יכול לכתוב.
מספיק לראות את התמליל הנ"ל שבו רואים את רמת ההבנה של המושגים העדינים והחילוק בין הדברים כדי להבין זאת.
הגרש"מ עמר שליט"א נכנס לעובי הקורה ודן בחומרי ההתפחה והשיב למ"ש הגר"א בקשי דורון זצ"ל
 
דעת הרב דוד שליט"א:
הובא כבר כאן:
 
מבלי לחוות דעה.
רק מביא ציטוט:



"ומעניין על כולם אף אחד לא מדבר. על מה מדברים הרבה אנשים לאסור? על פפושדו. פפושדו, מרן הרב עובדיה יוסף ע"ה הוא הקים את זה. ואני דיברתי עם שני רבנים שהם היו ה'ידא אריכתא' של הרב - רבי אליהו שרים ע"ה והרב משה מאיה יבדל לחיים, ואני שאלתי אותם שאלות נוקבות".

"ואני לפני כשלוש או ארבע או חמש שנים (אני לא זוכר תאריך) הלכתי לשם כמה שעות מההתחלה ועד הסוף. ואני גם הייתי בכרמל כשהיו לוקחים משם, לראות איך לוקחים וכו'. ובד"כ כאשר אני הולך למקום, בכל מקום אני מוצא הערות (והרבה הערות!), שם לא הייתה לי אפילו הערה אחת! באמת הם עושים... מי שאוכל מצה שמורה, שם זה לא קמח של שמורה, אז הוא לא יכול לאכול את זה בפסח. אבל מלבד הבעיה הזאת של שמורה, אין שום חסרון! עשוי על הצד הטוב ביותר! והם עשויים בצורה מאד שונה מכל העוגיות, יש להם צורה ייחודית. ככה שזה לא מכשיל אף אחד. ודאי שאפשר לאכול. מי שהוא אוכל מצה רגילה, ודאי יאכלו וישבעו, בלי שום בעיה".

"כל הדברים ש... אני לא רוצה לפרט, היה לי ויכוח עם אחד הרבנים הראשיים בצורה גלויה ומפורסמת. ואני אין לי בזה שום מגע. רק אני אומר לכם זה דבר היחידי שאפשר לאכול. ועל כל השאר שיש בהם פיקפוקים עצומים, עצומים ממש, עליהם אף אחד לא מדבר. "כולם מותרים לכם, כולם שרויים לכם", רק על זה. זה חבל. זה טעות. זה כדאי להמנע מכולם, אבל אם אדם יש לו צורך או לילדים, יקח פפושדו, זה הכי היחידי שאפשר להמליץ עליו. השאר יש בהם בעיות, בעיות רבות לא מעט, והיום עושים גם וופל של פסח מקמח ועושים" וכו'.
 
הוא גם עוסק שנים 'בהוראה הלכה למעשה' בתקיפות. וראה באשכול הסמוך מקצת מן המקצת מן הטעויות שלו.
מה שאני מעלה באשכול הסמוך הוא רק מהתקופה האחרונה ממש.
מה ששמעתי ב20 שנה האחרונות אין הפה יכולה לדבר, ולא הקולמוס יכול לכתוב.
מספיק לראות את התמליל הנ"ל שבו רואים את רמת ההבנה של המושגים העדינים והחילוק בין הדברים כדי להבין זאת.
לא ראיתי אצל עדיין רב שיודע ללמוד.

ודי בזה.
 
לגבי דעת הרב אופיר:
השבת הרב אופיר מלכא היה בעירנו (צפת) והלכתי אתו לשיעורים, ודיברנו רבות בעניין הפפושדו, ואמרתי לו שזה לא נכון מה שכתב שהיום אין חומרי התפחה, והוא אמר לי שהיה כמה שנים שלא השתמשו בהם אבל עכשיו חזרו, והוא תיקן את זה במהדורות החדשות, ועוד.....
הסתכלתי בחנות במרכיבים ובעוגיות של חברת גטניו נכתב שיש חומרי התפחה e500ii ו- e503ii.
מנגד בעוגיות של חברת פפושדו חצי מצופות שוקולד לא כתוב כלל שיש חומרי התפחה.
(זה מה שראיתי באקראי לא בדקתי כל הסוגים).
 
מנגד בעוגיות של חברת פפושדו חצי מצופות שוקולד לא כתוב כלל שיש חומרי התפחה.
(זה מה שראיתי באקראי לא בדקתי כל הסוגים).
כתוב מווסתי חומציות, זה לא קשור ליצירת גזים על ידי סתירת חמוצה?
 
מנגד בעוגיות של חברת פפושדו חצי מצופות שוקולד לא כתוב כלל שיש חומרי התפחה.
גפ במצופות וגם בעוגיות רגילות של פפושדו יש את החומרים הנ"ל. בדקתי עכשיו לידי.
 
ראשי תחתית