פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
חומר ההתפחה שכיום לא משתמשים בו -
איני מבין גדול בזה,
אבל,
אם הסברא נותנת שאם לא נכניס את החומר שמתפיח, לא יהיה תפוח ואוורירי כמו שזה עכשיו,
בצק שילושו אותו רק קמח סוכר ויין, יצא לנו גוש עבה וקשה, חייב משהו שייתן אוויר וכו' ...
 
איני מבין גדול בזה,
אבל,
אם הסברא נותנת שאם לא נכניס את החומר שמתפיח, לא יהיה תפוח ואוורירי כמו שזה עכשיו,
בצק שילושו אותו רק קמח סוכר ויין, יצא לנו גוש עבה וקשה, חייב משהו שייתן אוויר וכו' ...
היו דיונים על חומר התפחה שעשוי מן המים, והרב אלבה הבין שיש לאוסרו כמו שאוסרים מלח (לא משום המים ששואב המלח, אלא משום שהמלח בא מן המים). כיום לא משתמשים בחומר זה.
 
תשובת הרב יצחק לוי
1743340620952.png
1743340635995.png

זה הבעיה ברבנים האלו.

הם לא יודעים לברר מציאות אלא מטייחים אותה [בשוגג או בתמימות או אולי בעיקר כדי שלא לעשות את הרב עובדיה מאכיל חמץ את עם ישראל]

עיינו בתשובתו של הרב אלבה לעיל שהחומר הנ"ל 'מופק' ממים, וגם 'משחרר מים' בתוך התנור.
 
הצג קובץ מצורף 2539
הצג קובץ מצורף 2540

זה הבעיה ברבנים האלו.

הם לא יודעים לברר מציאות אלא מטייחים אותה [בשוגג או בתמימות או אולי בעיקר כדי שלא לעשות את הרב עובדיה מאכיל חמץ את עם ישראל]

עיינו בתשובתו של הרב אלבה לעיל שהחומר הנ"ל 'מופק' ממים, וגם 'משחרר מים' בתוך התנור.
מי גילה לך דם של מי כחול יותר?
לפי מי החלטת למי מהם להאמין?
 
מי גילה לך דם של מי כחול יותר?
לפי מי החלטת למי מהם להאמין?
אני לא מאמין. אני מסתפק.
עצם זה שהם לא ידעו את המציאות האמיתית. וזה כולם מודים - יש כאן בעיה.
הרב עובדיה לא התיר את זה, כי הוא לא ידע בדיוק את כל הפרטים.
כל ניסיון ליישב בכח את הדברים שהרב עובדיה לא ידע - זהו נגיעות אישיות.
יש כאן ספק דאוריתא לחומרא.
 
אני לא מאמין. אני מסתפק.
עצם זה שהם לא ידעו את המציאות האמיתית. וזה כולם מודים - יש כאן בעיה.
הרב עובדיה לא התיר את זה, כי הוא לא ידע בדיוק את כל הפרטים.
כל ניסיון ליישב בכח את הדברים שהרב עובדיה לא ידע - זהו נגיעות אישיות.
יש כאן ספק דאוריתא לחומרא.
דבר אחד ברור
העוגיות ספק חמץ הללו כבר לא קשורות למרן,,,,,
זה חומר אחר,
ב א מ ת הוא לא ידע בדיוק מה יש שם,,,,,,
ספק כרת!!!!!
 
ומ"מ נלע"ד דאף שכ' בבאה"ל בכ"ד דכל שיש שיטה הסוברת דשרי דאחר הפסח אף אם לא מכרו מותר לאכולו אף אם לא נמכר
בנ"ד אף אחר הפסח חייב לבערו, כיון שהכל תלוי במציאות ולא במחלוקת הפוסקים, והמציאות שיש מים, ומחמיץ ובכה"ג לא מצאנו מי שיאמר דיש לסמוך על טעיות ודו"ק.
 
ומ"מ נלע"ד דאף שכ' בבאה"ל בכ"ד דכל שיש שיטה הסוברת דשרי דאחר הפסח אף אם לא מכרו מותר לאכולו אף אם לא נמכר
בנ"ד אף אחר הפסח חייב לבערו, כיון שהכל תלוי במציאות ולא במחלוקת הפוסקים, והמציאות שיש מים, ומחמיץ ובכה"ג לא מצאנו מי שיאמר דיש לסמוך על טעיות ודו"ק.
שמעתי מהרב יגאל בן עזרא מבד"ץ בית יוסף שהעדה החרדית מאשרים אותו אחרי פסח. וד"ל.
 
רציתי לשאול שאלה קטנה.
אני לא מכיר את כל הסוגיא של חומרי ההתפחה וכו' (אני אישית לא אוכל פפושדו לא בפסח ולא בשאר השנה).
רק רציתי להבין, אם אני רואה שהבצק נשאר במשך זמן רב ואינו מחמיץ, זה לא מגלה לי שחומרי ההתפחה לא גורמים לעיסה להחמיץ?
 
עלון של הרב נקי (הוא מדבר על זה הרבה)
במצורף יש תגובות לדברי הרב אופיר מלכא
 
יש תשובות להכל חוץ מחומרי ההתפחה.
בזה הם לא מבינים. עושים עצמם כאילו מבינים.
לא יודעים את המציאות העדכנית ומכשילים את כולם בספק חמץ.
גם הרב אופיר ירד מחשש זה...
אולי תרחיב על כך
כמדומני שאלת חומרי ההתפחה בסיוע אנשי מקצוע נדונה הרבה על ידי הרב בקשי והרב עמאר
מה הן המסקנות?
מתי יש מים בפועל על ידי חומרים אלה?
 
גם הרב אופיר ירד מחשש זה...
אולי תרחיב על כך
כמדומני שאלת חומרי ההתפחה בסיוע אנשי מקצוע נדונה הרבה על ידי הרב בקשי והרב עמאר
מה הן המסקנות?
מתי יש מים בפועל על ידי חומרים אלה?
הרב אופיר טעה בזה שכתב שכיום אין חומר זה.
עיין במאמר של הרב עידוא אלבה שהועלה לעיל שהוא זה שגילה את הענין והרחיב בזה.
 
ראשי תחתית