ולא, אני לא מעוניין בספר "חן וכבוד" שהוציא דברים מהקשרם והשמיט דברים והמציא שמצוה ללכת בפאה נכרית...
דבריך מעידים עליך שלא קראת כלל את הספר
חן וכבוד, בפרט מה שאתה כותב שהוא "המציא שמצווה ללכת בפאה נכרית" כאשר הוא הביא פוסקים רבים הסוברים שבימינו יש לכסות הראש בפאה דוקא, והעתקתי חלק מהדברים
לפורום דידן. אדם המשקר בריש גלי כדי להשמיץ, הוא לא אדם חכם במיוחד.
ומביא 120 מתירים (שרובם הוצאו מהקשרם) א"א להסתמך עליו
גם זה מוכיח שלא קראת כלל את הספר, כי המחבר הביא שם מאה ושלושים פוסקים. אם כן על סמך מה אתה מוציא עליו שם רע ש"הוציא דברים מהקשרם והשמיט דברים"?
נא התכבד והבא
דוגמאות של "השמטות" או "הוצאת דברים מהקשרם" בספר חן וכבוד, ונראה מה היו חלומותיך...
ואגב, ההיסטוריה הוכיחה שכל מי שהאשים את מחבר הספר "חן וכבוד" בהשמטות וזיופים וכדו' התגלה כזייפן ושקרן בעצמו, בבחינת
הפוסל במומו פוסל. לא נותר אלא לחכות ל"חיבור" שלך ולראות מה טיבו...
הרב יניב עסיס
חיבורו בנושא הפאה מלא בעצמו שקרים וזיופים וטענות מביכות, ואין כאן המקום לעסוק בהם כי הוא משמיץ באופן אישי וגם מתבטא בזלזול באופן מבהיל על גדולי הדור שהתירו פאה. על אחד מגדולי הדור שהוא ממש מלאך אלוקים כפשוטו כתב "הוא מראשוני הקופצים לתת הסכמה לספר המתועב הלזה"... לאחר מכן קרא לו "רבני הקאסטם" עפ"ל (גם השווה את המסכימים לאותם שחתמו על עגלי הזהב של ירבעם). על הגר"ח קניבסקי שכתב "אין צורך להחמיר", הגיב "למה? למה לא להחמיר"?? ועל תשובה של אחד הפוסקים כתב במהדורה הראשונה (כנראה לעצמו) "לעיין בפנים, כי יש שם הרבה שטויות" (עפ"ל).
לפיכך נלך לספרו "הישכם אוהבים". בספר זה יש הרבה זיופים מביכים וכבר נדפסו על כך מספר קונטרסים, אך אביא כאן את הדוגמא המשעשעת ביותר.
אחת ההמצאות הידועות שלו ושל חבריו בנושא הפאות בהודו היא "התפילה" קודם הגילוח, כחלק מהניסיון להפוך את התגלחת ל"פולחן" ועבודה לאליל, כשהיא בעצם חלק מ"טהרה" לפני הכניסה לאליל.
ובכן, חיפש הלה בגוגל ומצא תמונה מ"חנוכת הבית" במקום,
אז ביקרה בו משלחת מחברי הנהלת המקום, וחברי המשלחת בירכו לשלום את המגלחים בתנועה של "נמסטה" - הצמדת כפות הידיים אל החזה.
אך הנ"ל בספרו "הישכם" החליט שבתמונה זו רואים
"כמרים וספרים מתפללים לאליל בתחילת הפולחן".... ולא נחה דעתו עד שהמציא גם את תוכן התפילה! לא יאומן כי יסופר.
הרב אורי סופר
בספר "חן וכבוד" הביא את תשובות הגר"ח קניבסקי מכתב ידו שנשלחו אליו בתשובה לשאלותיו. לאחר מכן גם נתן הגר"ח קניבסקי הסכמה לספר, כאשר הספר היה אצלו מספר חודשים.
תשובות אלו התפרסמו בחוברת אליבא דהלכתא נ"ו, כחלק ממאמר ארוך. אחד מהמגיבים למאמר היה הרב אורי סופר הנ"ל שהזדהה כ"ארגון משמרת החיים" (בימינו כל אדם הוא ארגון), והגיב על תשובת הגר"ח קניבסקי (זה לשון התשובה: "אם המתבונן יכול להבחין, המנהג להקל")
'ברי לנו שזה זיוף'! לא פחות ולא יותר... היות ולפי דבריו צריכים אברכים להתבונן בפאה כדי להבחין שמדובר בפאה, היתכן? (לא עלה על דעתו שאברך לא צריך כלל להסתכל...)
והנה לאחר כמה שנים התפרסם וידאו מהרב אורי טיגר שליט"א, בו נראה הגר"ח קניבסקי אומר את הדברים בקולו, שאם "בקי" יכול להבחין זה בסדר, והסביר בפשטות: "
סתם איש תלמיד חכם בוודאי לא מכיר, אבל המון העם מכירים אז יש מקום להתיר, אם אף אחד לא מזהה כדאי להחמיר".
מדבריו גם מוכח שאפילו אם אף אחד לא מזהה, "כדאי" להחמיר אבל אין כאן שום איסור:
עכ"פ, הרב אורי סופר הנ"ל העתיק בספרו "עולמות של טוהר" (חלק א' עמ' 162, וממנו הועתק לספר "תבורך מנשים", ועלונים צבעוניים שונים) מעשה נורא ואיום בענין צניעות, מעשה שקיבל את הכותרת "זעקת הרוח":
"עתה יושבי דמשק, אין לכם חלק לעולם הבא, חס ושלום, מכמה סיבות.
והראשונה על אשר נשותיכם הולכות חצופות בלבושיהן... והן לבושות
חולצות ושמלות צמודות ודדיהן בולטים בהן... והן לובשות את הליזאריס והוקאביש שהן דקין ונראה במעט צבע בשר הגוף והרגלים".
ממש מדהים, הדיבוק מלפני 400 שנה ידע בדיוק כיצד מתלבשות הנשים החרדיות בימינו: חולצות ושמלות צמודות, גרביונים שקופים שנראים בהם הרגליים....
אך המעיין במקור, ספר שבחי ר' חיים ויטאל (עמ' 16), יבחין בנקל בזיוף שעשה הרב אורי סופר כדי להתאים את דברי הדיבוק לנשים החרדיות, ולהביא "ראיה מן השמים" כדי לאסור להן. וזה לשון הסיפור במקור:
"הנה אתה ויושבי דמשק אין לכם חלק לעולם הבא ח"ו,
לכמה סיבות. אם שאתם מחטיאים העם במה שאתם משביעים אותו... ונשבעים לשקר, כבר אתם יודעים שנשבעים לשקר.
גם נשותיהם הולכות חצופות בלבושיהן, תכשיטין מגונות כמו כאלו הפינגאניס אשר בראשיהן [קישוט דמוי ספל מתכתי - פינג'אן - העומד בצורה בולטת על כיסוי הראש],
ודדיהן מגולות, וממלאין חיקן בגדיהן כדי שיראו דדיהן גדולות, ומוליכות אלו הליזאריס [סדין לבן כעין
שמלה, שעטפו בו את גופן] והנוקאביסן [כיסוי הפנים] דקין להראות גופן, ומשימין תוך חיקם מיני בשמים לגרות יצר הרע באנשים". לאחר מכן המשיך וכתב עוד דברים רבים על תושבי דמשק, כגון שעשרות אנשים שכבו עם גויות ועם הזכרים, ועוד חטאים רבים שבעטיים אין לתושבי דמשק חלק לעוה"ב.
והנ"ל בספרו עולמות של טוהר, במקום "אתה ויושבי דמשק"
המציא "עתה יושבי דמשק". והעלים לגמרי את הסיבה הראשונה שכתב, והמציא שהסיבה הראשונה (וכביכול העיקרית, שגם לשון זו אינה במקור) היא לבוש הנשים. ובמקום השמלה השקופה שלבשו שזה פשיטא לכל הדעות שאסור ואינו כיסוי כלל,
המציא "חולצות ושמלות צמודות", והשמיט לגמרי "דדיהן מגולות" והמציא "ודדיהן בולטים", ועוד
המציא "שנראה בשר הרגליים" כביכול מדובר בגרביונים, כאשר מדובר בשמלה שקופה לכל הגוף. ועוד השמיט את כל מעלליהם של תושבי דמשק במשכב גויים וגויות, שמחמת זה אין להם חלק לעוה"ב.
והרואה יראה שאין שום קשר בין אותן נשות דמשק הפרוצות שהלכו בשמלות שקופות ודדים מגולים וזנו עם בני נכר, לנשים החרדיות הצדקניות של ימינו. וגם, לא מסיבה זו בלבד נגזר על יושבי דמשק שאין להם חלק לעוה"ב.
(בענין הבגדים הצמודים, פשוט שיש לאסור בגד שהוא צמוד הרבה, אך הוא השתבש להצריך בגדים רחבים כאוהל, שלא תראה צורת הגוף כלל. וראה ביומא (נ"ד) "דוחקין ובולטין ויוצאין בפרוכת, ונראין כשני דדי אשה", ופירש רש"י שם (בד"ה נראין): "שהיו דוחקין ובולטין בפרוכת ונראין כשני דדי אשה שבולטין מתחת חלוקה", וכתב על זה בספר "עוז והדר לבושה", שחלוק הוא "בגד עליון שנקרא כך בהיותו חלק בלי חיתוך האיברים, ולפ"ז מבואר בהדיא ברש"י שהמקום הזה בולט דרך הבגד העליון ואין הכרח שתתלבש באופן שצורת החזה נסתרת לגמרי". וכדבריו מפורש בפסיקתא זוטרתא: "כשם שהשדיים בלועים בבגדה של נערה, כן היו שני בדי ארון בלועין מן הפרוכת... נראין ואינן נראין, בולטין כשני דדי אשה". ולגבי הלשון "חלוק" יש מי שהקשה שהוא גם חלוק תחתון, אך בפשטות בזמנם היו לובשים בדרך כלל חלוק אחד על בשרם. וגם גרביונים דקים, אליבא דהמשנה ברורה במקום שנהגו בכך מותר).
הרב נהוראי אוחנה
בספרו "זהב לבושה" ציין בכמה מקומות "השמטות" בספר חן וכבוד (רובן השמטות שלא היו ולא נבראו, וחלקן הערות מגוחכות), ובאחד המקרים אפילו כתב דברי מוסר והתעוררות לזייפן:
והנה התברר שהוא בכבודו ובעצמו
המציא קטע שלם בספרו, הביא פוסק שלא קיים ושם בפיו דברים שמתאימים לחידושים והמצאות שלו, לא יאומן כי יסופר. ובאשכול אחר הבאתי
עוד כמה השמטות וזיופים שעשה שם (היות ואי אפשר לעבור על כל ספרו ולהוכיח איך לקח כל פוסק שמתיר והפך אותו לאוסר, אז נקטתי רק בדברים משעשעים במיוחד).
ואגב דעסקינן ב"פני יצחק", לא נותר אלא לצלם את הקטע הזה מהספר "זהב לבושה"... כיצד הוא כותב במפורש "איך ינהגו פה עירנו יע"א [דמשק שבסוריה] כל הני נשי דידן ללבוש פאה נכרית הנקראת "פרוקא" לכסות שיער ראשן
בפאה נכרית, ולצאת בהם לחצר שלהם ומחצר לחצר אחרת
דרך רשות הרבים בלי כיסוי מטפחת על ראשיהן כלל..." והרב נהוראי אוחנה מסביר שמדובר בחצר! לא יאומן כי יסופר!

וכמובן השמיט בעצמו בספרו "זהב לבושה" את מה שכתב הפני יצחק בסוף תשובתו, כאשר הוא שוב מדגיש את רשות הרבים:
"כיון דאיכא סברא זו דהרב שלטי הגיבורים, ודאי יש ללמד זכות גם כן בנדון דידן להני נשי
דנהגו לצאת בפאה נכרית, אפי' שיוצאים בה גם לרשות הרבים. דהגם דהבאים אחר שלטי הגיבורים [ב"ש ויעב"ץ] דחו דבריו וכו', מכל מקום הני נשי יש להם על מה שיסמוכו".
כמה צדקו דברי חז"ל: הפוסל - במומו פוסל!