הרב
@כאחד העם, ההודעה שלך רצופת טעויות היסטוריות מגוחכות שאתה מכריז עליהם בחגיגיות ובוודאות מוחלטת, (למשל, הראב"ד היה אשכנזי, איפה אתה חי?), הסיבה שרבי שלמה מן ההר ורבינו יונה נלחמו ברמב"ם היא שהפולמוס על כתבי הרמב"ם התנהל בספרד, אך היחס של האשכנזים לנושא היה שונה לחלוטין,
וכמבואר באגרת הרמב"ן הידועה לחכמי צרפת, אצל חכמי הספרדים היה קונצנזוס כמעט גמור על שלילת הגשמות ועיקר הדיון היה על פירושים אלגוריים לתורה וכיו"ב, (אף שהיו גם כאלו שבאמת האמינו בהגשמה), ההבדל בין חכמי הספרדים לאשכנזים בימי הביניים גלוי לכל ואך מגוחך לנסות להכחיש אותו.
הראשונים הספרדים אינם חיקוי של בעלי התוספות, ממש לא, אלא הם סוג של סינתזה בין שיטת הגאונים והרי"ף והר"י מיגאש והרמב"ם לבין חכמי צרפת, כיום, למשל, אף אחד לא לומד בשיטת בעלי התוספות אלא רק בשיטת הראשונים הספרדים, (מתי ראית בתוספות דיון בגדרי יאוש או ביטול חמץ?).
אני מסכים, כמובן, שצריך לקחת מהאשכנזים את הדברים הטובים שלהם, (ואני גם מסכים שבמאה שנים האחרונות כמעט כל הדברים הטובים הם מהם, חוץ מבכיינות ועדתיות דוחה), אבל לנסות להסביר לכל עם ישראל עד כמה כל חיינו יונקים מהאשכנזים זה טיפשי וחסר טעם.
אגב, לפלא לי עליך שציטטת מ'אגרת המוסר' של הרמב"ם לבנו, שכל נער שעבר בר מצוה יודע שהיא מזויפת מתוכה.