בעקבות אשכול זה
forum.mizrach.co.il
אמרתי לציין (לע"ע) שתי הלכות שנאמר לי מפי תלמידיו שהן לא בדיוק כמו שהן כתובות בספר:
א. עמו' צז - "אלא אם כן נבלע הרסק בתוך הבצק, שאז מברך עליו בכל אופן בורא מיני מזונות" אמר לי הרב ש"מ תורגמן שיש למחוק קטע זה ולא אמרו חכם בן ציון.
ב. עמ' רפה - "... אות חי"ת על ידי שיכתוב אות וא"ו ואות זי"ן ... ולא שני זייני"ן". אמר לי הרב בן ציון (נכדו) שלא אמר זאת זקנו אלא ליישב מנהג קהילות שנהגו כן, אבל וודאי שעיקר הדין הוא לעשות שני זייני"ן באות חי"ת
יבואו הלומדים ויביאו עוד עדויות כאלו ששמעו מפי תלמידיו.
[אין כאן המקום לדון כדרכה של תורה, רק עדויות מה אמר (או לא אמר) המחבר זצ"ל עצמו]

אמינות ספרי אור לציון - לרבינו הגדול חכם בן ציון אבא שאול זצוק"ל
מצ"ב קבצים בנושא.

א. עמו' צז - "אלא אם כן נבלע הרסק בתוך הבצק, שאז מברך עליו בכל אופן בורא מיני מזונות" אמר לי הרב ש"מ תורגמן שיש למחוק קטע זה ולא אמרו חכם בן ציון.
ב. עמ' רפה - "... אות חי"ת על ידי שיכתוב אות וא"ו ואות זי"ן ... ולא שני זייני"ן". אמר לי הרב בן ציון (נכדו) שלא אמר זאת זקנו אלא ליישב מנהג קהילות שנהגו כן, אבל וודאי שעיקר הדין הוא לעשות שני זייני"ן באות חי"ת
יבואו הלומדים ויביאו עוד עדויות כאלו ששמעו מפי תלמידיו.
[אין כאן המקום לדון כדרכה של תורה, רק עדויות מה אמר (או לא אמר) המחבר זצ"ל עצמו]