המבטא של חניכי ישיבת כסא רחמים [מפוצל]

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
גם אני יכול לעצב לך מצגת יפה ולהגיד שהבאתי נתונים
שאלתי העיקרית שם היא מהיכן מקורות הידע שלו

אתה פול גז בניוטרל, אין לזה שום קשר לדיון הזה. את מה שכתבתי לקחתי מנתונים שפירסם "איגוד בתי הכנסת העולמי" בעלון שנקרא "מקדש מעט" והוא נפוץ בבתי הכנסת, ראיתיו לא פעם.

איני יודע מי הוא ומי עומד מאחריו, אבל לא ברורה הנטיה שלך למהר לדחות כל דבר, ולקשר ל"רפורמים", וכל זה כדי לדחות דבר שהוא שולי לחלוטין ואין לו שום קשר לדיון.
 
א. כן, בעבר.
ב. טענותיו אינן לפניי כרגע. יש בהחלט מה לדון, אבל זה לא הענין.
ג. אני סבור שאדם צריך לדבר כמבטא הרגיל של כל עם ישראל, בצורת הדיבור שלהם, ולא לעקם את שפתו בכח, ולא מסתבר שאבותינו בארץ ישראל עיקמו את שפתם כדי לדבר בצורה מסויימת.

ואני סבור שהמבטא "המקורי" לקוח מהמבטא הערבי בארצות הללו, וכן האשכנזי לקוח ממדינותיהם.

וכל עוד זו היתה דעתי הפרטית, הייתי שומר אותה לעצמי, אך משהרב יצחק יוסף אמר זאת, ועוד אמר שספק אם יוצאים ידי חובה בקריאה כזו של לעגי שפה, שמחתי שמחה גדולה וכתבתי זאת גם כאן.
מצד אחד אתה בגדול דן אם זה נכון או לא (המבטא הערבי, ספק אם יוצאים יד"ח, לעגי שפה, לא מסתבר שאבותינו עקמו את שפתם, ועוד) אבל מבלי לדון בטענותיו, שזה צורת דיון מעניינת ומוזרה, ומצד שני אתה טוען שזה לא משנה אם זה נכון או לא ואדם צריך ללכת אחרי הרוב גם כשהרוב שוגה. הבנתי את תשובתך?
 
איזה ביטוי יש באנגלית על אדם שעושה עצמו עיוור, מתייחס רק למה שנוח לו, מתעלם מהעיקר ומתמקד בטפל?

אין שום קשר בין חסיד אשכנזי שבקריאת האותיות הולך אחר רבו, לבין היגוי האות בצורה משונה כחקיין, ועיקום שפה.

קרא שוב:
שינוי הניקוד יש בו זרות גדולה! אשר על כן לחם הבכורים, השפת אמת הנ"ל והרב מאזוז זצוק"ל נמנעו מלשנות או להורות לשנות לקריאה הנכונה של השוא נע וכאמור בדבריי לעיל. ואם כוונתך לקושי הרי שלומר ו שהיא W אין כל קושי ולא עיקום וכלום רק שזה נשמע שונה אבל לא יותר שונה מלאמר בונים וכדו'. אם אין לך בעיה בשינוי ניקוד למה לא תקרא כמו אחינו התימנים וכמבואר ברוב ככל ספרי הדקדוק הקדמונים שוא נע כפתח, ולפני אות גרונית כניקוד האות גרונית ולפני יוד' כחיריק??
 
אתה פול גז בניוטרל, אין לזה שום קשר לדיון הזה. את מה שכתבתי לקחתי מנתונים שפירסם "איגוד בתי הכנסת העולמי" בעלון שנקרא "מקדש מעט" והוא נפוץ בבתי הכנסת, ראיתיו לא פעם.

איני יודע מי הוא ומי עומד מאחריו, אבל לא ברורה הנטיה שלך למהר לדחות כל דבר, ולקשר ל"רפורמים", וכל זה כדי לדחות דבר שהוא שולי לחלוטין ואין לו שום קשר לדיון.
מכיר את האיגוד ואת עלונו.
עושים עבודת קודש.
את הידע שלי על כך שאין נתונים ברורים - הבאתי מהם. הם אלו שעשו כתבה באחד מהמגזינים הנ"ל על הנושא, וכתבו שם את הערכותיהם, אבל כתבו שם את מה שאמרתי שאין רשימה ברורה ומסודרת ואמינה בגלל הנ"ל עם הרפורמים.
 
שינוי הניקוד יש בו זרות גדולה!

זרות למי שלא התרגל לשמוע, אכן. אבל האשכנזים מתפללים עם אשכנזים, ואינם יחידים כמו תלמידי כסא רחמים המושכים תשומת לב מרובה במבטאם המשונה (וכאן אנחנו ממחזרים שוב את הדיון לעיל).

וככל שזה "זרות", זה לא לעגי שפה, זה פשוט שינוי הניקוד. לא שינוי השפה וצורת ההיגוי.
 
אני לא דן אם זה "נכון" אלא דן אם זה "המקור".

ואני דן לפי המציאות הפשוטה שכל אחד יכול לראות בעיניו, בכל הגלויות בהן התפזרו היהודים.
אם זה המקור (מימות אבותינו הקדמונים) אזי לכאורה זה הנכון, או שיש אופציה שאבותינו הקדושים ומשה רבנו וכל מאורי האומה דיברו את "המקור" אבל היה הגייה אחרת שהי מוגדרת כ "הנכון"?
 
ומצד שני אתה טוען שזה לא משנה אם זה נכון או לא ואדם צריך ללכת אחרי הרוב גם כשהרוב שוגה. הבנתי את תשובתך?

לא הבנת, כי לדעתי הרוב אינו "שוגה".

ושגיאה זה לעשות מעיינין אלפין כפי שמוזכר בגמרא. לא וואו ולא W, וכל הנגזרות מהמבטא הערבי.
 
זרות למי שלא התרגל לשמוע, אכן. אבל האשכנזים מתפללים עם אשכנזים, ואינם יחידים כמו תלמידי כסא רחמים המושכים תשומת לב מרובה במבטאם המשונה (וכאן אנחנו ממחזרים שוב את הדיון לעיל).

וככל שזה "זרות", זה לא לעגי שפה, זה פשוט שינוי הניקוד. לא שינוי השפה וצורת ההיגוי.
מבטא הק' והו' והט' והצ' מוכר לרוב הספרדים ששמעו מהמבוגרים וגם אם יהא להם משונה לשמוע צעיר מתפלל כך אין בכך די לקלקל השורה.
כתבתי שהמבטא האשכנזי הוא שיבוש גמור, ואתה כותב שאין לי בעיה?
אין לך בעיה כמו ההיגוי, שאתה מרבה לחזור על זה שהם ימשיכו בשלהם כי זה לא לעגי שפה רק שינוי קריאת הניקוד.
 
אם זה המקור (מימות אבותינו הקדמונים) אזי לכאורה זה הנכון, או שיש אופציה שאבותינו הקדושים ומשה רבנו וכל מאורי האומה דיברו את "המקור" אבל היה הגייה אחרת שהי מוגדרת כ "הנכון"?

זה המקור מימות אבותיך הקדמונים שחיו בארצות ערב. אבל אין שום הוכחה על משה רבינו או אברהם יצחק ויעקב, דוד ושלמה. והדעת נותנת שהם לא עיקמו שפתם כדי לדבר בצורה מסויימת.
 
לא הבנת, כי לדעתי הרוב אינו "שוגה".

ושגיאה זה לעשות מעיינין אלפין כפי שמוזכר בגמרא. לא וואו ולא W, וכל הנגזרות מהמבטא הערבי.
אז אתה כן דן אם זה הנכון או לא הנכון, אבל מבלי להניח מולך את הטענות שטוענות ההיפך מדבריך כי "הם לא העניין"?
 
ולא מסתבר שאבותינו בארץ ישראל עיקמו את שפתם כדי לדבר בצורה מסויימת.

לא עיקמו, זו הייתה שפתם האורגינלית עד לפני מאה שנה, עד שבאו מחדשי השפה העברית מאודסה והטמיעו בכוח נורמת דיבור אחרת, אותה אתה חובק כעת.

בבא סאלי היה מדבר במבטא הזה, הבן איש חי היה מדבר במבטא הזה וחכם עזרא עטייה היה מדבר במבטא הזה, מי יותר ומי פחות
 
לא הבנת, כי לדעתי הרוב אינו "שוגה".

ושגיאה זה לעשות מעיינין אלפין כפי שמוזכר בגמרא. לא וואו ולא W, וכל הנגזרות מהמבטא הערבי.
היום רובם ככולם לא מדברים עם ע' ולא עם ח' ולמעשה כמעט ולא מבדילים בין א' לה' בהרבה מלים....
 
אין לך בעיה כמו ההיגוי, שאתה מרבה לחזור על זה שהם ימשיכו בשלהם כי זה לא לעגי שפה רק שינוי קריאת הניקוד.

אני לא מבין מדוע צריך לחזור על הדברים שוב ושוב. הם ימשיכו בשלהם כי מבחינה הלכתית יש להם על מה לסמוך.
האם זה שיבוש אליבא דאמת? בוודאי.
האם זה לעגי שפה? לא, כי הם לא מעקמים שפתם ומחקים מבטא של מישהו, אלא רק קוראים בצורה אחרת.
 
זה המקור מימות אבותיך הקדמונים שחיו בארצות ערב. אבל אין שום הוכחה על משה רבינו או אברהם יצחק ויעקב, דוד ושלמה. והדעת נותנת שהם לא עיקמו שפתם כדי לדבר בצורה מסויימת.
אצלך זה נקרא לעקם את השפה כיוון שאתה מכיר אחרת, אבל אם היית גודל כך מילדותך אזי לקרוא איך שרגילים היום ברחוב היה נקרא אצלך לעקם את השפה. ופשוט
 
אני לא מבין מדוע צריך לחזור על הדברים שוב ושוב. הם ימשיכו בשלהם כי מבחינה הלכתית יש להם על מה לסמוך.
האם זה שיבוש אליבא דאמת? בוודאי.
האם זה לעגי שפה? לא, כי הם לא מעקמים שפתם ומחקים מבטא של מישהו, אלא רק קוראים בצורה אחרת.
הגדרה מעניינת, יש לה מקור מסויים?
 
אני לא מבין מדוע צריך לחזור על הדברים שוב ושוב. הם ימשיכו בשלהם כי מבחינה הלכתית יש להם על מה לסמוך.
האם זה שיבוש אליבא דאמת? בוודאי.
האם זה לעגי שפה? לא, כי הם לא מעקמים שפתם ומחקים מבטא של מישהו, אלא רק קוראים בצורה אחרת.
מבחינה הלכתית יש גם לתלמידי כיסא רחמים על מי לסמוך.(ויותר מזה) ועדיין לא ירדתי לסוף דעתך על עקמימות השפתיים.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית