השגות ספר 'ילקוט טהרה' על הבא"ח שהחמיר או הקל נגד מרן השו"ע

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באופנים מסוימים כן. כך כתוב שם ואני משפשף את עיני ולא מאמין למה שאני קורא
מה אתה לא מאמין?

הפסק טהרה בבין השמשות כבר נידון בשיעורי שבט הלוי והרב עובדיה בטהרת הבית. והם כבר התירו את זה.
 
שבט הלוי כותב שאשה שעשתה הפסק טהרה בבין השמשות שתעשה שאלת חכם.

ואני ב"ה לומד אצל גדולי תלמידיו והם בעצמם אישרו לי שעשה מעשה כמה פעמים.

ואני מוחל לך על הכרטיס אשראי.
 
בט הלוי כותב שאשה שעשתה הפסק טהרה בבין השמשות שתעשה שאלת חכם.
אפשר מקור???
שמעתי מהרב רובין שא"ל שאפי' לבעלי תשובה לא יתיר ואפי' אם עבר 7!!! ימים מהמחזור
אגרות משה?
דיבר בחו"ל כידוע ואינו ראיה כלל לא"י.
 
אפשר מקור???
שמעתי מהרב רובין שא"ל שאפי' לבעלי תשובה לא יתיר ואפי' אם עבר 7!!! ימים מהמחזור
אגרות משה?
דיבר בחו"ל כידוע ואינו ראיה כלל לא"י.
אני יחפש.

אבל דע לך שגם גדולי האוסרים בחרב וחנית מתירים בשקט במקום הצורך.

כי בעיקר הדין הרב עובדיה צודק רק לא מגלים את זה מפני עמי ארצות ועוד.

??????
 
מי שילמד את השטיקל הלז בעיון יבין היטב למה כל כגדולי ישראל התנגדו להיתר זה
כתוב יפה מאד ולא משכנע.

כי נכון שהוא פוסק אחרת מהרב עובדיה ומותר לו. אבל התשובה שלו היא ארוכה ולא בנויה רק מצירוף שיטת ר"ת לס"ס.

ובכל אופן הוא מביא להקת אחרונים (אשכנזים...) שמסכימים עם זה.

ובכלל, טוב שלא ידושו בו רבים, כדי שלא יהיה בגדר לכתחילה.

גם הרב עובדיה היה מיקל בזה לעתים רחוקות ובאופנים מסויימים. ולא בגדר היתר כללי.
 
אבל דע לך שגם גדולי האוסרים בחרב וחנית מתירים בשקט במקום הצורך.
זה שיטה פסיכולגית ידועה.
להד"מ.
ואני לוקח אחריות על:
הגרי"ש הגר"ש ואזנר, הגרנ"ק, הגרב"צ אבא שאול. הגר"מ ברנסופר. הגר"מ הלבשטאם.
פשוט שקר מוחלט ועלילת דברים.
עי' היטב במאמר שצרפתי.
זה הכל תעמולה ממקום ידוע.
צריך לחפש את האמת באמת.

ולזכור עוד פרט.
שגם אם מרן רשכבה"ג הגרע"י יחידאה, ולא הסכימו איתו, אין זה מגרע מכבודו מאומה. ודי בזה.
 
ראשי תחתית