מבלי להכנס לתוכן של הדברים
האם ישנו מאן דהו שיכול להצביע על איזה מחבר ב- 300 שנה האחרונות, שחילק את קבלת הוראות מרן, בין קולא לחומרא?
אין בנמצא- אלא מאי זה החלטה שרירותית גרידא, בלי מקור.
והפוך- כל מי שכתב שקיבלנו הורואת מרן מכח ספק, לא תלה זאת בקולא או חומרא, אלא אמר זאת בכללא, שכיון שקיבלנו את הורואת מרן לא מכח ודאי, לכן עושים ס"ס נגד מרן.
וזה- שהיום מישהו המציא שזה תלוי בין קולא לחומרא, אין בעיה- אבל שנדע שזה כלל שהוא בדה מליבו [עם השנים], בלי מקורות ובלי קבלות, אלא סתם כך כי בא לי להחליט כלל, ובגדר מה שיוצא אני מרוצה.
אבל אנו- שמסתכלים בכל הפוסקים לדורותיהם, "אנו רואים כלל ברור", שאף שמרן היקל, החמירו על מרן כי הקבלת הוראות מרן לא נתקבלו על דרך ודאי
וכדברי החיד"א בשו"ת חיים שאל- שאע"פ שקיבלנו הוראות מרן, מ"מ בדיני איסור והיתר ובדיני ערווה אזלינן לחומרא כהרמ"א.
וכן כל הפוסקים במשך 400 שנה, מי שיעקוב יראה, כסדר, שנטו מהשו"ע בהרבה דברים "לחומרא".
והיום- מישהו המציא מה שנוח לו, ואין בעיה, רק שנדע שזה המצאה של הדור האחרון, בלא שום ביסוס, וללא שום מקור, ונגד כל המסורת שהייתה בפוסקי הספרדים לדורותיהם