בזה בדיוק דן האשכול, האם הכללים שלו אחידים וכו', ונגד כלל ראשן שטענתם שאינו אחיד, והוכח שהוא כן אחיד. אתם מקשים בסגנון ויש להקשות בדוחק.
וכמובן חוזרים על הטענה שהכללים לא אחידים, בתקוה שאם תחזרו על כך שוב ושוב זה אכן בסוף יהיה כך...
מבלי להכנס לתוכן של הדברים
האם ישנו מאן דהו שיכול להצביע על איזה מחבר ב- 300 שנה האחרונות, שחילק את קבלת הוראות מרן, בין קולא לחומרא?
אין בנמצא- אלא מאי זה החלטה שרירותית גרידא, בלי מקור.
והפוך- כל מי שכתב שקיבלנו הורואת מרן מכח ספק, לא תלה זאת בקולא או חומרא, אלא אמר זאת בכללא, שכיון שקיבלנו את הורואת מרן לא מכח ודאי, לכן עושים ס"ס נגד מרן.
וזה- שהיום מישהו המציא שזה תלוי בין קולא לחומרא, אין בעיה- אבל שנדע שזה כלל שהוא בדה מליבו [עם השנים], בלי מקורות ובלי קבלות, אלא סתם כך כי בא לי להחליט כלל, ובגדר מה שיוצא אני מרוצה.
אבל אנו- שמסתכלים בכל הפוסקים לדורותיהם, "אנו רואים כלל ברור", שאף שמרן היקל, החמירו על מרן כי הקבלת הוראות מרן לא נתקבלו על דרך ודאי
וכדברי החיד"א בשו"ת חיים שאל- שאע"פ שקיבלנו הוראות מרן, מ"מ בדיני איסור והיתר ובדיני ערווה אזלינן לחומרא כהרמ"א.
וכן כל הפוסקים במשך 400 שנה, מי שיעקוב יראה, כסדר, שנטו מהשו"ע בהרבה דברים "לחומרא".
והיום- מישהו המציא מה שנוח לו, ואין בעיה, רק שנדע שזה המצאה של הדור האחרון, בלא שום ביסוס, וללא שום מקור, ונגד כל המסורת שהייתה בפוסקי הספרדים לדורותיהם