כיסוי ראש אחר חדר יחוד

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
מרן זצוק"ל אמר זאת להדיא בשיעורו השבועי כמו שהבאתי לעיל. מה הקשר "השואל"!?
מעדני מלך ח"ב עמ' שטו - האשכנזים הולכים לחדר יחוד, "דבר זה הינו מכוער בפני כל הקהל"
משנת יוסף פרשת ויחי -
והנוהגים לעשות את החדר יחוד מייד לאחר החופה "הוא מנהג מכוער היפך דברי הפוסקים ויש לבטלו".
אור תורה תקט' -
לשון מרן זצוק"ל למי ששאלו "אין אנו נוהגים לעשות חדר יחוד מפני שיש בו כיעור"
אתה לעיל הבאת את השלש פעמים, הפעם השלישית הבאת שכך כתב השואל באור תורה.
הזכרון שלך אולי קצר מידי, שלנו לא.
נו... ואז מה? אז זה מבטל את השתי שיעורים שלו!?
תפסיק לעקם את האמת.
 
מעדני מלך ח"ב עמ' שטו - האשכנזים הולכים לחדר יחוד, "דבר זה הינו מכוער בפני כל הקהל"
משנת יוסף פרשת ויחי -
והנוהגים לעשות את החדר יחוד מייד לאחר החופה "הוא מנהג מכוער היפך דברי הפוסקים ויש לבטלו".
אור תורה תקט' -
לשון מרן זצוק"ל למי ששאלו "אין אנו נוהגים לעשות חדר יחוד מפני שיש בו כיעור"

נו... ואז מה? אז זה מבטל את השתי שיעורים שלו!?
תפסיק לעקם את האמת.
זה קודם כל אומר שאתה שקרן ומדומיין.
בית מדרש של חלומות.
בהתחלה מביאים משהו אחד, בסוף מנפחים אותו,
וכשמתבוננים היטב, שום דבר לא היה ולא נברא.
 
זה קודם כל אומר שאתה שקרן ומדומיין.
בית מדרש של חלומות.
אדרבה בא תכתוב מה "שיקרתי" שאתה מעליל עלי כזאת עלילה...
בהתחלה מביאים משהו אחד, בסוף מנפחים אותו,
וכשמתבוננים היטב, שום דבר לא היה ולא נברא.
ובא תגיד לי "מה ניפחתי"?
בינתיים נראה עד עכשיו שקשה לך לקבל את האמת ואתה נתלה בדיבור נגוע ומזלזל במקום לענות לגופו של ענין.
 
"ידוע"...
מול שלוש מקומות שונים שאמר בפה מפורש שזה "מכוער"...
למי נאמין??
נו... ואז מה? אז זה מבטל את השתי שיעורים שלו!?
תפסיק לעקם את האמת.
שלוש, שתיים...

ולעצם שאלתך, גם אם הרב עובדי' אמר שזה מנהג מכוער,
בכ"ז הורה כן לבחור שלמד בקול יעקב,
כי לדעתו לשמוע לראש הישיבה חשוב יותר!
 
שלוש, שתיים...
זה שאתה לא מאמין לשואל (והרב יהודה ברכה הביאו למרות שהוא "בעד" חדר יחוד וד"ל)
זה לא אומר שזה לא שלוש. (ויבואו שני שיעורים מפורשים של מרן זצוק"ל ויוכיחו שזה אמת)
ולעצם שאלתך, גם אם הרב עובדי' אמר שזה מנהג מכוער,
בכ"ז הורה כן לבחור שלמד בקול יעקב,
כי לדעתו לשמוע לראש הישיבה חשוב יותר!
לא הביאו מקור מוסמך לזה, ואדרבה מצינו במעין אומר שכתב להדיא שהראש ישיבה לא יבוא...
1749019096702.png
 
ויש לי עכשיו דברים ללמוד...
אז אם אתה רוצה תכתוב פה עוד כמה טענות על "ההמצאות" שאני ממציא. בהצלחה.
 
אני אישית לא שמעתי דיבורי כיעור וכדומה מעולם, בחתונות מכל העדות וכו'. אבל שאלתי חברים וחלקם שמעו. והרב אליהו בחבוט הביא עדויות לשמיעת דיבורים כאלה מהרב אברהם מונסה והרב יהודה צדקה ועוד, וכנראה דיבורים כאלו רווחים יותר בחברה בה לא נהגו זאת וכעת יש שמשנים, שאז מצד אחד הייחוד בולט ומצד שני לא כולם יודעים מה משמעותו. אבל בקהילות שבהם נהגו חדר יחוד זה נתפס כחלק טבעי של טקס הנישואין ואף אחד לא חושב כלום
 
אני אישית לא שמעתי דיבורי כיעור וכדומה מעולם, בחתונות מכל העדות וכו'.
זה נושא אחר שהבחורים עצמם מדברים דברי כיעור ונבלות. (ואעלה כאן מה שכתבו בזה בירחון יתד המאיר)
גדולי ישראל דיברו על עצם זה שעושים חדר יחוד לעיני כולם שזה גופא מעשה כיעור.
וכנראה דיבורים כאלו רווחים יותר בחברה בה לא נהגו זאת וכעת יש שמשנים, שאז מצד אחד הייחוד בולט ומצד שני לא כולם יודעים מה משמעותו. אבל בקהילות שבהם נהגו חדר יחוד זה נתפס כחלק טבעי של טקס הנישואין ואף אחד לא חושב כלום
אני אישית הייתי בחתונה של אשכנזים שכל הבחורים שהיו שם אשכנזים (לא אגיד מאיזה ישיבה אבל הייתי מגדיר אותה בשלישיה הפותחת) והדיבורים שהיו שם בין הבחורים שדפקו על החדר יחוד... אני מעדיף לא להביא זאת כאן.
 

קבצים מצורפים

איך אפשר לומר שהרב בן ציון אמר ע"ז שזה מנהג מכוער, כשהוא בעצמו הנהיג כן לחלק מתלמידיו?
תלמידו הגר"נ בן סניור מעיד כן בספרו, וס"ל דלהלכה ולמעשה זו חומרא ראויה.
אם "עדויות" כאלה אתה רוצה להוכיח... (בעוד שאמר מפורש "שחוזר בו" - וד"ל)

1749026051176.png1749026115359.png1749026161416.png

1749026230153.png
 
ואולי @תורת אמת עדין יגיד ש"משנה ראשונה" עיקר של הגר"נ בן סניור... (בעוד שהעדות הייתה מ"נכדו", והנכד עשה כן על דעת עצמו, ושישה עשר מתלמידיו מעידים להפך, והגר"נ בן סניור אמר שחוזר בו)
 
אי אי אי...
עד עכשיו דנתי לכף זכות...
אבל אני רואה שגם עם הרב בן ציון אבא שאול זצוק"ל יקום לתחיה ויאמר שזה "מנהג מכוער" אתם לא תאמינו. כך שאין עניין להמשיך שאתם מתווכחים עם המציאות.
סך הכל בית מדרשך קיבל מראה לפרצוף!
 
סך הכל בית מדרשך קיבל מראה לפרצוף!
אני לא יודע מה איתך...
אבל אצלנו "הבית מדרש" שייך לכולם ורק מבררים את האמת.
בינתיים עד כאן לא קיבלתי "שום מראה לפרצוף" ושום טענות נכונות...
ואדרבה גם העדות היחידה (נגד שש עשרה עדויות) על הרב בן ציון אבא שאול זצוק"ל נפרכה ולא הייתה...
 
אני לא יודע מה איתך...
אבל אצלנו "הבית מדרש" שייך לכולם ורק מבררים את האמת.
בינתיים עד כאן לא קיבלתי "שום מראה לפרצוף" ושום טענות נכונות...
ואדרבה גם העדות היחידה (נגד שש עשרה עדויות) על הרב בן ציון אבא שאול זצוק"ל נפרכה ולא הייתה...
ספר זאת לחבריך על ענין שילוח הקן בימי העומר ותחזור אלינו...
 
המעיין בויכוח בתחומין לא-לג בין הרב יצחק יוסף, הרב שלמה לוי והרב אליהו בחבוט, יראה שיש דוחק בשיטתו של הרב עובדיה ומחמתו היה דווקא מקום לשנות את המנהג ולערוך חדר ייחוד לספרדים, והסיבות המרכזיות בגללם עמד על כך הרב עובדיה ברוב תוקף הן חיצוניות לסוגיה עצמה - מחמת שחדר ייחוד אצל ספרדים הוא מנהג שהתחיל מתוך רצון 'להשתכנז', ולא מתוך רצון להחמיר וכו'. לכן בויכוח שם הרב שלמה לוי מביט אל הענין יותר ברוגע, כי בחברה בה הוא חי אין כמעט מאבק כזה.
לפעמים בגלל מאבקים, פסיקה מסויימת נעשית כעין 'עשרת הדברות' ואסור להקל בה או להחמיר בה בשום פנים ואופן.
 
ראוי לציין שהטעם של כיעור מופיע בילקוט יוסף ולא ביביע אומר, וקשה לומר שלא זכר אלא נראה שלא סבר שטעם זה נכון.
וסתם הוא אמר בשיעורים שלו שזה "כיעור"... כי בשיעורים שלו הוא אומר דברים שהם לא להלכה...
בתפארת ציון ו' עמוד ל, מבואר שהוראות בעל האול"צ היו פעמים כך ופעמים כך.
אדרבה, עד כאן לא הבאת שום עדות שהאור לציון הורה לעשות חדר יחוד.
והעדות היחידה נפרכה לעיני כולם.
 
וסתם הוא אמר בשיעורים שלו שזה "כיעור"... כי בשיעורים שלו הוא אומר דברים שהם לא להלכה...

אדרבה, עד כאן לא הבאת שום עדות שהאור לציון הורה לעשות חדר יחוד.
והעדות היחידה נפרכה לעיני כולם.
תפארת ציון זה לא מהרב בן סניור.
חבל להתבלבל כשלא יודעים.
וגם הפרכא הזו, ע"י הרב לא נודע למי... מעניין למה מפחד שידעו את שמו...
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית