כיסוי ראש אחר חדר יחוד

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
לא קראתי את כל האשכול,
אבל מרפרוף נראה לי שהשואל והמשיבים כולם מתעלמים מכך שלדעת כל חכמי הספרדים (חוץ מהגר"ע),
היא אשת איש גמורה גם אם לא תעשה חדר יחוד ודלא כמרן, וכן נהגו.
ואם יש מי שסובר שמותר לעשות כמרן לקולא נגד כל הפוסקים, אז מה הבעייה למצוא עוד ועוד קולא ולהתיר עוד כמה דברים.
אא"כ השואל סבור שקבלת הו' מרן היא אחת ויחידה ואין עוד אחריה, אבל אלו שעושים חדר יחוד לא בדיוק סבורים כך.
יש הבדל אם אתה מיקל כמו מרן השו"ע שעם ישראל קיבלו הוראותיו...
לבין אם אתה מיקל בקולא שאין לה מקור לגלות את הראש אחרי חדר ייחוד.
 
יש הבדל אם אתה מיקל כמו מרן השו"ע שעם ישראל קיבלו הוראותיו..
לא הבנת את דברי @אלישמע כוונתו שלפי השו"ע כל עוד שלא עשו "ייחוד" היא לא נשואה
ואילו כל חכמי הספרדים סברו בזה דלא כהשו"ע, אלא סגי להו או ב "כלונסאות" או "בטלית" או "בהינומא", וכבר באלו נקראת "נשואה" וחייבת בכיסוי ראש.

וא"כ- האידנא שכל הספרדים עושים כלונסאות והינומא וטלית היא נשואה לכל דבר לפי רבותינו הספרדים שפסקו בזה דלא כמרן השו"ע [חוץ מהר' עובדיה שסובר מדנפשיה שהיא עדיין לא נשואה עד שיתייחדו בבית, אבל זה סברא דיליה בלא מקור]
 
לא הבנת את דברי @אלישמע כוונתו שלפי השו"ע כל עוד שלא עשו "ייחוד" היא לא נשואה
ואילו כל חכמי הספרדים סברו בזה דלא כהשו"ע, אלא סגי להו או ב "כלונסאות" או "בטלית" או "בהינומא", וכבר באלו נקראת "נשואה" וחייבת בכיסוי ראש.

וא"כ- האידנא שכל הספרדים עושים כלונסאות והינומא וטלית היא נשואה לכל דבר לפי רבותינו הספרדים שפסקו בזה דלא כמרן השו"ע [חוץ מהר' עובדיה שסובר מדנפשיה שהיא עדיין לא נשואה עד שיתייחדו בבית, אבל זה סברא דיליה בלא מקור]
רואים שלא קראת את תשובת מרן זצוק"ל...
וכי למרן הגרע"י "חופת נידה" היא לא חופה? והיא לא נשואה!?
וודאי שכן!
- ורק לעניין גילוי ראש היקל בכך לפי מרן השו"ע. עיי"ש. (וא"כ שעושים חדר ייחוד אין בכך שום קולא)
 
יש הבדל אם אתה מיקל כמו מרן השו"ע שעם ישראל קיבלו הוראותיו...
לבין אם אתה מיקל בקולא שאין לה מקור לגלות את הראש אחרי חדר ייחוד.

א' כל הפוסקים לא קבלו בזה את הוראת מרן.
ב' רוב ככל הפוסקים נהגו להתירה ללכת גלויית ראש באותו לילה חרף היותה אשת איש. ובפשטות כי הסתמכו על מהר"י הלוי ושבות יעקב.
ג' ואילו אתה מברך ז' ברכות לבטלה נגד מרן שקבלת הוראותיו.
 
ב' רוב ככל הפוסקים נהגו להתירה ללכת גלויית ראש באותו לילה חרף היותה אשת איש. ובפשטות כי הסתמכו על מהר"י הלוי ושבות יעקב.
"רוב ככל הפוסקים"??
מי התיר אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל!?
 
"רוב ככל הפוסקים"??
מי התיר אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל!?

כל הפוסקים הספרדים שאמרו שהיא אשת איש,
והמנהג הרווח אצלם לעיניהם ולדעתם להשאירה גלויית ראש חרף העובדה שהם סוברים שהיא א"א גמורה לכל ענייניה.
 
כל הפוסקים הספרדים שאמרו שהיא אשת איש,
והמנהג הרווח אצלם לעיניהם ולדעתם להשאירה גלויית ראש חרף העובדה שהם סוברים שהיא א"א גמורה לכל ענייניה.
בגלל שהסתמכו על השו"ע והרמב"ם...
אם היו עושים חדר יחוד שום פוסק ספרדי לא מצינו שמתיר לצאת בגילוי ראש לכתחילה!
 
מה לא ברור, אחרי ברכהמ"ז עושים ז' ברכות ל"לא חתן וכלה".
בגלל זה אמרתי לך שזה כמו "חופת נדה" שוודאי העיקר כמנהג שלא צריך "יחוד".
ורק לעניין גילוי ראש מרן זצוק"ל ושאר פוסקים הסתמכו על הרמב"ם ומרן השו"ע.
 
בגלל זה אמרתי לך שזה כמו "חופת נדה" שוודאי העיקר כמנהג שלא צריך "יחוד".
ורק לעניין גילוי ראש מרן זצוק"ל ושאר פוסקים הסתמכו על הרמב"ם ומרן השו"ע.

לא הבנתי את הסלט הזה.
 
אז? מה הם כתבו??
תראה לי פוסק ספרדי שהתיר לאשה אחרי חדר ייחוד לצאת בגילוי ראש לכתחילה!

זאת עובדא שרובן ככולן הלכו גלויות ראש בחתונה, ואין פוצה פה.
וזאת עובדא שכל הפוסקים כתבו להדיא שהיא א"א מהקלונסאות.
ההגיון הבריא אומר, שהם לא עשו סלט מוזר בין השו"ע לחולקים,
אלא הם פשוט הלכו כדעת מהר"י הלוי ושבות יעקב, בלי שום סלט.
 
זאת עובדא שרובן ככולן הלכו גלויות ראש בחצונה, ואין פוצה פה.
וזאת עובדא שכל הפוסקים כתבו להדיא שהיא א"א מהקלונסאות.
ההגיון הבריא אומר, שהם לא עשו סלט מוזר בין השו"ע לחולקים,
אלא הם פשוט הלכו כדעת מהר"י הלוי ושבות יעקב, בלי שום סלט.
פוק חזי אצל כל הפוסקים האשכנזים שכולם אסרו לכלה אחרי החדר יחוד לגלות ראשה ואף אחד (חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל) לא התיר ע"פ הנ"ל.
 
1748786014926.png
 
פוק חזי אצל כל הפוסקים האשכנזים שכולם אסרו לכלה אחרי החדר יחוד לגלות ראשה ואף אחד (חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל) לא התיר ע"פ הנ"ל.
הסבה שהאשכנזים החמירו בזה
זה בגלל רעק"א שהחמיר לכלה לגלות את ראשה
 
לא קשור לנושא.
קשור ועוד איך.
אתה רוצה "להמציא" סיבה שלא הביא אותה שום פוסק חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל.
ושום פוסק ספרדי לא כתב להקל בכך.
- ורק מרן הגרע"י זצוק"ל כתב להקל ע"פ השו"ע, אבל מחמת סיבה זאת שום פוסק לא היקל.
 
קשור ועוד איך.
אתה רוצה "להמציא" סיבה שלא הביא אותה שום פוסק חוץ מהרב פיינשטיין זצוק"ל.
ושום פוסק ספרדי לא כתב להקל בכך.
- ורק מרן הגרע"י זצוק"ל כתב להקל ע"פ השו"ע, אבל מחמת סיבה זאת שום פוסק לא היקל.

לא הבנתי מה אמרת,
אבל הסלט שלך (לא שלך בעצם) נשאר סלט.
 
ושום פוסק ספרדי לא כתב להקל בכך.
- ורק מרן הגרע"י זצוק"ל כתב להקל ע"פ השו"ע, אבל מחמת סיבה זאת שום פוסק לא היקל.
וע"ז מקשה עליך @אלישמע שבכל הפוסקים הספרדים לדורותיהם [למעט היביע אומר] כתבו שהיא נשואה עוד לפני הייחוד כבר בכלונסאות היא נשואה לכל דבר, וא"כ גם היום כולם חייבים לכסות ראשן עוד לפני הייחוד
 
וע"ז מקשה עליך @אלישמע שבכל הפוסקים הספרדים לדורותיהם [למעט היביע אומר] כתבו שהיא נשואה עוד לפני הייחוד כבר בכלונסאות היא נשואה לכל דבר, וא"כ גם היום כולם חייבים לכסות ראשן עוד לפני הייחוד
רק להוסיף שבמציאות אנחנו יודעים שלא הקפידו על כיסוי ראש.
ועל כרחך שזה לא בגלל שלא היה יחוד, שהרי לדעתם היו נישואין גמורים בלא היחוד,
ועל כרחין שזה בגלל מהר"י הלוי ושבות יעקב ואם תרצה גם הרב פיינשטיין.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית