איזה ראיה עצומה...בדקתי ב"מכלול" ואכן מובא שם כמו שכתבתי ש"תקופה קצרה" החזון איש למד בקיבוץ שלו.
את המכלול כולנו יכולים לכתוב...
איזה ראיה עצומה...בדקתי ב"מכלול" ואכן מובא שם כמו שכתבתי ש"תקופה קצרה" החזון איש למד בקיבוץ שלו.
ולכן כשיש קושיה על הרב יצחק יוסף לא כותבים אותה.אבל אצלנו "הבית מדרש" שייך לכולם ורק מבררים את האמת.
נראה שאתה לא יודע לקרוא...וגם הפרכא הזו, ע"י הרב לא נודע למי... מעניין למה מפחד שידעו את שמו...
יכול להיות שהסתמכו על דבריו...תפארת ציון זה לא מהרב בן סניור.
תסתכל במקורות שם.איזה ראיה עצומה...
את המכלול כולנו יכולים לכתוב...
כתבתי כמה פעמים קושיות על מרן שליט"א וגם על החזו"ע.ולכן כשיש קושיה על הרב יצחק יוסף לא כותבים אותה.
וגם בפורום השכן לא כתבת כלום. (לטענתך שאתה מפחד שיבזו אותו).
גם כאן ככה עשית?ואני קודם כל מברר את הדברים הדק היטב לפני שאני "זורק הערות".
ב"ה בחג מתן תורה ישבתי בעיון על המדוכה, ועלו לי כמה דברים שבאמת גם אני צריך לתקן אותם (אחרי שכמה שנים לא נכנסתי לסוגייא)
שעליו בדיוק דברתי...הרב שלא מזכיר שמו בסך הכל הביא ששמע משיעורו שמתנגד לחדר ייחוד כמו כל התלמידים.
וודאי שכן!גם כאן ככה עשית?
כל אחד ושיקולו עימו...שעליו בדיוק דברתי...
מה יש לפחד? מה מוא מסתיר?
זה הפשטות. כי הרי אין צד אחר.יכול להיות שהסתמכו על דבריו...
אולי אתה לא יודע, אבל הוא גר במודיעין עילית.כמו שהרב קארפ שליט"א שמביא הסכמות לחוברות "בהלכה ובאגדה". אבל אמר למחבר שלשביעית הוא לא יכול לתת הסכמה "כי הוא גר בבני ברק" וד"ל
אני ישמח שתעלה את הספר... כי אני לא רואה בינתיים שקיים תפארת ציון ח"ו.זה הפשטות. כי הרי אין צד אחר.
זה הדבר היחיד שהערת?וודאי שכן!
מה שהערתי על "הכיסוי ראש" זה עומד במקומו.
סליחה על האי דיוק...אולי אתה לא יודע, אבל הוא גר במודיעין עילית.
די עם הסיפורים המצוצים.
וכמובן שאם אתה לא רואה אז זה לא קיים.אני ישמח שתעלה את הספר... כי אני לא רואה בינתיים שקיים תפארת ציון ח"ו.
לא אמרתי כזה דבר...וכמובן שאם אתה לא רואה אז זה לא קיים.
חד משמעי.
ההערה הראשונה הייתה על "הכיסוי ראש".זה הדבר היחיד שהערת?
תסתכל באשכול...
הזכרון שלך קצר.
אף אחד לא כתב שאמרת,לא אמרתי כזה דבר...
אמרתי שאני לא מוצא אותו באוצר החכמה ובשאר מקומות.
ואפי' חלק ב' אני לא מוצא...
בגלל זה אשמח שתפנה אותי איפה בכלל יש ספר כזה או שתעלה צילום.
אולי במקום להגרר לנושאים אחרים שלא קשורים אתה יכול להגיד לי אם יש כזה ספר "תפארת ציון חלק ו"??אף אחד לא כתב שאמרת,
אבל זה דבר פשוט לכל בר דעת, שאם לא ראית זה לא קיים.
המציאות ידועה רק לך, עושה הסקר בין הבחורים למי יש בעיות בקדושה ומתחתן מוקדם.
קודם כתבת שאתה לא מעיר כי אתה מפחד שיבזו,ספציפית על הנושא של "מוציא לעז" עוד לא ברירא לי מילתא בהאי, ואני קודם כל מברר את הדברים הדק היטב לפני שאני "זורק הערות".
אני חייב לך משהו?ואני עדין מחכה לספר "תפארת ציון חלק ו"...
חיפשתי בכל מקום...אני חייב לך משהו?
אם מעניין אותך תחפש בבית המדרש ליד ביתך.
אמנם כעת הסתכל בפורום מורשת מרן, אבל לידיעתך שתפארת ציון הוא ספר הספדים על הגרב"צ בלבד ולא על עוד גדולי ישראל.ואני יודע שיש ספר "תפארת ציון" ובו הספדים על גדולי ישראל ועל האור לציון
מאיפה ידוע?אבל חלק ב' (ג' ד' ה' ו') עד כמה שידוע לא יצא עד כה ולא נראה שהולך לצאת.
כנראה שאפי' את הספר הזה אתה לא מכיר (ועוד ממציא שיש חלק ו)אמנם כעת הסתכל בפורום מורשת מרן, אבל לידיעתך שתפארת ציון הוא ספר הספדים על הגרב"צ בלבד ולא על עוד גדולי ישראל.
אחרי בדיקה קצרה אצל בעלי חנויות ספרים ואנשים שבקיאים בכך. וכולם אמרו לי שאין דבר כזה.מאיפה ידוע?
כי לא הובא בפורום חסידי הרה"ר לשעבר?
כדאי לכת"ר לעבור על כל ההודעות הקודמות...בלת"ק
מרן הרב יצחק שליט"א נגד חדר ייחוד בכלל.
וכמובן כל זה מנהג הספרדים מדורי דורות עד אביו מרן רבינו זיע"א.
כך שכל הנידון הזה מיותר.
זו רק סיבה נוספת למה לא לעשות חדר ייחוד.
מה שהלב חושק הזמן עושק.כדאי לכת"ר לעבור על כל ההודעות הקודמות...
הגיון??? בריא???ההגיון הבריא שבכלל רוב ככל הפוסקים גדולי ישראל ספרדים ואשכנזים הורו שלספרדים אין לעשות "חדר יחוד".
הצג קובץ מצורף 5631הצג קובץ מצורף 5632הצג קובץ מצורף 5633
הצג קובץ מצורף 5634הצג קובץ מצורף 5635
אציין שזה ציטוט מדברים שכתבתי בפורום אוצר החכמה ובפורום לתורה.המעיין בויכוח בתחומין לא-לג בין הרב יצחק יוסף, הרב שלמה לוי והרב אליהו בחבוט, יראה שיש דוחק בשיטתו של הרב עובדיה ומחמתו היה דווקא מקום לשנות את המנהג ולערוך חדר ייחוד לספרדים, והסיבות המרכזיות בגללם עמד על כך הרב עובדיה ברוב תוקף הן חיצוניות לסוגיה עצמה - מחמת שחדר ייחוד אצל ספרדים הוא מנהג שהתחיל מתוך רצון 'להשתכנז', ולא מתוך רצון להחמיר וכו'. לכן בויכוח שם הרב שלמה לוי מביט אל הענין יותר ברוגע, כי בחברה בה הוא חי אין כמעט מאבק כזה.
לפעמים בגלל מאבקים, פסיקה מסויימת נעשית כעין 'עשרת הדברות' ואסור להקל בה או להחמיר בה בשום פנים ואופן.