באנר תרומה

למה הספרדים הם רק נישה?

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
הספרדים הם נישה כי הרבה מהם שטחיים מאוד. אני רואה את זה בשטח
חושב ההפך לגמרי, יש הרבה יותר עומק, וחיבור עצמי לעצמם, לערכים, לשורשים,
אין פס יצור אחד (יותר קשה למצוא משפחה ששולחת את כל הילדים שלה לאותה ישיבה אלא כ"א לפי סגנונו..., הקוד לבוש יותר מסוגנן ורחב ולא מקובע לז'אנר אחד, הסגנונות הרבים, החצרות מאדמורי"ם ומקובלים ועד ראשי ישיבות ופוסקים.. כ"א לפי סגנונו ולפי מה שמתאים לו..).
אפי' הסבתות עם האמונה הפשוטה והתמימה 'בעומק' אין עומק גדול מזה...
 
יש לנו בהחלט גדולים וחכמים עצומים ביותר לא פחות מרב דוב לנדו
הפרסום והערצה אינם כמו של האשכנזים א. האופי הספרדי מצטנע יותר ב. אנו לא יודעים ליחצן כמוהם, לא בטוחים בעוצמה שלנו ג. לא מצליחים להתגבש ולבנות קהילות כמו שלהם (כולם רצים אחריהם להיות זנב ל...)
כן תספר לי מי בדיוק בציבור האשכנזי משתווה לר' דוב אתה מדבר איתי על הציבור הספרדי הכרה במציאות זה לא נחיתות והכחשה זה לא גאוה.
 
כן תספר לי מי בדיוק בציבור (האשכנזי) [הספרדי, כצ"ל] משתווה לר' דוב אתה מדבר איתי על הציבור הספרדי הכרה במציאות זה לא נחיתות והכחשה זה לא גאוה.
אינני חושב שכל עניין ההשוואות הזה ראוי. ובכלל מי שחושב שהת"ח הגדולים נמצאים רק מעדה או מגזר מסוימים כנראה לא מכיר מספיק ת"ח אחרים. או לא מכיר מספיק טוב. ובכלל איך כבודו מתכווין לבדוק את זה? האם תעשה לת"ח מבחן איי קיו? או אולי תעשה להם מבחן סיכה או תתן להם לפצח חידות הגיון אתמהה? נראה לי שהאשכול הזה גולש למחוזות לא ראויים במחילה מהכותבים הנכבדים.
 
כן תספר לי מי בדיוק בציבור האשכנזי משתווה לר' דוב אתה מדבר איתי על הציבור הספרדי הכרה במציאות זה לא נחיתות והכחשה זה לא גאוה.
א- מי אמר לך שנניח שמרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א לא יותר גדול, שנינו לא יכולים לדעת, ואסור לנו להשוות, ולכן א"א להכריח ולקבוע מסמרות.
ב- דבר עדין ודק שאני מקווה שלא יטעו, במיוחד שמדובר בכבודו של מרן ר' דב שליט"א, "זה שיש גדול דור שהוא מנהיג דור ולכך הוא מוכר ומפורסם ביותר זה לא בהכרח שאין גדולים ברמתו או יותר ממנו".
ולהסבר דבריי ישנה איזו נקודת הנחה, שמי שמפורסם ביותר בע"כ הוא הגדול ביותר, וזה לא מוכרח בכלל, כי מה מגדיר גדול דור?! מי שעשה את מרבית העבודה והמאמץ לקרבת ה' בזיכוך עצום ע"י עמל התורה, בתיקון המידות, ביראת ה', וודאי שהדיון כלפי כ"א לפי הנקודת התחלה שלו, ככל שאדם התאמץ יותר ועמל יותר הוא הגדול יותר, ואם גדול מסוים נולד עם כישורים מסוימים וגדול אחר גדל עם כישורים פחותים ולכן הוא הגיע פחות לנקודה שבה אוחז גדול א', יתכן שהשני יותר נחשב וגדול...
 
אינני חושב שכל עניין ההשוואות הזה ראוי. ובכלל מי שחושב שהת"ח הגדולים נמצאים רק מעדה או מגזר מסוימים כנראה לא מכיר מספיק ת"ח אחרים. או לא מכיר מספיק טוב. ובכלל איך כבודו מתכווין לבדוק את זה? האם תעשה לת"ח מבחן איי קיו? או אולי תעשה להם מבחן סיכה או תתן להם לפצח חידות הגיון אתמהה? נראה לי שהאשכול הזה גולש למחוזות לא ראויים במחילה מהכותבים הנכבדים.
יש דברים שהם מוסכמות עוד לפני שמתחילה ההשואה בין ת"ח והדברים פשוטים וד"ל. ואני כתבתי מי משתוה לר' דוב בציבור האשכנזי עד שמדברים שלספרדים יש כאלה ת"ח ואין כאן ט"ס. ורבי דוב בלי שום קשר תמיד תמיד היה תלמיד חכם בקנה מידה שאין לו שיעור ומידה. נקודה.
 
כמובן שכל דבריי אינם לפי מי שמחשיב את הגדולים לפי היח"צ ביתד וקופת העיר....
 
יש דברים שהם מוסכמות עוד לפני שמתחילה ההשואה בין ת"ח והדברים פשוטים וד"ל. ואני כתבתי מי משתוה לר' דוב בציבור האשכנזי עד שמדברים שלספרדים יש כאלה ת"ח ואין כאן ט"ס. ורבי דוב בלי שום קשר תמיד תמיד היה תלמיד חכם בקנה מידה שאין לו שיעור ומידה. נקודה.
אם התכוונת על הציבור האשכנזי אז הערתי נכונה גם לזה. אינני יודע מוסכמות אלו מה כוחם לבטל ת"ח שאינך מכיר, גם שלא במתכוון וחכמים הזהרו בדבריכם.
 
א-מי אמר לך שנניח שמרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א לא יותר גדול שנינו לא יכולים לדעת ואסור לנו להשוות ולכן א"א להכריח ולקבוע מסמרות.
ב-זה דבר עדין ודק ואני מקווה שלא יטעו במיוחד שמדובר בכבודו של מרן ר' דב שליט"א, "זה שיש גדול דור שהוא מנהיג דור ולכך הוא מוכר ומפורסם ביותר זה לא בהכרח שאין גדולים ברמתו או יותר ממנו"
ולהסבר דבריי ישנה איזו נקודת הנחה שמי שמפורסם ביותר בע"כ הוא הגדול ביותר וזה לא מוכרח בכלל, כי מה מגדיר גדול דור?! מי שעשה את מרבית העבודה והמאמץ לקירבת ה' בזיכוך עצום ע"י עמל התורה, בתיקון המידות, ביראת ה', וודאי שהדיון כלפי כ"א לפי הנקודת התחלה שלו, ככל שאדם התאמץ יותר ועמל יותר הוא הגדול יותר ואם גדול מסוים נולד עם כישורים מסוימים וגדול אחר גדל עם כישורים פחותים ולכן הוא הגיע פחות לנקודה שבה אוחז גדול א' יתכן שהשני יותר נחשב וגדול...
לספרדים אין לא את רבי דוב ולא את רבי משה שטרנבוך
 
לספרדים אין לא את רבי דוב ולא את רבי משה שטרנבוך
אבל יש להם ת"ח אחרים. [ואינני חושב שזה ראוי לציין שמות כי הם לא זקוקים לציונים שלנו ולא ראוי לעשות השוואות כאלה בוודאי לא בפומבי] ויותר נכון לעם ישראל ככלל יש הרבה ת"ח.
 
דברי בוז גם לאדם שאינך מכיר, לא יצילו אותך מלשוה"ר ו/או זלזול בת"ח אחרים שפרסמת, ושבמקום לחזור בך בחרת בדרך זו וחבל.
 
לספרדים אין לא את רבי דוב ולא את רבי משה שטרנבוך
מי אמר לך מה גדלותו של מרן הגר"מ צדקה שליט"א, יש לך היכרות מי הוא מרן הגר"י עדס שליט"א (דרך אגב כשהוא היה במועצגה"ת החשיבו אותו יותר ממרן הגרד"ל..)
מישהו בכלל הכיר את גדולתו התורנית של מרן הגר"ש בן שמעון זצוק"ל ואצילות הנפש הזכה והמאירה,
ולך תדע יכול להיות שלמעלה מרן הגר"א סלים שליט"א, מרן הגר"ש בצלאל שליט"א ומרן הגר"מ מאיה שליט"א לא פחותים (כן אפי' מרן הרב מאיה שהוא היה ח"כ, ובעולם הפחות והמתייג שלנו לא יכולים להכיל ולהבין איך הוא כזה גדול וענק, למרות שפעם אנשים כאלו שואבי מים וחוטבי עצים היו גדולים... רק מה ישנם כאלו שמושפעים מכותרות והנדסת תודעה שהחלישה אותם וגרמה להם לאבד אמון במיוחדות של הגדולים שלנו כן גם לנו יש....)

"נכון רוב גדולי ישראל שלנו אינם מהמיינסטרים, אבל התורה היראה ועבודת המידות מזככת ומגדילה את כולם, גם מול אלו שהסגנון לא מתאים ובא להם..."
 
דברי בוז גם לאדם שאינך מכיר, לא יצילו אותך מלשוה"ר ו/או זלזול בת"ח אחרים שפרסמת, ושבמקום לחזור בך בחרת בדרך זו וחבל.
לא, ממש לא, אני בחור ישיבה מן השורה ואני כלום לעומת רב קטן בציבור הספרדי, הענין הוא אחד, שאדם גדול כמו רבי דוב זה משהו לא רגיל, כך קיבלתי מהראש ישיבה שלי שהוא למד בסלבודקא עם רבי דוב חברותא, וכבר לפני 6 שנים כשהייתי שיעור א' ישיבה גדולה (בית שמעיה) הוא התבטא על רבי דוב שאין דומה לו, ואז ר' דוב לא היה בכותרות, ומי שקצת יודע עד הפטירה של ר' גרשון עצמה לא חשבו על רבי דוב כאפשרות.
למה כל דבר זה זלזול, יש מציאות וצריך שגם לנו יהיה מודעות למושגים ולהבדלים, ויהיה לנו כיון נתיב ודרך.
ולגבי מ"ש הרב דמדומי חמה במחילה מכבודו אבל מותר לנו להיות בגדר דעותיהם שונים.
 
לצערנו אנשים חושבים שאם הם כותבים בעילום שם אז אפשר לכתוב הכל, שכחו שהכל גלוי וידוע לפני שוכן מרומים. ואוי לנו מיום הדין.
 
לא, ממש לא, אני בחור ישיבה מן השורה ואני כלום לעומת רב קטן בציבור הספרדי, הענין הוא אחד, שאדם גדול כמו רבי דוב זה משהו לא רגיל, כך קיבלתי מהראש ישיבה שלי שהוא למד בסלבודקא עם רבי דוב חברותא, וכבר לפני 6 שנים כשהייתי שיעור א' ישיבה גדולה (בית שמעיה) הוא התבטא על רבי דוב שאין דומה לו, ואז ר' דוב לא היה בכותרות, ומי שקצת יודע עד הפטירה של ר' גרשון עצמה לא חשבו על רבי דוב כאפשרות.
למה כל דבר זה זלזול, יש מציאות וצריך שגם לנו יהיה מודעות למושגים ולהבדלים, ויהיה לנו כיון נתיב ודרך.
ולגבי מ"ש הרב דמדומי חמה במחילה מכבודו אבל מותר לנו להיות בגדר דעותיהם שונים.
הוא שאמרתי, אתה יש לך היכרות כלפיו בדרך זו או אחרת, מנגד אינך מכיר או לא מכיר מספיק ת"ח אחרים. וחבל שכתבת את הדברים.
גם בחור ישיבה מהשורה יכול לקבל ביקורת מאברך פשוט כמוני.
 
הוא שאמרתי אתה יש לך היכרות כלפיו בדרך זו או אחרת מנגד אינך מכיר או לא מכיר מספיק ת"ח אחרים. וחבל שכתבת את הדברים. גם בחור ישיבה מהשורה יכול לקבל ביקורת מאברך פשוט כמוני.
לא שמעתי שדיברו על אף ת"ח ספרדי שהוא יודע ר"ש בעוקצין וכל מיני דברים מבהילים, ולכן כתבתי את מה שכתבתי.
זה לא אומר שאני לא מעריך ת"ח ספרדים
 
לא שמעתי שדיברו על אף ת"ח ספרדי שהוא יודע ר"ש בעוקצין וכל מיני דברים מבהילים, ולכן כתבתי את מה שכתבתי.
זה לא אומר שאני לא מעריך ת"ח ספרדים
אני שמח שאתה מגלה לנו שוב ושוב על סמך מה אתה קובע את הידיעות שלך. ומודה שבעצם אתה לא יודע כי לא שמעת, ושעליו אתה יודע כי כן שמעת. בבקשה אתה רוצה לכתוב לנו חידושי תורה מהרב שנחכים בבקשה, אתה רוצה לספר לנו על סיפורים פלאיים על ידיעותיו שנתחזק אשריך.
אבל אנא, את הביטול ת"ח חכמים אחרים השאר בצד. במטותא מנך.
 
הרב נוריאל עזרא קיבלתי, לי ברור שלא נתכונתי לזלזול, ואם הייתם מכירים אותי הייתם ודאי מסכימים.
בכל אופן אם היה נשמע מדברי זלזול בת"ח, הריני מכניע ראשי לפני כבוד התורה של כל הת"ח הספרדים שהוזכרו.
 
הרב נוריאל עזרא קיבלתי, לי ברור שלא נתכונתי לזלזול, ואם הייתם מכירים אותי הייתם ודאי מסכימים.
בכל אופן אם היה נשמע מדברי זלזול בת"ח, הריני מכניע ראשי לפני כבוד התורה של כל הת"ח הספרדים שהוזכרו.
תבורך על ההבהרה. ובכל זאת נשמח גם להחכים גם מדברי הרב, אנא הבא לנו סיפורים וחידושים שלו אם יש באמתחתך, נשמח לשמוע ותחזקנה ידיך על כך.
אם כי שמעתי, בעיקר ממה שפרסמתי עליו בעבר ממה שהעביר לי הרב רפאל סויד, אבל לא מזיק לשמוע עוד.
 
מרב דוב לנדו
הפרסום והערצה אינם כמו של האשכנזים א. האופי הספרדי מצטנע יותר ב. אנו לא יודעים ליחצן..
אני בהלם....
ר' דוב לנדו ליחצן?
עזוב....
חוסר הבנה מוחלט
 
אני בהלם....
ר' דוב לנדו ליחצן?
עזוב....
חוסר הבנה מוחלט
כל האשכול הזה הוא הלם אחד גדול וטוב לו שלא היה נברא ומשנברא ראוי שנפשפש במעשינו איך הגענו לעת כזאת.
להגנת המצוטט כמדומה שכוונתו שמיחצנים אותו ובגלל זה הוא מוכר אף שהוא כמובן ראוי לכל הגדולה הזו ולא שמיוחצן אף שאינו ראוי או שחלילה שמיחצן עצמו.
 
כל האשכול הזה הוא הלם אחד גדול וטוב לו שלא היה נברא ומשנברא ראוי שנפשפש במעשינו איך הגענו לעת כזאת.
להגנת המצוטט כמדומה שכוונתו שמיחצנים אותו ובגלל זה הוא מוכר אף שהוא כמובן ראוי לכל הגדולה הזו ולא שמיוחצן אף שאינו ראוי או שחלילה שמיחצן עצמו.
אספר סיפור אישי לפני כשבע עשרה שנה עשיתי משמר בבני ברק באחד מבתי הכנסת, בליל שישי. ונשארתי לתפילת נץ, ראיתי יהודי שמגיע מוקדם ומתפלל מילה במילה כמונה מעות בקרן זוית בביכ''נ, לא ראיתי ולא ידעתי מי זה...
אך התפעלתי מהתפילה...
טוב יהודי צדיק...
ואני המשכתי ללמוד והתחלתי להניח תפילין במקומי, לאחר זמן רב, פנה אלי אחד המתפללים,
אתה יושב במקום הקבוע של ר''י סלבודקא...
הוא מעצמו אפילו לא ניגש לומר לי שזה מקומו הקבוע...
הלך לקרן זוית...
הי חסיד הי עניו וכו'.
 
אולי מן הענין להביא כאן דברי הג"ר יעקב תופיק אביעזרי שליט"א

1748217722071.png


ויעויין עוד בהספד של הגר"ד כהן שליט"א על הגרב"צ אבא שאול
1748218058889.png

ודרך אגב, יצויין לשון מכתב מהגר"ד כהן שליט"א -
1748218393856.png
 

קבצים מצורפים

כן תספר לי מי בדיוק בציבור האשכנזי משתווה לר' דוב אתה מדבר איתי על הציבור הספרדי הכרה במציאות זה לא נחיתות והכחשה זה לא גאוה.

יש מלא,
והם נמצאים היכן שהיה ר' דוב עד לא מכבר, ודו"ק.
 
אולי מן הענין להביא כאן דברי הג"ר יעקב תופיק אביעזרי שליט"א

הצג קובץ מצורף 5409

ויעויין עוד בהספד של הגר"ד כהן שליט"א על הגרב"צ אבא שאול
הצג קובץ מצורף 5410
רק אציין מה שאמר לי אחי שיחי' (שהוא מאד מקורב להגר''מ עורך חלק מכתביו), שהגיע לישיבת פורת יוסף גאולה הגאון ר' בניהו שמואלי תלמיד הגרב''צ א''ש, והעיד שהגרב''צ א''ש היה אומר להם, מי שלמד אצל חכם משה, לא צריך ללמוד אצלי. וד''ב.
ואכן ת''ח כזה גדול ומופלג ששימש כל חכמי דור הקדום ספרדים ואשכנזים, הוא ממש מיחידי הדור בעמקות התורה ובמידות נאצלות. אך הוא צנוע וענוותן כהלל, והלואי ונזכה לאורו יותר.
 
נערך לאחרונה:
יש לנו בהחלט גדולים וחכמים עצומים ביותר לא פחות מרב דוב לנדו
הפרסום והערצה אינם כמו של האשכנזים א. האופי הספרדי מצטנע יותר ב. אנו לא יודעים ליחצן כמוהם, לא בטוחים בעוצמה שלנו ג. לא מצליחים להתגבש ולבנות קהילות כמו שלהם (כולם רצים אחריהם להיות זנב ל...)
נו נו
אשמח לדעת עליהם
אל תמנע טוב מבעליו
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית