למחוק מהסידורים דברים שהם לא כהוראת הגר"ע יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אתה מייחס לו שתלטנות הלכתית?
תהפוך את זה איך שתרצה, תקרא לזה מה שתקרא, רק בבקשה תסביר.

מה דעתך שאני יכנס לביתך ללא רשותך ויפתח את ארון הספרים שלך ויתחיל לתקן לך כל מיני טעויות בספריך???
מה תגיב אז?? איך תכנה אותי???
תתמודד!
 
מה דעתך שאני יכנס לביתך ללא רשותך ויפתח את ארון הספרים שלך ויתחיל לתקן לך כל מיני טעויות בספריך???
מה תגיב אז?? איך תכנה אותי???
תתמודד!

בדבריי הסברתי שאז לא היה בזה חשש גזל, כיון שלא היה ריבוי שיטות כהיום, ואנשים היו פתוחים לקבל, וממילא לדעת הרב הוא הציל רבים מברכות לבטלה. כלומר: התמודדתי. עכשיו תורך להתמודד.
 
תהפוך את זה איך שתרצה, תקרא לזה מה שתקרא, רק בבקשה תסביר.

מה דעתך שאני יכנס לביתך ללא רשותך ויפתח את ארון הספרים שלך ויתחיל לתקן לך כל מיני טעויות בספריך???
מה תגיב אז?? איך תכנה אותי???
תתמודד!
א. מה יכנה מי שיכנסו לביתו וישברו לו את הטלביזיה?! ועכ"ז כמה מרבותינו התירו זאת.
ב. לא דיבר על רכוש פרטי, אלא על ספרים של ביהכנ"ס וביהמ"ד.
 
א. מה יכנה מי שיכנסו לביתו וישברו לו את הטלביזיה?! ועכ"ז כמה מרבותינו התירו זאת
דעת הבא"ח וחבריו הפכה לטלוויזיה. יפה.

ב. לא דיבר על רכוש פרטי, אלא על ספרים של ביהכנ"ס וביהמ"ד.
ואז??? זה ממונו שלו???
הגבאים והתורמים כמאן דליתא???
 
דעת הבא"ח וחבריו הפכה לטלוויזיה. יפה.
ח"ו, רק אמרתי שמה שיגיד זה שיעשו לו את זה אינה רלוונטית. השאלה מה התורה אומרת על זה.
ואז??? זה ממונו שלו???
הגבאים והתורמים כמאן דליתא???
מנין שלא?
מנין שזה רכוש של הגבאים יותר משל הרבנים?
 
שנית, בדבריי הסברתי שאז לא היה בזה חשש גזל, כיון שלא היה ריבוי שיטות כהיום, ואנשים היו פתוחים לקבל, וממילא לדעת הרב הוא הציל רבים מברכות לבטלה. כלומר: התמודדתי. עכשיו תורך להתמודד.

לא היתה דעת בא"ח?
מה, איסור גזל תלוי בריבוי שיטות???
 
ח"ו, רק אמרתי שמה שיגיד זה שיעשו לו את זה אינה רלוונטית. השאלה מה התורה אומרת על זה.
תמצא לי ברמב"ם ובשו"ע שמותר למחוק דעות חולקות.
מנין שלא?
מנין שזה רכוש של הגבאים יותר משל הרבנים?

מה הקשר לרבנים? הם גבאי בית הכנסת??? מישהו מינה אותם???
ומה עם דעת ורצון התורם???
 
לא היתה דעת בא"ח?
מה איסור גזל תלוי בריבוי שיטות???

אם היית מכיר את המציאות דאז היית מבין, שחוץ מהבבלים לא היה מי שנצמד בדווקנות לדעת הבא"ח. ממילא לא היה אכפת לציבור שישנו להם בסידורים דבר שלדעת פוסקי אותו הדור נחשב ברכות לבטלה. לכן גזל תלוי בריבוי שיטות.
 
מה, איסור גזל תלוי בריבוי שיטות???
ברמת לגופש''ע לא היו תמיד ת''ח שפסקו כמו הבא''ח דווקא אז היה הרוב כך? לא מבין את ההסברים המוזרים האלה.
ובודאי כוונת הגרע''י כל סידור הנמצא בבעלותו, או בהסכמת הגבאים במקום שהוא יכול להשפיע. כך היה דעתו. וזה ברור לי בלי ספק. ח''ו להגרע''י דיתקן עוון ברכה בעוון גזל. וזה פשוט וא''צ לפנים.
 
ברמת לגופש''ע לא היו תמיד ת''ח שפסקו כמו הבא''ח דווקא אז היה הרוב כך? לא מבין את ההסברים המוזרים האלה.
גם אני לא מבין.
ובודאי כוונת הגרע''י כל סידור הנמצא בבעלותו, או בהסכמת הגבאים במקום שהוא יכול להשפיע. כך היה דעתו. וזה ברור לי בלי ספק. ח''ו להגרע''י דיתקן עוון ברכה בעוון גזל. וזה פשוט וא''צ לפנים.
הבעיה שהביאו למעלה ששלח בניו לבתי כנסת. וכך הורה דרך תשובה למישהו.
ואכן צ"ע טובא.
 
לא הבנתי (באמת)
מה הכוונה פעם לא היה ריבוי שיטות? שיטת הבא''ח קמה לאחר הגרע''י? הרי מדובר בדבר השנוי במח' ביניהם, ורוב ירושלים וגם אביו של הגרע''י הלכו כהבא''ח. אז מה תירוץ זה שלא היה ריבוי שיטות? היה כאן ב' שיטות של גדולי עולם, וכל אחד ינהג כדעתו.

אלא ודאי דהכל בהסכמה. וח''ו איסור גזל יעלה על דעתך שהוא העלה תיקון כזה? בגלל שאני יודע מעלת מרן הגרע''י אני מזדעזע שיש הו''א כזו אצל מישהו.
 
מה הכוונה פעם לא היה ריבוי שיטות? שיטת הבא''ח קמה לאחר הגרע''י? הרי מדובר בדבר השנוי במח' ביניהם, ורוב ירושלים וגם אביו של הגרע''י הלכו כהבא''ח.

לא היה את המציאות שאנו מכירים ש'אני הולך כפלוני' וזה מרוקאי וכו', אלא דעת הרב אז היתה מאוד מקובלת מלבד הבבלים, ביניהם אביו של הרב. אז הכלל הלכתא כבתראי היה בתוקף כפשוטו.

הרב לא שאל את גבאי מוסיוף, אלא אמד את דעתם שניחא להם בזה אחר שדעתו היתה מקובלת שם.

לא כן?
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית