תהפוך את זה איך שתרצה, תקרא לזה מה שתקרא, רק בבקשה תסביר.אתה מייחס לו שתלטנות הלכתית?
מה דעתך שאני יכנס לביתך ללא רשותך ויפתח את ארון הספרים שלך ויתחיל לתקן לך כל מיני טעויות בספריך???
מה תגיב אז?? איך תכנה אותי???
תתמודד!
תהפוך את זה איך שתרצה, תקרא לזה מה שתקרא, רק בבקשה תסביר.אתה מייחס לו שתלטנות הלכתית?
לא הבנתי רבך הורה לך?..מה דעתך שאני יכנס לביתך ללא רשותך ויפתח את ארון הספרים שלך ויתחיל לתקן לך כל מיני טעויות בספריך???
וכי אם יורה לי יהיה מותר לי?לא הבנתי רבך הורה לך?..
מה דעתך שאני יכנס לביתך ללא רשותך ויפתח את ארון הספרים שלך ויתחיל לתקן לך כל מיני טעויות בספריך???
מה תגיב אז?? איך תכנה אותי???
תתמודד!
א. מה יכנה מי שיכנסו לביתו וישברו לו את הטלביזיה?! ועכ"ז כמה מרבותינו התירו זאת.תהפוך את זה איך שתרצה, תקרא לזה מה שתקרא, רק בבקשה תסביר.
מה דעתך שאני יכנס לביתך ללא רשותך ויפתח את ארון הספרים שלך ויתחיל לתקן לך כל מיני טעויות בספריך???
מה תגיב אז?? איך תכנה אותי???
תתמודד!
דעת הבא"ח וחבריו הפכה לטלוויזיה. יפה.א. מה יכנה מי שיכנסו לביתו וישברו לו את הטלביזיה?! ועכ"ז כמה מרבותינו התירו זאת
ואז??? זה ממונו שלו???ב. לא דיבר על רכוש פרטי, אלא על ספרים של ביהכנ"ס וביהמ"ד.
ח"ו, רק אמרתי שמה שיגיד זה שיעשו לו את זה אינה רלוונטית. השאלה מה התורה אומרת על זה.דעת הבא"ח וחבריו הפכה לטלוויזיה. יפה.
מנין שלא?ואז??? זה ממונו שלו???
הגבאים והתורמים כמאן דליתא???
שנית, בדבריי הסברתי שאז לא היה בזה חשש גזל, כיון שלא היה ריבוי שיטות כהיום, ואנשים היו פתוחים לקבל, וממילא לדעת הרב הוא הציל רבים מברכות לבטלה. כלומר: התמודדתי. עכשיו תורך להתמודד.
הרב יצחק הגדיר את זה ככה.
תמצא לי ברמב"ם ובשו"ע שמותר למחוק דעות חולקות.ח"ו, רק אמרתי שמה שיגיד זה שיעשו לו את זה אינה רלוונטית. השאלה מה התורה אומרת על זה.
מנין שלא?
מנין שזה רכוש של הגבאים יותר משל הרבנים?
לא היתה דעת בא"ח?
מה איסור גזל תלוי בריבוי שיטות???
תורת החילוק הזו איפה מצאת אותה בקצות או בנתיבות?אז בדקדוק להשליט זה לא שתלטנות אלא השלטה, ובזה ציין אותו לשבח הגרב"צ אבא שאול.
במילון העבריתורת החילוק הזו איפה מצאת אותה בקצות או בנתיבות?
ברמת לגופש''ע לא היו תמיד ת''ח שפסקו כמו הבא''ח דווקא אז היה הרוב כך? לא מבין את ההסברים המוזרים האלה.מה, איסור גזל תלוי בריבוי שיטות???
גם אני לא מבין.ברמת לגופש''ע לא היו תמיד ת''ח שפסקו כמו הבא''ח דווקא אז היה הרוב כך? לא מבין את ההסברים המוזרים האלה.
הבעיה שהביאו למעלה ששלח בניו לבתי כנסת. וכך הורה דרך תשובה למישהו.ובודאי כוונת הגרע''י כל סידור הנמצא בבעלותו, או בהסכמת הגבאים במקום שהוא יכול להשפיע. כך היה דעתו. וזה ברור לי בלי ספק. ח''ו להגרע''י דיתקן עוון ברכה בעוון גזל. וזה פשוט וא''צ לפנים.
ראיתי המכתב ובכל זאת:וכך הורה דרך תשובה למישהו.
בודאי כוונת הגרע''י כל סידור הנמצא בבעלותו, או בהסכמת הגבאים במקום שהוא יכול להשפיע.
לא הבנתי (באמת)ברמת לגופש''ע לא היו תמיד ת''ח שפסקו כמו הבא''ח דווקא אז היה הרוב כך?
מה הכוונה פעם לא היה ריבוי שיטות? שיטת הבא''ח קמה לאחר הגרע''י? הרי מדובר בדבר השנוי במח' ביניהם, ורוב ירושלים וגם אביו של הגרע''י הלכו כהבא''ח. אז מה תירוץ זה שלא היה ריבוי שיטות? היה כאן ב' שיטות של גדולי עולם, וכל אחד ינהג כדעתו.לא הבנתי (באמת)
מה הכוונה פעם לא היה ריבוי שיטות? שיטת הבא''ח קמה לאחר הגרע''י? הרי מדובר בדבר השנוי במח' ביניהם, ורוב ירושלים וגם אביו של הגרע''י הלכו כהבא''ח.