למחוק מהסידורים דברים שהם לא כהוראת הגר"ע יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ועוד דבר - יש איזה רב פוסק גדול מאוד שראיתי אותו מדבר באמצע קדיש [לאחר שיעור שמסר], שלא אזכיר את שמו.
עכ"פ מה אני אמור לחשוב על זה? - שמכאן רואים שזהו הדין, ומותר לדבר דברי תורה בקדיש? או שכנראה - איך לומר בעדינות... - 'התפקשש' לאותו רב ובטעות הוא דיבר בקדיש?
אם אתה מבין בסברא / מידיעה / ממקורות / לא משנה מאיפה, שזה דבר אסור, עדיף לך להישאר בצ"ע על אותו רב, ולא להתיר את האסור מחמת כן.
 
ועוד דבר - יש איזה רב פוסק גדול מאוד שראיתי אותו מדבר באמצע קדיש [לאחר שיעור שמסר], שלא אזכיר את שמו.
עכ"פ מה אני אמור לחשוב על זה? - שמכאן רואים שזהו הדין, ומותר לדבר דברי תורה בקדיש? או שכנראה - איך לומר בעדינות... - 'התפקשש' לאותו רב ובטעות הוא דיבר בקדיש?
אם אתה מבין בסברא / מידיעה / ממקורות / לא משנה מאיפה, שזה דבר אסור, עדיף לך להישאר בצ"ע על אותו רב, ולא להתיר את האסור מחמת כן.
לא כל רב שטעה צריך להשאיר אותו בצ"ע. הרבנים הם בני אדם, ולגיטימי שהם יטעו לפעמים. גם משה רבינו ודוד טעו.
[אצ"ל שאסור להקשיב להם גם בטעויות, אבל עצם הטעות היא טבעית ומובנת].
 
חברים יקרים, תקשיבו לי טוב-טוב!
בואו נפסיק לחיות בגן עדן של שוטים, ולהתעלם ממציאות מול עינינו.
מה שקורה היום – זה פשוט חלום רע!

יש לנו בחורים צעירים, שהם שומעים איזה שיעור ברדיו או באינטרנט, ופתאום הם רוצים להחליף את גדולי הדורות!
החיד"א, הבן איש חי, הכף החיים – כולם הלכו עם התורה במשך דורות.!
והיום?
אם אתה חושב כמוהם – אתה "טועה", "חייב תיקון", "משתלט", "מפריע".

אני אומר לכם: די!
מספיק עם רוח שטות הזאת!
מספיק עם התיקונים שמבטלים את כל ההיסטוריה, את כל גדולי ישראל, את כל המסורת!

תנו לתורה לנהל את עצמה, תנו לכבוד ת"ח להישמר!
אל תתנו לקטנים ללמד את הגדולים בשקר ובנחישות.
 
לא כל רב שטעה צריך להשאיר אותו בצ"ע. הרבנים הם בני אדם, ולגיטימי שהם יטעו לפעמים. גם משה רבינו ודוד טעו.
[אצ"ל שאסור להקשיב להם גם בטעויות, אבל עצם הטעות היא טבעית ומובנת].
ברור.
לא התכוונתי שתשים את כל הרב הזה בצ"ע, אלא את ההנהגה הספציפית הזו.
יש הרבה סיבות ללמד עליו זכות, אולי אורייתא קא מרתחא ביה, אולי הוא לא אחז בדיוק באותו זמן וכד',
אבל לא ללמוד מזה שהדבר מותר.
ומקסימום - להשאיר את ההנהגה הזו בצ"ע.
 
כן...
תתפלא אבל שאלתי אותם.

זה גזל וחיסרון ממוני.
אין הולכין בממון אחר הרוב, גם אם שאלת 90% מתורמי הסידורים, עדיין אסור לך לסמוך על זה כלפי אלו שלא שאלת.
 
אגב - התברר לי ממקור נאמן שאותו אחד ששרף את ספרי הראשל"צ בביהכ"נ אור חביב, זה היה ע"פ הוראת רבותיו שיש טעויות ומכשולות בסדרת ילקו"י, והוא עשה זאת לאפרושי מאיסורא.
אל תכתוב זאת שלא יבואו כמה אנשים ויעשו כן לרבנים אחרים באמת...
 
הסתפקתי אם לומר או לא,
אוי לי אם אומר ואוי לי אם לא אומר...

אבל אולי באמת הגיע הזמן לומר את האמת כמו שהיא.

אנחנו עדים להחדרה עיקשת (ואני לא נכנס לדרך מי, וזה גם לא מעניין אותי בכלל, אלא מדבר על התופעה עצמה!) של גישה פאנאטית-דיכוטומית הרואה הכל בצבעים של שחור / לבן, לתוך לב הציבור התורני:
או שאתה איתנו – או שאתה נגדנו.
או שאתה מחזיק באמת שלנו – או שאתה טועה, מטעה, ואולי גם "מכשיל את הרבים".
אבל התורה אינה דיכוטומית.
היא דרך חשיבה, היא מפתחת את המוח.
יש צדדים. לא הכול שחור לבן, לא כל מי שלא חושב "כמוך בדיוק" – הוא שקרן או טועה או "צריך תיקון".

הגישה הזו – של אמת אחת מוחלטת, ואין בלתה – נובעת מחולשה פנימית.
זו גישה שלא בנויה על עיון, אלא על פחד.
פחד מאפשר רק קו אחד, רק צינור אחד, רק קול אחד.

וכך, בלי לשים לב, אנשים שאין להם הכלים לשקול ולברר הופכים לשוטרים של הציבור, מחלקי תעודות כשרות לאמונות ודעות.

זה לא הנהגה. זו השתלטות.
זה לא "אהבת התורה" – זה פילוג בשם התורה.
זה לא פסיקה – אלא שליטה.
 
ועוד דבר - יש איזה רב פוסק גדול מאוד שראיתי אותו מדבר באמצע קדיש [לאחר שיעור שמסר], שלא אזכיר את שמו.
עכ"פ מה אני אמור חשוב על זה? - שמכאן רואים שזהו הדין, ומותר לדבר דברי תורה בקדיש? או שכנראה - איך לומר בעדינות... - 'התפקשש' לאותו רב ובטעות הוא דיבר בקדיש?
אם אתה מבין בסברא / מידיעה / ממקורות / לא משנה מאיפה, שזה דבר אסור, עדיף לך להישאר בצ"ע על אותו רב, ולא להתיר את האסור מחמת כן.

יש הבדל בין רב שמדבר בקדיש בלי לשים לב, לבין רב שנותן הוראה לבניו ללכת ולקשקש בסידורים. והיות והרב יצחק יוסף עצמו התבטא שהגר"ע יוסף "השליט" את דעת מרן (לא ברור איזה מרן, כי על מרן השו"ע הוא חלק בעשרות הלכות), אז זאת חלק מההשלטה. עת לעשות לה' הפרו תורתך.
 
אז זאת חלק מההשלטה.
חושבני שמן האמת והיושר לומר שהביאו כאן שכתב במפורש בעלון אור יצחק לעשות זאת בהסכמה, ולא נגד דעת רבני המקום. ואין כל הביקורת שלי אלא על התופעה הציבורית, שמכילה פרשנות אחרת, ומשאירה את זה כדבר נורמלי.
 
יש הבדל בין רב שמדבר בקדיש בלי לשים לב, לבין רב שנותן הוראה לבניו ללכת ולקשקש בסידורים. והיות והרב יצחק יוסף עצמו התבטא שהגר"ע יוסף "השליט" את דעת מרן (לא ברור איזה מרן, כי על מרן השו"ע הוא חלק בעשרות הלכות), אז זאת חלק מההשלטה. עת לעשות לה' הפרו תורתך.
חשוב להזכיר יסוד מאוד חשוב ביהדות: בהלכה אין מושג של "אמת". ההלכה נוצרת על ידי בני אדם, כפי שכתוב "לא בשמים היא".
ומילא, כל מה שבורר ע"פ הכלים ההלכתיים, הוא לגיטימי לחלוטין. הוא לעולם לא יהיה "מכשול" מכיון שהוא הלכתי, והלכה היא יצירה הנוצרת בידי עמ"י במשך הדורות, וכל מה שנאמר בה, הוא נכון [מעצם העובדה שהוא נאמר, כלומר שבני אדם אמרו אותו]. [אדגיש כי הדברים אמורים על הלכות גרידא, ולא על מצוות או איסורים מפורשים, או מושגים הלכתיים רעיוניים וכדו']. ואכמ"ל.
וח"ו להתיר איסורים חמורים כמו גזל, באמתלאות שווא של פסיקה שונה.
 
חשוב להזכיר יסוד מאוד חשוב ביהדות: בהלכה אין מושג של "אמת". ההלכה נוצרת על ידי בני אדם, כפי שכתוב "לא בשמים היא".
ומילא, כל מה שבורר ע"פ הכלים ההלכתיים, הוא לגיטימי לחלוטין. הוא לעולם לא יהיה "מכשול" מכיון שהוא הלכתי, והלכה היא יצירה הנוצרת בידי עמ"י במשך הדורות, וכל מה שנאמר בה, הוא נכון [מעצם העובדה שהוא נאמר, כלומר שבני אדם אמרו אותו]. [אדגיש כי הדברים אמורים על הלכות גרידא, ולא על מצוות או איסורים מפורשים, או מושגים הלכתיים רעיוניים וכדו']. ואכמ"ל.
וח"ו להתיר איסורים חמורים כמו גזל, באמתלאות שווא של פסיקה שונה.
תפיסה אחרת כמוה ככת.
החוקרים טוענים שעיקר ההגדרה של כת היא, שבה יש אמת אחת בלבד, וכל גישה אחרת נתפסת כשקרית או מסוכנת. זו ליבת המנטליות הכתתית.
 
ובהמשך לדברי, כמובן שחשוב ככל הניתן שלא להרבות במחלוק' כפי הכתוב בתורה: "תורה אחת ומשפט אחד יהיה להם".
המציאות כיום, שיש הרבה מחלו' בהלכה, היא בעייתית מאוד מבחינה תורנית, והיא נוצרה עקב אילוצים היסטוריים שונים ועקב הגלות הממושכת. [ועיין בפרק ג' בכוזרי]. ודו"ק.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית