נאמן הרעיון היהודי
חבר חדש
- הצטרף
- 17/6/25
- הודעות
- 67
מצטרף להצעה, ההתחמקויות שלך פשוט צורמות.למה לא דומה
אולי כבודו יפסיק למרוח ויענה תשובה לעניין
מצטרף להצעה, ההתחמקויות שלך פשוט צורמות.למה לא דומה
אולי כבודו יפסיק למרוח ויענה תשובה לעניין
לא כל רב שטעה צריך להשאיר אותו בצ"ע. הרבנים הם בני אדם, ולגיטימי שהם יטעו לפעמים. גם משה רבינו ודוד טעו.ועוד דבר - יש איזה רב פוסק גדול מאוד שראיתי אותו מדבר באמצע קדיש [לאחר שיעור שמסר], שלא אזכיר את שמו.
עכ"פ מה אני אמור לחשוב על זה? - שמכאן רואים שזהו הדין, ומותר לדבר דברי תורה בקדיש? או שכנראה - איך לומר בעדינות... - 'התפקשש' לאותו רב ובטעות הוא דיבר בקדיש?
אם אתה מבין בסברא / מידיעה / ממקורות / לא משנה מאיפה, שזה דבר אסור, עדיף לך להישאר בצ"ע על אותו רב, ולא להתיר את האסור מחמת כן.
ברור.לא כל רב שטעה צריך להשאיר אותו בצ"ע. הרבנים הם בני אדם, ולגיטימי שהם יטעו לפעמים. גם משה רבינו ודוד טעו.
[אצ"ל שאסור להקשיב להם גם בטעויות, אבל עצם הטעות היא טבעית ומובנת].
אין הולכין בממון אחר הרוב, גם אם שאלת 90% מתורמי הסידורים, עדיין אסור לך לסמוך על זה כלפי אלו שלא שאלת.כן...
תתפלא אבל שאלתי אותם.
זה גזל וחיסרון ממוני.
אל תכתוב זאת שלא יבואו כמה אנשים ויעשו כן לרבנים אחרים באמת...אגב - התברר לי ממקור נאמן שאותו אחד ששרף את ספרי הראשל"צ בביהכ"נ אור חביב, זה היה ע"פ הוראת רבותיו שיש טעויות ומכשולות בסדרת ילקו"י, והוא עשה זאת לאפרושי מאיסורא.
זה שרצית "להוציא קיטור" על ההיתר הברור של ההיתר מכירה זה לא דומה כלל וכלל.
ועוד דבר - יש איזה רב פוסק גדול מאוד שראיתי אותו מדבר באמצע קדיש [לאחר שיעור שמסר], שלא אזכיר את שמו.
עכ"פ מה אני אמור חשוב על זה? - שמכאן רואים שזהו הדין, ומותר לדבר דברי תורה בקדיש? או שכנראה - איך לומר בעדינות... - 'התפקשש' לאותו רב ובטעות הוא דיבר בקדיש?
אם אתה מבין בסברא / מידיעה / ממקורות / לא משנה מאיפה, שזה דבר אסור, עדיף לך להישאר בצ"ע על אותו רב, ולא להתיר את האסור מחמת כן.
חושבני שמן האמת והיושר לומר שהביאו כאן שכתב במפורש בעלון אור יצחק לעשות זאת בהסכמה, ולא נגד דעת רבני המקום. ואין כל הביקורת שלי אלא על התופעה הציבורית, שמכילה פרשנות אחרת, ומשאירה את זה כדבר נורמלי.אז זאת חלק מההשלטה.
חשוב להזכיר יסוד מאוד חשוב ביהדות: בהלכה אין מושג של "אמת". ההלכה נוצרת על ידי בני אדם, כפי שכתוב "לא בשמים היא".יש הבדל בין רב שמדבר בקדיש בלי לשים לב, לבין רב שנותן הוראה לבניו ללכת ולקשקש בסידורים. והיות והרב יצחק יוסף עצמו התבטא שהגר"ע יוסף "השליט" את דעת מרן (לא ברור איזה מרן, כי על מרן השו"ע הוא חלק בעשרות הלכות), אז זאת חלק מההשלטה. עת לעשות לה' הפרו תורתך.
תפיסה אחרת כמוה ככת.חשוב להזכיר יסוד מאוד חשוב ביהדות: בהלכה אין מושג של "אמת". ההלכה נוצרת על ידי בני אדם, כפי שכתוב "לא בשמים היא".
ומילא, כל מה שבורר ע"פ הכלים ההלכתיים, הוא לגיטימי לחלוטין. הוא לעולם לא יהיה "מכשול" מכיון שהוא הלכתי, והלכה היא יצירה הנוצרת בידי עמ"י במשך הדורות, וכל מה שנאמר בה, הוא נכון [מעצם העובדה שהוא נאמר, כלומר שבני אדם אמרו אותו]. [אדגיש כי הדברים אמורים על הלכות גרידא, ולא על מצוות או איסורים מפורשים, או מושגים הלכתיים רעיוניים וכדו']. ואכמ"ל.
וח"ו להתיר איסורים חמורים כמו גזל, באמתלאות שווא של פסיקה שונה.