משיב כהלכה
חבר ותיק
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 1,404
זה חידוש תמוה מאד ורוב הגדולים שאני הכרתי ודאי לא אחזו כך,
מה תמוה בזה?
תשתדל לא לנקוט בסיסמאות שאי אפשר להפריך (רוב הגדולים וכו')
זה חידוש תמוה מאד ורוב הגדולים שאני הכרתי ודאי לא אחזו כך,
הפריצות זה עצם הנהיגה בפומבי לעשות מעשים משמעותיים בפומבי זה פריצותאכן לא כל דבר, יש דברים שהם פריצות בפני עצמם כמו ריקוד. מה שאין כן נהיגה, שהאשה יושבת ברכבה כמו שהיא יושבת באוטובוס ובתחנת האוטובוס.
אתה מבין לבד שיש הבדל ויש קטגוריות בצניעות, לא כך?לרקוד ברחוב זה גם תלוי במנהג?
לא שאני משווה אבל ודאי שלא כל דבר תלוי במנהג.
הפריצות זה עצם הנהיגה בפומבי לעשות מעשים משמעותיים בפומבי זה פריצות
הבאתי את זה רק כדי לשלול את הכלל הזה שתמיד תלוי במנהג לא זה לא תמיד תלוי.אתה מבין לבד שיש הבדל ויש קטגוריות בצניעות, לא כך?
ואם לא, אז אנחנו פה כדי ללמוד וללמד
וזה מה שאמרו כל האוסרים נהיגה שייך בצד שלא תלוי במנהג.מעולם לא אמרתי ש"תמיד".
לא הייתי מגדיר את מצוות צניעות לפי רמת האנשים שמסתכלים עליה זה משהו יותר בהתנהגות האשה שעצם ההתנהגות ככה ברחוב היא לא צנועה לא משנה כמה אנשים מסתכלים עליה,
כשנוהגת כולם רואים אותה,
נאלצת על כורחה לריב עם נהגים בכביש לשוחח עם ערבים שעובדים בדלק ועוד ועוד.
וזה מה שאמרו כל האוסרים נהיגה שייך בצד שלא תלוי במנהג.
גם ר' נסים קרליץ אמר לאחד שאמו שאלה שלא מצליחה להבין מה הבעיה ברשיון לנשים,
אמר לו צניעות זה משהו מאד עדין שאי אפשר להסביר אותו לכל אחד,
הנה מן הנסיון למדתי שהוא דבר שראוי לאסרו איסור גמור, כי עצם הלמוד גרם כבר וגורם לפריצות והוא ההיפך הגמור מכל כבודה בת מלך פנימה, כמו שעצם הנהיגה הוא ממש להיפך כל כבודה וגו', האשה חושפת עצמה בזה בשוקים ורחובות לעין כל ראה נכשלת ומכשלת את האחרים
ואין דרכה של אשה במרכב עיין פסחים ג',
אף על פי שהמציאות של רכיבה ע"ג בהמה אינו דומה לגמרי להא דידן מכ"מ בעצם אין דרכה בכך דומה בכמה דברים שקשה לפרש בכתב