חיי עולם
חבר מוביל
- הצטרף
- 17/12/24
- הודעות
- 645
ולמעשה זה נדון שונה מהנדון דידן (נהיגת אשה ברכב), והוא קשור לנדון אחר - רכיבת אשה על אופניים.
הגר"י זילברשטיין שליט"א בספרו 'חשוקי חמד' (פסחים ג, א):
לא ראוי שילדה תרכב על אופניים
שאלה. האם מותר לילדה לרכוב על אופניים?
תשובה. נראה שלא ראוי שילדה [וכל שכן אשה] תרכב על אופנים, דבמסכת פסחים דף ג ע"א נאמר לעולם יספר אדם בלשון נקיה, שהרי בזב קראו מרכב, ובאשה קראו מושב, ופרש"י לפי שאין הגון להזכיר רכיבה ופיסוק רגלים באשה. וברבינו חננאל הוסיף והוא דרך גנאי באשה. ומכאן נלמד שאין ראוי לנערות וילדות לרכב על אופניים.
ויש להעיר מהמבואר במסכת ב"מ (דף ט ע"ב) שאשה קונה בהמה ברכיבה, משום שדרכה בכך, הרי שדרכה של אשה לרכוב על החמור. וכבר עמד על כך היעב"ץ (בהגהותיו במסכת ב"מ שם)...
לא ראוי שילדה תרכב על אופניים
שאלה. האם מותר לילדה לרכוב על אופניים?
תשובה. נראה שלא ראוי שילדה [וכל שכן אשה] תרכב על אופנים, דבמסכת פסחים דף ג ע"א נאמר לעולם יספר אדם בלשון נקיה, שהרי בזב קראו מרכב, ובאשה קראו מושב, ופרש"י לפי שאין הגון להזכיר רכיבה ופיסוק רגלים באשה. וברבינו חננאל הוסיף והוא דרך גנאי באשה. ומכאן נלמד שאין ראוי לנערות וילדות לרכב על אופניים.
ויש להעיר מהמבואר במסכת ב"מ (דף ט ע"ב) שאשה קונה בהמה ברכיבה, משום שדרכה בכך, הרי שדרכה של אשה לרכוב על החמור. וכבר עמד על כך היעב"ץ (בהגהותיו במסכת ב"מ שם)...