כהנא דמסייע
חבר בכיר
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 817
חסידיו בא''י. לא קשורים לזה. וכמו שכבר העיר הגר''מ מזוז.גר בארה"ב בעשר השנים האחרונות לחייו.
חסידיו בא''י. לא קשורים לזה. וכמו שכבר העיר הגר''מ מזוז.גר בארה"ב בעשר השנים האחרונות לחייו.
לא הבנתי הרמ''א פוטר גם מי שלא שייך בו הני טעמים?
הוא כותב טעמים לפטור. הא ותו לא.
אני לא מבין מה הולך כאן?
חסידיו בא''י. לא קשורים לזה. וכמו שכבר העיר הגר''מ מזוז.
מה הבאת מכאן ראיה לסתור?להמאירי (עמ"ס סוכה כח, א) כתב: "ואף אנו נוהגים להקל שלא ליתן מטות שלנו בסוכה ולשכב שם מפני סכנת הצנה שהיא מצויה בלילות במחוזות הללו
הרב'ה עצמו כותב שהמזג אויר שהיה בו חמיו מוגדר ארצות הקור, עיין במקור שציטטתי. זה לא נפק'מ הדקדוקים הללו.אתה כתבת שהתגורר ברוסיה, עניתי לך שהתגורר בארה"ב וגם שם המשיך במנהגו.
מה הבאת מכאן ראיה לסתור?
והנה בראשונים הנ"ל מבואר דטעם המנהג הוא משום הצינה והקור, הרוחות והגנבים
הרב'ה עצמו כותב שהמזג אויר שהיה בו חמיו מוגדר ארצות הקור
הרבי מתייחס ספציפית למה שראה בעיניו אצל חמיו שנשאר לאכול גם כשירד גשם.
למה נתפסת דווקא על זה ולא תפילה אחר זמן תפילה?יש מצב שזהו התסמין המובהק ביותר למשיחיות?
למה נתפסת דווקא על זה ולא תפילה אחר זמן תפילה ?
אי אכילת שלש סעודות ?
אכילה לפני תפילה ?
ועוד מנהגים שאינני זוכר כעת...
לא אמרתי שאין הסבריש הסבר לכל מנהג, ראה בספר "ותורה יבקשו מפיהו" באריכות על כל פרט ופרט.
אולי קוראים לספר "סעודה שלישית".פעם ראיתי באוצר החכמה ספר של חב"ד שהאריך בעניין עם טעמים הלכתיים.
גם למה מותר לא לישון בסוכה, וגם למה מותר לא לאכול סעודה שלישית.
סוכה זה דאורייתא, כל הדוגמאות שהבאת הם דרבנןלמה נתפסת דווקא על זה ולא תפילה אחר זמן תפילה?
אי אכילת שלש סעודות?
אכילה לפני תפילה?
אין חיוב מן התורה במצות 'עשה' לישון בסוכהסוכה זה דאורייתא, כל הדוגמאות שהבאת הם דרבנן
לא שאני מקיל בזה ראש חלילה, אבל עדיין יש הבדל
תפילה ב- 10 - בדיעבד תפילת השחר עד חצות
גם ברחוב שלי גר רב'ה שמתפלל שחרית בראש השנה ב5 וחצי בצהריים עד 1 בלילה ...להשלמת הענין אציין שבמשך שנים רבות, הייתה התפילה בבתי הכנסת החב"דיים מתקיימת גם בשעה מוקדמת יותר. רק ה'עובדים' שעסקו בעבודת התפילה היו מאריכים בתפילתם לאחר סיום התפילה בציבור.
בתקופתו של אדמו"ר הריי"צ החל המניין של הרבי להתפלל בשעות מאוחרות יותר. הרבי הריי"צ עם הגיעו לארצות הברית החל להתפלל עם המניין בשעה 10, ומאז הפכה השעה גם לשעתו הקבועה של המניין של הרבי האחרון. פעם הסביר הרבי כי היות וכך היה מנהגו של אדמו"ר הריי"צ, הרי גם הוא נוהג כך. וזהו כנראה טעמם של גבאי בתי כנסת חב"ד, שביקשו לקבוע את המנהג בבית הכנסת שלהם, כפי שנהוג היה אצל הרבי.
וראוי להדגיש כי הרבי הורה במפורש כי ניתן בהחלט להתפלל גם בשעה מוקדמת יותר. בספרי חסידות חב"ד לא נכתב מעולם שיש להתפלל בשעה מסוימת. לעומת זאת נכתב בהחלט כי יש להתכונן לתפילה כראוי, גם כאשר ההכנות אורכות זמן רב.
דברי הרב'ה כנגדך...
גם ברחוב שלי גר רב'ה שמתפלל שחרית בראש השנה ב5 וחצי בצהריים עד 1 בלילה ...