מאה ברכות בכל יום לגבי נשים

גם דעת הגרי"ש אלישיב והגרח"ק ועוד שיש לנשים להשלים מאה ברכות, ויש מקום שהביאו בשם הגרי"ש שראוי לנשים
לגבי בעי חיי קשה לומר שהברכות של הגברים יגנו עליהם, כי הרי חיוב מזוזה גם נכלל בנשים משום אריכות ימים כידוע וכפי דהביאו הטור וב"י בריש הלכות מזוזה
לכאורה הדברים תמוהין עד למאוד
דמבואר במ"ב דאין נשים חייבות בכל תפילת שחרית כגון בברכות "יוצר" שקודם ק"ש ועוד וא"כ אינם מגיעות ל ק' ברכות
 
איפה הגמ' אמרה שחייבים שהיא זו שתגיד שפטורות?
עי' מנחות מג. ב"י' סי' מו.
איך נגיע למאה ברכות ביום כיפור? יש פתרונות. איך היא תגיע למאה ברכות כל יום? יש פתרונות.
אבל לא זה הסברא והסיבה לפטור.
בכבוד.
נשמע פתרון.
רבך בלוין שבר את שיניו, ובספריו שבר את מקלדתו, להסביר דברי מרן אביו הגדול זיע"א.
אי בדידי תליא הו"א בפשטות שהכוונה שיש בזה ענין גדול אבל לא חיוב גמור.
אבל לשיטתך שזה חיוב גמור, נשמח למצא פתרונות. כי כרגע לפי דבריך רוב ככל בנות ישראל עוברות על ההלכה.
כנראה שיותר מסתבר לומר שעוברות על ההלכה.
הדיון מוצה.
במחילה.
 
עי' מנחות מג. ב"י' סי' מו.
דיברתי על הלל...
רבך בלוין שבר את שיניו, ובספריו שבר את מקלדתו, להסביר דברי מרן אביו הגדול זיע"א.
אי בדידי תליא הו"א בפשטות שהכוונה שיש בזה ענין גדול אבל לא חיוב גמור.
אבל לשיטתך שזה חיוב גמור, נשמח למצא פתרונות. כי כרגע לפי דבריך רוב ככל בנות ישראל עוברות על ההלכה.
כנראה שיותר מסתבר לומר שעוברות על ההלכה.
לשיטתי זה לא חיוב גמור, אלא יתכן שיש עניין.
יתכן שלשיטת הרב עובדיה זה חיוב גמור. אני גם לא יודע אם הוא כתב חיוב גמור או שיש עניין.
עכ"פ אני רק עניתי שהטענה לפטור אותן כי זה לא הגיוני שיתחייבו מבחינה טכנית אינה נכונה.
מה ההלכה? אני לא יודע כל זמן שלא עסקתי בסוגיא זו טובא, אבל הטענה ששמעתי שפטורה כי לא יתכן שיחייבו אותה כשאין לה אפשרות טכנית, במחילה, זו אינה טענה הלכתית, אלא טענת עמי ארצות (שלא הולכים להתפלל במנין כי אין להם ביהכנ"ס ליד הבית... ולא שמים כיפה כי לא נעים להם מהשכנים...), וכמו שכתבתי לעיל, ואכמ"ל.
אם יש טענות הלכתיות למה לחייב או לפטור אותן - אשמח לשמוע.
למעשה, מה שאני יודע זה שלא כתוב במפורש שהן פטורות, אבל גם לא כתוב במפורש שחייבות. אז אני לא מבין איך אפשר לפטור אותן באופן גורף, ולא מבין איך אפשר לחייב אותן באופן גורף.
ההיגיון שלי אומר שיתכן שיש בזה עניין גדול, אבל שא"א לחייב אותה, (אבל לא מהסיבה שאין לה אפשרות טכנית...). עם זאת, דעת בעלי בתים היפך דעת תורה, אז יכול להיות שאני טועה, ולכן אשמח לשמוע סברות ומקורות הלכתיים לדבר.
אגב, למעשה מה שידוע לי בעולם, שהרבה נשים לא אומרות מאה ברכות, אמנם ראיתי בכמה מקומות שחילקו דף איך נשים יגיעו למאה ברכות. (הייתי באירוע שחילקו את זה על מגנט, וגם בבית כנסת שמו דפים).
 
הלא ברור שנשים אינם חייבות בכל המצוות כאנשים, ואין חיוב להסביר כל דבר מה נשים וכו'. וזה פשוט מאוד. וא"צ להאריך לכל מודה על האמת.
לדוג', יש ויכוח עצום אם נשים חייבות בהלל בחנוכה. למרן הגרע"י פטורות.
וכי נשאל למה הגמ' לא אמרה שפטורות????
פשוט שלא.
הנקודה שצריך לחפש את האמת באמת, ולא להקשות סתם.

וכזאת כתבתי לעיל מברכות ק"ש וישתבח וברוך שאמר שלמרן הרב עובדיה פטורות.
והגמ' ג"כ לא אמרה שהם פטורות.
לא דומה כלל ועיקר.
כאשר דנים אם נשים מברכות ברכות ק"ש והלל, הנידון הוא אם הוי מצוות עשה שהזמן גרמא שנשים פטורות. ודין זה כבר הוזכר בגמ' קידושין. לכך הגמ' לא הוצרכה לומר שהם פטורות, שכ"ז כלול בדין מ"ע שהז"ג.
משא"כ מאה ברכות שאדם חייב לברך בכל יום לא הוי מ"ע שהז"ג. והיה לגמ' לפוטרן במפורש.
בברכה
 
גם דעת הגרי"ש אלישיב והגרח"ק ועוד שיש לנשים להשלים מאה ברכות, ויש מקום שהביאו בשם הגרי"ש שראוי לנשים
לגבי בעי חיי קשה לומר שהברכות של הגברים יגנו עליהם, כי הרי חיוב מזוזה גם נכלל בנשים משום אריכות ימים כידוע וכפי דהביאו הטור וב"י בריש הלכות מזוזה
מתוך אתר דרשו:
אכן, יש שהביאו בשם הגרי"ש אלישיב (ישיב משה עמ' יט, פניני תפילה עמ' ע, אשרי האיש פ"ז אות א) שגם נשים חייבות במאה ברכות בכל יום [הלשון בפניני תפילה בשמו 'שרצוי' שישלימו מאה ברכות], וכן הביאו בשם הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קניבסקי (נוטרי ברכה עמ' פ, שאלת רב עמ' פ) שנשים ישלימו את מנין הברכות בפירות וירקות.
 
דעת מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א שנשים פטורות ממאה ברכות כל יום.
וכ"כ חתנו הגאון רבי דקל כהן שליט"א בשו"ת אלישיב הכהן ח"ב (סי' ה').
וכן האריך בזה תלמידו הגאון ר' יניב נסיר שליט"א בשו"ת הלכה למשה ח"ג (סי' א'). עש"ב.
 
ראשי תחתית