מרנן ורבנן
חבר ותיק
אפשר קצת מהאומץ שלך?אין דמיון בין ההיתר של הישא ברכה להיתר המדומה בן זמננו. הישא ברכה כתב שההיתר מחמת שכל הקרקעות שייכות לשלטון התורכי וגם לא התיר שיהודי יעבוד בקרקע ועוד ועוד
אפשר קצת מהאומץ שלך?אין דמיון בין ההיתר של הישא ברכה להיתר המדומה בן זמננו. הישא ברכה כתב שההיתר מחמת שכל הקרקעות שייכות לשלטון התורכי וגם לא התיר שיהודי יעבוד בקרקע ועוד ועוד
תפתח בספרים ותראה בעיניךאפשר קצת מהאומץ שלך?
אני מדבר על הניסוח שלך, גם אם רבותיך סוברים שההיתר לא נכון זה לא מתיר לך ולא הופך אותך לחכם יותר אם תזלזל בגדולי הדור שהתירותפתח בספרים ותראה בעיניך
הניסוח היתר מדומה הוא לא שלי אלא של אחד מהרבנים או יותר מאחד. יותר מאוחר נחפש מיהו הרב.אני מדבר על הניסוח שלך, גם אם רבותיך סוברים שההיתר לא נכון זה לא מתיר לך ולא הופך אותך לחכם יותר אם תזלזל בגדולי הדור שהתירו
זה היה יכול להישמע אמין (בפרט כשהדברים מכוונים לציבור לא קטן שמעריך את עצמו כייתוש מתחת לפרסות הענק)דמיונות של ספרדים תמימים ש,,,,,
התואר ביתד היה הגאון נשיא מועצת. זהו.
מרן???? חלומות פז.
ובדקדוק הדגישו בכמה מקומות שהגאון ולא הגאון הגדול, כי זה תואר ששמור [בזמן ההוא] לחברי המועצת בלבד!
אגב,
אפשר לבדוק זאת באוצר החכמה במוספי שב"ק שיצאו אז.
חבל לדמיין שכל העולם רואה במרן את חזות הכל.
אז זהו. שלא.
בין תשמ"ט לבין תש"ן עברו מים רבים בנהר..הצג קובץ מצורף 1624
ובחזרה קצת לנושא האשכול...
להלן סקירה אוהדת על הספר ילקוט יוסף מיתד תש"נ (זמין באוצר החכמה) שם כבר הושמט התואר מרן (נראה שחסרה מילה או שתיים בשורה?).
זה ככה"נ פרסומתזה היה יכול להישמע אמין (בפרט כשהדברים מכוונים לציבור לא קטן שמעריך את עצמו כייתוש מתחת לפרסות הענק)
אבל אני מצלם לך למשל ממוסף שבת תשמ"ח סוכות ב
הצג קובץ מצורף 1622
כמו שכבר עלה פה, היו שני תקופות.זה ככה"נ פרסומת
אני זוכר בבירור מה יש להתוכח?
זו כתבה ע"ש.זה ככה"נ פרסומת
אני זוכר בבירור מה יש להתוכח?
יש כתבות שהם פרסומות. כידוע. (גם אם לא נכללים בקטגוריות "כתבה פרסומית").זו כתבה ע"ש.
יש כתבות שהם פרסומות. כידוע. (גם אם לא נכללים בקטגוריות "כתבה פרסומית").
במקרה שלנו אני לא חושב שזה היה כך, אבל בכללי זה נמצא בעולם.
אתה יודע מה? זה לא כל כך משנה, אפשר לראות בכל האזכורים שהוא מוזכר כגדול בתורה לפחות בתארים שווים לגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ וכו'זה ככה"נ פרסומת
אני זוכר בבירור מה יש להתוכח?
מה הגיבו?1. הגיבו היטב, ואצ"ל.
אוי אוי אוי. לאן הלכת.יש בזה פרנסה
וכי המשנ"ב לא מביא דברים מספרדים?2. היה סוג של חשדנות כלפי דברים שהם בסיס מסורת הספרדים, כ"ש וכ"ש על יביע אומר שמתבסס הרבה על גדולים ספרדים ("איזה רב במצרים" - כלשונו של הגאון מסטייפלאע). ומ"מ היתר המכירה הותר על ידי גדולי הספרדים בא"י, אפשר להאריך בזה, כותב הגאון מקוטנא, יו"ד סימן נג: בפרט כי גדולי רבני ספרד אשר צפרנם עבה מכריסם של חכמי אשכנז הם מתירים שיעבדו הנכרים בשביעית על ידי מכירה.
אתה לא מפסיק לבזות ת"ח. תתביש לך.וכי המשנ"ב לא מביא דברים מספרדים?
תפסיק עם הגזענות שלך.
כן, יש עניין אחר, האם אפשר לסמוך על הגניזה הקהירית.
לפי הידוע לי השתדל גם כשלמד בכולל לא לקבל כסף על לימודו והיה מוכר את הציורים לפרנסתו.יש בזה פרנסה
אם כן, אני לא סומך על דעה שנטענה בבית של אחד הרבנים שר' משה שטרנבוך הוא בהמה ולהרוס על פיה עולמות של תורה...3. אי אפשר להתבסס על דעה שנטענה בבית של אחד הרבנים ולהרוס על פיה עולמות של תורה... שא"כ כמעט לא הנחת בן לאברהם אבינו... הוא אמר ש"עובדיה מיקל כמו גורן אלא שהוא עם יראת שמים והוא מסתמך על איזה רב במצרים". לא הייתי מהמר שהוא באמת חקר מי הוא הרב ממצרים שבאמת דעתו הייתה מוחלטת - אין לספרדים ללכת לפי רבניהם...
וכי המשנ"ב לא מביא דברים מספרדים?
תפסיק עם הגזענות שלך.
כן, יש עניין אחר, האם אפשר לסמוך על הגניזה הקהירית.
מה הקשר?אתה לא מפסיק לבזות ת"ח. תתביש לך.
בח"ח כתב להדיא לא כן.לומר כל אדם שהוא בעל תשובה (ולפי מה שכותב הרב מאמין בניסים אין הדבר כן לגבי הגאון הרב הלל שליט"א) - אין בכך פסול והיינו שבחייהו
מה רצית, כבר צילמתי מהספר שלו?ז"ל האבן עזרא:
הצג קובץ מצורף 1634
הנה לך דברי הרב פנחס עפשטיין ראב"ד ירושלים המנחת יצחק הרב משה אריה פרוינד הרב יוסף ליברמן הצג קובץ מצורף 1629הצג קובץ מצורף 1630הצג קובץ מצורף 1631הצג קובץ מצורף 1632הצג קובץ מצורף 1633הרב שטרנבוך הרב סופר ועוד ועוד רבנים
ולקינוח תשובה של הרב יהודה ברכה
הבדילו.מה רצית, כבר צילמתי מהספר שלו?
כתוב בדיוק הפוך שהספרדים לא הבדילו...
אתה עובר מנושא לנושא ואני לא עומד בקצב המרשים...אם כן, אני לא סומך על דעה שנטענה בבית של אחד הרבנים שר' משה שטרנבוך הוא בהמה ולהרוס על פי עולמות של תורה...
דבר ראשון, זה לא בית של אחד הרבנים, אלא של אחד מגדולי ומנהיגי הדור.
דבר שני, ודאי שכל תלמיד של הקה"י יכול לסבור כמותו.
וכי התורה ניתנה ברחוב הקבלן?
פשוט חלקתי הודעה אחת שלך לכמה תשובות.אתה עובר מנושא לנושא ואני לא עומד בקצב המרשים...
הבדילו.
אתה לא יודע לקרוא?
בספרד (המקומות האלה...) הבדילו? מה יהיה הסוף איתך?ז"ל האבן עזרא:
הצג קובץ מצורף 1634
במיוחד בשבילי?את תשובת רבי יהודה ברכה הוספתי במיוחד בשבילך