באנר תרומה

משא ומתן בדברי בעל ה'ילקוט יוסף' שליט"א (3)

שוב אתה קורא חצאי משפטים

אם הבאת במהדורה א' סברא בשם אומרה וקושייא וכו' וכו' [עשרות מקומות]
ועכשיו אתה מביא בלי השם ומשמיט זה הרבה יותר חמור

ב. כן, יש עניין להביא את המביא ראיה קצת הכרת הטוב לא יזיק, שזה עשרות פעמים
מה חמור? יש חיוב?
אם אוחז שיש בעיה להזכירו מה בכך שמשמיט שמו?
 
הכרת הטוב זה לא חיוב

ורק על כפיות טובה, לא מקבלים את עמון ומואב...
כל הפוסקים שכותבים "הראוני" וכד' ולא כותבים מי הראה להם, הם כפויי טובה?!
ובשנת תשס"ד לא היה לו בעיה להזכירו??

ולאביו שהזכירו עד סוף ימיו [הן בכתובים והן בע"פ] ג"כ היה בעייה??
אכן, כי אחרי פטירת הרב עובדיה כתב ואמר כמה וכמה דברים, שהרב יצחק ועוד כמה רבנים אחזו שהם בעייתיים. ואכ"מ.
 
כל הפוסקים שכותבים "הראוני" וכד' ולא כותבים מי הראה להם, הם כפויי טובה?!
שוב

מתי תבדיל בין הראוני שזה יכול להיות פעם ראובן ופעם שמעון ופעם לוי

ולבין אדם אחד שאתה משתמש בסברותיו ומשמיטו
אכן, כי אחרי פטירת הרב עובדיה כתב ואמר כמה וכמה דברים, שהרב יצחק ועוד כמה רבנים אחזו שהם בעייתיים.

בוא, סיפורים תספר לילדים שלך.

הסבה האמיתית- אחרי שאביו נפטר הוא יכל לתקוף את מי שחיכה כבר שנים לעשות זאת ולא יכל, ואחרי פטירת אביו הותרה הרצועה
 
קיבלתי
מצורפים כמה קבצים, הרב מאיר מאזוז פרסם בעבר דברי הערכה על ספר דבר השמיטה של הרב משה לוי, הרב יצחק יוסף העתיק מתוך הדברים לספר ילקוט יוסף, לאחר כמה שנים הרב מאזוז הדפיס מחדש את דברי הערכה עם הערות והוספות, בקובץ ויען שמואל חלק י, ושם העיר על הרב יצחק יוסף, ראו שם בהערה 9. ואפשר להסיק מזה כיצד בנוי ספר ילקו"י.
הקבצים לפניכם
 

קבצים מצורפים

בוא, סיפורים תספר לילדים שלך.

הסבה האמיתית- אחרי שאביו נפטר הוא יכל לתקוף את מי שחיכה כבר שנים לעשות זאת ולא יכל, ואחרי פטירת אביו הותרה הרצועה

יחד עם זאת, אין מקום לשקר כלל.

מרן שליט"א לא תקף את הגר"מ מאזוז לא בד' חשון ע"ד וגם לא בחודשים שאחרי כן...

אלא מתי שהתחילו לשנות השקפה וחיבורים עם מזרחי עשה היקש לכה"ת כולה...

ואגב, ישנה הסרטה ידועה שמרן הראש"ל שליט"א משמש כרב המקדים למרן רבי אבה'ו זצוק"ל

והזכיר דבר מה בהל' ברכות וחלק עליו ללא שם המחבר, או-אז פנה אליו מרן זצ"ל וא"ל

"תאמר שכך כתב ברכת ה'...", ענה מרן שליט"א "בכס"ר כועסים שמזכירים את השם..."

ענה מרן זצ"ל "כועסים?! שישתו מים קרים...!!"

זוהי דרכו של מרן זצ"ל וגם בדבר הזה מרן שליט"א ממשיך את דרכו.
 
שהתחילו לשנות השקפה וחיבורים עם מזרחי עשה היקש לכה"ת כולה...
מצויין
אז איך מזכיר את סברותיו ואת קושיותיו וכו' וכו'

ענה מרן זצ"ל "כועסים?! שישתו מים קרים...!!"

בנתיים אתה פה הכי כועס בפורום
בקצב הזה צריך לקנות לך מיני בר מתנה
 
אבל מה תענה על הגר''מ לוי
שבחיו כיבדו מאד כידוע
ולאחר פטירתו נעשו כל פסקיו כטועה בדבר משנה
ומה תגיד על אחיו
ר' דוד

שפתאום בילקוט יוסף האחרון ... וכו' [עיין באשכול במקומו]
 
קיבלתי
מצורפים כמה קבצים, הרב מאיר מאזוז פרסם בעבר דברי הערכה על ספר דבר השמיטה של הרב משה לוי, הרב יצחק יוסף העתיק מתוך הדברים לספר ילקוט יוסף, לאחר כמה שנים הרב מאזוז הדפיס מחדש את דברי הערכה עם הערות והוספות, בקובץ ויען שמואל חלק י, ושם העיר על הרב יצחק יוסף, ראו שם בהערה 9. ואפשר להסיק מזה כיצד בנוי ספר ילקו"י.
הקבצים לפניכם
לפו"ר ההערה של האברך דאז הרה"ג רבי אהרן בוארון (בן הגר"צ) שליט"א אכן הערה, דודאי מי שנוהג כרבו אין לו דין מחלל שבת, אבל אין זה אומר שמותר לאדם אחר שלא סובר כך לאכול ממאכלו.
כי לאדם שנוהג כרבו ודאי שלא נהיה דין של מומר, כי לא מורד באף אחד אלא נוהג כרבו.
משא"כ לאוכל של מי שנוהג כרב מתיר ודאי שלא נהיה מותר לכולם.
ודוגמא לדבר, שוחט אשכנזי הנוהג כהרמ"א ששחט בהמה ונמצאת כשרה לרמ"א וטריפה לשו"ע, וכי מותר יהיה לנוהג כשו"ע לאכול בהמה זו?

מקוה שהובנתי, החילוק הוא בין הגברא לחפצא, למרות שבשניהם הדיון הוא על החפצא, אבל לגבי יי"נ הגברא מחיל עליו את האיסור, משא"כ לגבי היתר מכירה ושאר דברים שהחפצא של האיסור מחילה את האיסור.
 
וכי יש חיוב להביא את שם המביא ראיה?
אם אוחז שלא ראוי להביאו מה בכך?
ואם בכל זאת זה בעיה, למה לגבי מקור זה לא בעיה?

השונא את חבירו, אינו מזכירו בשמו.

ולפ"ז מבואר מדוע האחים אמרו "הנה בעל החלומות הלזה" ולא הזכירוהו בשמו, כי הוא הוציא עליהם קלא דלא פסיק, ובגמ' אמרו דלא חיישינן לקלא אם יש לאותו אדם שונאים (מו"ק דף י"ח), ולכן עשו עצמם שונאים לו.

אבל הוא התחכם ועשה עצמו אוהבם, וסיפר להם את החלום, ואין מספרים חלום אלא לאוהבו.
 
קיבלתי
מצורפים כמה קבצים, הרב מאיר מאזוז פרסם בעבר דברי הערכה על ספר דבר השמיטה של הרב משה לוי, הרב יצחק יוסף העתיק מתוך הדברים לספר ילקוט יוסף, לאחר כמה שנים הרב מאזוז הדפיס מחדש את דברי הערכה עם הערות והוספות, בקובץ ויען שמואל חלק י, ושם העיר על הרב יצחק יוסף, ראו שם בהערה 9. ואפשר להסיק מזה כיצד בנוי ספר ילקו"י.
הקבצים לפניכם

1758052063525.png
 
יחד עם זאת, אין מקום לשקר כלל.

מרן שליט"א לא תקף את הגר"מ מאזוז לא בד' חשון ע"ד וגם לא בחודשים שאחרי כן...

אלא מתי שהתחילו לשנות השקפה וחיבורים עם מזרחי עשה היקש לכה"ת כולה...

ואגב, ישנה הסרטה ידועה שמרן הראש"ל שליט"א משמש כרב המקדים למרן רבי אבה'ו זצוק"ל

והזכיר דבר מה בהל' ברכות וחלק עליו ללא שם המחבר, או-אז פנה אליו מרן זצ"ל וא"ל

"תאמר שכך כתב ברכת ה'...", ענה מרן שליט"א "בכס"ר כועסים שמזכירים את השם..."

ענה מרן זצ"ל "כועסים?! שישתו מים קרים...!!"

זוהי דרכו של מרן זצ"ל וגם בדבר הזה מרן שליט"א ממשיך את דרכו.
אם אין מקום לשקר מדוע הנך מנופף בו ברמה?
כמדומה אני שיש מכתב של הגר"מ לוי שכתב להרב יצחק יוסף מירושלים ובו מעיר לו על איזשהו נושא שהנ"ל תקף אותו בשיעור, והגר"מ הסביר לו את החומר, ויש עוד מכתב שני באותו עניין ששוב הגר"מ מסביר לו את החומר, ובכ"ז כבר בשנים האלו המשיך הרב הנ"ל מירושלים לסלף את דברי הגר"מ ולתקוף אותו בשם הבנתו את דבריו.
אגב "דרכו של מרן זצ"ל" הייתה לכבד ולרומם מאוד מאוד את מרן הגר"מ מאזוז זצ"ל, כידוע לכל יודע ספר ולכל מכיר מציאות. והגר"מ אף הוא השיב לו אהבה, לאחר פטירת אביו (והודה כן בקולו בהסרטה הידועה) פחד הרב הנ"ל על עתידו בין הרבנים הגדולים ושם לו לאומנות את מלאכת התקיפה.
 
ראשי תחתית