הכרת הטוב זה לא חיובמה חמור? יש חיוב?
ורק על כפיות טובה, לא מקבלים את עמון ומואב...
הכרת הטוב זה לא חיובמה חמור? יש חיוב?
ובשנת תשס"ד לא היה לו בעיה להזכירו??אם אוחז שיש בעיה להזכירו מה בכך שמשמיט שמו?
שובכל הפוסקים שכותבים "הראוני" וכד' ולא כותבים מי הראה להם, הם כפויי טובה?!
אכן, כי אחרי פטירת הרב עובדיה כתב ואמר כמה וכמה דברים
ומה תגיד על אחיואבל מה תענה על הגר''מ לוי
שבחיו כיבדו מאד כידוע
ולאחר פטירתו נעשו כל פסקיו כטועה בדבר משנה
לפו"ר ההערה של האברך דאז הרה"ג רבי אהרן בוארון (בן הגר"צ) שליט"א אכן הערה, דודאי מי שנוהג כרבו אין לו דין מחלל שבת, אבל אין זה אומר שמותר לאדם אחר שלא סובר כך לאכול ממאכלו.קיבלתי
מצורפים כמה קבצים, הרב מאיר מאזוז פרסם בעבר דברי הערכה על ספר דבר השמיטה של הרב משה לוי, הרב יצחק יוסף העתיק מתוך הדברים לספר ילקוט יוסף, לאחר כמה שנים הרב מאזוז הדפיס מחדש את דברי הערכה עם הערות והוספות, בקובץ ויען שמואל חלק י, ושם העיר על הרב יצחק יוסף, ראו שם בהערה 9. ואפשר להסיק מזה כיצד בנוי ספר ילקו"י.
הקבצים לפניכם
תתחיל ללמוד ילקו"י ותראה שזה לא רק באחרון!ומה תגיד על אחיו
ר' דוד
שפתאום בילקוט יוסף האחרון ... וכו' [עיין באשכול במקומו]
הרב @יעקבי גדול הבקיאים בילקו"י יוכל להעלות.תתחיל ללמוד ילקו"י ותראה שזה לא רק באחרון!
תראה לי לשונות "בלי שכל" "לא בעיון" "בלי הבנה"תתחיל ללמוד ילקו"י ותראה שזה לא רק באחרון!
וכי יש חיוב להביא את שם המביא ראיה?
אם אוחז שלא ראוי להביאו מה בכך?
ואם בכל זאת זה בעיה, למה לגבי מקור זה לא בעיה?
קיבלתי
מצורפים כמה קבצים, הרב מאיר מאזוז פרסם בעבר דברי הערכה על ספר דבר השמיטה של הרב משה לוי, הרב יצחק יוסף העתיק מתוך הדברים לספר ילקוט יוסף, לאחר כמה שנים הרב מאזוז הדפיס מחדש את דברי הערכה עם הערות והוספות, בקובץ ויען שמואל חלק י, ושם העיר על הרב יצחק יוסף, ראו שם בהערה 9. ואפשר להסיק מזה כיצד בנוי ספר ילקו"י.
הקבצים לפניכם
ישנה הסרטה ידועה שמרן הראש"ל שליט"א משמש כרב המקדים למרן רבי אבה'ו זצוק"ל
והזכיר דבר מה בהל' ברכות וחלק עליו ללא שם המחבר, או-אז פנה אליו מרן זצ"ל וא"ל
"תאמר שכך כתב ברכת ה'...", ענה מרן שליט"א "בכס"ר כועסים שמזכירים את השם..."
ענה מרן זצ"ל "כועסים?! שישתו מים קרים...!!"
נכון גם אני מזדהה איתך שחבל מאוד
אך יותר חבל הוא באחד שמזכיר במהדורות ישנות ואילו במהדורות החדשות הוא משמיט בכוונה תחילה.
כגון-
א. בילקו"י ח"ז מהדו' תשס"ד עמ' תשי"ג - כתב וכ"כ הרה"ג הנאמ"ן, והוסיף וכו'.
ואילו בילקו"י תשפ"ה עמ' קס- אולם יש לחלק וכו' והוסיפו בזה וכו' [בעילום שם].
ב. בילקוט יוסף הנ"ל עמ' תשי"ד - כתב והרה"ג הנאמ"ן העיר מדברי הרב בן איש חי.
ואילו בילקו"י תשפ"ה עמ' קסא- והעירו מדברי הבא"ח [בעילום שם].
ג. בילקוט יוסף הנ"ל עמ' ת - כתב ובשו"ת איש מצליח כתב וכו' ועיין עוד בסוף הספר בהוספות ומילואים מבן הגאון המחבר, הרה"ג הנאמ"ן שליט"א שכתב.
ואילו ביקו"י תשפ"ה עמ' תשנא בסופו- ובשו"ת איש מצליח כתב וכו' וע"ע בסוף הספר בהוספות ומילואים שמכאן יש ללמוד [בעילום שם] וכו'.
ויש לי עוד עשרות דוגמאות על כגון דא
אז לפני שאתה כותב "חבל" ו "חבל" - טול קורה מבין עיניך
למרות שהתייחסתי לדבריך פעם אחר פעם ועדיין לא הבנת , אז אחזור שוב במיוחד בשבילךכאילו הגריח"ס שליט"א ממש רגיל לצטט מהגרמ"מ זצ"ל....
קיבלתיכאילו הגריח"ס שליט"א ממש רגיל לצטט מהגרמ"מ זצ"ל....
מהיכן הצילום
לא יודע.מהיכן הצילום
תמוה מה לו להתעבר על ריב לא לו ולהטיף מוסר לגדולי ישראל כמרן הגאון המקובל הגר"י הלל והגרי"ח סופר???דרך אגב אעלה כאן את דבריו של הרב יוסף פרץ שליט"א בנושא ההתעלמות מספרים מסויימים שכתבו בנושא.
לא ראיתי שמטיף למישהו מסויים.תמוה מה לו להתעבר על ריב לא לו ולהטיף מוסר לגדולי ישראל כמרן הגאון המקובל הגר"י הלל והגרי"ח סופר???
הם אנשים גדולים ברשות עצמם והם יחליטו מה לכתוב בספריהם שלהם ומה לא לכתוב.
לא מתאים לו שלא יקרא בספריהם.
רק אחרי פטירת הרב עובדיה??כל הפוסקים שכותבים "הראוני" וכד' ולא כותבים מי הראה להם, הם כפויי טובה?!
אכן, כי אחרי פטירת הרב עובדיה כתב ואמר כמה וכמה דברים
תתבונן שובלא ראיתי שמטיף למישהו מסויים.
ומה בכך? כל פותח הספר כנסת יחזקאל רואה במה מדובר.(ואדרבה שהעתיק את מה שכתב מרן הגרע"י זצוק"ל על הרב סופר שליט"א, לא כתב את שמו שם)
נכון...בכל אופן, כל כותב ספר זכותו להביא ולהזכיר מה ומי שרוצה, לא מתאים לך אל תקרא.
מבלי להטיף לאחרים מסוימים מה לעשות בשלהם.נכון...
והוא כתב ספר על "דרך כתיבת ספר הלכתי", וזכותו להביע עמדה איך ראוי להראות ספר כזה..
נדמה שזה מתוך ספר לב נאמן - יומן הגר"מ מאזוז זצוק"ל.
בוא תבין למה ב"כסא רחמים כועסים".ואגב, ישנה הסרטה ידועה שמרן הראש"ל שליט"א משמש כרב המקדים למרן רבי אבה'ו זצוק"ל
והזכיר דבר מה בהל' ברכות וחלק עליו ללא שם המחבר, או-אז פנה אליו מרן זצ"ל וא"ל
"תאמר שכך כתב ברכת ה'...", ענה מרן שליט"א "בכס"ר כועסים שמזכירים את השם..."
ענה מרן זצ"ל "כועסים?! שישתו מים קרים...!!"
כנראה לב נאמן.מהיכן הצילום