אה"נ, לא הבנתי מה רצית לומר בזה. גם לא הבנתי מה מיוחד ברכב חשמלי, וכי ברכב בנזין אין מערכות בטיחות מתקדמות?
קח לדוגמא מיצובישי אאוטלנדר, בנזין מלא:
- LKA – מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הכוללת תיקון הגה.
- LDP – מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב.
- BSI – מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד בשטח מת.
- TJA – מערכת עזר לזחילה בפקק.
- RSA – מערכת עזר לנהג להתרעה על השארת ילדים ברכב.
- FCM – בלימה אוטונומית במצב חירום המבוססת על שילוב של מצלמה ורדאר לזיהוי וניטור רכבים והולכי רגל.
- BSW – מערכת לזיהוי רכבים בשטח מת על ידי רדאר אחורי.
- LDW - מערכת התראה על סטיה מנתיב באמצעות התראה קולית וויזואלית.
- AHB – מערכת לשליטה אוטומטית לאורות גבוהים המזהה תנועה המגיעה ממול ומשנה את אלומת התאורה בפנסים כדי למנוע סנוור.
- RCTA - רדאר אחורי המספק התראה על תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור בשילוב Rear AEB -בלימת חירום אוטונומית בעת בנסיעה לאחור.
- ACC - בקרת שיוט אדפטיבית לשמירה קבועה ומוגדרת מראש של מהירות ומרחק מהרכב מלפנים עד לעצירה מלאה בעת הצורך.
- DAA - מערכת התראה ערנות נהג.
- RAEB - בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור: בולמת את הרכב במקרה של סכנה מאחור.
- HDC - בקרת ירידה במורד: שומרת על מהירות קבועה בירידות תלולות ללא צורך בלחיצה על הבלמים.
- S-AWC - שליטה דינמית על כל גלגל בנפרד לשיפור יציבות ויכולת בלימה, זמינה בדגמי 4X4.
כמו כן, מיצובישי אאוטלנדר מצויד ב־11 כריות אוויר, וזה נתון מרשים במיוחד בקטגוריית רכבי הפנאי-שטח:
- 2 כריות קדמיות – לנהג ולנוסע שלצידו,
- 2 כריות צד – בצידי המושבים הקדמיים,
- 2 כריות צד אחוריות – בצידי המושבים האחוריים,
- 2 כריות וילון – לאורך חלונות הצד, להגנה על ראש הנוסעים הקדמיים והאחוריים,
- 1 כרית לברכיים של הנהג,
- 2 כריות מרכזיות בין הנהג לנוסע – למניעת פגיעות ביניהם במקרה של תאונה צידית.