משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,627
יש הבדל בין הקלטה שהרבה פעמים לא נאמרת כהוראה למעשה אלא כדבר כללי
(הרבה פעמים זה לתקשורת וכדו')
וההבדל הוא שזה הרבה יותר הוראה למעשה מאשר הוראה ליחיד, ועוד הוראה ליחיד אנונימי.
יש הבדל בין הקלטה שהרבה פעמים לא נאמרת כהוראה למעשה אלא כדבר כללי
(הרבה פעמים זה לתקשורת וכדו')
לא ידעתי שיש פה כ"כ הרבה מתנחלים מזרוחניקים
צריך לשאול רב אולי אסור להתכתב פה????.
איך לכזה הרבה חרדים יש לנשותיהם נשק??????????????
ושמא חשבו על רובה מים ולעולם כולם חרדים
א"נ עשו ליצנות מסקר כזה

איני יודע מה המייעצים ייעצו לו, ולכן גם איני מפריח השערות כמותך.
אני יודע שהיו גדולים שנהגו כן בעצמם, אני יודע שהרב יצחק יוסף המליץ כן בריש גלי, ומאידך גיסא לא ראיתי מי שפירסם איסור חמור בנדון.
ולכן כל אברך שמרגיש צורך להחזיק אקדח כדי להגן על עצמו או על אחרים, רשאי. וככל שיהיו יותר אברכים, כך זה יהיה פחות פאסט נישט, ובא לציון גואל.
ואין צורך "להתייעץ" על כל שטות.
מי?אני יודע שהיו גדולים שנהגו כן בעצמם
רבני הציונות הדתית גם הקודמים שלפני כמה שנים
רבני הציונות הדתית גם הקודמים שלפני כמה שנים![]()
גדולים זה כמה והבאתה רק אחד ושמא קנה גם לאישתו ואישתו כגופו וא"כ היא גם גדולה ויש כאן 2לא, הוא מתכוין מסתמא לאדמו"ר מראדז'ין
רק הוא שוכח א' ממתי שמענו לאדמורי"ם בכלל (כאילו מה לנו ולהם ?).
ב' כל אלפי האדמורי"ם האחרים מאז ועד עתה לא לקחו ולא הורו.
רק הוא שוכח א' ממתי שמענו לאדמורי"ם בכלל (כאילו מה לנו ולהם ?).
ב' כל אלפי האדמורי"ם האחרים מאז ועד עתה לא לקחו ולא הורו.
גדולים זה כמה והבאתה רק אחד
וכן הרבי הריי"צ סיפר בזיכרונותיו שבעת היותו בעיר רוגוצ'וב: "באו מהמשטרה לליובאוויטש והגידו לאאמו"ר שהרבה מהחברה השקצים [פועלי ציון] נמצאים בתחנת רכבת בארשא ומחכים לביאתי. תיכף מסרו לי זה בראגאטשטעוו, ובאותו הזמן היה לי תמיד איתי רעלוואעווער [אקדח], ונסענו מראגטשעו לארשע והכינותי את האקדח שיהיה מוכן"
וכן האדמו"ר רבי חנוך הניך בורנשטיין מסוכטשוב, החזיק בנשק
הוא לא הורה לאף אחד, הוא פשוט עשה מעשה בעצמו (כי היה צריך לזה). והרי זה מעשה רב.
וממילא שתי שאלותיך לא מתחילות.
ועוד אחד:
איך שכחת את דוד המלךוכן שאול ואבנר בן נרוגם אברהם אבינו החזיק חרב.
אה, נזכרתי וגם משה רבינו,
ובעצם גם פנחס.
איך שכחת את דוד המלךוכן שאול ואבנר בן נר
ולכן צריך לחלק שלחילים מותר והם היו חילים וכול הנידון זה על רבנים שהם לא חילים![]()
גם יעקב אבינו אמר 'בחרבי ובקשתי'
אמנם יעוי' בתרגום שם
מה הוסיף הרב על דברינווהם גם עשו צבא, ואנחנו לא עושים צבא.
והם גם היו עובדים ואנחנו לא עובדים.
מה הוסיף הרב על דברינו
יש חייל שהוא לא בצבאלא הוספתי, חידדתי.
אתה לא הזכרת את המילה "צבא" - והחסרת העיקר מהספר...
אז הוספתי קצת מלח...
ואם כבר אז אלפי רבנים עשו "מעשה רב" אחר
לא הרגישו זקוקים לאקדח, ולפיכך אין זה "מעשה רב".
ואם כבר, אלפי בני ישראל משבט לוי וכל הבאים אחריהם בזמן דוד המלך וכו' הם באמת מעשה רב.
הם חיו באותה תקופה שחיו הרב יצחק והרבנים האחרים.
נכון, ולכן לא נלמד מזה.
נלמד מזה שבמקום הצורך בוודאי שאין בזה שום בעיה הלכתית או השקפתית.
כל אחד יחליט כרצונו וכהרגשתו, זה לא תלוי בשום דבר, ואין בזה שמץ איסור. ואדרבה, יש בזה השתדלות ראויה, ולעיתים יכול להציל חיי אדם, וכל המציל נפש אחת מישראל וכו'.
עיין בדברי החזו"א שדיבר על ארגון כמו ההגנה היינו שמגןלצורך הגנה עצמית