אקדח לכל אברך

  • יוזם האשכול יוזם האשכול מרוקאי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ

אקדח לכל אברך

  • מומלץ מאוד

    הצבעות: 18 41.9%
  • קניתי גם לאשתי

    הצבעות: 10 23.3%
  • אין לי אקדח, אז אני נגד

    הצבעות: 9 20.9%
  • כדאי שיהיה בכספת

    הצבעות: 6 14.0%

  • מספר המצביעים כולל
    43
יש הבדל בין הקלטה שהרבה פעמים לא נאמרת כהוראה למעשה אלא כדבר כללי
(הרבה פעמים זה לתקשורת וכדו')

וההבדל הוא שזה הרבה יותר הוראה למעשה מאשר הוראה ליחיד, ועוד הוראה ליחיד אנונימי.
 
לא ידעתי שיש פה כ"כ הרבה מתנחלים מזרוחניקים🧙‍♂️
צריך לשאול רב אולי אסור להתכתב פה????.
איך לכזה הרבה חרדים יש לנשותיהם נשק??????????????
ושמא חשבו על רובה מים ולעולם כולם חרדים😃
א"נ עשו ליצנות מסקר כזה

זה אמנם ליצנות ונכתב בהומור מן הסתם, כי בפועל 99.9 אחוז מהנשים החרדיות לא מחזיקות נשק, וזה לא נהוג ולא מקובל, כי כל עוד רוב הגברים לא מחזיקים נשק, נשים מאן דכר שמיה.

אבל להלכה זה לא ליצנות כלל, ראה אגרות משה למרן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל:

1761123402811.png
 
@משיב כהלכה
הארכת לשאת ולתת בדברי עד שאבדתי. - מה לא ברור ?
מי לדעתך כן צריך לקחת ?
ועם מי הוא צריך להתייעץ ?
והאם לדעתך כל המייעצים יגידו לו "כן לקחת".
ובכלל, על מה בעצם נסוב פה הויכוח ?
הרי כל מה שאמרתי הסכמת איתי (והתפלאת שאני חושב כך), ומיד הוספת: אבל...
אז נא למקד אותי, על מה נסוב הויכוח בדיוק.
 
איני יודע מה המייעצים ייעצו לו, ולכן גם איני מפריח השערות כמותך.

אני יודע שהיו גדולים שנהגו כן בעצמם, אני יודע שהרב יצחק יוסף המליץ כן בריש גלי, ומאידך גיסא לא ראיתי מי שפירסם איסור חמור בנדון.

ולכן כל אברך שמרגיש צורך להחזיק אקדח כדי להגן על עצמו או על אחרים, רשאי. וככל שיהיו יותר אברכים, כך זה יהיה פחות פאסט נישט, ובא לציון גואל.

ואין צורך "להתייעץ" על כל שטות.
 
איני יודע מה המייעצים ייעצו לו, ולכן גם איני מפריח השערות כמותך.

אני יודע שהיו גדולים שנהגו כן בעצמם, אני יודע שהרב יצחק יוסף המליץ כן בריש גלי, ומאידך גיסא לא ראיתי מי שפירסם איסור חמור בנדון.

ולכן כל אברך שמרגיש צורך להחזיק אקדח כדי להגן על עצמו או על אחרים, רשאי. וככל שיהיו יותר אברכים, כך זה יהיה פחות פאסט נישט, ובא לציון גואל.

ואין צורך "להתייעץ" על כל שטות.

מי אמר שיש איסור חמור בנידון,

אתה עושה סלט בין כל המתווכחים איתך,

שים לב מה אתה עונה למי.
 
רבני הציונות הדתית גם הקודמים שלפני כמה שנים :unsure:

לא, הוא מתכוין מסתמא לאדמו"ר מראדז'ין
רק הוא שוכח א' ממתי שמענו לאדמורי"ם בכלל (כאילו מה לנו ולהם ?).
ב' כל אלפי האדמורי"ם האחרים מאז ועד עתה לא לקחו ולא הורו.
 
לא, הוא מתכוין מסתמא לאדמו"ר מראדז'ין
רק הוא שוכח א' ממתי שמענו לאדמורי"ם בכלל (כאילו מה לנו ולהם ?).
ב' כל אלפי האדמורי"ם האחרים מאז ועד עתה לא לקחו ולא הורו.
גדולים זה כמה והבאתה רק אחד ושמא קנה גם לאישתו ואישתו כגופו וא"כ היא גם גדולה ויש כאן 2
 
רק הוא שוכח א' ממתי שמענו לאדמורי"ם בכלל (כאילו מה לנו ולהם ?).
ב' כל אלפי האדמורי"ם האחרים מאז ועד עתה לא לקחו ולא הורו.

הוא לא הורה לאף אחד, הוא פשוט עשה מעשה בעצמו (כי היה צריך לזה). והרי זה מעשה רב.

וממילא שתי שאלותיך לא מתחילות.
 
גדולים זה כמה והבאתה רק אחד

עוד אחד:

וכן הרבי הריי"צ סיפר בזיכרונותיו שבעת היותו בעיר רוגוצ'וב: "באו מהמשטרה לליובאוויטש והגידו לאאמו"ר שהרבה מהחברה השקצים [פועלי ציון] נמצאים בתחנת רכבת בארשא ומחכים לביאתי. תיכף מסרו לי זה בראגאטשטעוו, ובאותו הזמן היה לי תמיד איתי רעלוואעווער [אקדח], ונסענו מראגטשעו לארשע והכינותי את האקדח שיהיה מוכן"
 
הוא לא הורה לאף אחד, הוא פשוט עשה מעשה בעצמו (כי היה צריך לזה). והרי זה מעשה רב.

וממילא שתי שאלותיך לא מתחילות.

ואין למדין ממעשה רב. (ואם כבר אז אלפי רבנים עשו "מעשה רב" אחר).

ולא שאלתי שום שאלה.
 
וגם אברהם אבינו החזיק חרב.
אה, נזכרתי וגם משה רבינו,
ובעצם גם פנחס.
איך שכחת את דוד המלךוכן שאול ואבנר בן נר
ולכן צריך לחלק שלחילים מותר והם היו חילים וכול הנידון זה על רבנים שהם לא חילים:ninja:
 
איך שכחת את דוד המלךוכן שאול ואבנר בן נר
ולכן צריך לחלק שלחילים מותר והם היו חילים וכול הנידון זה על רבנים שהם לא חילים:ninja:
גם יעקב אבינו אמר 'בחרבי ובקשתי'
אמנם יעוי' בתרגום שם

והם גם עשו צבא, ואנחנו לא עושים צבא.
והם גם היו עובדים ואנחנו לא עובדים.
 
ואם כבר אז אלפי רבנים עשו "מעשה רב" אחר

לא הרגישו זקוקים לאקדח, ולפיכך אין זה "מעשה רב".

ואם כבר, אלפי בני ישראל משבט לוי וכל הבאים אחריהם בזמן דוד המלך וכו' הם באמת מעשה רב.
 
כל אחד יחליט כרצונו וכהרגשתו, זה לא תלוי בשום דבר, ואין בזה שמץ איסור. ואדרבה, יש בזה השתדלות ראויה, ולעיתים יכול להציל חיי אדם, וכל המציל נפש אחת מישראל וכו'.
 
גם פשוט שיש הבדל בין מי שגר בבני ברק או בחיפה, למי שגר בקרית ארבע ובשומרון
אם הייתי גר בשומרון וכדו', הייתי שוקל זאת ברצינות
 
כל אחד יחליט כרצונו וכהרגשתו, זה לא תלוי בשום דבר, ואין בזה שמץ איסור. ואדרבה, יש בזה השתדלות ראויה, ולעיתים יכול להציל חיי אדם, וכל המציל נפש אחת מישראל וכו'.

או שכן או שלא.
 
ראשי תחתית