לעצם הנושא:
לדעת מרן הגרע"י שקטן שהגדיל לא ממשיך לספור בברכה, האם לא יספור בברכת מתחילת ספיה"ע עוד לפני שהגדיל, או שעד שגודל יכול לספור בברכה, אף שלאחר שיגדל כבר לא יוכל לספור בברכה?
הצדדים לכאו' - מצד אחד, כעת הוא מחויב, וכמו לגבי נט"י שכתב הריטב"א (חולין קו:) [הובא בשערי תשובה (סי' קנח סק"א), ובחיד"א במחזיק ברכה (שם בקו"א)], שאם בירך על נט"י ונמלך שלא לאכול, לא הוי ברכה לבטלה, וגם כאן, אף שלאחר שיגדיל לא יספור בברכה, אולי זה דומה לנמלך.
אך מצד שני כאן הוא יודע שעוד כמה ימים יגדיל ואז לא יוכל להמשיך את הספירה בקטנות, ואם כן כבר מעכשיו לא יברך כי יודע שהברכה שלו היא לא על מצווה שלימה?