רבי מאיר מאזוז זצ"ל

ב' הערות:
א. עיקר הסיבה שהגר"י יוסף דיבר עליו בחריפות הוא מחמת שחלק מדעתו על הרדב"ז וכ' שנעלם ממנו גמ' זו, משא"כ השד"ח שלא חלק על הרדב"ז כיעו"ש
ב. השד"ח שם כותב "והנה אנכי לא אטפל להשיב ולהורות כדת מה לעשות בשאלה הלזו רק לפי שרואה אנכי שיש לפלפל בדברי הרב יצ"ו אמרתי לרשום מה שיש לי להעיר .... והמעיין יכריע לענין דינא", ואחרי ראיה זו כותב "ועדיין צריך להתיישב בזה"
חבל שכבודו לא מעיין [ובמקום זה מדמיין]
השדי חמד כל הנושא שלו שם זה הרדב"ז, ועם זה הוא מתחיל בנושא, וע"ז הביא את הראיה מהסוגייא בסוכה להוכיח דלא כהרדב"ז.

שדי חמד על הרדב''ז.JPG

ב. גם מה שסיים הרדב"ז "ועדיין צריך להתיישב בזה", הוא מסיבה צדדית וכמו שכתבתי לעיל בזה"ל

"אלא שלשדי חמד היה דחייה צדדית דשמא שונה שם כי זה בקום ועשה מאשר הסוגייא שזה בשב ואל תעשה".​


אבל הדימוי כשלעצמו בין המקרים כן דומה, ואילו בשיעור הנ"ל תקף שאיך בכלל מדמה זה לא קשור, כי זה מצוה דאו' וזה דרבנן

אבל בשדי חמד בהתחלה מדמה אותם ומשווה אע"פ שזה דאו' וזה דרבנן, ומה שדחה זה מדבר צדדי ולא כטענת הרב מוסר השיעור שא"א לדמות מילתא למילתא
 
חבל שכבודו לא מעיין [ובמקום זה מדמיין]
השדי חמד כל הנושא שלו שם זה הרדב"ז, ועם זה הוא מתחיל בנושא, וע"ז הביא את הראיה מהסוגייא בסוכה להוכיח דלא כהרדב"ז.

הצג קובץ מצורף 3887
אם הייתה ממשיך לקטע הבא היית רואה שאלו דברי הרב אהל משה, והשד"ח חולק עליו
והנה אנכי לא אטפל להשיב ולהורות כדת מה לעשות בשאלה הלזו רק לפי שרואה אנכי שיש לפלפל בדברי הרב יצ"ו אמרתי לרשום מה שיש לי להעיר אזן שומעת בענין זה על כל מה שכתב הרב יצ"ו ואכתוב בסיעתא דשמיא על סדר דבריו וראיותיו והמעיין יכריע לענין דינא ואומר כי מאי דפשיטא ליה דאף היכא שזו מדאורייתא וזו מדברי קבלה סובר הרדב"ז שאין מעבירין על המצות במחילת כבוד תורתו אין נראה לי כן בדעת הרדב"ז שהרי כתב באותה תשובה בזה הלשון אבל מה שראוי לסמוך עליו הוא דאנן קיימא לן דאין מעבירין על המצות ואין חולק בזה כלל הילכך המצוה ראשונה שתבא לידו שאי אפשר לעשותה והוא חבוש בבית האסורין קודמת ואין משגיחין אם המצוה שפגעה בו תחילה היא קלה או חמורה שאין אתה יודע מתן שכרן של מצות וזה פשוט מאד עכ"ל הרי דקאמר טעמא דאין מעבירין על המצות משום שאין אתה יודע שכרן של מצות וזה ודאי אין שייך לומר כן אלא בשתי מצות שוות ששתיהן הן מצות של תורה שאף שזו נראית קלה בעינינו וזו נראית חמורה מכל מקום כיון שלא נתפרש שכרן אנו אומרים אולי הקלה בעינינו חמורה היא אבל כשהאחת של תורה והאחרת מדברי קבלה אטו מי אית לן לספוקי בהו איזו קלה ואיזו חמורה הא ודאי של תורה חמורה ואם כן בדין הוא לדחות הקלה מפני החמורה ותצא דינ"א (לפי דרך הרב יצ"ו) לדחות מצוה דמדברי קבלה שהיא צום גדלי' מפני מצוה של תורה שהיא עינוי יום הכיפורים ותרווייהו רבנן קדישי הרדב"ז והחכם צבי שוים בדין זה ובטלה מחלוקת שהמציא ביניהם הרב הנ"ל יצ"ו:
 
אם הייתה ממשיך לקטע הבא היית רואה שאלו דברי הרב אהל משה, והשד"ח חולק עליו
כל זה דקדוקי עניות להסיט את הדיון

הנושא העיקרי הוא- האם יש ראיה מהסוגיא דסוכה לנדו"ד, והאם אפשר לדמות מילתא למילתא ביניהם

או שזה בלי שכל הדימוי ובלי ללמוד את תורת החילוק ובלי ללמוד קצות ונתיבות

זה הנושא המרכזי, כל השאר זה זה לא מעניין
 
כל זה דקדוקי עניות להסיט את הדיון

הנושא העיקרי הוא- האם יש ראיה מהסוגיא דסוכה לנדו"ד, והאם אפשר לדמות מילתא למילתא ביניהם

או שזה בלי שכל הדימוי ובלי ללמוד את תורת החילוק ובלי ללמוד קצות ונתיבות

זה הנושא המרכזי, כל השאר זה זה לא מעניין
זה מאד מעניין, כי עיקר טענת הגר"י יוסף הוא שא"א לחלוק על הרדב"ז כשיש מקום לחלק
וכבר כתבתי יותר מדי באשכול המיועד לכבודו של הגר"מ מאזוז זצוק"ל
 
כי עיקר טענת הגר"י יוסף הוא שא"א לחלוק על הרדב"ז כשיש מקום לחלק

אולי זה יעזור לך

הרדב''ז.JPG

"צריך לבדוק אם הראיה נכונה" "צריך להתייעץ עם החכמים" "החילוק פשוט"

ואז הוסיף אח"כ- כפי שהבאתי לעיל [תורת החילוק קצות נתיבות וכו']

עיקר הנושא- אם יש בכלל ראיה והאם הדימוי נכון
 
נערך לאחרונה:
אולי זה יעזור לך

הצג קובץ מצורף 3888

"צריך לבדוק אם הראיה נכונה" "צריך להתייעץ עם החכמים" "החילוק פשוט"

ואז הוסיף אח"כ- כפי שהבאתי לעיל [תורת החילוק קצות נתיבות וכו']

עיקר הנטשא- אם יש בכלל ראיה והאם הדימוי נכון
לא, אלא אם יש ראיה מוכרחת שמספיק חזק כדי לדחות את דעת הרדב"ז
 
לקיים מה שנאמר תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם...
וכהכרזת הגר"ד בהכתרתו שיעשה שלום בין כל המגזרים...
אולי שישלחו גם לשם את הגר"ש זעפראני כהרב המקדים למען השלום..
זה יהווה גם משקל על מה שהיה הרב המקדים אצל אחיו.
 
אולי שישלחו גם לשם את הגר"ש זעפראני כהרב המקדים למען השלום..
זה יהווה גם משקל על מה שהיה הרב המקדים אצל אחיו.
שלום עושים עם מי שאין שלום, אבל מי שנמצאים בידידות מזה שנים אין צורך לעשות מעמדות של שלום מדומה ויחצני שכל כולו אומר "הנה עוד גדול בתורה יושב לצידי ואומר שאני רב גדול". וד"ב.
 
עוד 100 שנה שישכחו איך היה נראה הרב זצוק"ל, זה מתאים-אולי.. עכשיו ודאי שלא.
למה לבקר? אני נהניתי מהטכנולוגיה המטורפת, תראה שבוע אחרי שאדם נפטר מה אפשר להוציא עליו בדורינו
 
עוד 100 שנה שישכחו איך היה נראה הרב זצוק"ל, זה מתאים-אולי.. עכשיו ודאי שלא.
תרשה לי לחלוק עליך, זה מיועד בעיקר לילדים ולא כל הילדים מכירים ושמעו על הרב זצ"ל (ועל עוד רבנים, זה חלק מסדרה גדולה) ופה בכמה דק' מספרים על הרב מיהו ומי היה אביו הגדול הי"ד וזה מאוד יפה בעיניי...
 
תרשה לי לחלוק עליך, זה מיועד בעיקר לילדים ולא כל הילדים מכירים ושמעו על הרב זצ"ל (ועל עוד רבנים, זה חלק מסדרה גדולה) ופה בכמה דק' מספרים על הרב מיהו ומי היה אביו הגדול הי"ד וזה מאוד יפה בעיניי...
מדוע אי אפשר לעשות מצגת עם תמונתו האמיתית של הרב , כמו שהיו עושים עד שצצה לה הבינה [הטפשית- לדעתי]
 
האם עיתון הדרך הקדיש את 'תור הזהב' האחרון למרן זצ"ל?
אודה מאוד למי שיעלה.
כנ"ל לגבי התורני של יום ליום, המבשר וכדומה
 
האם עיתון הדרך הקדיש את 'תור הזהב' האחרון למרן זצ"ל?
אודה מאוד למי שיעלה.
כנ"ל לגבי התורני של יום ליום, המבשר וכדומה
לא הכל אבל היה שלושה מאמרים-כתבות סביבו (היה גם במוסף אם הדרך סיפורים עליו)
 
הזכירו מתישהו (לא מצאתי כעת) שאביו הרב מצליח הי"ד כתב תשובה של מאות עמודים על מצוה לקיים דברי המת ועדיין היא בכתב יד.
כעת שמעתי שהיא נדפסה בכרך ה' של שו"ת איש מצליח, שיצא לאור לפני כחצי שנה.
 
מצבתו של ראש ישיבת כסא רחמים מרן רבי מאיר מאזוז זצ"ל שהוכנה על פי צוואתו. אפס תארים, אפס תשבחות. רק ר' - התואר הכי זוטר, הכי פשוט.
עניו בחייו ובפטירתו, ובמקום גדולתו שם ענוותנותו.
זה לא מצבה - זה ספר מוסר.

אריה ארליך
1745938809945.png
לפי סעיף 27 א'
 
ראשי תחתית