רבי מאיר מאזוז זצ"ל

זכורני כי לפני כ12 שנה בחוה"מ פסח, באתי אל ביתו נאווה קודש כדי ליתן לו את ספרי 'תולדות נח', דפקתי בדלת, אמרו לי אי אפשר, אמרתי להם אני חיברתי ספר והזכרתי את הרב וכעת אני רוצה לשמח אותו, בדרך נס הכניסו לקודש פנימה, והרב יושב וקורא בספר שמועות מפי הגרי"ד סולובייצ'יק דמן יונייטד סטייטס אוף אמריקה, קרא לי לישב לצידו, עיין בספר ונהנה, והראה מה הובא בספר הנזכר, שבאיזה כינוס רבנים באירופה תחת אחד הש'יחים אמר ר' אייזל חריף שהוא תובע את הנוב"י 2 זהובים יען כידוע קשר תארים מופלגים ביותר לבעל הדברי אמת ורא"ח קנה אותו וטען שלא מצא בו שום חידוש, נטפל אליו הגר"ח סולובייציק ושאלו מנלן ד'עד אחד נאמן באיסורים', ענהו מ'וספרה לה' וכולי, אמר לו התם בידו וכו' וכו' עד שפרך לו כל המקורות, כשהרים רא"ח ידיו, אמר לו הגרח"ס כעת תעיין בדברי אמת ותראה מה המקור... אחר כל זאת פנה אלי הגאון הנאמ"ן באנחה ואמר לי "תראה מה זה, אפילו שתי זהובים לא רוצים לשים עלינו על הספרדים"... ועוד ישב איתי שעה ארוכה בדברי מליצה (כגון "כי בי חשק ואפלטהו" חש"ק ר"ת חסה שרויה קטניות ודוק"ה) ויינה של תורה, שוחח עמי ממש כחבר מהכיתה כאשר יכל להיות סבא שלי מלבד זה שהוא גאון וגדול הדור ואנוכי אברך פשוט. לאחר מכן כשהוצאתי 'משנת הגט' ואמרתי לו בכל יום מתרחש ניסא, שלחתי את הספר עם ציר נאמן (תלמידו הגאון העצום רבי תומר זינר שליט"א) וקיבלתי ממנו את המכתב כדלהלן, תראו איזה יחס מיוחד ולא רק במילים אלא גם בממונא ממי ש"לא היה לו שקל על הנשמה" (אבל מתוך הנשמה הוציא זהב וכסף לעודד לומדי תורה).
חבל על דאבדין ולא משתכחין, אוי נא לספינה שאבד קרבניטה, ולדור השקר והחנופה שאיבד את עמוד האמת והענוה.


1745416994918.jpeg
 
נערך לאחרונה:
עלון בית נאמן השבוע מורחב מאוד (אבל מצומצם - כי אין את השיעור בעוה"ר...)
 

קבצים מצורפים

הוספתי כעת תיבת 'אלא'.
ולעצם הענין, כבר סופר לעיל שהנאמ"ן לא היה לוקח כסף מהישיבה וכדו', וגם שמעתי ממנו כמה פעמים משפטים בנוסח זה, קיצער בשונה מרוב ראשי הישיבות שקונים דירות לחתניהם מכספי ההתרמות לישיבה ואכמ"ל.
 
אכן. ואמנם במשך הזמן כל פעם הכרתיו עוד קצת ועוד קצת (עיקר ההיכרות הייתה שנאספו אצלי כמה קושיות על מרן הגרע"י, הייתי מגדיר שזה לא קושיות אלא פשוט אני הקטן רואה באיזה מקום שהסברו בב"י אינו האמיתי, או שהראיה והדימוי לדבר פלוני יש לדחותו מאיזו סיבה, וכל כהאי גוונא) ופתאום אני שם לב, שאחר החיפוש מי שעמד על כך, זה או הגאון הנאמ"ן בעצמו או תלמידיו הרבים. וכך בהמשך הכרתי עוד כמה גדולי עולם נסתרים שהמה תלמידיו, וכמה יש ללמוד ממידת הענוה ומידת האמת שירשו מרבם.
ועכ"פ הוא לא הכיר אותי אישית, וכמדומה ששמעתי מאחד מתלמידיו, שאינו מכיר כמעט אנשים במראה פניהם, אלא רק לפי חיבוריהם וכדומה.
 
חבל מאוד שרק אחרי פטירתם של צדיקים נזכרים לספר את כל הדברים הללו.
הרגשתי את זה מאוד גם אחרי פטירת הגרא"צ סופר זצוק"ל שאמנם ראיתיו כמה פעמים אבל ממש לא ידעתי אפי' מקצת ערכו כמו שידעתי אחרי פטירתו.
חבל על דאבדין. אבל יותר חבל על אלו דלא אבדין אבל לא משתכחין לדידן.
 
ולעצם הענין, כבר סופר לעיל שהנאמ"ן לא היה לוקח כסף מהישיבה וכדו', וגם שמעתי ממנו כמה פעמים משפטים בנוסח זה, קיצער בשונה מרוב ראשי הישיבות שקונים דירות לחתניהם מכספי ההתרמות לישיבה ואכמ"ל.
זה שלא היה מקבל כסף מהישיבה לא אומר שלא היה לו כסף על הנשמה.
 
חבל מאוד שרק אחרי פטירתם של צדיקים נזכרים לספר את כל הדברים הללו.
למה, אני מקפיד לספר בשבחן של צדיקים בעיקר בחייהם ובפרט של הגאון הנאמן.
עד כדי כך שחטפתי נזיפה מאחד מהשרים של תנועת ש"ס, היאך כתבתי עליו "שר התורה מופת הדור" הרי הוא רק יודע גימטריות וביאליק, עפר לפיו (בענין הזה).
 
למה, אני מקפיד לספר בשבחן של צדיקים בעיקר בחייהם ובפרט של הגאון הנאמן.
עד כדי כך שחטפתי נזיפה מאחד מהשרים של תנועת ש"ס, היאך כתבתי עליו "שר התורה מופת הדור" הרי הוא רק יודע גימטריות וביאליק, עפר לפיו (בענין הזה).
הייתי מציע שתספר את הסיפור הזה לרבנים שידעו מה לעשות איתו.
ובפרט למועצת חכמי התורה, הרב אברהם סלים, הרב משה מאיה, הרב שמואל בצלאל, הרב שלמה מחפוד, הרב יהודה כהן, הרב ראובן אלבז, הרב יצחק יוסף.
 
הייתי מציע שתספר את הסיפור הזה לרבנים שידעו מה לעשות איתו.
ובפרט למועצת חכמי התורה, הרב אברהם סלים, הרב משה מאיה, הרב שמואל בצלאל, הרב שלמה מחפוד, הרב יהודה כהן, הרב ראובן אלבז, הרב יצחק יוסף.
למה כת"ר כרך כולם בחדא מחתא.
הרב מחפוד שכן של הגאון הנאמ"ן, ומכירו היטב. ואף הוא נפשו כעפר לכל, לא יודע אם גם כעת אבל בזמנו ראיתי בספר טל' של בני-ברק "שלמה מחפוד - מנקר" ותו לא מידי. והרב ראובן אלבז היה מגיע הרבה לישיבה ושמעתי ממנו שבחים עצומים על הישיבה שמוציאה מתוכה גדולי הוראה וכו'.
ומה מיוחד בסיפור זה, כך הייתה הנהגתו הקבועה של הנאמ"ן.
שוב בינותי שכוונת כת"ר לסיפור עם רבי אייזל חריף. אז בקשר לזה, אדרבא תוכל לראות את הצד הטוב, את השבחים שכתב עליו הנוב"י שבכל ספרו לא כתב רבע מזה למישהו אחר, ועל כך שרבן של כל בני הישיבות הגאון רבי חיים מבריסק נחלץ להגנת כבוד הנשר הגדול רבי יוסף בכר דוד והקהה שיניו של כנגדו ואזל'א לה חריפ'ותו דהגאון המקשה.
 
למה כת"ר כרך כולם בחדא מחתא.
הרב מחפוד שכן של הגאון הנאמ"ן, ומכירו היטב. ואף הוא נפשו כעפר לכל, לא יודע אם גם כעת אבל בזמנו ראיתי בספר טל' של בני-ברק "שלמה מחפוד - מנקר" ותו לא מידי. והרב ראובן אלבז היה מגיע הרבה לישיבה ושמעתי ממנו שבחים עצומים על הישיבה שמוציאה מתוכה גדולי הוראה וכו'.
ומה מיוחד בסיפור זה, כך הייתה הנהגתו הקבועה של הנאמ"ן.
שוב בינותי שכוונת כת"ר לסיפור עם רבי אייזל חריף. אז בקשר לזה, אדרבא תוכל לראות את הצד הטוב, את השבחים שכתב עליו הנוב"י שבכל ספרו לא כתב רבע מזה למישהו אחר, ועל כך שרבן של כל בני הישיבות הגאון רבי חיים מבריסק נחלץ להגנת כבוד הנשר הגדול רבי יוסף בכר דוד והקהה שיניו של כנגדו ואזל'א לה חריפ'ותו דהגאון המקשה.
כוונתי היתה לשר מתנועת ש"ס.
 
ועכ"פ הוא לא הכיר אותי אישית, וכמדומה ששמעתי מאחד מתלמידיו, שאינו מכיר כמעט אנשים במראה פניהם, אלא רק לפי חיבוריהם וכדומה.
באמת בשנים האחרונות שמתי לב, שכאשר מדברים עמו הוא לא היה מרים כמעט את ראשו, ולפעמים היה אדם שהוא מכירו, ורק באמצע הדברים הרים את ראשו.
 
קיבלתי:
עצרת התעוררות במלאת השבעה למרן אור העולם רבנו מאיר מאזוז זצוק”ל

תתקיים אי”ה במעמד גדולי ישראל שליט”א
ביום חמישי כ”ו ניסן תשפ”ה באולמי ארמונות חן
רחוב שלמה המלך בני ברק, בשעה 19:00.
עזרת נשים במקום.
 
ראשי תחתית