שיטת מרן הבן איש חי בקבלת פסקי מרן השו"ע.

אם כוונתך ללשון עד שבא האשכנזי הזה,
בודאי שאין כוונתו לחכם ולרב אלא לסוחר תפילין
דהלא אין ספק שהבא"ח לא דיבר על חכמים בשפת שוק.
אז מה זה ראיה שאין עליה תשובה? אתמהה.
אתה חולק על הרב יצחק???
הוא הביא את הרב פעלים הזה ראיה לדבריו שהיה בבגדד רב גאון אשכנזי, וזה מפורש ברב פעלים.
וגם יש לו מחקר על הגאון האשכנזי הזה כפי שאמר בראיון לעיתון קולמוס.
 
נכון
כל מנהגי בבל, מרוקו וטורקיה ועוד הם מנהגים משוכנזים ...
אם תרצו לחפש את מנהגי הספרדיים המקוריים תלכו לליטא ופולין ...
ולבל נשכח שאמו של מרן החיד''א היתה חבדניקי''ת והיא לימדה אותו לברך אחרי ההדלקה ועל הלולב
רק פרט קטן: חסידות חב''ד נוסדה לפחות 60 שנה אחר לידת החיד''א, אבל אין מוקדם ומאוחר בתורה ...
תוכיח שלא תמיד היתה נטיה לספרדים ללכת אחרי הליטאים עד שבא הגאב"ד הגרש"י שליט"א.
 
תוכיח שלא תמיד היתה נטיה לספרדים ללכת אחרי הליטאים עד שבא הגאב"ד הגרש"י שליט"א.
נכון
הרי הבן איש חי מביא מלא מהגר''א והנפש החיים, ואין זה אלא סימן מובהק שהוא היה 'ישיבתי משתכנז'
 
תוכיח שלא תמיד היתה נטיה לספרדים ללכת אחרי הליטאים עד שבא הגאב"ד הגרש"י שליט"א.
דבר מבהיל הוא איך הגאון הבבלי ובסוף ימיו רבה של חברון מהר"א מאני,
הדפיס ספר שלם מוסר שמו שיח יצחק
וכולו מתחילתו עד סופו בנוי ע"ד הנפה"ח.
פלא נשגב
 
הוא הביא את הרב פעלים הזה ראיה לדבריו שהיה בבגדד רב גאון אשכנזי, וזה מפורש ברב פעלים.
וגם יש לו מחקר על הגאון האשכנזי הזה כפי שאמר בראיון לעיתון קולמוס.
תגיד לי אתה רציני?? לא נראה לי

סה"כ מה שמדובר שם, שאותו "חכם אשכנזי", היה בקי בכמה חכמות והיה אומן והיה לו כלי אומנות ומחוגה, והראה לרב משה חיים [סבו של הבא"ח] ע"פ הכלים הללו שזה לא מספיק מרובע

עיין ברב פעלים הנ"ל שדיקלמת בלא הבנה ובלא הבחנה
 
תגיד לי אתה רציני?? לא נראה לי

סה"כ מה שמדובר שם, שאותו "חכם אשכנזי", היה בקי בכמה חכמות והיה אומן והיה לו כלי אומנות ומחוגה, והראה לרב משה חיים [סבו של הבא"ח] ע"פ הכלים הללו שזה לא מספיק מרובע

עיין ברב פעלים הנ"ל שדיקלמת בלא הבנה ובלא הבחנה
זה הרב יצחק הוכיח מהתשובה שם
וכתוב שם מפורש שהגיע אשכנזי לבגדד.
אולי חוץ ממה שהוא היה גאון הוא גם היה בקי בכמה חוכמות.
וגם התפרסם ראיון עם הרב יצחק שאמר שם שיש לו על זה מחקר.
 
הוא היה יותר קשור לחב"ד, כי הוא מביא הרבה מרבינו זלמן
גם הרב יצחק יוסף הוא גם ברסלב וגם חב"ד וגם ליטא, וכל הארצות גם יחד.
כל ספריו מלאים בפוסקי אשכנז וליטא ומזכיר הרבה את רבינו זלמן ועוד רבות
ולכן אסור לאף ספרדי ללכת אחר פסיקותיו כי כל ספריו ופסיקותיו מושתתים על הרבה מגדולי אשכנז וליטא
 
זה הרב יצחק הוכיח מהתשובה שם
וכתוב שם מפורש שהגיע אשכנזי לבגדד.
אולי חוץ ממה שהוא היה גאון הוא גם היה בקי בכמה חוכמות.
וגם התפרסם ראיון עם הרב יצחק שאמר שם שיש לו על זה מחקר.
הנה הראיון
 

קבצים מצורפים

גם הרב יצחק יוסף הוא גם ברסלב וגם חב"ד וגם ליטא, וכל הארצות גם יחד.
כל ספריו מלאים בפוסקי אשכנז וליטא ומזכיר הרבה את רבינו זלמן ועוד רבות
ולכן אסור לאף ספרדי ללכת אחר פסיקותיו כי כל ספריו ופסיקותיו מושתתים על הרבה מגדולי אשכנז וליטא


אולי הוא מביא אשכנזין אבל תמיד הוא פוסק כמרן.
 
אולי הוא מביא אשכנזין אבל תמיד הוא פוסק כמרן.
אבל מה זה יעזור ??
הרי מרן פוסק מלא פעמים כמו רש''י רבנו תם רשב''ם הרא''ש ובעלי התוספות ו''תשובה אשכנזית'' ועוד שהיו אשכנים
אין זה אלא סימן מובהק שמרן השו''ע הושפע מהאשכנזים והיה משתכנז
 
אבל מה זה יעזור ??
הרי מרן פוסק מלא פעמים כמו רש''י רבמ=נו תם רשב''ם הרא''ש ובעלי התוספות ו''תשובה אשכנזית'' ועוד שהיו אשכנים
אין זה אלא סימן מובהק שמרן השו''ע הושפע מהאשכנזים והיה משתכנז
אולי במקומות כאלה הרב יצחק חולק כמו שכתב
נכון לכן הוא עושה סב"ל נגד מרן, ולכן הוא עושה ספק ספיקא נגד מרן, ולכן הוא הולך בהרבה עניינים כהאריז"ל נגד מרן,
 
ראשי תחתית