שיטת מרן הבן איש חי בקבלת פסקי מרן השו"ע.

נכון לכן הוא עושה סב"ל נגד מרן, ולכן הוא עושה ספק ספיקא נגד מרן, ולכן הוא הולך בהרבה עניינים כהאריז"ל נגד מרן,
איפה הרב יצחק הולך לפי האר''י ??
הוא חוזר בלי סוף בשיעוריו על כך שלפסוק לפי הקבלה זה המצאה של הבא''ח והכה''ח, (ואולי זה הגיע מחב''ד כי כידוע שבחב''ד הולכים הרבה לפי האר''י ...)
 
לא הבנת שהרב @עת שערי רצון עשה זאת "בציניות" ואתה לקחת את דבריו בטעות "ברצינות"
איפה הרב יצחק הולך לפי האר''י ??
הוא חוזר בלי סוף בשיעוריו על כך שלפסוק לפי הקבלה זה המצאה של הבא''ח והכה''ח, (ואולי זה הגיע מחב''ד כי כידוע שבחב''ד הולכים הרבה לפי האר''י ...)
גם זה בציניות?
 
מה אתה ממציא, הוא משליט את פסיקת מרן ורק מרן ורק מרן!!!!
דיבורים לחוד ומעשים לחוד

עתה לעובדות

א. לפי השו"ע צריך להניח תפילין של יד להדק, ולפני שכורך 7 כריכות בידו צריך לשים תפילין של ראש כדי שלא יהיה הפסק, ורק אח"כ לחזור ולכרוך 7 כריכות בזרועו, אבל להאריז"ל אינו כן, וכך כולם עושים כהאריז"ל [כולל הרב יצחק] אע"פ שלשו"ע זה הפסק.

ב. ברכת הנותן ליעף כח לפי השו"ע לא מברכים כלל, ולהאריז"ל מברכים, ואתה עושה כהאריז"ל נגד מרן אף בברכה לבטלה.

ג. לשו"ע כל ברכות השחר אסור לברך אם לא התחייב , והיינו אם לא שמע תרנגול אסור לו לברך "הנותן לשכוי" ברכה לבטלה ואילו להארי"ל מברך תמיד ואתה [וגם הרב יצחק] עושים ברכות לבטלה כל יום בשפע.

והדוגמאות עוד רבות אך לעת עתה נסתפק בהאי
 
דיבורים לחוד ומעשים לחוד

עתה לעובדות

א. לפי השו"ע צריך להניח תפילין של יד להדק, ולפני שכורך 7 כריכות בידו צריך לשים תפילין של ראש כדי שלא יהיה הפסק, ורק אח"כ לחזור ולכרוך 7 כריכות בזרועו, אבל להאריז"ל אינו כן, וכך כולם עושים כהאריז"ל [כולל הרב יצחק] אע"פ שלשו"ע זה הפסק.
מסמתא הוא סובר כן בגלל מנהג בלי קשר להאר''י
ב. ברכת הנותן ליעף כח לפי השו"ע לא מברכים כלל, ולהאריז"ל מברכים, ואתה עושה כהאריז"ל נגד מרן אף בברכה לבטלה.
הרב עובדיה והרב יצחק טוענים שזה בגלל 'מנהג' ולא בגלל האר''י (וכבר כתב ע''ז ביחו''ד עי''ש)
ג. לשו"ע כל ברכות השחר אסור לברך אם לא התחייב , והיינו אם לא שמע תרנגול אסור לו לברך "הנותן לשכוי" ברכה לבטלה ואילו להארי"ל מברך תמיד ואתה [וגם הרב יצחק] עושים ברכות לבטלה כל יום בשפע.
כנ''ל
 
מסמתא הוא סובר כן בגלל מנהג בלי קשר להאר''י

הרב עובדיה והרב יצחק טוענים שזה בגלל 'מנהג' ולא בגלל האר''י (וכבר כתב ע''ז ביחו''ד עי''ש)

כנ''ל
א"א להמציא
בשאר פוסקים שמדברים ע"ז כותבים בגלל האר"י [אם זה החיד"א כף החיים ועוד]
זה שזה לא מסתדר לו אז ממציא מנהג
ברור שהמנהג הוא בגלל שהנהיגו הפוסקים החדי"א ועוד, דלא כמרן בגלל האריז"ל ולכן זה נהיה מנהג
 
בראיון אין שום מחקר ושום נעלים [אולי נעליים כן]
המחקרים שלו זה בדיוק כמו שאני דוקטור ואתה פרופסור
הוא הביא ראיה מהרב פעלים שכבר ציטטתי למעלה.
וזה ראיה שאין עליה תשובה!!!
גם אם תגיד שהגאון היה חכם בעוד מיני חכמות אבל הוא היה גאון אשכנזי!!!
 
אז מוכרח לומר שהגאון צדקה חוצין היה אשכנזי.
לא, אבל מוכרח לומר בהחלט שקבלת הוראות מרן אצל כל הספרדים היתה שונה בתכלית ממה שמלמדים היום, וכדמוכח מכל הפוסקים הספרדים מקדמת דנא.
 
לא, אבל מוכרח לומר בהחלט שקבלת הוראות מרן אצל כל הספרדים היתה שונה בתכלית ממה שמלמדים היום, וכדמוכח מכל הפוסקים הספרדים מקדמת דנא.
אבל הבן איש חי כתב קיבלנו הוראות מרן בין להחמיר בין להקל אפילו נגד אלף פוסקים
 
ראשי תחתית