שיטת מרן הבן איש חי בקבלת פסקי מרן השו"ע.

אבל הבן איש חי כתב קיבלנו הוראות מרן בין להחמיר בין להקל אפילו נגד אלף פוסקים
ענו לך ע"ז לעיל כמה פעמים
שלא רק הבא"ח כתב כן אלא גם החיד"א וגם כנה"ג וגם חסד לאלפים וגם ר' חיים פלאג'י וגם כה"ח, וכל אלה אעפ"כ חלקו בהרבה מקומות על השו"ע

להוי אומר- שמה שאמרו שקיבלנו הוראות מרן, זה באופן כללי ולא כהל"מ [ודלא כמו שמופץ היום בבתי כנסיות וכד']

ולא רק מול מנהג- אלא אפי' על חומרות של הרמ"א בהרבה מקומות הן החיד"א והן כנה"ג וכו' החמירו כהרמ"א אע"פ שהם כתבו שקיבלנו הוראות מרן

פשוט תשנה את הדיסקט בראש, שקבלת הוראות מרן זה באופן כללי גרידא, אך ודאי ודאי לא כמו שאתה רוצה שיהיה

ומה שצרבו לך והחדירו לך, הוא לא נכון עובדתית, [בלא שום קשר לבא"ח, אלא עוד הרבה לפניו הן בחיד"א והן בכנה"ג והן ר' חיים פלאגי' והן חסד לאלפים ועוד]
 
ענו לך ע"ז לעיל כמה פעמים
שלא רק הבא"ח כתב כן אלא גם החיד"א וגם כנה"ג וגם חסד לאלפים וגם ר' חיים פלאג'י וגם כה"ח, וכל אלה אעפ"כ חלקו בהרבה מקומות על השו"ע

להוי אומר- שמה שאמרו שקיבלנו הוראות מרן, זה באופן כללי ולא כהל"מ [ודלא כמו שמופץ היום בבתי כנסיות וכד']

ולא רק מול מנהג- אלא אפי' על חומרות של הרמ"א בהרבה מקומות הן החיד"א והן כנה"ג וכו' החמירו כהרמ"א אע"פ שהם כתבו שקיבלנו הוראות מרן

פשוט תשנה את הדיסקט בראש, שקבלת הוראות מרן זה באופן כללי גרידא, אך ודאי ודאי לא כמו שאתה רוצה שיהיה

ומה שצרבו לך והחדירו לך, הוא לא נכון עובדתית, [בלא שום קשר לבא"ח, אלא עוד הרבה לפניו הן בחיד"א והן בכנה"ג והן ר' חיים פלאגי' והן חסד לאלפים ועוד]
הוא הבין טוב
הוא מתלוצץ
 
הוא הבין טוב
הוא מתלוצץ
גם אם כנים דבריך
מ"מ כדי להוציא מלב הטועה והמעיין שיחשוב שיש משהו במין הטענות [או יותר נכון הדמיונות] של החכם הנ"ל, צריך לכתוב ולהוכיח בכל מקום ובכל צורה, ולהוקיע את מה שמטשטשים היום לצערינו עם ציטוטים חסרי הבנה וחסרי ביסוס
 
גם אם כנים דבריך
מ"מ כדי להוציא מלב הטועה והמעיין שיחשוב שיש משהו במין הטענות [או יותר נכון הדמיונות] של החכם הנ"ל, צריך לכתוב ולהוכיח בכל מקום ובכל צורה, ולהוקיע את מה שמטשטשים היום לצערינו עם ציטוטים חסרי הבנה וחסרי ביסוס
ניסו רבים וטובים (ואני הקטן בתוכם) ולא עלתה בידם כל כך
אולי כבודו יזכה ...
 
?
לא ירדתי לעומק דבריך
חשבתי שאתה מדבר על @ידידיה
שניסת הרבה ולא הצלחת
וע"ז כתבתי שאם אותו [ידידה] יקרא ויבין אז הוא בעצמו יזכה וכו'

אבל כרגע אני מבין שכוונתך באופן כללי לציבור [כי אני עדיין לא משוכנע שאותו ידידיה מתלוצץ]
 
חשבתי שאתה מדבר על @ידידיה
שניסת הרבה ולא הצלחת
וע"ז כתבתי שאם אותו [ידידה] יקרא ויבין אז הוא בעצמו יזכה וכו'
לציבור קשה מאוד להסביר
ומנסים כאן בפורום עד מה שידינו מגעת, אבל השיבושים נקלטים מהר בציבור וכמעט אין עם מי לדבר ...
אבל כרגע אני מבין שכוונתך באופן כללי לציבור [כי אני עדיין לא משוכנע שאותו ידידיה מתלוצץ]
תראה את כל הודעותיו בפורום דנן
 
אם כוונתך ללשון עד שבא האשכנזי הזה,
בודאי שאין כוונתו לחכם ולרב אלא לסוחר תפילין
דהלא אין ספק שהבא"ח לא דיבר על חכמים בשפת שוק.
אז מה זה ראיה שאין עליה תשובה? אתמהה.
כך דרך רבותינו לדבר.
וכבר מצינו כך פעמים רבות כנודע.
 
אבל הבן איש חי כתב קיבלנו הוראות מרן בין להחמיר בין להקל אפילו נגד אלף פוסקים
נכון, אבל פה צריך לעשות חשבון פשוט.
אם עשרות חכמים (מכמה מדינות וכמה תקופות) כותבים "קיבלנו הו' מרן" מחד, ולאידך חולקים עליו כסדר,
אז ברור שהקבלה לא היתה כמו שזה משתמע מהמשפט הזה ספיציפית, אלא במובן רחב יותר.
כעת לא אלאה אותך בסוגיות ערוכות כדי לראות בכמה פעמים הם סטו מהוראות מרן, אלא אסתפק בציטוטים ספיציפיים.
יקח לי קצת זמן, אנא המתן.
אך זאת עלינו לדעת, שהדבר עדיין נתון לעיונו של כל חכם באשר הוא.
כלומר, אין כאן משנה סדורה, שאם מישהו חלק על מרן בדין מסויים, אז כל החכמים יחלקו על מרן באותו דין.
אלא, יש דרך ברורה לכולם והוא, א' בגדול קבלנו הוראות מרן. ב' יש פעמים שבהם רשאי המורה לפסוק דלא כמרן (לחומרא, נגד רוב, בדאו' וכעזה"ד) וכל חכם רשאי להחליט בעצמו ואינו חייב לזולתו. וכאשר הנהגה מסויימת התפשטה והתקבלה אצל הרבה קהילות ופוסקים, אז זה לא שהם השתכנזו, אלא שע"ד כן התקבלה הקבלה. וזה לא יהיה אף פעם "נגד ההלכה".
האם אתה מעוניין לראות ציטוטים לפיהם "לא" קיבלנו הוראות מרן?
 
חשבתי שאתה מדבר על @ידידיה
שניסת הרבה ולא הצלחת
וע"ז כתבתי שאם אותו [ידידה] יקרא ויבין אז הוא בעצמו יזכה וכו'

אבל כרגע אני מבין שכוונתך באופן כללי לציבור [כי אני עדיין לא משוכנע שאותו ידידיה מתלוצץ]
חס וחלילה להתלוצץ ממחקרים.
וקראתי את כל מה שכתבת, אבל יש גם מחקר נגד דבריך, גם עדויות של הנתיבי עם והילקוט טהרה, וגם רב פעלים מפורש כך!!!
 
נכון, אבל פה צריך לעשות חשבון פשוט.
אם עשרות חכמים (מכמה מדינות וכמה תקופות) כותבים "קיבלנו הו' מרן" מחד, ולאידך חולקים עליו כסדר,
אז ברור שהקבלה לא היתה כמו שזה משתמע מהמשפט הזה ספיציפית, אלא במובן רחב יותר.
כעת לא אלאה אותך בסוגיות ערוכות כדי לראות בכמה פעמים הם סט*ו מהוראות מרן, אלא אסתפק בציטוטים ספיציפיים.
יקח לי קצת זמן, אנא המתן.
אך זאת עלינו לדעת, שהדבר עדיין נתון לעיונו של כל חכם באשר הוא.
כלומר, אין כאן משנה סדורה, שאם מישהו חלק על מרן בדין מסויים, אז כל החכמים יחלקו על מרן באותו דין.
אלא, יש דרך ברורה לכולם והוא, א' בגדול קבלנו הוראות מרן. ב' יש פעמים שבהם רשאי המורה לפסוק דלא כמרן (לחומרא, נגד רוב, בדאו' וכעזה"ד) וכל חכם רשאי להחליט בעצמו ואינו חייב לזולתו. וכאשר הנהגה מסויימת התפשטה והתקבלה אצל הרבה קהילות ופוסקים, אז זה לא שהם השתכנזו, אלא שע"ד כן התקבלה הקבלה. וזה לא יהיה אף פעם "נגד ההלכה".
האם אתה מעוניין לראות ציטוטים לפיהם "לא" קיבלנו הוראות מרן?
כן!!!
שיכתבו לא קיבלנו הוראות מרן וזהו!!!
אי אפשר לכתוב קיבלנו הוראות מרן בין להקל בין להחמיר ואפילו נגד אלף פוסקים, ולחלוק על מרן יותר ממאה מקומות, ולכן מוכרח שבגדד היתה תחת השפעה של הגאון האשכנזי הגאון צדקה חוצין וכנראה גם שאר ארצות המזרח וגם תחת השפעת רבינו זלמן ושלוחי חב״ד
 
ראשי תחתית