נכון, אבל פה צריך לעשות חשבון פשוט.
אם עשרות חכמים (מכמה מדינות וכמה תקופות) כותבים "קיבלנו הו' מרן" מחד, ולאידך חולקים עליו כסדר,
אז ברור שהקבלה לא היתה כמו שזה משתמע מהמשפט הזה ספיציפית, אלא במובן רחב יותר.
כעת לא אלאה אותך בסוגיות ערוכות כדי לראות בכמה פעמים הם סט*ו מהוראות מרן, אלא אסתפק בציטוטים ספיציפיים.
יקח לי קצת זמן, אנא המתן.
אך זאת עלינו לדעת, שהדבר עדיין נתון לעיונו של כל חכם באשר הוא.
כלומר, אין כאן משנה סדורה, שאם מישהו חלק על מרן בדין מסויים, אז כל החכמים יחלקו על מרן באותו דין.
אלא, יש דרך ברורה לכולם והוא, א' בגדול קבלנו הוראות מרן. ב' יש פעמים שבהם רשאי המורה לפסוק דלא כמרן (לחומרא, נגד רוב, בדאו' וכעזה"ד) וכל חכם רשאי להחליט בעצמו ואינו חייב לזולתו. וכאשר הנהגה מסויימת התפשטה והתקבלה אצל הרבה קהילות ופוסקים, אז זה לא שהם השתכנזו, אלא שע"ד כן התקבלה הקבלה. וזה לא יהיה אף פעם "נגד ההלכה".
האם אתה מעוניין לראות ציטוטים לפיהם "לא" קיבלנו הוראות מרן?