שיטת מרן הבן איש חי בקבלת פסקי מרן השו"ע

  • יוזם האשכול יוזם האשכול מתוק מדבש
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
ידוע שהרב עמאר נוהג דברים כחב"ד שהושפע מהם במרוקו.
גם הרב סלים הושפע מהאשכנזים שהיו בשכונת הבוכרים, סיפר כמה שפעמים שהיה רואה את הגאון מבריסק.
והרב זעפראני הושפע מהרב עדס שהושפע מאשתו האשכנזיה.
 
ידוע שהרב עמאר נוהג דברים כחב"ד שהושפע מהם במרוקו.
גם הרב סלים הושפע מהאשכנזים שהיו בשכונת הבוכרים, סיפר כמה שפעמים שהיה רואה את הגאון מבריסק.
והרב זעפראני הושפע מהרב עדס שהושפע מאשתו האשכנזיה.
וכן הרב יצחק יוסף מושפע מהאשכנזים שגדל עמהם בחברון ובהנגב, וכן הלאה
 
אף אחד לא דיבר על הרב מיארה (מי זה?),
דובר על הרב יצחק יוסף, איך שמתבטא שם על רבנים הגדולים ממנו.
אני שואל אותך איפה מצאת שכותבים על חכם מזרחי שהוא גאון אשכנזי??? אין כזה דבר!!!
ואם הרב פעלים כתב עד שבא האשכנזי זה מוכיח שהיה גאון אשכנזי בבגדד, כמו שכתוב במחקר שבראיון בעיתון קולמוס.
 
אני שואל אותך איפה מצאת שכותבים על חכם מזרחי שהוא גאון אשכנזי??? אין כזה דבר!!!
ואם הרב פעלים כתב עד שבא האשכנזי זה מוכיח שהיה גאון אשכנזי בבגדד, כמו שכתוב במחקר שבראיון בעיתון קולמוס.
אני עניתי ע"מ שהוכיחו שהיה חכם וגאון ולא סתם איש, ואע"פ שכתוב חכם אשכנזי אחד, שלכאו' משמע מאן דהו,
כבר מצינו שכתבו על גדולים בצורה מזלזלת.
 
אף אחד לא דיבר על הרב מיארה (מי זה?),
דובר על הרב יצחק יוסף, איך שמתבטא שם על רבנים הגדולים ממנו.
כוונת הרב יצחק שם לרב אופיר מלכה לא לאותו מיארה
וכל ההסכמה הנ''ל מלאה בדברי שקר לה''ר וביזוי ת''ח וכו' ואין מן הראוי להעלותה מפאת כבוד הרב יצחק ותלמידיו
 
חבר הקשה ע"ז פעם,
איך מרן הגר"ע יוסף לא הכיר את הראיה משו"ת רב פעלים הנ"ל,
והשבתי לו שמקום הניח לבנו להתגדר בו.
 
אני עניתי ע"מ שהוכיחו שהיה חכם וגאון ולא סתם איש, ואע"פ שכתוב חכם אשכנזי אחד, שלכאו' משמע מאן דהו,
כבר מצינו שכתבו על גדולים בצורה מזלזלת.
אז אתה מסכים שהיה גאון אשכנזי בבגדד ובגלל שהוא אשכנזי אז כתבו עליו קצת בזלזול כמו מאן דהו וכמו שכתוב במחקר.
ישר כוח
 
כוונתו שם לרב אופיר מלכה לא לאותו מיארה
וכל ההסכמה הנ''ל מלאה בדברי שקר לה''ר וכו' ואין מן הראוי להעלותה מפאת כבוד הרב יצחק
אולי באמת לא הוא כתבה וכפי שהוכיחו בפורום שכן שלא מסתברא שהוא חיבר את ספרי ילקוט יוסף.
 
כן!!!
שיכתבו לא קיבלנו הוראות מרן וזהו!!!
אי אפשר לכתוב קיבלנו הוראות מרן בין להקל בין להחמיר ואפילו נגד אלף פוסקים, ולחלוק על מרן יותר ממאה מקומות, ולכן מוכרח שבגדד היתה תחת השפעה של הגאון האשכנזי הגאון צדקה חוצין וכנראה גם שאר ארצות המזרח וגם תחת השפעת רבינו זלמן ושלוחי חב״ד
איני יודע מה אתה סח,
אבל אותם פוסקים שלמדונו שקבלנו הו' מרן למדונו היכן לא קבלנו.
ואם אינך מקבל את הסיפא אז אל תקבל את הרישא.
אבל מגוחך להמציא שאותם פוסקים שלמדונו שקבלנו הו' מרן, הם הם שהלכו אחרי איזה גאון אשכנזי עלום לא נודע שהסתובב בכל המדינות בכל התקופות (ולימד את כולם לא לעשות כמו מרן), והם עצמם שכחו קבלתם וחלקו על מרן.
טיפת רצינות, פליז.
 
איני יודע מה אתה סח,
אבל אותם פוסקים שלמדונו שקבלנו הו' מרן למדונו היכן לא קבלנו.
ואם אינך מקבל את הסיפא אז אל תקבל את הרישא.
אבל מגוחך להמציא שאותם פוסקים שלמדונו שקבלנו הו' מרן, הם הם שהלכו אחרי איזה גאון אשכנזי עלום לא נודע שהסתובב בכל המדינות בכל התקופות (ולימד את כולם לא לעשות כמו מרן), והם עצמם שכחו קבלתם וחלקו על מרן.
טיפת רצינות, פליז.
מישהו אמר לי שידוע שהגאון האשכנזי הזה היה רשכבה"ג... וצדיק נסתר.
 
אולי זה נסתר שהוא היה אשכנזי
הוא אשר אמרתי
[אולי הרב חוצין האשכנזי היה נסתר]
תאר לך בלי הרב @עת שערי רצון הייתי מתווכח ופותח לך ספרים עד אור הבוקר
[עתה נסתפק עד חצות]

תאמר ותגיד ג"כ לרב @אלישמע שיעצור ויחפש קליינט אחר [יותר רציני]
 
הוא אשר אמרתי

תאר לך בלי הרב @עת שערי רצון הייתי מתווכח ופותח לך ספרים עד אור הבוקר
[עתה נסתפק עד חצות]

תאמר ותגיד ג"כ לרב @אלישמע שיעצור ויחפש קליינט אחר [יותר רציני]
לא הצלחת לשכנע אותי!!!
ואני לא מבין מאיפה יש לך את האומץ לחלוק בבטחון על המחקר והראיות של הרב יצחק???
 
לא הצלחת לשכנע אותי!!!
ואני לא מבין מאיפה יש לך את האומץ לחלוק בבטחון על המחקר והראיות של הרב יצחק???
לא הצלחת לשכנע אותי!!!
ואני לא מבין מאיפה יש לך את האומץ לחלוק בבטחון על המחקר והראיות של הרב יצחק???
מחקר? ראיות ? - או אולי השערות?
ועכ"פ אם אתה מפחד להתמודד, אבין לנפשך ואניח לך.
 
שות ימי יוסף בתרא [להר"י ידיד הלוי] (יו"ד סי ח דף קלו) קבלת דברי מרן עלינו שאינה אלא מכח קבלה בעלמא שקבלנו הוראותיו, ובכמה דוכתי לא קבלו הוראותיו של מרן ז"ל.

משכנות הרועים [אלחאייך] (צע' פ אות סז, דף רעו ע"א ד"ה זאת) "דבכל דוכתא שכותב מור"ם ז"ל וכנ"ל להורות פסקינן כוותיה".

פרח שושן [זיין] (או"ח כלל ג סי' ד, דף כן ע"ד ד"ה ואחר) הרבה עבדינן הפך סברת הרמב"ם אע"ג דאתריה הוא, וכן בכמה דברים עבדינן הפך סברת מרן השולחן ערוך.

איש מצליח (ח"א אה"ע דף כד ע"ב ד"ה ונשאר) ועל כרחך שיש כח בידם צאת לפעמים מהכלל ולפסוק דלא כמרן משום דרב גוברייהו.

מהר"ם סוזין (הו"ד בחק"ל מהדו"ב ח"ה חו"מ סי' ג אות טו) נלע"ד דבדינים אלו וכיוצא דיש בהם לתא דאיסור, לא קבלנו הוראות מרן.

מהר"ם סוזין (שם, סי' ד דף קפ ריש ע"ב) מה שכתבתי אני דברוב דיני יו"ד ואה"ע אין אנו פוסקים כמרן, הכונה דלהחמיר מיהא אין אנו פוסקין כמרן בכל הדברים, כמו בממון... משא"כ באיסור דלא תפסו לפסוק כמרן לגמרי. וגם להקל מצינו כמה דינים מאו"ח ויו"ד דפסקו דלא כוותיה.

מהר"ם סוזין (שם, ע"ג ד"ה ואגב) דכי קבלנו הוראות מרן אינו אלא שלא להקל נגד מרן, אבל להחמיר לא קבלנו.

מהר"ם סוזין (הו"ד בחק"ל מהדו"ב חו"מ סי' ג, אות טו) והדבר ידוע דברוב חלק יורה דעה ואה"ע אין בני ארץ ישראל פוסקים כמרן.

חקרי לב (יו"ד סי' קכז) דהרי להחמיר עבדינן בכמה דוכתי הפך השלחן ערוך... אלא ודאי דקבלנו הוראותיו להחמיר כדבריו.

תעלומות לב (ח"ד סי' כ סוך אות ז, דף מד ע"א סוד"ה ועוד) ומכאן תשובה גם למה שכתב ה"ה הי"ו, שגם מרן ז"ל אף שפוסק בשו"ע להקל הוא מהדר בתשובותיו לצאת ידי חובת המחמירים, והא פשיטא שבכל אופן שיש תקנה בדבר ולכתחילה, ודאי שחובה על כל רב ומורה לצאת ידי חובת כל הפוסקים.

נכח השלחן [לבטון] (חו"מ סי' ל) והגם דבירושלים ואגפיה קבלו סברת מרן ז"ל, כבר כתב הרב שמחת יום טוב ז"ל דלענין איסור ערוה וגיטין וקידושין וכו' נוהגין לתפוס כל החומרות יע"ש... ובכל דבר שיש שבועה יש להחמיר אפילו נגד מרן.

שמחת יום טוב (סי' יא דף מד ע"ג, ד"ה ולא הוצרכתי) ואף דמרן בשו"ע פסק כהרי"ף והרמב"ם וכו', אנו נוהגים לתפוס כל החומרות של כל הפוסקים, אלא דלהקל אין אנו יכולין לעשות היפך מרן.

עוד לו (הו"ד בברך משה סי' לד, דף קכט ע"א בא"ד ועוד) ואע"ג דמרן בשו"ע פסק בפשיטות דהמקדש בעד אחד אין חוששין לקידושיו ואנן תפסינן סברת מרן, מכל מקום קבלה היא בידינו דבאיסור ערוה חיישינן לכל הסברות להחמיר אפילו שהוא נגד מרן דמקל.

פני יצחק [אבולעפייא] (ח"א יו"ד סי' ט, דף לט סוף ע"ד) ותו דגם אנן בדידן מחמרינן בכמה דוכתיה הפך השולחן ערוך כידוע.

חסד לאברהם [אלקלעי] (או"ח סי' יג, דף כט ע"ב שורה 13) וכיון דאנן בדידן כבר קבלנו עלינו דעת מור"ם על כל אשר יאמר בהלכות פסח, ממילא אין בידינו לעשות ספק ספיקא כזה להתיר היפך דעתו ז"ל.
 
שות ימי יוסף בתרא [להר"י ידיד הלוי] (יו"ד סי ח דף קלו) קבלת דברי מרן עלינו שאינה אלא מכח קבלה בעלמא שקבלנו הוראותיו, ובכמה דוכתי לא קבלו הוראותיו של מרן ז"ל.

משכנות הרועים [אלחאייך] (צע' פ אות סז, דף רעו ע"א ד"ה זאת) "דבכל דוכתא שכותב מור"ם ז"ל וכנ"ל להורות פסקינן כוותיה".

פרח שושן [זיין] (או"ח כלל ג סי' ד, דף כן ע"ד ד"ה ואחר) הרבה עבדינן הפך סברת הרמב"ם אע"ג דאתריה הוא, וכן בכמה דברים עבדינן הפך סברת מרן השולחן ערוך.

איש מצליח (ח"א אה"ע דף כד ע"ב ד"ה ונשאר) ועל כרחך שיש כח בידם צאת לפעמים מהכלל ולפסוק דלא כמרן משום דרב גוברייהו.

מהר"ם סוזין (הו"ד בחק"ל מהדו"ב ח"ה חו"מ סי' ג אות טו) נלע"ד דבדינים אלו וכיוצא דיש בהם לתא דאיסור, לא קבלנו הוראות מרן.

מהר"ם סוזין (שם, סי' ד דף קפ ריש ע"ב) מה שכתבתי אני דברוב דיני יו"ד ואה"ע אין אנו פוסקים כמרן, הכונה דלהחמיר מיהא אין אנו פוסקין כמרן בכל הדברים, כמו בממון... משא"כ באיסור דלא תפסו לפסוק כמרן לגמרי. וגם להקל מצינו כמה דינים מאו"ח ויו"ד דפסקו דלא כוותיה.

מהר"ם סוזין (שם, ע"ג ד"ה ואגב) דכי קבלנו הוראות מרן אינו אלא שלא להקל נגד מרן, אבל להחמיר לא קבלנו.

מהר"ם סוזין (הו"ד בחק"ל מהדו"ב חו"מ סי' ג, אות טו) והדבר ידוע דברוב חלק יורה דעה ואה"ע אין בני ארץ ישראל פוסקים כמרן.

חקרי לב (יו"ד סי' קכז) דהרי להחמיר עבדינן בכמה דוכתי הפך השלחן ערוך... אלא ודאי דקבלנו הוראותיו להחמיר כדבריו.

תעלומות לב (ח"ד סי' כ סוך אות ז, דף מד ע"א סוד"ה ועוד) ומכאן תשובה גם למה שכתב ה"ה הי"ו, שגם מרן ז"ל אף שפוסק בשו"ע להקל הוא מהדר בתשובותיו לצאת ידי חובת המחמירים, והא פשיטא שבכל אופן שיש תקנה בדבר ולכתחילה, ודאי שחובה על כל רב ומורה לצאת ידי חובת כל הפוסקים.

נכח השלחן [לבטון] (חו"מ סי' ל) והגם דבירושלים ואגפיה קבלו סברת מרן ז"ל, כבר כתב הרב שמחת יום טוב ז"ל דלענין איסור ערוה וגיטין וקידושין וכו' נוהגין לתפוס כל החומרות יע"ש... ובכל דבר שיש שבועה יש להחמיר אפילו נגד מרן.

שמחת יום טוב (סי' יא דף מד ע"ג, ד"ה ולא הוצרכתי) ואף דמרן בשו"ע פסק כהרי"ף והרמב"ם וכו', אנו נוהגים לתפוס כל החומרות של כל הפוסקים, אלא דלהקל אין אנו יכולין לעשות היפך מרן.

עוד לו (הו"ד בברך משה סי' לד, דף קכט ע"א בא"ד ועוד) ואע"ג דמרן בשו"ע פסק בפשיטות דהמקדש בעד אחד אין חוששין לקידושיו ואנן תפסינן סברת מרן, מכל מקום קבלה היא בידינו דבאיסור ערוה חיישינן לכל הסברות להחמיר אפילו שהוא נגד מרן דמקל.

פני יצחק [אבולעפייא] (ח"א יו"ד סי' ט, דף לט סוף ע"ד) ותו דגם אנן בדידן מחמרינן בכמה דוכתיה הפך השולחן ערוך כידוע.

חסד לאברהם [אלקלעי] (או"ח סי' יג, דף כט ע"ב שורה 13) וכיון דאנן בדידן כבר קבלנו עלינו דעת מור"ם על כל אשר יאמר בהלכות פסח, ממילא אין בידינו לעשות ספק ספיקא כזה להתיר היפך דעתו ז"ל.
תראה כמה גדולה היתה השפעתו של הגאון האשכנזי מבגדד על כל קהילות הספרדים והגאון הצדיק הנסתר הוא רשכבה"ג כידוע...
 
תראה כמה גדולה היתה השפעתו של הגאון האשכנזי מבגדד על כל קהילות הספרדים והגאון הצדיק הנסתר הוא רשכבה"ג כידוע...
נו נו, אז אם כך קבלת הוראותיו מחייבת לא פחות מקבלת הוראות מרן...
(וכשם שקבלת הוראות מרן היתה מחייבת, לאחר קבלת הוראות הרמב"ם שקדמה לה).
 
הרב מיארה (מי זה?),
הכרתיו ביני עמודי בבי מדרשא בעיה''ק אלעד,
האמת היה עילוי מטורףףף
היה תלמיד של ר' משה שמואל שפירא.
אבל מאד בודד, במועדו,
ונראה שבעניני הלכה נכנס להגן על המסורת הספרדית וכו'.
ממבט רגשי מסויים
 
ראשי תחתית