תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול החש בראשו
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
כותרת האשכול כאן היא "בירור הדין ודעת רבותינו", אני הזכרתי את דעת רבותינו.
ואני סבור עוד - משכך וזו היא דעת רבותינו, א"כ זה הוא הדין.
ותתפלא לשמוע - אפילו לא מעניין אותי לראות מה כתבת כנגד טענת מרן הגרנ"ק, כיון שהוא הגיע להוראה והוסמך ע"י מרנן ורבנן גדולי הדורות הקודמים, ואילו אתה - לא זכית. אני חושב שכל אדם בר דעת צריך לנהוג כמנהג רוב מנין ובנין גדולי ישראל ולא להתחכם ולמצוא "איפה הוא יותר חכם" ו"איפה הם טעו" ו"מה יש להשיב על טענותיהם של גדולי ישראל".
יהי לך אשר לך, שיבושם לך.
 
יהי לך אשר לך, שיבושם לך.
כאשר יש לך שאלה בהלכות נדה, עירובין, שבת וכדו', האם אתה מבקש מחבר שיכתוב לך תשובה ע"ז, או שמא אתה שואל ע"כ את הניק האנונימי בפורום,
או שאתה בודק מה גדולי הפוסקים אומרים בזה?
למה תכלת שונה שפתאום כל אחד יכול לומר את דעתו, ואם הוא אומר את דעת גדולי ישראל הוא נעשה כאחד שטומן ראש בחול, או לא חושב???
החשיבה הכי חכמה שיש היא - שאל אביך ויגדך, זקניך ויאמרו לך.
הכלל שאני תפסתי לעצמי - אין לי צל צילו של ספק אולי סברותיי יותר טובות וחכמות משל רוב מוחלט של גדולי הפוסקים שהיו יראי שמים יותר ממני ומעוד רבים, ולא הטילו תכלת בבגדיהם [ואל תזכיר לי שמות של רבנים כמו ר' עמרם אופמן וכדו', כיון שאתה מכיר אותם לראשונה מהסוגיא הזאת, ולעולם לא שמעת עליהם בהלכות בורר בשבת או בהלכות איסור והיתר!].

עוד ראיתי למחות כאן במה שכתבת "שיבושם לך" כביכול גדו"י כתבו איזה שיבוש, רח"ל הס מלהזכיר, חזור בך.
 
נערך לאחרונה:
כאשר יש לך שאלה בהלכות נדה, עירובין, שבת וכדו', האם אתה מבקש מחבר שיכתוב לך תשובה ע"ז, או שמא אתה שואל ע"כ את הניק האנונימי בפורום,
או שאתה בודק מה גדולי הפוסקים אומרים בזה?
למה תכלת שונה שפתאום כל אחד יכול לומר את דעתו, ואם הוא אומר את דעת גדולי ישראל הוא נעשה כאחד שטומן ראש בחול, או לא חושב???
החשיבה הכי חכמה שיש היא - שאל אביך ויגדך, זקניך ויאמרו לך.
הכלל שאני תפסתי לעצמי - אין לי צל צילו של ספק אולי סברותיי יותר טובות וחכמות משל רוב מוחלט של גדולי הפוסקים שהיו יראי שמים יותר ממני ומעוד רבים, ולא הטילו תכלת בבגדיהם [ואל תזכיר לי שמות של רבנים כמו ר' עמרם אופמן וכדו', כיון שאתה מכיר אותם לראשונה מהסוגיא הזאת, ולעולם לא שמעת עליהם בהלכות בורר בשבת או בהלכות איסור והיתר!].

עוד ראיתי למחות כאן במה שכתבת "שיבושם לך" כביכול גדו"י כתבו איזה שיבוש, רח"ל הס מלהזכיר, חזור בך.
יש לי הרבה מה להשיב לך, אך כיון שקשה לך לקרוא מה שכתבתי שם, מסתמא יהיה קשה לך לקרוא מה שכתבתי כאן.
ומאוד התרגשתי לראות שלבסוף יצא המרצע מן השק, ומה שכתבתי שיבושם לך נהפך להיות זלזול בגדולי ישראל. חבל.
 
יש לי הרבה מה להשיב לך, אך כיון שקשה לך לקרוא מה שכתבתי שם, מסתמא יהיה קשה לך לקרוא מה שכתבתי כאן.
ומאוד התרגשתי לראות שלבסוף יצא המרצע מן השק, ומה שכתבתי שיבושם לך נהפך להיות זלזול בגדולי ישראל. חבל.
לבקשתך, קראתי את כל דבריך, והנה תשובתי והשגותיי מצו"ב.
 

קבצים מצורפים

מה שכתב כאן https://forum.mizrach.co.il/members/mmyn-vnysym.139/ תמוה בעניי
וכי על הרב מאזוז או הרב דוד כהן שמעת רק היום??
הרב דוד כהן? לא ידוע לי שהוא לובש תכלת!
ובקשר לרב מאזוז - כוונתי היתה שסוף סוף הוא לא מהווה רוב מנין ובנין גדו"י, ורוב מוחלט של גדו"י לא הטילו תכלת בבגדיהם.
 
אגב גם הרבנים הרב חיים רבי והרב גלזר שהם תלמידיו של הגר''י לובשים תכלת
יש עוד הרבה רבני שכונות, מפרסמי עלונים ומוסרי הרצאות שלא לובשים תכלת.
אני מדבר אתך על מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגרח"ק, מרן הגר"נ קרליץ, מרן הרב וואזנר, מרן הגרע"י, ועוד רבים,
ואתה אומר לי הרב חיים רבי והרב ליאור גלזר?????????
 
יש עוד הרבה רבני שכונות, מפרסמי עלונים ומוסרי הרצאות שלא לובשים תכלת.
אני מדבר אתך על מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגרח"ק, מרן הגר"נ קרליץ, מרן הרב וואזנר, מרן הגרע"י, ועוד רבים,
ואתה אומר לי הרב חיים רבי והרב ליאור גלזר?????????
נו ברור שלא רק הם!
אבל כמו בסקרים להבדיל מה שחשוב זה המגמה
והיא הולכת לכיון אחד
ובכללי אני לענ''ד לא חושב שזה תלוי בכמה רבנים לובשים מה
זה קשור להבנת הסוגיה
 
נו ברור שלא רק הם!
אבל כמו בסקרים להבדיל מה שחשוב זה המגמה
והיא הולכת לכיון אחד
ובכללי אני לענ''ד לא חושב שזה תלוי בכמה רבנים לובשים מה
זה קשור להבנת הסוגיה
המגמה הולכת לכיוון אחד?
עדיין לא זכינו שגדולי הפוסקים יטילו תכלת בבגדיהם, ולעת עתה למעלה מתשעים אחוז מהאברכים ובני הישיבות [לאפוקי חרדים עובדים, חסידי ברסלב וכדו'] לא מטילים תכלת בבגדיהם. איפה המגמה בדיוק???

ואם אתה דן שזה קשור להבנת הסוגיא - יש ראיות קשות מאוד שהאק"ק אינו תכלת, ואכמ"ל.
 
נערך לאחרונה:
המגמה הולכת לכיוון אחד?
עדיין לא זכינו שגדולי הפוסקים יטילו תכלת בבגדיהם.

ואם אתה דן שזה קשור להבנת הסוגיא - יש ראיות קשות מאוד שהאק"ק אינו תכלת, ואכמ"ל.
אני ממליץ לך להסתכל ב''מכלול'' הויקפדיה החרדית תראה שזה ממש לא רק הרב מאזוז!
 
אני ממליץ לך להסתכל ב''מכלול'' הויקפדיה החרדית תראה שזה ממש לא רק הרב מאזוז!
עוד כמה רבני שכונות וראשי ישיבות קטנים, שודאי לא נכללו בהגדרת "גדולי ישראל" במובן הפשוט של המילה.
וכמוהם - יש עוד לפחות פי עשרה תלמידי חכמים, רבני שכונות, דיינים, מו"צים, ראשי ישיבות שלא לובשים תכלת.
 
עדות הרה"ג מרדכי עטייה שליט"א מה ששמע מפי הג"ר מרדכי שרעבי זצ"ל
הצג קובץ מצורף 287
בזמן האמוראים בית המקדש היה קיים? נדמה לי שמוסכם שמצוות התכלת קוימה בתקופת האמוראים. ואולי כוונתו על דרך הקבלה ולא להלכה ממש. כמו שהמקובלים אומרים שמצוות שילוח הקן לא שייכת בשמיטה ומצוות צדקה אין זמנה בלילה ועוד כיו"ב.
 
כתב הגר"י הלל בשו"ת וישב הים ח"ד סי' ג',
שבזמן שחרב ביהמ"ק נגנז התכלת ולא נשתייר אלא מעט עד שפסק לגמרי.
[אני לא חושב שהיתה הו"א שמיד כשנשרף ההיכל באורח פלא נגנזו כל החלזונות, וכל הצבע שכבר הפיקו הפך ללבן].
 
כתב הגר"י הלל בשו"ת וישב הים ח"ד סי' ג',
שבזמן שחרב ביהמ"ק נגנז התכלת ולא נשתייר אלא מעט עד שפסק לגמרי.
[אני לא חושב שהיתה הו"א שמיד כשנשרף ההיכל באורח פלא נגנזו כל החלזונות, וכל הצבע שכבר הפיקו הפך ללבן].
וכבר ענו על הטענה הזאת והסבירו (גזרת המלכים וכו. עיין במאמרים שמדברים בנושא)
 
ראשי תחתית