תוכן מומלץ

כאן נאחל הצלחה ולימוד פורה למשתמשים חדשים שהצטרפו לפורום הנכבד ׳כותל המזרח׳.
האם בזמננו יש לשים תכלת? שאלה נפיצה! מצד אחד ההוכחות כל כך אלימתות! מבחינה ארכיאולוגית זה כבר מוכרע שזה האק״ק (מורקס). מבחינה הלכתית, אין כל כך סתירה. מבחינת סימני התלמוד ישנה על פניו בעיה. בנוסף, מה דעת רבותינו מאורי הדור שליט״א בעניין התכלת? דעת הגרב״ץ זצ״ל באול״צ שיש בזה לע״ז על אבותינו, אמנם אינני יודע אם זה תקף להיום כי עיקר חוזק הראיות [שהן חזקות מאד!] התבססו לאחר פטירתו. מה דעת מרו הגרע״י זצ״ל? כמדומה שלא ידועה. אבל הוא בעצמו ודאי לא שם. דעת הראש״ל הר״י שליט״א כמדומה שכולם יודעים...
לא יצא לי ברור ממש"כ במשנ"ב, ובאגרות החפץ חיים שעורר על קריאת רש"י עיי"ש.
שמעתי שיש תשובה של רבני סוריה שמתירים את הפאות, ועוד נאמר לי ע"י ידידי, כי המצב בסוריה היה, שלפני חמש דורות בערך היו לובשות פאות, ואח"כ הלכו רבות בגילוי ראש.
הנה ישנם דברים ברורים, שבני עדות המזרח קבלו עליהם הוראות מרן השו"ע, ובני אשכנז הוראות הרמ"א, יש קבלת הוראות האריז"ל וכו'. שאלתי הינה כלפי דברים אחרים, האם בהם יש דין של "עשה לך רב", וחייב לפסוק תמיד כאותו רב, או דילמא אפשר לפסוק בכל פעם כפוסק אחר?

בין הסדרים:

בראש הכותל:

ראשי תחתית