משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 1,706
אתה מכיר את התמונה של הפאה של אשתו של הרב בן ציון ?
עיין בתגובה הקודמת.
אתה מכיר את התמונה של הפאה של אשתו של הרב בן ציון ?
מהודרת של פעם ...הפיאנית פנינה מועלם (המתגוררת בסנהדריה מורחבת) היא אחיינית של הגרב"צ ומכרה פאות לרבנית, והיא העידה שמכרה לרבנית פאת קאסטם מהודרת ועדכנית, והלכה לבעלה הגרב"צ עם הפאה הישנה והחדשה והורה לה ללבוש את החדשה, ואמרה שיש לה אלבום עם תמונות מאותו אירוע שלבשה את הפאה החדשה.
אלא שיש לדון אם אפשר לעמוד בזה דהיינו ללבוש פאת קש או בסגנון הזה
כמו התמונה של אשתו של הרב בן ציון הידועה
מהודרת של פעם ...
יש תמונה אצל סבתא שלי של אשתו של הרב בן ציון מאיזה אירוע וכנראה המעודכן של פעם זה לא מעודכן של היום
ואם זה נקרא מעודכן מבחינתך אשריך
אני לא יודע אם זה עשוי מקש אך זה נראה פאת קשובאופן כללי יש לדעת שלא פוסקים הלכה לפי מראה הפאה של הרבנית, בפרט שרוב הרבניות הן זקנות ולובשות פאה בהתאם לגילן, וזה חוכא ואיטלולא להורות לצעירה ללבוש פאה של זקנה, וגמ' מפורשת במסכת שבת דמחכו עלה.
אלא פוסקים הלכה לפי גדרי הלכה, ולהלכה אין שום ענין ב"פאת קש" וגם הפוסקים הקדמונים האוסרים והמתירים מעולם לא העלו על דעתם להצריך "קש" אלא זה אסר מפני מראית העין וזה התיר מפני שלא חיישינן למראית העין.
למה אסרו בגד אדום בשוקאין נפק"מ, כאשר הגרב"צ הורה ללבוש את העדכנית גילה דעתו במפורש בנושא זה.
ואליבא דאמת הרי זה מביך שצריך להביא ראיה שמותר ללבוש בגד יפה ועדכני, דמהיכי תיתי לאסרו.
שכולם מבאים ראיה מאשתו של הרב בן ציון משם אין ראיה
למה אסרו בגד אדום בשוק
ופאה ארוכה וכו' זה יותר מבגד אדום
זה היתה כונתי שבירושלים אצל הספרדים כמעט שלא נהגואסרו כי לא נהוג, וממילא זה בולט.
ובמקום שנהוג ללבוש אדום, התירו.
ועל פאה ארוכה כתבו הפוסקים שזה כבגד אדום, והיינו הך. שהכל תלוי במנהג המקום, מה נחשב שם אורך חריג.
הפאות של פעם היו נראות כמו קש!אין נפק"מ, כאשר הגרב"צ הורה ללבוש את העדכנית גילה דעתו במפורש בנושא זה.
ואליבא דאמת הרי זה מביך שצריך להביא ראיה שמותר ללבוש בגד יפה ועדכני, דמהיכי תיתי לאסרו.
וכי יש בנמצא פוסק הלכה שיחייב אשה להתלבש כמו לפני 80 שנה? כל דור והאופנה שלו (אלא אם כן זה לא תואם לגדרי ההלכה, שאז זה כבר ענין אחר).
שטויות והבלים !!!הפאות של פעם היו נראות כמו קש!
לא נראה לי שהגה"צ רבי דן סגל שליט"א אומר שטיות והבלים כלשונךשטויות והבלים !!!
הפאות של פעם היו נראות כמו שיער טבעי, כמו שכותב המ''ב בסימן עה בשם האחרונים דיש בפאה נכרית (במקום שלא נהגו) חשש מראית העין שיחשבו שהיא פרועת ראש
וכבר האריך בזה מרן פוסק הדור הרב @משיב כהלכה שליט"א עי"ש
אתה חוזר על השטויות שלך, בעוד שמבואר בכל הראשונים והאחרונים שהפאות היו משער טבעי, ואם זה היה פאות קש לא יובן כלל מה ראו כמה מגדולי האחרונים כהיעב''ץ והחסד לאברהם לאסור מטעמי פריצות וכדו'. קש יותר מכוער ממטפחת.הפאות של פעם היו נראות כמו קש!
אולי לא סתם לב השטויות וההבלים לא שלי אלא העתקתי את דבריו של הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"אאתה חוזר על השטויות שלך, בעוד שמבואר בכל הראשונים והאחרונים שהפאות היו משער טבעי, ואם זה היה פאות קש לא יובן כלל מה ראו כמה מגדולי האחרונים כהיעב''ץ והחסד לאברהם לאסור מטעמי פריצות וכדו'. קש יותר מכוער ממטפחת.
לפני חמישים שנה - כך הוא אמר אז - אם היתה אחת באה לירושלים עם פיאה, היו סוקלים אותה באבנים! ואז - הוא אמר - פיאה - כך הוא אמר: "אפילו עיוור היה רואה שזה פיאה! כמו קש זה היה!
נכנסים אצלי ואני לא יודע אם זה כך [פיאה] או כך [שערות], אצלי זה מאוס מאוד!"
"זה כמו שאדם אוכל בשר כשר והוא משתדל בכל האופנים שזה יראה טריפה!, כך הם מכסים את הראש עם דבר שהם עושים את כל ההשתדלויות שיראה שזה כמו שיער!"
"מה הם טוענים, שבדורות שעברו היו כאלו שהלכו עם פיאות נכריות, הרי הפאות ההם היו נראות כמו צמר פלדה! כמו תבן וקש!"