דעת רבי בן ציון אבא שאול (בלבד!) בענין הפאה נכרית!

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אם היית טורח קצת לקרוא מה שכתבתי, היית רואה שגם אני לא התעלמתי ממציאות זו שפעם הורה כך ופעם הורה כך, והסברתי היטב מה הטעם, והבאתי לזה ראיות מספריו שנהג כך בכוונה תחילה עם השואלים.

וכבר ביאר דעתו שהוא מותר גמור לכתחילה, ואם מכסה במטפחת הדק היטב - זה עדיף, ואם לא מצליחה לכסות כראוי (כמו רוב הנשים) - פאה עדיף.

וכבר ביאר בנו יחידו זצ"ל שכך הנהיג בביתו לכתחילה.
 
שמעתי מהגאון הרב טל דואר שליט"א (מתלמידי הגרב"צ זצ"ל, מח"ס טללי טוהר ועוד) שהגרב"צ אמר לו שפאה היא א. כיסוי. ב. לא צנוע. והיינו שמתקיים בה דין כיסוי אבל אסורה מדין צניעות, והוא כמו שכתבו עוד למעלה.
 
נערך לאחרונה:
כפי שנכתב לעיל, הוא בכוונה תחילה בלבל את התלמידים וענה לזה כך ולזה כך.

ועוד הביא הנ"ל בשם מקורבו, על תשובה שהושמטה מהספר "אור לציון", ואמר על זה הגרב"צ: "אין לי כח למלחמות, את דעתי רמזתי בספר, מי שהבין הבין, ולא הרבה הבינו"

ועוד:

"והיתה לו (לגרב"צ אבא שאול זצ"ל) חכמה בפסק, לצאת מתוך בעיות סבוכות, ואכמ"ל. והיו הוראות שהיה עונה בחכמה, עד שיש שלא היו יורדים לסוף דעתו. וכגון בענין פאה נכרית... היה מסתיר פסקים מסויימים מחמת השלום. פעם אמר לי לערוך מפיו תשובה ארוכה ומנומקת בענין מסויים, ולהסתירה שלא תתפרסם אלא לאחר אריכות ימים ושנים".
 
אי אפשר לומר את זה על כל מי שלמד אצלו, גדולי תלמידיו ודאי קיבלו תשובות ברורות והרב דואר הוא אחד מהם.

אני מבין שנח למי שרוצה להקל בפאה לומר את כל מה שאתה אומר, אבל אי אפשר לשנות מציאות בצורה כזו, ביחוד אצל גדולי תלמידיו שידעו את הלך הרוח של רבם.
 
אי אפשר לומר את זה על כל מי שלמד אצלו, גדולי תלמידיו ודאי קיבלו תשובות ברורות והרב דואר הוא אחד מהם.

אני מבין שנח למי שרוצה להקל בפאה לומר את כל מה שאתה אומר, אבל אי אפשר לשנות מציאות בצורה כזו, ביחוד אצל גדולי תלמידיו שידעו את הלך הרוח של רבם.
מבלי למעט חלילה מגדולתו של הגר"ט דואר שליט"א, אבל גדולי תלמידיו שהוא סמך עליהם לכתוב את דעתו, אלו הרבנים שערכו את האור לציון
שם דעתו כתובה בפירוש - אמנם בהבלעה כדי לא לפגוע חלילה בהגר"ע - אבל כתובה
אם אתה חושב שאור לציון זו לא דעתו של הגרב"צ אלא של אנשים אפלים שהכניסו את דעותיהם האישיות, שיערב לך...
 
מי שקצת בקי בתורת הרב בן ציון יודע שהוא לא כ''כ אוהב ''חידושים'', ומעדיף תמיד ללכת לפי הפוסקים המפורסמים, ובנידו''ד רוב ככל האחרונים המפורסמים שהתפשטו הוראותיהם, המה מן המתירים. החל מהרמ''א והפרי מגדים, וכלה במשנה ברורה וכף החיים. הרב בן ציון לא אהב להתיחס לכל מיני שותי''ם ופוסקים פחות מפורסמים, בניגוד להרב עובדיה, וכמו הגר''א והחזון איש ועוד רבים, שהעדיפו לפסוק מסברא מאשר לחפש 'מקורות'.

לגבי הטוענים שפאה זה גורם הרהורים וכו', אפשר להמליץ ע''ז את דברי הרמב''ם (הלכות איסורי ביאה פכ''ב הכ''א): ''יתירה גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה, שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה''.
 
אי אפשר לומר את זה על כל מי שלמד אצלו, גדולי תלמידיו ודאי קיבלו תשובות ברורות והרב דואר הוא אחד מהם.

אני מבין שנח למי שרוצה להקל בפאה לומר את כל מה שאתה אומר, אבל אי אפשר לשנות מציאות בצורה כזו, ביחוד אצל גדולי תלמידיו שידעו את הלך הרוח של רבם.

דבריך משעשעים ביותר.

הגרב"צ כתב בספרו באופן הכי ברור שמותר לאשה לצאת בפאה (וכפי שכתבתי לעיל, הוא דיבר גם מצד צניעות, שהרי כל עניינה של דת יהודית הוא מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל), וכתב זאת פעמיים, בחלק א' וחלק ב', ושוב אמר זאת בקולו, לא ע"י מלאך ולא ע"י שרף, שפאה עדיפה ממטפחת, ואתה מפלפל מי גדול מבין תלמידיו ומי קטן?

ועוד לא דיברתי על מנהג אשתו וכלתו שבנו יחידו זצ"ל העיד שכך הורה להן.

ומה תאמר על אחד מגדולי תלמידיו (כמדומני היה זה הרב טופיק) שהעיד שפעם אחת אסר לו ופעם אחת התיר לו?

ברור ופשוט שלתלמידיו לא תמיד אמר את זה שפסק בזה, והסיבה היחידה היא מפני כבוד הגר"ע, ותו לא מידי.
 
מבלי למעט חלילה מגדולתו של הגר"ט דואר שליט"א, אבל גדולי תלמידיו שהוא סמך עליהם לכתוב את דעתו, אלו הרבנים שערכו את האור לציון
שם דעתו כתובה בפירוש - אמנם בהבלעה כדי לא לפגוע חלילה בהגר"ע - אבל כתובה
אם אתה חושב שאור לציון זו לא דעתו של הגרב"צ אלא של אנשים אפלים שהכניסו את דעותיהם האישיות, שיערב לך...

מה שנתבאר באול"צ ח"א הוא לגבי אלמנה ותל"מ, ואדרבא דברי הגרב"צ בח"א הם הסתירה הגדולה ביותר למה שנכתב בח"ב.

אם אתה רוצה לעצום את העיניים ממה שנכתב בח"א, וכן לעצום את העיניים ממה שאומרים גדולי תלמידיו, והכל כדי שתוכל להרגיש בסדר עם עצמך, שיערב לך...
 
נערך לאחרונה:
אתה סותר את עצמך...
בהתחלה אמרת שהוא התיר רק לאלמנות וגרושות, כהרב עובדיה
אח''כ הבאת מכתב שהוא התיר, אבל לא פאות זמננו
זה לא קושיא
כי קודם כל בטוח הוא אסר,
התשובה בח"א זה לאלמנות, ומה שמפורש בח"ב שמותר שחור ע"ג לבן זה מהעורכים [המושמצים הגדולים כידוע]
בנו לא בטוח דובר אמת, וההקלטה בתפארת אבות מזויפת.
עכשיו בא נחפש תירוצים.
מה לא ברור?
 
גדולי תלמידיו שהוא סמך עליהם לכתוב את דעתו, אלו הרבנים שערכו את האור לציון
שם דעתו כתובה בפירוש - אמנם בהבלעה כדי לא לפגוע חלילה בהגר"ע - אבל כתובה
א. חלק מאול"צ ח"ב נכתב מתוך מחברותיו של הגר"ט דואר שליט"א (החלק הראשון שבספר על הלכות תפילה).

ב. הגרש"י זעפראני שליט"א שהוא מהאחראים על האול"צ ח"ב, כתב בקול קורא שבמצב הפאות כיום יש לעבור למטפחת לכו"ע (הו"ד לעיל).

ג. אחד מעורכי אול"צ ח"ב (בחלק הלכות שבת) הוא הגר"מ פטרובר שליט"א, כך שאל תגחיך את עצמך.
 
מה שנתבאר באול"צ ח"א הוא לגבי אלמנה ותל"מ

ידידי, אם תכתוב "ותל"מ" זה לא יועיל לך הרבה.

אשמח שתסביר לי מי דיבר על אלמנה וגרושה, שלטי גיבורים? רמ"א?

מה זה "מצאתי כתוב בהגהות אלפסי החדשים, מותר לאשה נשואה לגלות פאה נכרית שלה", שהעתיק הגרב"צ?

כשהוא מבסס את דעת הרמ"א, איזה רמ"א זה?

כשהוא מוכיח מהרמב"ם והשו"ע שדת יהודית משתנה לפי הזמן והמקום, ההוכחה הזו היא לדת יהודית של אלמנה וגרושה בלבד?
 
ב. הגרש"י זעפראני שליט"א שהוא מהאחראים על האול"צ ח"ב, כתב בקול קורא שבמצב הפאות כיום יש לעבור למטפחת לכו"ע(הו"ד לעיל).
נכון שיש פאות בעייתיות היום, אבל יש גם בגדים בעייתים / אייפונים וכו'
כמו שנאמר שאסור להחזיק פלאפונים כשרים, בגלל יש שיואמי חצי טא'ץ פרוץ...
אני חושב שעדיין 70% מהפאות היום הם בסדר, וה-30% הבעייתיים נמצאים הרבה אצל ''מודרניים'' בעלי אייפונים ועוד, וכאלה שממילא ה''פאה'' הגרועה, זה לא סיבה, אלא סימן (ל-....)
 
אתה סותר את עצמך...
בהתחלה אמרת שהוא התיר רק לאלמנות וגרושות, כהרב עובדיה
אח''כ הבאת מכתב שהוא התיר, אבל לא פאות זמננו
אתה יודע לקרוא?

לא כתבו שהתיר, כתוב שגם 'לדעת המתירים' פאות זמנינו אינן צנועות.

אם מכתב של שתי שורות אתה לא מצליח להבין, איך נראה לך שהבנת את תשובתו הארוכה באול"צ ח"א?
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית