דעת רבי בן ציון אבא שאול (בלבד!) בענין הפאה נכרית!

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אם אתה רוצה לעצום את העיניים ממה שנכתב בח"א, וכן לעצום את העיניים ממה שאומרים גדולי תלמידיו, והכל כדי שתוכל להרגיש בסדר עם עצמך, שיערב לך...

אתה היחיד כאן שעוצם את העיניים, ואני מלמד עליך זכות שלא קראת מילה אחת מתשובתו, רק את הכותרת. הבאתי את כל תשובתו בעמוד הראשון של האשכול, ואתה מוזמן לעיין בה.
 
אתה יודע לקרוא?

לא כתבו שהתיר, כתוב שגם 'לדעת המתירים' פאות זמנינו אינן צנועות.

אם מכתב של שתי שורות אתה לא מצליח להבין, איך נראה לך שהבנת את תשובתו הארוכה באול"צ ח"א?
ה''מתירים'' התירו לאשה נשואה, לא לגרושה ואלמנה
מי שחידש את החילוק בין נשואה לגרושה, היה הרב עובדיה (כמדומה)
 
ה''מתירים'' התירו לאשה נשואה, לא לגרושה ואלמנה

אתה כותב פשוט לא לענין.

במכתב כתוב שהגרב"צ אמר שגם 'המתירים' בשורש הסוגיא של פ"נ (שודאי שהתירו גם לנשואה), לא התירו את הפאות שהולכים איתם בזמנינו.

אבל מעולם לא נכתב במכתב שהגרב"צ עצמו היה מהמתירים...

אני מקוה שעכשיו הבנת....
 
@שמעון אשמח מאוד להסבר, ואצטט מתשובתו. אל תברח לשום מקום:

ומשמע מדברי הרמ"א שמתיר לצאת בפאה נכרית אפי' לרשות הרבים במקום שרגילות בכך

למי הוא מתיר לצאת בפאה לרשות הרבים, לנשואה או לאלמנה וגרושה?

מעתה מיושבים דברי הרמ"א כמין חומר, דהוא ז"ל לומד מדברי שלטי הגבורים דיוצאת לרשות הרבים בפאה נכרית לא חשיב פרועת ראש מהתורה

על מי הוא כותב שלא נחשבת פרועת ראש, על נשואה או על אלמנה וגרושה?

אבל לענין דת יהודית לא למד ממנו, אלא סמך על שיטתו ושיטת הרמב"ם ומרן בזה, שהדבר תלוי במנהג המקומות, וא"כ כיון שנהגו לילך כך גם ברשות הרבים, שוב לית בה אפי' דת יהודית

שיטת הרמב"ם והשו"ע שדת יהודית תלויה במנהג המקומות היא על נשואה או אלמנה וגרושה?
 
נכון שיש פאות בעתיות היום, אבל יש גם בגדים בעייתים/אייפונים וכו'
כמו שנאמר שאסור להחזיק פלפונים כשרים, בגלל יש שיומי חצי ט'ץ פרוץ...
אני חושב שעדיין 70% מהפאות היום הם בסדר, וה-30% הבעייתים נמצאים הרבה אצל ''מודרנים'' בעלי איפונים ועוד, וכאלה שממילא ה''פאה'' הגרועה, זה לא סיבה, אלא סימן (ל-....)

במכתב הרבנים נכתב למעשה שיש לעבור למטפחת, זה שנח לך לתלות את המכתב בפאות מסוימות, זו בעיה שלך, אל תשנה את מה שכתוב בו.
 
אתה כותב פשוט לא לענין.
תודה רבה
במכתב כתוב שהגרב"צ אמר שגם 'המתירים' בשורש הסוגיא של פ"נ (שודאי שהתירו גם לנשואה), לא התירו את הפאות שהולכים איתם בזמנינו.
כאמור, זה דבר תמוה. כיון שתעיין במקור המתירים שהוא מהשלטי גיבורים, שכותב שאין שיער באשה ערוה אלא הדבוק לבשרה... איך זה קשור לאיך הפאה נראית - אינני יודע... רק שאם הפאה נראית חריגה ומאוד ארוכה וכדו', זה אסור ולא גרע מבגד אדום וכדו', ואין בזה שום קשר למצוות כיסוי הראש
אבל מעולם לא נכתב במכתב שהגרב"צ עצמו היה מהמתירים...
אז מה כתוב באול''צ ח''א?? הרי הוא ישב את הרמ''א והשלט''ג - שדיברו של נשואה ולא על גרושה... הרב בן ציון מעולם לא יפסוק כמו הבאר שבע, נגד השלט''ג (בפרט שיישב את דברי השלט''ג ודחה את הב''ש) הרמ''א ומג''א הפמ"ג, כף החיים, משנה ברורה ושו''ע הרב ועוד. הרב בן ציון תמיד הולך עם הפוסקים היותר ''חשובים''
 
במכתב הרבנים נכתב למעשה שיש לעבור למטפחת, זה שנח לך לתלות את המכתב בפאות מסוימות, זו בעיה שלך, אל שתנה את מה שכתוב בו.
למה הרבנים לא מקיימים את מכתבם עצמם?? אני רוצה לראות את משפחת ''זעפראני'' הבנים/בנות כלות/חתנים ונכדים/נכדות, עוברים למטפחת, אח''כ אתחיל לשקול את זה...
 
אל תברח לשום מקום

אני פשוט משקשק ממך, אוי ואבוי, מה אעשה מול קושיותך "העצומות", אנה אלך מרוחך ואנה מפניך אברח, זהו, כנראה שאפרוש כעת ואתחיל למכור פאות נכריות בבית הכנסת.

ואתה עוד כותב על סגנון ילדותי...
 
במכתב הרבנים נכתב למעשה שיש לעבור למטפחת, זה שנח לך לתלות את המכתב בפאות מסוימות, זו בעיה שלך, אל שתנה את מה שכתוב בו.

תביא לנו את המכתב, שכולנו נהנה ממנו.

מן הסתם מדובר בפשקוויל שהתנוססה עליו חתימת הרב זעפרני בין היתר, שווה ערך לפשקוויל שחתם עליו הגרמ"י לפקוביץ (שרוב הפאות לא צנועות, וטוב לעבור מפאה למטפחת) שרימו אותו והחתימו אותו על דבר אחר לגמרי, ואחר כך שינו את נוסח הפשקוויל, ויצא עליהם בשצף קצף וכתב שפאה עדיפה על מטפחת ובתעמולה שלהם יש סכנה לעיקרי הצניעות.
 
אני פשוט משקשק ממך, אוי ואבוי, מה אעשה מול קושיותך "העצומות", אנה אלך מרוחך ואנה מפניך אברח, זהו כנראה שאפרוש כעת ואתחיל למכור פאות נכריות בבית הכנסת.

ומשהו לגופו של ענין, יש לך לענות?
 
יתכן שחתימתו מזוייפת.

גם אם לא מזוייף, יתכן שפשוט אמרו לו שיש חיזוק בפשקוויל הזה נגד הפאות הפרוצות, וחתם על עצם הרעיון.

ובקיצור, אין בזה אפילו שמץ הוכחה על דעתו האישית בענין.
 
למה הרבנים לא מקיימים את מכתבם עצמם?? אני רוצה לראות את משפחת ''זעפראני'' הבנים/בנות כלות/חתנים ונכדים/נכדות, עוברים למטפחת, אח''כ אתחיל לשקול את זה...
למה הרבנים לא מקיימים את דעתם בעצמם? אני רוצה לראות את משפחת יוסף הולכים עם מטפחת ואז אשקול את זה....

אולי די עם השטויות?
 
אפילו לא טרחו לזייף את חתימתו, רק הדביקו את שמו.

גם אם לא מזוייף, יתכן שפשוט אמרו לו שיש חיזוק בפשקוויל הזה נגד הפאות הפרוצות, וחתם על עצם הרעיון.

ובקיצור, אין בזה אפילו שמץ הוכחה על דעתו האישית בענין.
ברור, ברור...

כולם מותרים לכם, שרויים לכם, מחולים לכם.... אין כאן לא פריצות, לא איסורים, לא מכשולות לרבים, ולא סילוף דעות רבנים....
 
ב"ה הילדים הגיעו, אם יהיה לי כח לליצנות שהולכת פה, נפגש בערב.
 
אין כאן לא פריצות, לא איסורים, לא מכשולות לרבים,
הרמב''ם (הלכות איסורי ביאה פכ''ב הכ''א): ''יתירה גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה, שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה''.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית