משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 1,706
יש (ביוטיוב) תיעוד מלפני 35 שנה, שרואים את כלתו של הגרב''צ עם פאה 'מודרנית' (בבר מצוה לבנו של ר' אליהו - ר' בן ציון) לידומח"ס חן וכבוד סיפר לי שפעם ביקר עם אשתו אצל פיאנית בסנהדריה מורחבת בירושלים ששמה פנינה מועלם, וכששמעה שהוא מחבר ספר בענין, סיפרה להם שהיא אחיינית של הגרב"צ, ואמרה להם שאשתו הזמינה אצלה פאת קאסטם מהודרת, על מנת להחליף את הפאה שלה שהתחילה להיראות "קש", ואז הלכה לגרב"צ והראתה לו את הפאה החדשה והישנה, ושאלה מה עדיף, וענה "ברור שהחדשה עדיפה"... ואמרה שיש לה תמונות מהאירוע הזה שהרבנית הלכה עם הפאה החדשה, רק לא רצתה להראות (וכמובן שלא לפרסם) משום צנעת הפרט.
אבל אמר לי שלא צריך לפרסם את זה יותר מדאי...
לא מביןלי אמר הרב בן ציון בעצמו שמותר לפני 28 שנה בערך (לפני שהתחתני) אבל אמר לי שלא צריך לפרסם את זה יותר מדאי...
זה היה בערך בתשנ''ו, הוא כבר היה מאוד מאוד חלש ובקושי דיברלא מבין
נפט' בתשנ"ח
ושנתים שלוש קודם בקושי דיבר,
איך יתכן?
אמרו לי שגם בהסרטה ממסיבת ההוצאה לאור של אור לציון ח"ב ניתן לראות זאת בבירור גם על אשתו של הגרב"ציש (ביוטיוב) תיעוד מלפני 35 שנה, שרואים את כלתו של הגרב''צ עם פאה 'מודרנית' (בבר מצוה לבנו של ר' אליהו - ר' בן ציון) לידו
(כמובן לא ראיתי, אבל סיפרו לי)
זה ידוע ומפורסםאמרו לי שגם בהסרטה ממסיבת ההוצאה לאור של אור לציון ח"ב ניתן לראות זאת בבירור גם על אשתו של הגרב"צ
צניעות זה לא טעמי הלכה??דעת מו"ר ועט"ר היה בצורה ברורה מאוד - לאסור מטעמי צניעות ולא מטעמי הלכה, כי בהלכה יש דעות לכאן ולכאן ולא רצה להיכנס להתיר או להחמיר, ודעתו לא היתה נוחה בזה כלל, ועל אשתו וכלתו זה לא היה לו נוח לו בזה כלל, ולא רק בזה אלא בהרבה תחומים אחרים, לא היה דעתו נוחה לו בזה.
ואין כאן מקום להאריך בזה כלל כי רבה בזה דברים שאין רוח מו"ר נוחה בזה.
דעת מו"ר ועט"ר היה בצורה ברורה מאוד - לאסור מטעמי צניעות ולא מטעמי הלכה, כי בהלכה יש דעות לכאן ולכאן ולא רצה להיכנס להתיר או להחמיר, ודעתו לא היתה נוחה בזה כלל, ועל אשתו וכלתו זה לא היה לו נוח לו בזה כלל, ולא רק בזה אלא בהרבה תחומים אחרים, לא היה דעתו נוחה לו בזה.
ואין כאן מקום להאריך בזה כלל כי רבה בזה דברים שאין רוח מו"ר נוחה בזה.
ניתן לומר בודאות שראיה מבני המשפחה אין להביא שהרי רבים וטובים דעתם להכא או להתם אבל אינם כופים דעתם בנושא זה מחמת המבוכה הרבה והקושי החברתי הגדול
באול"צ אינו כותב שמותר אלא מיישב דעת הבאר שבע, אבל אין שם הוראה כמו בשאר התשובות שישנה הכרעה ברורה בסוף
אני שמעתי מתלמידו הרב זכריה ר"י לב אליהו וכן בשם תלמידו הגר"ש מזרחי [רב קהילה בארגנטינה] שאמר להם שמותר בצורה ברורה ולכתחילה
מאידך הגר"ב שרגא אומר בשמו לאיסור
אמר לי ת"ח אחד שנ"ל שהיה מורה לפי המוצא של השואל שהיו ערים בחו"ל שנהגו בזה היתר וע"כ כך
והיו מקומות בחו"ל שהקפידו בזה ואין להם מנהג וע"כ הורה לאיסור
ודו"ק
אני שמעתי מנכד של אחיו שלמד איתי בישיבה שאמר לו שזה מותר מדין כיסוי אבל לא גרע מבגד אדום
לך ותתקן את העוול שעשית לו ...וזאת למודעי שבשעה 12 בלילה הזה הלכתי לישון לאחר קריאת שמע, ובחלומי אני בכותל המערבי ויש שם אולם שמחות צמוד לכותל המערבי (במציאות אין, אבל כך חלמתי), והסתבכתי בחניה שם ולבסוף חניתי צמוד לאולם ונכנסתי, ובאולם אני פוגש את הגרב"צ אבא שאול שאומר לי "מוציאים עלי שם רע, לך ותתקן את הדבר!!" והתעוררתי בבהלה, כשעתיים אחר שנרדמתי, נטלתי ידיים ובירכתי ברכות התורה והלכתי לראות מה התחדש בפורום והנה אמת נכון הדבר, הוציאו שם רע עליו ועל משפחתו.