עדויות גדולי ישראל על המנהג בפרשת פרה לנשים

  • יוזם הנושא יוזם הנושא זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
לא שמעתי ולא ראיתי מי שכתב שנשים שומעות פרשת פרה, כמדומה שכמה רבנים צעירים בדורנו המציאו את זה...
 
בעקבות כך:

נא להביא רק עדויות מה היה מנהג גדולי וקהילות ישראל.
לדיון בעצם העניין, נא לדון באשכול המקושר.
אין כאן התיחסות לנשים, בסה''כ פסק שיש להחמיר שפר' פרה היא דאו' כשיטת מרן.
 
כפי שאפשר לראות את הנשים שלא באות כמעט לבית הכנסת כ"ש בפרשת פרה.
 
נערך לאחרונה:
המשנה ברורה כתב שטוב שילכו לשמוע גם פרה. כי היא מדאורייתא לכמה ראשונים.
א. המנ''ב נוקט שהעיקר כרוב האחרונים שפ' פרה מדרבנן
ב. לא מצאתי מ''ב כזה
ג. אין שום קשר בין הנידון אם פר' פרה היא מדאו' לבין האם נשים חייבות, כי מגילה וחנוכה זה מדרבנן ונשים חייבות, סוכה שופר ולולב זה מדאו' ונשים פטורות, ומסתבר שאף למ''ד שפ''פ מדאו' נשים פטורות
 
חוזרני בי אין כזה מ"ב. טעיתי עם משהו אחר כנראה.

אמרתי שגם למחבר שטוען שהוא מדאורייתא, לא ראינו שנשים הולכות לשמוע.
 
לא שמעתי ולא ראיתי מי שכתב שנשים שומעות פרשת פרה, כמדומה שכמה רבנים צעירים בדורנו המציאו את זה...
למה המצאה?

כל הנידון על פרשת זכור הוא בעקבות מש"כ בספר החינוך.

ואילולי זה לכאורה פשוט שחייבות. אז בפרשת פרה, לכאורה צ"ל דפשיטא שחייבות.
 
למה המצאה?

כל הנידון על פרשת זכור הוא בעקבות מש"כ בספר החינוך.

ואילולי זה לכאורה פשוט שחייבות. אז בפרשת פרה, לכאורה צ"ל דפשיטא שחייבות.
ודאי שגם בזכור הם לא חייבות מעיקר הדין.

רק פה בארץ התחדש מנהג שהולכות לשמוע. אבל פר' פרה הם לא הולכות.
 
אני לא זוכר את כל המקורות.

אבל יש דיון רחב על נשים בנות מלחמה או לא. כלומר שאינם במצוות מחיה.

כל זה מבוסס על ספר החינוך שכתב כן (מצוה תרג כמדומה).

ממילא שמעינן, דאילולי זה פשוט שחייבות.
 
ראשי תחתית