פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
מי התלמיד חכם העצום שראשו מגיע השמימה שדיבר על חומרי ההתפחה וענה על הטענות? (כוונתך לרב ללוש?!)
איפה כתבתי " שדיבר על חומרי ההתפחה וענה על הטענות?"
אני מאמין שהרב עמאר דיבר על חומרי ההתפחה באיזהו מקומן, אבל גם אם לא דיבר כשאני רואה אותה ורואה אברך/ת"ח עלום שבסוגיה זו טוען שמצא דברים חדשים שאף אחד מגדולי ישראל ומהמומחים בכשרות לא ידעו - בעיני זה דומה לנער בכיתה ח' שיתוכח עם מהנדס מומחה וותיק כמה עובי הקורה צריכה להיות.
גילוי נאות - אני אישית לא אוכל פפושדו בפסח. בעיקר בגלל השמורה.
 
איפה כתבתי " שדיבר על חומרי ההתפחה וענה על הטענות?"
אני מאמין שהרב עמאר דיבר על חומרי ההתפחה באיזהו מקומן, אבל גם אם לא דיבר כשאני רואה אותה ורואה אברך/ת"ח עלום שבסוגיה זו טוען שמצא דברים חדשים שאף אחד מגדולי ישראל ומהמומחים בכשרות לא ידעו - בעיני זה דומה לנער בכיתה ח' שיתוכח עם מהנדס מומחה וותיק כמה עובי הקורה צריכה להיות.
אם רבך יגיד לך שמותר לך לאכול במסעדה בכשרות פלונית, ותהיה שם ותראה שמכניסים דברים טרפים, וכי תגיד שאתה סומך על רבך במה שאמר לך?!
צריך לפקוח את העיניים!
אא"כ רבך היה שומע (המקרה דנן) את הטענות ומשיב עליהם או לא מסכים איתם, ואז אע"פ שיתכן שמוטל עליך לבדוק, הרי שאם תעשה כהוראת רבך נניח לך.
אבל אם רבך לא בדק פרט מסויים לא שייך לסמוך על הוראתו באותו עניין.
כמו שמצטטים את האור לציון לברך על במבה שהכל. מה זה קשור? בזמנו גם הרב עובדיה אמר שהכל, רק שאח"כ נודע דברים שלא ידעו או במציאות, ואז צריך לבדוק מחדש. אז אפשר לסמוך על הרב דוד יוסף או הרב אופיר מלכה או תלמידי הרב מאזוז, אבל לא על האור לציון...
 
אם רבך יגיד לך שמותר לך לאכול במסעדה בכשרות פלונית, ותהיה שם ותראה שמכניסים דברים טרפים, וכי תגיד שאתה סומך על רבך במה שאמר לך?!
צריך לפקוח את העיניים!
אא"כ רבך היה שומע (המקרה דנן) את הטענות ומשיב עליהם או לא מסכים איתם, ואז אע"פ שיתכן שמוטל עליך לבדוק, הרי שאם תעשה כהוראת רבך נניח לך.
אבל אם רבך לא בדק פרט מסויים לא שייך לסמוך על הוראתו באותו עניין.
כמו שמצטטים את האור לציון לברך על במבה שהכל. מה זה קשור? בזמנו גם הרב עובדיה אמר שהכל, רק שאח"כ נודע דברים שלא ידעו או במציאות, ואז צריך לבדוק מחדש. אז אפשר לסמוך על הרב דוד יוסף או הרב אופיר מלכה או תלמידי הרב מאזוז, אבל לא על האור לציון...
אתה חושב שהרב עמר לא שמע על עניין חומרי ההתפחה?
 
אתה חושה שהרב עמר לא שמע על עניין חומרי ההתפחה?
כמובן! (אני מדבר על העניין שעורר הרב עידוא אלבה).
נראה לך שהיה שומע ולא היה חוזר בו או עונה כהוגן?!
הרי זו לא טענה שאפשר לדחותה בהנף יד, אלא טענה שיש בה ממש, ומחמת כן יתכן שיהיה איסור דאורייתא והכשלת רבים.
 
אם רבך יגיד לך שמותר לך לאכול במסעדה בכשרות פלונית, ותהיה שם ותראה שמכניסים דברים טרפים, וכי תגיד שאתה סומך על רבך במה שאמר לך?!
צריך לפקוח את העיניים!
אא"כ רבך היה שומע (המקרה דנן) את הטענות ומשיב עליהם או לא מסכים איתם, ואז אע"פ שיתכן שמוטל עליך לבדוק, הרי שאם תעשה כהוראת רבך נניח לך.
אבל אם רבך לא בדק פרט מסויים לא שייך לסמוך על הוראתו באותו עניין.
כמו שמצטטים את האור לציון לברך על במבה שהכל. מה זה קשור? בזמנו גם הרב עובדיה אמר שהכל, רק שאח"כ נודע דברים שלא ידעו או במציאות, ואז צריך לבדוק מחדש. אז אפשר לסמוך על הרב דוד יוסף או הרב אופיר מלכה או תלמידי הרב מאזוז, אבל לא על האור לציון...
ברור ברור. אבל אם אני עצמי לא מומחה בכשרות, ויבוא אחד מגדו"י שגם שימש ברבנות עשרות שנים ומכיר את התחום לפני ולפנים אחר ביקור של שעות באותה מסעדה וראה איך הכינו לי את המנה מה יש בה ודרכי ההכנה ויגיד לי יאכלו ענווים וישבעו, ומן העבר השני ישב אברך שאף אחד לא מכיר ויגיד לי הרב הזה לא יודע ממה המנה מוכרבת ושהיא לא כשרה - אני אולי יעיף עליו מבט אולי לא - ואמשיך לאכול בתיאבון.
 
כמובן! (אני מדבר על העניין שעורר הרב עידוא אלבה).
נראה לך שהיה שומע ולא היה חוזר בו או עונה כהוגן?!
הרי זו לא טענה שאפשר לדחותה בהנף יד, אלא טענה שיש בה ממש, ומחמת כן יתכן שיהיה איסור דאורייתא והכשלת רבים.
ובגלל ש:
זו לא טענה שאפשר לדחותה בהנף יד, אלא טענה שיש בה ממש, ומחמת כן יתכן שיהיה איסור דאורייתא והכשלת רבים.
אני מאמין שהוא בדק ולא התרשם.
 
ובגלל ש:
זו לא טענה שאפשר לדחותה בהנף יד, אלא טענה שיש בה ממש, ומחמת כן יתכן שיהיה איסור דאורייתא והכשלת רבים.
אני מאמין שהוא בדק ולא התרשם.
א"א להאמין! צריך לדעת!
אם זה באמת כך הוא חייב לפרסם זאת ברבים.
'לא תוכל להתעלם'...
(חוץ מזה שבהלכה לא שייך להגיד "לא התרשם" אלא צריך לענות כדרכה של תורה. בפרט בדברים באלה חמורים).
 
באמת מעניין לדעת אם הוא מודע לזה או לא. נ"מ לדידי כי אם כן אני יאכל את זה בסעודה שלישית.
מעניין אם בסעודה שלישית יהיה יותר קל כיון שסו"ס זה לא פסח, אז הטענה של ספק איסור כרת וחשש דאורייתא וכו' לא כ"כ שייכת...
 
הרב עמאר התייחס לחומרי התפחה בשו"ת שמע שלמה בתשובה ארוכה ומנומקת.

הרב עמאר מתעסק בכשרות כבר 50 שנה ורק בגלל רצון להימנע מאכילת פפושדו הוא נהיה זקן וסנילי או כל דבר אחר.

אפשר להגיד 'אנחנו לא אוכלים פפושדו' אבל לא צריך על הדרך לעשות את הגר"א יוסף הרב עמאר ועוד כמטומטמים שבאים לחדש להם את אמריקה.
 
הרב עמאר התייחס לחומרי התפחה בשו"ת שמע שלמה בתשובה ארוכה ומנומקת.
כמו כל הרבנים שלא מבינים בין ימינם לשמאלם.
כמה שמנסים להסביר שמה שהוא דיבר זה לא הענין שהתחדש לא עוזר.
עכשיו אפשר להבין יותר למה א"א לסמוך על הרבנים הנ"ל.
קודם כל צריך שתהיה הבנה 'במה הבעיה', אח"כ אפשר להתחיל לראות איך פוטרים אותה.

נ.ב.
אולי זה קצת יכעיס חלק מהספרדים, אבל בטוחני שאם האשכנזים היו צריכים לדון בזה - הבירור היה הרבה יותר אפקטיבי וברור, כמו שהם יודעים לעשות.
גם בענין השיעורים - האשכנזים הם אלו שביררו את השיעורים של הדרהם הספרדי, הרב בניש, הרב ווייס, הרב מרגולין, ועוד.
חבל וכואב שכך.
 
כמו כל הרבנים שלא מבינים בין ימינם לשמאלם.
כמה שמנסים להסביר שמה שהוא דיבר זה לא הענין שהתחדש לא עוזר.
עכשיו אפשר להבין יותר למה א"א לסמוך על הרבנים הנ"ל.
קודם כל צריך שתהיה הבנה 'במה הבעיה', אח"כ אפשר להתחיל לראות איך פוטרים אותה.

נ.ב.
אולי זה קצת יכעיס חלק מהספרדים, אבל בטוחני שאם האשכנזים היו צריכים לדון בזה - הבירור היה הרבה יותר אפקטיבי וברור, כמו שהם יודעים לעשות.
גם בענין השיעורים - האשכנזים הם אלו שביררו את השיעורים של הדרהם הספרדי, הרב בניש, הרב ווייס, הרב מרגולין, ועוד.
חבל וכואב שכך.
:sleep:
 
כמו כל הרבנים שלא מבינים בין ימינם לשמאלם.
כמה שמנסים להסביר שמה שהוא דיבר זה לא הענין שהתחדש לא עוזר.
עכשיו אפשר להבין יותר למה א"א לסמוך על הרבנים הנ"ל.
קודם כל צריך שתהיה הבנה 'במה הבעיה', אח"כ אפשר להתחיל לראות איך פוטרים אותה.

נ.ב.
אולי זה קצת יכעיס חלק מהספרדים, אבל בטוחני שאם האשכנזים היו צריכים לדון בזה - הבירור היה הרבה יותר אפקטיבי וברור, כמו שהם יודעים לעשות.
גם בענין השיעורים - האשכנזים הם אלו שביררו את השיעורים של הדרהם הספרדי, הרב בניש, הרב ווייס, הרב מרגולין, ועוד.
חבל וכואב שכך.
צדיק שלי. הרב עמאר רק השנה במוצאי שבת הסביר קבל עם ועולם שזה בסדר.

אז בגלל שהוא לא אמר את הניסוח המדוייק שרצית לכן הוא לא יודע ולא מבין.
 
צדיק שלי. הרב עמאר רק השנה במוצאי שבת הסביר קבל עם ועולם שזה בסדר.

אז בגלל שהוא לא אמר את הניסוח המדוייק שרצית לכן הוא לא יודע ולא מבין.
אבל הוא התייחס ברור לטענת אלבא וליכט? איך שהם מעלים את זה?
 
אבל לא צריך על הדרך לעשות את הגר"א יוסף הרב עמאר ועוד כמטומטמים שבאים לחדש להם את אמריקה.
תראה את תמליל השיחה של הרב אלבה עם הרב אברהם יוסף שהביא בתשובתו בירחון האוצר, ותגיד לי אם הרב אברהם הבין מה הנושא בכלל או לא.
 
ראשי תחתית