פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
במחכ"ת הרבנים הנ"ל. חבל שהם לא יודעים לגעת בנקודה העיקרית שבסוגיא, ודנים רק בדברים הטפלים חזור ושוב.

אין שום טעם לבקר במפעל. הבננו שהמפעל בסדר גמור.

הנקודה העיקרית היא 'חומר ההתפחה'!!

ושוב, אין קשר למחלוקת של הרב עמאר עם הרב בקשי דורון בעבר, והכרעתו של הרב עובדיה. זהו דברי 'מיושן'.

יש נושא 'חדש' בשנים האחרונות, שהתברר שחומר ההתפחה מיוצר ע"י מים, ומפריש מים בתנור. לזה אף אחד מהרבנים לא התייחס וחבל.

כמו כן, גם לגבי הנושא הישן של חומר ההתפחה - יש רבנים שחולקים 'בסברא' על המסקנא שהבין הרב עמאר מתוך דברי הכימאיים.

כפי שכבר נכתב לעיל. אין לנו ידיעה 'ברורה' מה זה 'חימוץ'. כל סברא בזה היא בגדר סברא 'כרסית', ואין בכוחה להתיר ספק איסור חמץ דאוריתא.
יש לך נקודות יפות, אבל בשאלה על מי לסמוך עליך ניק אנונימי מכובד ככל שיהיה או על מי שהוא לענ"ד ממש סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה, בטח בענייני כשרויות, גם תלמיד חכם עצום וגם ירא שמים עצום וגם מכיר את השטח ואת החומרים וחומרי החומרים קצת יותר טוב מאיתנו ומכל מיני אברכים (עם כל הכבוד) - אני בוחר להאמין לו. בטח אם מתגובתך ניכר שבכלל לא קראת את מה שאמר ורק מיהרת להגיב (התגובה פשוט לא קשורה למה שאמר)
 
יש לנו קשר מידי פעם.
רציתי לחזקו ולהביע את מחאתי בפניו.
הרב חותה השיב עכשיו להתקפה של הרב אברהם יוסף, אבל לצערנו הוא התייחס רק לחששות הישנים של עירוב מים והציבור וכו', ולא עסק בחשש החדש של חומרי ההתפחה.
אם יש לך קשר איתו, תוכל אולי להאיר את עיניו למה שכתבת לעיל מה צריך להיות מוקד הדיון בזמנינו?
 
אבל בשאלה על מי לסמוך עליך ניק אנונימי מכובד ככל שיהיה או על מי שהוא לענ"ד ממש סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה,
לא אמרתי לסמוך עלי.
אני בסה"כ מעלה את הנקודות של הרב אלבה בירחון האוצר. אני לא ביררתי את הנושא אלא חושש למה שהוא טוען.
בטח אם מתגובתך ניכר שבכלל לא קראת את מה שאמר ורק מיהרת להגיב (התגובה פשוט לא קשורה למה שאמר)
אכן, התגובה לא קשורה, כיון שמה שהוא אומר לא קשור לבעיה האמיתית.
 
לא אמרתי לסמוך עלי.
אני בסה"כ מעלה את הנקודות של הרב אלבה בירחון האוצר. אני לא ביררתי את הנושא אלא חושש למה שהוא טוען.
אוקי
אכן, התגובה לא קשורה, כיון שמה שהוא אומר לא קשור לבעיה האמיתית.
אשמח שתעדכן אותי איזו בעיה הוא דיבר עליה שהיא לא הבעיה האמיתית
 
הוא הגיב בקול ברמה. הקלטה ותמלול מופיעים כאן:
 
הפוסק הגאון רבי בנימין חותה התייחס במסגרת הפינה "הלכה בשישים שניות" ב'כיכר השבת' נגד אכילת עוגיות פפושדו - מצה עשירה בפסח, ואמר כי "יש פה גדולים שצועקים שמי שאוכל את זה, רבותיי, אוכל חמץ גמור בפסח. רק על הסיכוי הזה שהם צודקים... אין חובה לאכול פפושדו. פשוט לא לגעת בזה מיום לפני פסח עד אחרי פסח. לפני פסח בסדר, מערב פסח, סוף זמן אכילת חמץ, וכן בפסח - לא תיגע בו יד, לא לקחת סיכונים".

פסיקתו של הרב, עוררו סערה גדולה והרב אף זכה למתקפות קשות מצד גורמים בעלי עניין, ובעקבות כך הוא התייחס בשנית לסוגיה, ובתוכניתו ברדיו 'קול ברמה', הוא הגיב באריכות לדברים ולסערה שנוצרה.

"עוגיות הפפושדו, כבר שנים הנושא הזה היה בנושא בתוך ההנהגה הספרדית, גדולי התורה הספרדים, היה פה ויכוחים קיצוניים שיש שאמרו שמי שאוכל את זה חייב כרת. מרן רבי עובדיה עטרת ראשינו, לפני שנים רבות, אמר חד-משמעית שאפשר לאכול את זה.

"בהמשך השנים היו דברים, אני אגיד חלק מהנתונים, מי שיאמין לי - יאמין לי, אני מנוע מלדבר, יש לי את השמות של האנשים, אבל הזהירו אותי לא לומר. אני אתן כמה עובדות, דברים שנתנו פה סימני שאלה גדולים בדעתו של מרן רבי עובדיה.

"אני אספר לכם סיפור. בנו בכורו, הגאון הגדול רבי עקב יוסף, ידוע שדיבר קשות על פפושדו. ידוע הדבר. הוא נפטר, גיסו ייבדל לחיים, רבי שמעון בן חמו סיפר לי, זה העד אחד. עד נוסף, ללא קשר ביניהם, בנו הגדול, הגאון רבי עובדיה יוסף, גם סיפר לי שאביו סיפר להם, הוא סיפר להם את זה בארבע עיניים, וכך הסיפור: שהוא בא למרן רבי עובדיה, שחלה מסכן, הוא בא לספר למרן, זה היה פרידה כבר, אז מרן רצה לדבר איתו בארבע עיניים, תקשיבו טוב, שאף אחד לא יהיה בשיחה הזו, נכנסו לחדר סגור, ואף אחד מבני הבית לא ידע מה דיברו שם. אבל רבי יעקב סיפר את זה לבנו הגדול ולגיסו, ושניהם סיפרו לי בלי קשר שאחד יודע שהשני סיפר לי, וכך הוא מספר.

"מרן רבי עובדיה שואל אותו, איך לפני שנים אתה דיברת נגד פפושדו, אני אכשיל את עם ישראל? הוא אמר לו, 'אבא, אני הייתי במפעל. אבא, אתה לא היית', ואמר לו, כמה בעיות. תשמעו מה מרן אמר לו - 'למה לא באת ואמרת לי את הבעיות האלו?', ואז הוא השיב לו בזה הלשון: 'רציתי לבוא, אבל יש כמה אנשים שמנעו ממני לדבר עם אבא'. רבותיי, תקשיבו מה אני אומר לכם. אני סגרתי את הפה, אבל כשכבר זה נהפך להתקפה שאני מזלזל חלילה או שאומרים שאני משקר, אני משקר?! אני פניתי לפני כמה שנים לנותן הכשרות לפפושדו, הוא דחה אותי בזלזול - 'מה-זה כל מי שרוצה יבוא לפה?', ממש זרק אותי כמו טישו. בשיא הכעס.

"עכשיו, כשאני מדבר ברדיו וברוך השם הדברים קצת עושים רעש, שנה שעברה התקשר אליי תלמיד חכם מחולון 'הוא מזמין אותך'. אני לא מגיע לביקור יזום, רבותיי. אני בביקור פתע רוצה לבוא. יזום? כל מה שמספרים יראו לך. יראו לך ששוטפים... יש הרבה דברים מה לדבר. המפעל הזה מייצר חמץ כל השנה, עבר ליבון כל המגשים והכול? למה בבית שלכם מחייבים אתכם לעשות ליבון? שמה אי אפשר לעשות ליבון. ונ"ט בר נ"ט לא עושים לכתחילה. ועוד רשימה של שאלות לא פשוטות.

"אני רוצה להדגיש, אני אומר את כל הצדדים, אני לא משווק פה משהו, אני רק אומר, לפחות, ספק ופחד יש לי בבטן. אבל אני אומר גם צד שני.

"השבוע הייתה לי שיחה עם הרן הראשון לציון, הגאון הגדול, רבי שלמה משה עמאר, מעל 20 דקות דיבר איתי בטלפון. אני אומר את זה גם כן. עטרת ראשינו, גאון הדור, אמר לי מפורש - 'אני הייתי ובדקתי והכול בסדר'. אני חס ושלום יאמר הפוך ממנו, אבל אני אומר מדי ספיקא, אני לפחות מפחד, אני רואה פה שני צדדים. יש פה ענק שבענקים ויש פה כמה ענקים מהצד השני. מי צודק? אני לא חס ושלום מחליט, וגם אמרתי את זה כל הזמן. אני לא החלטתי. אני יודע דבר אחד. מצות, אנחנו אוכלים עם כל הפחד, כי חייב לאכול מצות. את זה אני לא חייב לאכול. למה תשחקו באש? שאלה של כרת ועוד בעיות קשות.

"הרב מרדכי אליהו, הגאון הגדול. הגאון הגדול הרב בקשי דורון, הרב יעקב יוסף, רבותיי, זה רבנים ספרדים משלנו, אנשים שהיו קרובים למרן, הרב בקשי דורון. תגיד, חס ושלום, מה, אמרו את זה מפוליטיקה? מה, לא פחדו משם רע? למה לנו לשחק באש? ויש עוד דברים נתונים, שנתונים בבדיקה, שעדיין עוד בבירורים. ושלא יספרו לכם, 'זה הדבר היחיד שהרב עובדיה נתן כשרות,' הוא לא נתן כשרות בכלל. איפה בית יוסף? למה לא היה בית יוסף? בחיי מרן שאלתי את זה כמה פעמים. עזבו מה שכתוב, 'יאכלו ענווים וישבעו' וחתימה, תקשקשו גם על ספרים, תעשו את זה.

"רבותיי, כשרות של מרן רבי עובדיה, זה בד"צ בית יוסף. אז אין סיפורים. ושלא יגידו לי שבגלל אם יש צירופים או משהו... משתמשים בצירופים. ואם זה כל כך... ואמר לי תלמיד חכם מנתיבות, רבי דוד אטדגי, שדיבר עם רבי יעקב סיני, אמר לו אני את מרן לא ראיתי אף פעם שאוכל את הפפושדו, וכל אחד כותב חוברות ומספר סיפורים, כולם פתאום היו עם מרן 24/7. מרן כן אמר בהתחלה, שאלה במשך השנים, האם, אם הוא אומר לרב יעקב יוסף, 'לא ידעתי את זה, למה לא אמרת לי?', רבותיי, זה מפחיד אותי הדבר הזה. זה דבר שמפחיד אותי. אני אתן לכם שני העדים למעשה הזה. ואמר עוד ביטוי, שאני מנוע, הזהירו אותי לא לומר אותו. מי שמאמין לי, מי שיחשוב שאני שקרן, תודה רבה, אני מוחל לו מראש. מי שחושב. אני לא אשב פה במיקרופון כזה ויאמר נתונים וימציא חס ושלום. יש דברים שהגעתי לאנשים קרובים, אמרו לי משפטים, אבל הזהירו אותי, 'אתה לא אומר את המילים האלו'. מה אני אעשה? יש להם שיקולים שלהם, יש להם את הפחדים שלהם. בסדר, אני מנוע.

"אבל אני רואה פה, רבותיי, הרבה דברים לא פשוטים. לומר שמי שאוכל, אני חותם עליו שעושה עבירה? חס ושלום. יש לך פה את הראשון לציון, קודש קודשים. הוא לא אוכל את זה מסיבה אחרת, כי זה לא שמורה.

"קיבלנו הוראות מרן השולחן ערוך, נכון? כמה פעמים גם מרן הרב עובדיה כותב 'זה דאורייתא אני מחמיר', תראו בכיבוס בסימן ש"ב, ועוד דוגמאות. 'מה, אבל מרן, אתה מזלזל...', מי מזלזל במרן? מי מזלזל במרן? אני רואה פה ספק, יש פה ספק חמור של כרת, של דאורייתא, למה לי להתעסק?

"אומרים שאני משקר שאני אמרתי רוצה להגיע, מה, אני נפלתי... אני משועמם? אני המצאתי ביקור יזום, זה לא ביקור, כלום, לא שווה שקל, רבותיי. אני יודע מה זה ביקור, אני הייתי במפעלים. הייתי במאפיות שבאתי בהפתעה וראיתי דברים שראיתי. 'בוא', מה בוא?

"ולכן, על משמרתי אעמודה. מי ששומע לי, אני עניתי למי ששאל אותי. לא באתי לשכנע אנשים ולא עמדתי עם שלטים ברחובות, ולא אמרתי 'אנשים, תשמעו, תקבלו את דעתי'. לא. אין לי בעיה שמישהו יגיד לי, 'תשמע, אני אוכל', לבריאות שיהיה לך. שואלים אותי? אני, יש לי את המיקרופון, למי ששומע אותי. לא להכניס את זה לבית, חד-משמעית. לא לשחק באש. להגיד שמישהו שזה... עושה עבירה? אני לא אומר דבר כזה. אני לא אקח עליי דבר כזה, חס ושלום. אבל כשאני רואה פה שני צדדים של גדולים, ושמתי גם את הצד השני, יש פה את הראשון לציון, זה לא משחק. אני לא אומר את זה סתם מילים. ואני אמרתי למרן הראשון לציון. רבנו, מידי ספיקא, לי, מידי ספיקא לא נפקא.

"כשאני שומע פה גדולים, הרב יעקב יוסף, היה במפעל. הוא לא ישב בבוכרים והמציא ללכלך אותם. וזה אח שלו, למה שילכלך אותו? וככה מלכלכים? מה, הוא חשוד כזה להוציא שם רע? ועמד על זה וחזר, שזה איסור גמור, ועוד גדולים שהזכרתי, ועוד רבנים רבים שהצטרפו מהצדדים שלא ניתן את כל הרשימה עכשיו. את כולם הופכים ל'פושעים', 'טועים', ביטויים נוראים. לא, לא, מישהו דיבר על מישהו ככה בביטוי הזה? אבל אני שומע, מקבל תגובות - שקר, אתה לא רצית לבוא לביקור, אם זה מגיע ככה, אני חייב פה להגן על הפסק ועל היושרה, שאני משתדל, אני מקווה שלא תצא תקלה תחת ידי, אף פעם יהי רצון, אבל את האלוקים אני ירא. לומר ככה, זה לא פשוט. ויש עוד הרבה סימני שאלות פה, רבותיי. יש פה סימני שאלות ודברים לא פשוטים בכלל, אני אומר לכם אני ישבתי השבוע, נוספו לי עוד ועוד פרטים, נתונים לבירור, סימני שאלה שיושבים ועדיין לא קיבלו עליהם תשובות. לא לגעת במוצר הזה, לדעתי - מפאת הספק. אם מישהו אומר לי, 'תשמע, רבי מורה לי', חס ושלום, אני אגיד לך משהו?".

יצוין כי לאחר דבריו של הרב חותה, הרב אברהם יוסף תקף את הרב במילים קשות בתוכניתו ברדיו 'קול חי' וטען כי הוא בעצמו הזמין את הרב שלוש פעמים לבוא למפעל (הרב חותה הסביר שהוא לא מעוניין לבוא לביקור יזום) וקרא לרדיו 'קול ברמה' להוריד את התוכנית מסדר היום.

ברדיו 'קול ברמה' כמובן מגבים את הרב חותה ומסרו כי ״הרב הגאון רבי בנימין חותה שליט״א הינו ממזכי הרבים הגדולים בדורינו. דרכו הייחודית בהנחלת ובהנגשת עולם ההלכה על פי תורת מרן הבית יוסף בסדרת ספריו הפכו לשם דבר בהיכלי הישיבות ובכל בית יהודי. תוכניותיו של הרב ברדיו ׳קול ברמה׳ עליו אמר מרן רבינו עובדיה יוסף זצ״ל כי הוא ״הישיבה הגדולה בעולם״ זוכות לשם ותהילה בבהירותן ובדיוקן בצורה השווה לכל נפש".

עוד הם מסרו כי "קטונו מלהיכנס בין ארזי הבירה בענייני הלכה אולם חזקה עלינו היכרותנו רבת השנים עם הרה״ג בנימין חותה שליטא שאין דבר הלכה יוצא מפיו אלא אם כן דק בה דק דק במסננת וכברה. בימים אלו בהם עם ישראל נמצא תחת מלחמה מבית ומבחוץ נשנס כולנו מתניים להרבות אהבה אחווה ורעות הכל במסילה העולה בית-אל, ויתקיים בנו מאמרם של חכמינו זכרונם לברכה ויחנו תחת ההר כאיש אחד בלב אחד, והאמת והשלום אהבו".
 
הפוסק הגאון רבי בנימין חותה

במאמר המוסגר, משעשע לעקוב אחר התפתחותו של "פוסק גאון" בימינו... (אקדים שאין לי שום דבר נגדו - רב חביב ונחמד).

אברך ששוקד על תלמודו ומחבר כמה ספרי ליקוטים, פלוני כתב כך ופלוני אמר לי כך, בתוספת מקורות קצרים, מוסר שיעורים, מקבל משרה כרב בית כנסת, עד כאן - כמו הרבה אברכים בימינו.

מתחבר למדיה ומכניס רגל לרדיו - פוגש את עמי מיימון ומשכנע אותו לתת לו פינה אצלו בתוכנית המפורסמת, מקבל פינה, לאחר שמונה שנים כבר מכירים אותו מנהלי הרדיו, ובכל הזמן הזה הוא דוחק בהם לקבל במה נורמלית, וכאשר הרב אופיר מלכה פורש - הוא מחליף אותו בתוכנית שאלות ותשובות הלכתיות ברדיו, אמנם התשובות מוכנות מראש אבל זה עושה רושם כביר על המאזינים. לאחר מכן מקבל במה נוספת ועובר להנחות חידונים הלכתיים עתירי רייטינג.

לאחר שהשם כבר התפרסם, קל להתקדם לבמות נוספות: עלון משכן שילה המארח את כל המפורסמים הרבניים, הלכה יומית בקו הנייעס, הלכה יומית בכיכר השבת...

והוא לא מפספס שום הזדמנות - אם יש חילופי תקופות רחמנא ליצלן, בכל קבוצות הוואטסאפ יקבלו הודעה "הרב בנימין חותה מזהיר לא לשתות מים היום בשעה..." כמו כן באדיבות חברת חשמל הוא הצליח להיכנס גם לעלון הפופולרי בית נאמן, ולפרסם שם על ה"עצומה" לחברת חשמל. הוא טוען שזה הזיז משהו והחברה התחילה לפעול בענין, בינתיים עברו מאז שש שנים ועדיין אין חשמל כשר...

אבל הפרסום עובד - הפוסק הגאון!

ועכשיו סוגיית הפפושדו תהווה עבורו מקפצה נוספת, לא פשוט לצאת ראש בראש נגד הרב אברהם יוסף, נברך אותו שיעלה מעלה מעלה...
 
במאמר המוסגר, משעשע לעקוב אחר התפתחותו של "פוסק גאון" בימינו... (אקדים שאין לי שום דבר נגדו - רב חביב ונחמד).

אברך ששוקד על תלמודו ומחבר כמה ספרי ליקוטים, פלוני כתב כך ופלוני אמר לי כך, בתוספת מקורות קצרים, מוסר שיעורים, מקבל משרה כרב בית כנסת, עד כאן - כמו הרבה אברכים בימינו.

מתחבר למדיה ומכניס רגל לרדיו - פוגש את עמי מיימון ומשכנע אותו לתת לו פינה אצלו בתוכנית המפורסמת, מקבל פינה, לאחר שמונה שנים כבר מכירים אותו מנהלי הרדיו, ובכל הזמן הזה הוא דוחק בהם לקבל במה נורמלית, וכאשר הרב אופיר מלכה פורש - הוא מחליף אותו בתוכנית שאלות ותשובות הלכתיות ברדיו, אמנם התשובות מוכנות מראש אבל זה עושה רושם כביר על המאזינים. לאחר מכן מקבל במה נוספת ועובר להנחות חידונים הלכתיים עתירי רייטינג.

לאחר שהשם כבר התפרסם, קל להתקדם לבמות נוספות: עלון משכן שילה המארח את כל המפורסמים הרבניים, הלכה יומית בקו הנייעס, הלכה יומית בכיכר השבת...

והוא לא מפספס שום הזדמנות - אם יש חילופי תקופות רחמנא ליצלן, בכל קבוצות הוואטסאפ יקבלו הודעה "הרב בנימין חותה מזהיר לא לשתות מים היום בשעה..." כמו כן באדיבות חברת חשמל הוא הצליח להיכנס גם לעלון הפופולרי בית נאמן, ולפרסם שם על ה"עצומה" לחברת חשמל. הוא טוען שזה הזיז משהו והחברה התחילה לפעול בענין, בינתיים עברו מאז שש שנים ועדיין אין חשמל כשר...

אבל הפרסום עובד - הפוסק הגאון!

ועכשיו סוגיית הפפושדו תהווה עבורו מקפצה נוספת, לא פשוט לצאת ראש בראש נגד הרב אברהם יוסף, נברך אותו שיעלה מעלה מעלה...
מה יעשה ואין לו מפלגה תקציבים יחוס וגלימה?
כל אחד והיח"צ שלו.
 
הבעיה של חומרי ההתפחה והמים שהם מייצרים..
אתה מדבר על הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר בן מרים? ועל השיעור שמסר אתמול במוצאי שבת בביהמי"ד של הרב מאזוז?

לא ראיתי שהוא דיבר שם על סוגיה ספציפית של חומרי התפחה וכדו' רק דיבר על העניין בכלליות ושהוא ביקר במפעל כמה שעות לאורך כל התהליך, וגם בכרמל שמביאים משמה איזה חומר לעוגיות אם הבנתי נכון, ושבדרך כלל שהוא מבקר במקומות יש לו הערות ושם לא הייתה לו הערה, וכו וכו.

אשמח לזמן מדוייק שהוא דיבר בשיעור על בעיה מסוימת ושלדעתך הוא התעלם מהבעיה המרכזית
 
דעת תורה בהירה מהגה"ק רבי יעקב עדס בענין פפושדו ברבורדו,,,,, למיניהם.
 

קבצים מצורפים

'תשובות' הרב נקי לדברי הרב חותה
1743951663118.png

מישהו יכול להסביר לי איך הרב אברהם יוסף והרב מאיה יכולים להעיד שהרב יעקב יוסף לא היה במפעל מעולם, אם הוא טוען שכשהוא היה במפעל לא היה משגיח [ולכן הוא טען שהיין הוא נסך]... זה כמו שעד זומם לא נאמן לסתור את דברי העדים שמעידים כלפיו..

האם הרב חותה אמר שהרב עובדיה חזר בו מכח דברי הרב יעקב יוסף? הוא בסה"כ אמר שיש כאן תמיהות ותהיות.

1743952144580.png

הרי הרב אברהם עצמו אמר שהוא הזמין אותו ולא רצה לבוא. אז תחליט, הוא כן מעוניין שיבואו או לא? בקיצור דברי הבל ושטות.

1743952224532.png

התלמיד שלו, הרב אלבה הגיע ועל זה הוציא ספר 'מצה עשירה' נגד הפפושדו...

1743952328808.png

בד""ץ העדה החרדית יש על מצות לא שמורה שעוצרים את המכונה כל ח"י רגעים. מסתמא ב"י מחמיר יותר מבד"ץ העדה החרדית...
 
וכי הגר"ש משאש היה צריך מפלגה ותקציבים יחוס וגלימה? תורתו מכרזת עליו. במרוקו היה כמלך, ומשם הביאוהו לישראל ושמוהו עטרה לראשם בירושלים תובב"א.
לא מדברים בגדולים אמיתיים.
מדברים בפלסיטקאים למיניהם.
וכי מרן הרב עובדיה תורתו לא הכריזה עליו?
 
יש לך נקודות יפות, אבל בשאלה על מי לסמוך עליך ניק אנונימי מכובד ככל שיהיה או על מי שהוא לענ"ד ממש סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה, בטח בענייני כשרויות, גם תלמיד חכם עצום וגם ירא שמים עצום וגם מכיר את השטח ואת החומרים וחומרי החומרים קצת יותר טוב מאיתנו ומכל מיני אברכים (עם כל הכבוד) - אני בוחר להאמין לו. בטח אם מתגובתך ניכר שבכלל לא קראת את מה שאמר ורק מיהרת להגיב (התגובה פשוט לא קשורה למה שאמר)
מי התלמיד חכם העצום שראשו מגיע השמימה שדיבר על חומרי ההתפחה וענה על הטענות? (כוונתך לרב ללוש?!)
 
במאמר המוסגר, משעשע לעקוב אחר התפתחותו של "פוסק גאון" בימינו... (אקדים שאין לי שום דבר נגדו - רב חביב ונחמד).

אברך ששוקד על תלמודו ומחבר כמה ספרי ליקוטים, פלוני כתב כך ופלוני אמר לי כך, בתוספת מקורות קצרים, מוסר שיעורים, מקבל משרה כרב בית כנסת, עד כאן - כמו הרבה אברכים בימינו.

מתחבר למדיה ומכניס רגל לרדיו - פוגש את עמי מיימון ומשכנע אותו לתת לו פינה אצלו בתוכנית המפורסמת, מקבל פינה, לאחר שמונה שנים כבר מכירים אותו מנהלי הרדיו, ובכל הזמן הזה הוא דוחק בהם לקבל במה נורמלית, וכאשר הרב אופיר מלכה פורש - הוא מחליף אותו בתוכנית שאלות ותשובות הלכתיות ברדיו, אמנם התשובות מוכנות מראש אבל זה עושה רושם כביר על המאזינים. לאחר מכן מקבל במה נוספת ועובר להנחות חידונים הלכתיים עתירי רייטינג.

לאחר שהשם כבר התפרסם, קל להתקדם לבמות נוספות: עלון משכן שילה המארח את כל המפורסמים הרבניים, הלכה יומית בקו הנייעס, הלכה יומית בכיכר השבת...

והוא לא מפספס שום הזדמנות - אם יש חילופי תקופות רחמנא ליצלן, בכל קבוצות הוואטסאפ יקבלו הודעה "הרב בנימין חותה מזהיר לא לשתות מים היום בשעה..." כמו כן באדיבות חברת חשמל הוא הצליח להיכנס גם לעלון הפופולרי בית נאמן, ולפרסם שם על ה"עצומה" לחברת חשמל. הוא טוען שזה הזיז משהו והחברה התחילה לפעול בענין, בינתיים עברו מאז שש שנים ועדיין אין חשמל כשר...

אבל הפרסום עובד - הפוסק הגאון!

ועכשיו סוגיית הפפושדו תהווה עבורו מקפצה נוספת, לא פשוט לצאת ראש בראש נגד הרב אברהם יוסף, נברך אותו שיעלה מעלה מעלה...
אבל תכל'ס אני חושב שהוא מדבר לעניין.
נכון, שעיקר הטענות היום אינן אלא על חומרי ההתפחה.
אבל אני בטוח שלו הגרב"צ היה חי עמנו היום היה אוסר גם מטעמים של הרב חותה. ראה באור לציון שמה שמתיר להכין מצה עשירה וכדו' זה רק בבית ולמי שמבין בזה, ודעתו נראית ברורה שיש לאסור פפשודו, מחמת חשש המצאות מים הן בעשיית העוגיות עצמן והן ביין עצמו קודם שמגיע למפעל.
 
מה ששמעתי זה מח' בין הרב אלבה לרב ללוש. (אגב, את השם של הרב הראשון אני שומע רק כשמדברים על הפפושדו, הוא כותב עוד דברים בהלכה או שמתעסק רק בזה? אני לא אומר את זה לפגם. גם את השם של הרב אלקנה ישראל אני שומע רק בהקשר הבמבה. אני רק שואל...)
הרב עידוא אלבה כתב כמה ספרים, מלבד על מצה עשירה, גם על גויל וקלף, תקיעת שופר, טומאת כהנים ועוד
היה עורך בפירוש של מכון המאור על התלמוד הירושלמי.
ופירסם עשרות מאמרים ארוכים בירחון האוצר, במגוון נושאים.
 
הרב עידוא אלבה כתב כמה ספרים, מלבד על מצה עשירה, גם על גויל וקלף, תקיעת שופר, טומאת כהנים ועוד
היה עורך בפירוש של מכון המאור על התלמוד הירושלמי.
ופירסם עשרות מאמרים ארוכים בירחון האוצר, במגוון נושאים.
מה הוא?
חרדי?
יש לו תפקיד כלשהוא?
 
מי התלמיד חכם העצום שראשו מגיע השמימה שדיבר על חומרי ההתפחה וענה על הטענות? (כוונתך לרב ללוש?!)
איפה כתבתי " שדיבר על חומרי ההתפחה וענה על הטענות?"
אני מאמין שהרב עמאר דיבר על חומרי ההתפחה באיזהו מקומן, אבל גם אם לא דיבר כשאני רואה אותה ורואה אברך/ת"ח עלום שבסוגיה זו טוען שמצא דברים חדשים שאף אחד מגדולי ישראל ומהמומחים בכשרות לא ידעו - בעיני זה דומה לנער בכיתה ח' שיתוכח עם מהנדס מומחה וותיק כמה עובי הקורה צריכה להיות.
גילוי נאות - אני אישית לא אוכל פפושדו בפסח. בעיקר בגלל השמורה.
 
איפה כתבתי " שדיבר על חומרי ההתפחה וענה על הטענות?"
אני מאמין שהרב עמאר דיבר על חומרי ההתפחה באיזהו מקומן, אבל גם אם לא דיבר כשאני רואה אותה ורואה אברך/ת"ח עלום שבסוגיה זו טוען שמצא דברים חדשים שאף אחד מגדולי ישראל ומהמומחים בכשרות לא ידעו - בעיני זה דומה לנער בכיתה ח' שיתוכח עם מהנדס מומחה וותיק כמה עובי הקורה צריכה להיות.
אם רבך יגיד לך שמותר לך לאכול במסעדה בכשרות פלונית, ותהיה שם ותראה שמכניסים דברים טרפים, וכי תגיד שאתה סומך על רבך במה שאמר לך?!
צריך לפקוח את העיניים!
אא"כ רבך היה שומע (המקרה דנן) את הטענות ומשיב עליהם או לא מסכים איתם, ואז אע"פ שיתכן שמוטל עליך לבדוק, הרי שאם תעשה כהוראת רבך נניח לך.
אבל אם רבך לא בדק פרט מסויים לא שייך לסמוך על הוראתו באותו עניין.
כמו שמצטטים את האור לציון לברך על במבה שהכל. מה זה קשור? בזמנו גם הרב עובדיה אמר שהכל, רק שאח"כ נודע דברים שלא ידעו או במציאות, ואז צריך לבדוק מחדש. אז אפשר לסמוך על הרב דוד יוסף או הרב אופיר מלכה או תלמידי הרב מאזוז, אבל לא על האור לציון...
 
אם רבך יגיד לך שמותר לך לאכול במסעדה בכשרות פלונית, ותהיה שם ותראה שמכניסים דברים טרפים, וכי תגיד שאתה סומך על רבך במה שאמר לך?!
צריך לפקוח את העיניים!
אא"כ רבך היה שומע (המקרה דנן) את הטענות ומשיב עליהם או לא מסכים איתם, ואז אע"פ שיתכן שמוטל עליך לבדוק, הרי שאם תעשה כהוראת רבך נניח לך.
אבל אם רבך לא בדק פרט מסויים לא שייך לסמוך על הוראתו באותו עניין.
כמו שמצטטים את האור לציון לברך על במבה שהכל. מה זה קשור? בזמנו גם הרב עובדיה אמר שהכל, רק שאח"כ נודע דברים שלא ידעו או במציאות, ואז צריך לבדוק מחדש. אז אפשר לסמוך על הרב דוד יוסף או הרב אופיר מלכה או תלמידי הרב מאזוז, אבל לא על האור לציון...
אתה חושב שהרב עמר לא שמע על עניין חומרי ההתפחה?
 
אתה חושה שהרב עמר לא שמע על עניין חומרי ההתפחה?
כמובן! (אני מדבר על העניין שעורר הרב עידוא אלבה).
נראה לך שהיה שומע ולא היה חוזר בו או עונה כהוגן?!
הרי זו לא טענה שאפשר לדחותה בהנף יד, אלא טענה שיש בה ממש, ומחמת כן יתכן שיהיה איסור דאורייתא והכשלת רבים.
 
אם רבך יגיד לך שמותר לך לאכול במסעדה בכשרות פלונית, ותהיה שם ותראה שמכניסים דברים טרפים, וכי תגיד שאתה סומך על רבך במה שאמר לך?!
צריך לפקוח את העיניים!
אא"כ רבך היה שומע (המקרה דנן) את הטענות ומשיב עליהם או לא מסכים איתם, ואז אע"פ שיתכן שמוטל עליך לבדוק, הרי שאם תעשה כהוראת רבך נניח לך.
אבל אם רבך לא בדק פרט מסויים לא שייך לסמוך על הוראתו באותו עניין.
כמו שמצטטים את האור לציון לברך על במבה שהכל. מה זה קשור? בזמנו גם הרב עובדיה אמר שהכל, רק שאח"כ נודע דברים שלא ידעו או במציאות, ואז צריך לבדוק מחדש. אז אפשר לסמוך על הרב דוד יוסף או הרב אופיר מלכה או תלמידי הרב מאזוז, אבל לא על האור לציון...
ברור ברור. אבל אם אני עצמי לא מומחה בכשרות, ויבוא אחד מגדו"י שגם שימש ברבנות עשרות שנים ומכיר את התחום לפני ולפנים אחר ביקור של שעות באותה מסעדה וראה איך הכינו לי את המנה מה יש בה ודרכי ההכנה ויגיד לי יאכלו ענווים וישבעו, ומן העבר השני ישב אברך שאף אחד לא מכיר ויגיד לי הרב הזה לא יודע ממה המנה מוכרבת ושהיא לא כשרה - אני אולי יעיף עליו מבט אולי לא - ואמשיך לאכול בתיאבון.
 
כמובן! (אני מדבר על העניין שעורר הרב עידוא אלבה).
נראה לך שהיה שומע ולא היה חוזר בו או עונה כהוגן?!
הרי זו לא טענה שאפשר לדחותה בהנף יד, אלא טענה שיש בה ממש, ומחמת כן יתכן שיהיה איסור דאורייתא והכשלת רבים.
ובגלל ש:
זו לא טענה שאפשר לדחותה בהנף יד, אלא טענה שיש בה ממש, ומחמת כן יתכן שיהיה איסור דאורייתא והכשלת רבים.
אני מאמין שהוא בדק ולא התרשם.
 
ובגלל ש:
זו לא טענה שאפשר לדחותה בהנף יד, אלא טענה שיש בה ממש, ומחמת כן יתכן שיהיה איסור דאורייתא והכשלת רבים.
אני מאמין שהוא בדק ולא התרשם.
א"א להאמין! צריך לדעת!
אם זה באמת כך הוא חייב לפרסם זאת ברבים.
'לא תוכל להתעלם'...
(חוץ מזה שבהלכה לא שייך להגיד "לא התרשם" אלא צריך לענות כדרכה של תורה. בפרט בדברים באלה חמורים).
 
ראשי תחתית