מעניין אם בסעודה שלישית יהיה יותר קל כיון שסו"ס זה לא פסח, אז הטענה של ספק איסור כרת וחשש דאורייתא וכו' לא כ"כ שייכת...באמת מעניין לדעת אם הוא מודע לזה או לא. נ"מ לדידי כי אם כן אני יאכל את זה בסעודה שלישית.
מעניין אם בסעודה שלישית יהיה יותר קל כיון שסו"ס זה לא פסח, אז הטענה של ספק איסור כרת וחשש דאורייתא וכו' לא כ"כ שייכת...באמת מעניין לדעת אם הוא מודע לזה או לא. נ"מ לדידי כי אם כן אני יאכל את זה בסעודה שלישית.
נכון, אבל צריך ליזהר מפירורין...מעניין אם בסעודה שלישית יהיה יותר קל כיון שסו"ס זה לא פסח, אז הטענה של ספק איסור כרת וחשש דאורייתא וכו' לא כ"כ שייכת...
אה"נ, גם בבוקר אוכל חמץ...נכון, אבל צריך ליזהר מפירורין...
כמו כל הרבנים שלא מבינים בין ימינם לשמאלם.הרב עמאר התייחס לחומרי התפחה בשו"ת שמע שלמה בתשובה ארוכה ומנומקת.
כמו כל הרבנים שלא מבינים בין ימינם לשמאלם.
כמה שמנסים להסביר שמה שהוא דיבר זה לא הענין שהתחדש לא עוזר.
עכשיו אפשר להבין יותר למה א"א לסמוך על הרבנים הנ"ל.
קודם כל צריך שתהיה הבנה 'במה הבעיה', אח"כ אפשר להתחיל לראות איך פוטרים אותה.
נ.ב.
אולי זה קצת יכעיס חלק מהספרדים, אבל בטוחני שאם האשכנזים היו צריכים לדון בזה - הבירור היה הרבה יותר אפקטיבי וברור, כמו שהם יודעים לעשות.
גם בענין השיעורים - האשכנזים הם אלו שביררו את השיעורים של הדרהם הספרדי, הרב בניש, הרב ווייס, הרב מרגולין, ועוד.
חבל וכואב שכך.
צדיק שלי. הרב עמאר רק השנה במוצאי שבת הסביר קבל עם ועולם שזה בסדר.כמו כל הרבנים שלא מבינים בין ימינם לשמאלם.
כמה שמנסים להסביר שמה שהוא דיבר זה לא הענין שהתחדש לא עוזר.
עכשיו אפשר להבין יותר למה א"א לסמוך על הרבנים הנ"ל.
קודם כל צריך שתהיה הבנה 'במה הבעיה', אח"כ אפשר להתחיל לראות איך פוטרים אותה.
נ.ב.
אולי זה קצת יכעיס חלק מהספרדים, אבל בטוחני שאם האשכנזים היו צריכים לדון בזה - הבירור היה הרבה יותר אפקטיבי וברור, כמו שהם יודעים לעשות.
גם בענין השיעורים - האשכנזים הם אלו שביררו את השיעורים של הדרהם הספרדי, הרב בניש, הרב ווייס, הרב מרגולין, ועוד.
חבל וכואב שכך.
אתה יכול להעלות? תודה.הרב עמאר התייחס לחומרי התפחה בשו"ת שמע שלמה בתשובה ארוכה ומנומקת.
אבל הוא התייחס ברור לטענת אלבא וליכט? איך שהם מעלים את זה?צדיק שלי. הרב עמאר רק השנה במוצאי שבת הסביר קבל עם ועולם שזה בסדר.
אז בגלל שהוא לא אמר את הניסוח המדוייק שרצית לכן הוא לא יודע ולא מבין.
תראה את תמליל השיחה של הרב אלבה עם הרב אברהם יוסף שהביא בתשובתו בירחון האוצר, ותגיד לי אם הרב אברהם הבין מה הנושא בכלל או לא.אבל לא צריך על הדרך לעשות את הגר"א יוסף הרב עמאר ועוד כמטומטמים שבאים לחדש להם את אמריקה.
אני לא מאמין שלא הביאו לפני הרב עמאר את עיקרי טענותיהם של אלבא וליכט. אם לא כן אז זה באמת מוזר. לכן נפשי בשאלתי אם מישהו יכול להתקשר אליו ולשאול.תראה את תמליל השיחה של הרב אלבה עם הרב אברהם יוסף שהביא בתשובתו בירחון האוצר, ותגיד לי אם הרב אברהם הבין מה הנושא בכלל או לא.
תעיין בתשובות שלו שם. תראה שלא זכר ולא הזכיר מזה כלל.אני לא מאמין שלא הביאו לפני הרב עמאר את עיקרי טענותיהם של אלבא וליכט
הרב אלבה כצ"ל.מי מרים את הכפפה והולך עם טענות הרב כהן אלא הרב ושואל אותו?
איני מבין גדול בנושא,נ.ב.
אולי זה קצת יכעיס חלק מהספרדים, אבל בטוחני שאם האשכנזים היו צריכים לדון בזה - הבירור היה הרבה יותר אפקטיבי וברור, כמו שהם יודעים לעשות.
גם בענין השיעורים - האשכנזים הם אלו שביררו את השיעורים של הדרהם הספרדי, הרב בניש, הרב ווייס, הרב מרגולין, ועוד.
חבל וכואב שכך.
למי שמתעניין, הרב ויס נפטר לפני שבועאלה שחזרו על דברי הרב יעקב גרשון וייס זצ''ל
אם כוונתך שאין קול ואין עונה אצל הרבנים המתירים - אני מסכים איתך.ואין קול ואין עונה ואין קשב.
הרב @כהן, אין לי כח לקרוא כל מה שנכתב שם.מה עם תשובות הרב שמעון ללוש כאן
אתה יכול גם לטעון תורה לא פוסקים מאנשי הרכבת אלא שהבאתי את זה בשביל לבטא רעיון ששלכת על הקצה ולהסתכן בדברים כאלה זה לא מומלץ ואפי' אסור.לא דמי כלל חמירא סכנתא מאיסורא ואפילו בספיק ספיקא ועיין באריכות כאן:
![]()
חמירא סכנתא מאיסורא - מנחת אשר
"ויאמר ה' אלהים אל הנחש כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה על גחנך תלך ועפר תאכל כל ימי חייך" (ג' י"ד). "ולפי שלא הזכיר רק האכילה לכן ישלוט במשקות הגלויים" (אגרת אליהו להגר"א שם). "ת"ש צלוחית שהניחה מגולה ובא ומצאה מכוסה טמאה, שאני אומר אדם טמא נכנס לשם וכיסה, הניחה מכוסה […]minchasasher.com
דיברתי על חכמי זמננו.בעניין הדרהאם הספרדים לא היו צריכים לעשות שום בירור, הייתה להם מסורת. כך שזו לא דוגמה טובה.
אכן.אם כוונתך שאין קול ואין עונה אצל הרבנים המתירים - אני מסכים איתך.
עיין בקישור שם בהודעת 'חכם', שהביא מהאוצר 28 סיכום המו"מ.תוכל לסכם בשתי מילים אם יש שם תשובה שמספקת (לכה"פ כדי להחשיב כמחלוקת) או שזו רק התחמקות.
לא אוהב להתווכח.תראה את תמליל השיחה של הרב אלבה עם הרב אברהם יוסף שהביא בתשובתו בירחון האוצר, ותגיד לי אם הרב אברהם הבין מה הנושא בכלל או לא.
אני רוצה לדעת מה טענות המתירים. (כלומר, מי שהתיר אחרי שעיין בדברי הרב אלבה)דיברתי על חכמי זמננו.
המסורת התבררה כטעות.
אכן.
עיין בקישור שם בהודעת 'חכם', שהביא מהאוצר 28 סיכום המו"מ.
אני מעלה כאן את דברי סיכומו של הרב אלבה.
הצג קובץ מצורף 2858
הצג קובץ מצורף 2859
מה קשור לאיות השם?! כך היא דרכה של תורה? כשאין לך מה לענות אתה עובר להתקפות אישיות?!לא אוהב להתווכח.
רק זאת אומר שהר"א יוסף מתעסק עשרות שנים עם פפושדו ופתאום מביאים לי רב שבקושי יודיעים איך לאיית את שמו והוא נהיה מ"ד.
תעיין בירחון ההוא ותראה.אני רוצה לדעת מה טענות המתירים
בדיוק זה מה שכתבתי...תעיין בירחון ההוא ותראה.
זה קצת ארוך.
אין לי כח לקרוא כל מה שנכתב שם.
תוכל לסכם בשתי מילים
א' לא מדויק, ואין כזה יביע אומר אפילו לא במלח במצה עשירה - בו עשה כמה וכמה ספקות להקל (אינו מחמיץ, מי פירות, מועט, אפיה שאני אבל בבישול עם מים אסור ועוד).עיין בקישור שם בהודעת 'חכם', שהביא מהאוצר 28 סיכום המו"מ.
אני מעלה כאן את דברי סיכומו של הרב אלבה.
בשביל להעיר צריך לקרוא את כל המאמר והטיעונים שלו עם שכנגדו.א' לא מדויק
קראתי.בשביל להעיר צריך לקרוא את כל המאמר והטיעונים שלו עם שכנגדו.