פאה נכרית - מנהג עדות המזרח

באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ייש"כ על הטירחא בהסבר דבריו אני לא חותם על זה אבל העיקר שנראה שחזר בו מדבריו הראשונים גם אם לא כתב בפירוש.
הוא הסביר יפה,
איפה ראית שחזרתי מדברי הראשונים?
בתור אחד שחי את הנושא הזה ומכיר את ההוראות,
מכיר אדם בבני ברק שאיים על אשתו במכות רצח אם לא תעבור למטפחת, וכן על זה הדרך וכן נשים שבוכות על הפיה של בעלייהם בעניין,
הנושא בוער לי מאד ולכן התבטאתי חריף גם זה צריך מדי פעם,
וההכרח לא יגונה.
 
תדע לך שזה הרבה יותר מזה ולא תדע עד שתכיר את הסיטואציה מקרוב זה רשעות שאין כדוגמתה,
זה אמנם לא נובע מרשעות אבל זה סבל בל יתואר,
אני לא או' יש כאלה שזורמות עם זה אבל יש כאלה שממש לא.
יכול להיות עכ"פ בכל פסיקה הפוסק צריך גם רגישות לדעת מי עומד מולו ומה יכולותיו וחשוב גם שהשואל יבאר המקרה בדיוק כדי לא לקבל תשובה שלא תואמת. וצריך גם להתפלל על זה שתהיה סייעתא דשמייא.
 
יכול להיות עכ"פ בכל פסיקה הפוסק צריך גם רגישות לדעת מי עומד מולו ומה יכולותיו וחשוב גם שהשואל יבאר המקרה בדיוק כדי לא לקבל תשובה שלא תואמת. וצריך גם להתפלל על זה שתהיה סייעתא דשמייא.
אדגיש שוב שלא דברתי על הרבנים והפוסקים אלא על התעמולנים,
למה חברה של אשתי בעבודה טוחנת לה כל היום את המח על הפאה אולי גם תתחילו להתווכח אם יש סוחט במגבונים מה זה נושא בכלל לנשים תתמקדו במטרנה והטיטולים.
 
מעשה בצלם שהוצע לו שידוך ודרש שבתו תלך עם מטפחת התקשרתי לדבר על זה עם ראש הישיבה של הבחור אז הוא אמר לי תגיד לו שיתמקד טוב טוב במצלמה, ויפסיק לבלבל את המח,
וזו התשובה לכל הבורים ועמי הארצות שמוכיחים אותנו השכם והערב בעניין הנ"ל תתמקדו במצלמה\באייפון ותפסיקו לבלב את המח.
 
מעשה בצלם שהוצע לו שידוך ודרש שבתו תלך עם מטפחת התקשרתי לדבר על זה עם ראש הישיבה של הבחור אז הוא אמר לי תגיד לו שיתמקד טוב טוב במצלמה, ויפסיק לבלבל את המח,
וזו התשובה לכל הבורים ועמי הארצות שמוכיחים אותנו השכם והערב בעניין הנ"ל תתמקדו במצלמה\באייפון ותפסיקו לבלב את המח.
ממש כך.
הכרתי בחור טוב למדן ובקי, שהיה ראוי לצאת ת''ח משכמו ומעלה, שהיה מעוכב שידוך בגיל 25 בערך, והדרישה היחידה שלו היתה ''רק - לא - פאה'' לא שום דבר אחר, לא יראת שמים מידות תורה וכו', והיה מוכן לוותר על הכל חוץ מזה, כולל לקחת בחורה שלא רוצה אברך...
בסוף מצא את עצמו עם בחורה עם אייפון והוא עצמו יצא לעבוד וגם כמובן קנה מכשירים והוריד את הכובע והחליפה, ועוברת איסור דאורייתא כשהולכת עם ראש פרוע (מטפחת שגולשת לחצי הראש) ואיבד את כל הצביון, אבל העיקר, לא פאה.
בושה וחרפה.
 
נערך לאחרונה:
משפחה שכולם עם פאה ורק היא צריכה להיות שונה זה הרבה יותר קשה,
עזוב תנסה פעם לבא לאירוע משפחתי עם שטריימל וכתונת פסים ותספר לי איך הרגשת

הרב עזרן מח"ס חן וכבוד סיפר שפעם הגיע אליו אברך וביקש את הספר בהשאלה לעיון. הוא הביא לו קלסר עם טיוטת הספר, לאחר זמן מה החזירו בשתיקה.

כאשר אשת האברך פגשה את אשתו של הרב עזרן היא הודתה לה במילים נרגשות, שבזכות בעלה היא סוף סוף חובשת פאה, ושנים רבות הם רבו על זה, ולא היה להם שלום בית, והגיעו מים עד נפש וכו'.

כאשר הוא ראה את האברך הוא שאל אותו ממה השתכנע, וענה לו שראה הסכמה של איזה רב וזה עשה עליו רושם רב.

וזה מדהים לראות את ירידת הדורות, איך הסכמה בנוסח "המקילים יש להם על מה לסמוך" עושה רושם יותר מתשובות הלכתיות מפורטות ומנומקות. ועוד יותר מדהים לראות בכמה בתים אין שלום בית בגלל חומרות הבעל.
 
איזה עוד פוסקים בדורנו אוסרים פאות מכל וכל חוץ מהרב משה לוי והרב עובדיה??
תביא שמות, בכבוד.
אני לא עוסק בזה כרגע ואין לי בשלוף הנה הבאת את הרב משה לוי אז הוא כבר לא יחיד כמדומה שגם יבדל"א הרב מאיר מזוז והרב מוצפי אוסרים.
[המושג מכל וכל הוא בעייתי גם הרב עובדיה זצ"ל לא אסר מכל וכל שכן התיר לגרושה[אם כי זה יותר קל לדעתו] וכן לפי הסיפורים לא רצה להפיל שידוך באיזה מקרים בעבור זה.
 
הרב עזרן מח"ס חן וכבוד סיפר שפעם הגיע אליו אברך וביקש את הספר בהשאלה לעיון. הוא הביא לו קלסר עם טיוטת הספר, לאחר זמן מה החזירו בשתיקה.

כאשר אשת האברך פגשה את אשתו של הרב עזרן היא הודתה לה במילים נרגשות, שבזכות בעלה היא סוף סוף חובשת פאה, ושנים רבות הם רבו על זה, ולא היה להם שלום בית, והגיעו מים עד נפש וכו'.

כאשר הוא ראה את האברך הוא שאל אותו ממה השתכנע, וענה לו שראה הסכמה של איזה רב וזה עשה עליו רושם רב.

וזה מדהים לראות את ירידת הדורות, איך הסכמה בנוסח "המקילים יש להם על מה לסמוך" עושה רושם יותר מתשובות הלכתיות מפורטות ומנומקות. ועוד יותר מדהים לראות בכמה בתים אין שלום בית בגלל חומרות הבעל.
יש שיעורים שלו לשמיעה או צפייה?
 
אני לא עוסק בזה כרגע ואין לי בשלוף הנה הבאת את הרב משה לוי אז הוא כבר לא יחיד כמדומה שגם יבדל"א הרב מאיר מזוז והרב מוצפי אוסרים.
[המושג מכל וכל הוא בעייתי גם הרב עובדיה זצ"ל לא אסר מכל וכל שכן התיר לגרושה[אם כי זה יותר קל לדעתו] וכן לפי הסיפורים לא רצה להפיל שידוך באיזה מקרים בעבור זה.
הרב מזוז אכן אוסר
לגבי הרב השני שהזכרת הוא פוסק כך רק בגלל שכך פסק הגרע''י ותו לא.
 
נערך לאחרונה:
הרב מזוז אכן אוסר
לגבי הרב השני שהזכרת, זה חסר טעם להתיחס אליו, כי במחכ''ת רואים מהתשובות שלו באינטרנט שהוא לא מונח כלל בסוגיא זו, והתשובות שלו סותרות אחת לשנייה.ורק פוסק כך בגלל שכך פסק הגרע''י ותו לא.
שאלת קיבלת. מן הסתם יש עוד. עכ"פ הוא לא יחיד. אפשר לטעון שהדעה שלהם דחויה כי כך וכך וההבנה שלהם לא נכונה וכדו' אבל דעת יחיד אין כאן.
 
שאלת קיבלת. מן הסתם יש עוד. עכ"פ הוא לא יחיד. אפשר לטעון שהדעה שלהם דחויה כי כך וכך וההבנה שלהם לא נכונה וכדו' אבל דעת יחיד אין כאן.

אבל אז לפי דבריך יש 10,000 רבנים שמתירים פאות, כי יש לפחות 10,000 רבנים שפוסקים כמו המ''ב, מעניין. חשבתי שמצאו רק 130 מתירי פאות...
 
טוב אז לפי זה יש 10,000 רבנים שמתירים פאות, כי יש לפחות 10,000 רבנים שפוסקים כמו המ''ב, מעניין. חשבתי שמצאו רק 130 מתירי פאות...
אני רק טענתי שהוא לא דעת יחיד וזה מה ששאלת. לגבי הרב מאזוז שליט"א והרב משה לוי זצ"ל הסכמת והם לא כאלה שהולכים בצורה עיוורת אחר דברי הרב זצ"ל הגם שמשתדלים ליישב דבריו הרבה פעמים וכן מסתמכים עליו.
כך שתגובתך האחרונה איננה ממן העניין כי לא הבאתי רק מי שפוסק כמוהו. אלא רבנים בעלי דעה עצמית ואם הם גם מסכימים שאסור לא יקרה לזה דעת יחיד. הא ותו לא.
 
אני רק טענתי שהוא לא דעת יחיד וזה מה ששאלת. לגבי הרב מאזוז שליט"א והרב משה לוי זצ"ל הסכמת והם לא כאלה שהולכים בצורה עיוורת אחר דברי הרב זצ"ל הגם שמשתדלים ליישב דבריו הרבה פעמים וכן מסתמכים עליו.
כך שתגובתך האחרונה איננה ממן העניין כי לא הבאתי רק מי שפוסק כמוהו. אלא רבנים בעלי דעה עצמית ואם הם גם מסכימים שאסור לא יקרה לזה דעת יחיד. הא ותו לא.
דברנו על הרב מוצפי.
הרב מוצפי לא כתב תשובה הלכתית בנושא, אלא אוסר בגלל מה שהרב אסר וזהו. או בגלל טעמים אחרים שעימו, אינני יודע... אבל תשובות בהלכה בנושא או נימוקים מחודשים אין לא.
 
דברנו על הרב מוצפי.
הרב מוצפי לא כתב תשובה הלכתית בנושא, אלא אוסר בגלל מה שהרב אסר וזהו.
עכשיו הבנתי. עכ"פ זה שהוא לא פרסם תשובה בנושא זה לא אומר שהוא אוסר רק בגלל ושהוא בעצמו לא עיין ולמד את הדברים.
 
עכשיו הבנתי. עכ"פ זה שהוא לא פרסם תשובה בנושא זה לא אומר שהוא אוסר רק בגלל ושהוא בעצמו לא עיין ולמד את הדברים.
כך זה נראה מדבריו.
כמדומה שהוא כתב שהאור לציון התיר רק בחצר לגרושה ואלמנה ושערות של עיזים שהיו מדביקות בגלל שנשר להם השיער.
אין זכר לכל זה באור לציון.
 
נערך לאחרונה:
יש שיעורים שלו לשמיעה או צפייה?

הוא כתב ספר שלם, זה לא מספיק?

הוא לא מסר שיעור בנושא זה מעולם. אבל פעם אחת יזמו בעירו "כולל" מיוחד בימי החנוכה, 4 מפגשים, כל מפגש 50 שקל (מפתה...), ללימוד סוגיות פאה נכרית מתוך דפי תעמולה. הגיעו בערך 15 אברכים שהיו זקוקים לכסף ולא היה אכפת להם להכיר את הנושא.

בסוף 4 מפגשים נערך שיעור סיכום ע"י אחד התעמולנים.

הרב עזרן הגיע בהפתעה לשיעור המסכם, והרס להם את כל הארבעה ימים שלמדו...

על כל משפט שאמר הנואם הוא הקשה כמה קושיות והפריך את דבריו, אנקדוטה משעשעת במיוחד היתה כאשר הוא הגיע לפרי מגדים וסילף את דבריו שהתיר רק בחצר, והרב עזרן אמר לו "הוא כותב במפורש להתיר ברשות הרבים".

התעמולן היהיר אמר "אני לומד את הנושא הזה שלושים שנה, ואין כזה פרי מגדים".

ואז עמד הרב עזרן והלך לספריה מאחוריו, שלף שולחן ערוך והראה לו "מותר לנשואה לצאת בפאה נכרית
מגולה לרשות הרבים..."
(כנראה הכיר רק פמ"ג בסימן ע"ה ולא ראה סימן ש"ג).

וגם לאחר שקר גס כזה ומפלה נחרצת כזו המשיך בדרשתו בעזות מצח, אבל לאחר עשר דקות נכנע וישב.

מארגן ה"כולל" נעמד ואמר שלא ראה דבר כזה מימיו, שהכל נהרס ברגע האחרון...

(הכל מוסרט).

ואז ניגשו כל האברכים בכולל לברר את הסוגיות באמת והתלהבו מספרו, ומעז(רן) יצא מתוק. בפעם הבאה שארגנו כולל כזה העמידו שומרים בפתח (כפשוטו) לשמור שהרב עזרן לא יגיע, והעבירו את הענין מפה לאוזן. איזה חוכא ואיטלולא.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית