וידוי הגדול: "ותחת שלש רגזה ארץ, תחת עבד כי ימלוך ושפחה כי תירש גבירתה" ומה השלישי ?
על חטא: "על חטאים שאח"ע גלגול בדומם וכו' " מתי הוכנס זה לנוסח התפילה ?
אלהינו שבשמים: "אלהינו שבשמים תן שלום בארץ, תן שבע בעולם, תן שלום במלכות, תן טל ומטר וכו' ". לא יותר טוב כך; אלהינו שבשמים תן שלום בארץ, תן שלום במלכות, תן טל ומטר... תן שבע בעולם ?
יה"ר לפתיחת ההיכל: "ולמען שמך הגדול הנכתב ואינו נקרא שכונו בו" (והדומה: תפלה על הפרנסה בחלק מהנוסחאות). לדידן שמסתמא לא מכוונים האם יש לדלג זה (אא"כ יודע שכיוון) ?
סליחות: "מיוחד באהיה... הוא ממית ומחיה לפניו לא נוצר אל ואחריו לא יהיה" למה לא "לפניו לא היה אל" במטבע ואחריו "לא יהיה" ?
כי ביום הזה יכפר עליכם: בניגון המקובל מפסקים כך; "כי ביום הזה יכפר עליכם, לטהר אתכם מכל חטאתיכם, לפני ה' תטהרו". ולפי הטעמים אינו נכון (ויש בו גם שינוי משמעות, הגם שאינו שינוי הענין שכולו כפרה), וכך יש לפסק; "כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם, מכל חטאתיכם לפני ה' תטהרו".
סדר העבודה: "אנא השם, כפר נא... ככתוב בתורה משה עבדך כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני יי, והכהנים והעם..., אז היה מכוין לגמור את השם כנגד המברכים ואומר להם תטהרו" האם ההפסק הזה שבתוך רצף הפסוק, אינו בבחינת פסוק שלא פסקו משה ? - או מכיון שסוף סוף משלים אותו אחרי הסיפור דברים של הכהנים והעם, א"ש ?
על חטא: "על חטאים שאח"ע גלגול בדומם וכו' " מתי הוכנס זה לנוסח התפילה ?
אלהינו שבשמים: "אלהינו שבשמים תן שלום בארץ, תן שבע בעולם, תן שלום במלכות, תן טל ומטר וכו' ". לא יותר טוב כך; אלהינו שבשמים תן שלום בארץ, תן שלום במלכות, תן טל ומטר... תן שבע בעולם ?
יה"ר לפתיחת ההיכל: "ולמען שמך הגדול הנכתב ואינו נקרא שכונו בו" (והדומה: תפלה על הפרנסה בחלק מהנוסחאות). לדידן שמסתמא לא מכוונים האם יש לדלג זה (אא"כ יודע שכיוון) ?
סליחות: "מיוחד באהיה... הוא ממית ומחיה לפניו לא נוצר אל ואחריו לא יהיה" למה לא "לפניו לא היה אל" במטבע ואחריו "לא יהיה" ?
כי ביום הזה יכפר עליכם: בניגון המקובל מפסקים כך; "כי ביום הזה יכפר עליכם, לטהר אתכם מכל חטאתיכם, לפני ה' תטהרו". ולפי הטעמים אינו נכון (ויש בו גם שינוי משמעות, הגם שאינו שינוי הענין שכולו כפרה), וכך יש לפסק; "כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם, מכל חטאתיכם לפני ה' תטהרו".
סדר העבודה: "אנא השם, כפר נא... ככתוב בתורה משה עבדך כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני יי, והכהנים והעם..., אז היה מכוין לגמור את השם כנגד המברכים ואומר להם תטהרו" האם ההפסק הזה שבתוך רצף הפסוק, אינו בבחינת פסוק שלא פסקו משה ? - או מכיון שסוף סוף משלים אותו אחרי הסיפור דברים של הכהנים והעם, א"ש ?
נערך לאחרונה: