השגות ספר 'ילקוט טהרה' על הבא"ח שהחמיר או הקל נגד מרן השו"ע

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באנר תרומה
להלן להקת ציפורים ומטוסים.

זכרון יוסף להרב חנוך העניך אב"ד קאשוי. סימן נח.
שו"ת בית אב"י ח"ג סימן קיז אות ג.
שו"ת באר משה ח"ב סימן סא.
דברי שלמה שניידר ח"ב סי' קלח.
ועוד הביא בשם בעל ערוך השלחן.

וכמובן שכל זה רק לדיעבד. ולא לכתחילה.
 
יש חילוק בין עד 2-3 דק', לפי רב יוסף זה עדיין יום, ומדברי השו''ע ביורה דעה, נראה דלא הכריע לגמרי כרבה שביה''ש מתחיל עם השקיעה, וא''כ הוי עוד צירוף להקל, מלבד ספק, ר''ת, ור' יוסי
חידושים שלא נשמעו מעולם בביהמ"ד.
 
זה בחו"ל שר"ת זה מציאות
אתה נכנס לסוגיה אחרת
בדקתי הציטוט רק בגלל דבריך שאולי לא דייקתי

בכל אופן גם לדידי פשוט הדבר לאיסור, וכך ההוראה, אבל בזכרוני שהייתי מופתע באיזה ירחון שליקט הרבה דעות רבנים שונים להקל בשעה"ד
הגרע"י זצ"ל היה היחיד שהעיז אולי לכתוב את זה ואחריו כבר הנהיגו כן לכתחילה
 
התחלת שהוא כתב,,
אח"כ כתבת שהוא מתיר בדיעבד,,
ואח"כ תלמיד הרב ואזזנר וכו'
תן שמות ואל תבלבל את המוח
הגר"מ גרוס א"ל אישית [בשיעור בשימוש הוראה עם עוד כמה]
שהגרי"ש והגר"ש ואזנר לא הסכימו בדיעבד אפי' לא דקה אחת, ואפי' לא לבעל תשובה טרי!!!!
וככה ההוראה בכל בתי הוראה שלו!
בבקשה!!!
רק את האמת!!!!

ונשמח גם שתראה לנו את "להקת האחרונים" שמרן הגרעי מביא בספרו. נו, ניתי ספר וניחזי!!!
כדרכי אני לא מתנגח.

הבהרתי שזה רק בדיעבד. אתה רוצה לקבל מוטב. אם לא שיערב לך.
 
להלן להקת ציפורים ומטוסים.

זכרון יוסף להרב חנוך העניך אב"ד קאשוי. סימן נח.
שו"ת בית אב"י ח"ג סימן קיז אות ג.
שו"ת באר משה ח"ב סימן סא.
דברי שלמה שניידר ח"ב סי' קלח.
ועוד הביא בשם בעל ערוך השלחן.

וכמובן שכל זה רק לדיעבד. ולא לכתחילה.
הזכרו"י כ' רק שהספ"ט דרבנן, [כמדומה]
וכל הרשימה זה בחו"ל.
כבר כתבתי.
אף א' מהם לא יסכים בא"י.
שם עושים ר"ת בעצם בלא"ה.
הערוך השולחן זה לא בהפס"ט.
וכל הלהקה זה אנשים בגילו של מרן הגרע"י. לזאת יקרא להקה??? בסה"כ כמה מחברים בני דורינו.
וכל גדולי א"י! כולם!
התנגדו בתוקף גדול וביד חזקה!!!
כולל הגרש"ז אוירבך ששקל לעשות חרמות ע"ז, הגם שהיה אוהב בלו"נ למרן הגרע"י
 
אני יודע שיש חילוק בין 3-4 דקות ל13 דקות
אבל לא שמעתי חילוק בין רבע דקה לדקה, בפרט שדבר כזה היה צריך להיות מודגש באותיות קידוש לבנה

ואני שמעתי [ולא לוקח אחריות] שמועה אחרת בשם הגר"מ גרוס, אבל צריך לבדוק
הגר"מ גרוס הוא הרב המלקט את שיעורי שבט הלוי.
 
בכל אופן גם לדידי פשוט הדבר לאיסור, וכך ההוראה, אבל בזכרוני שהייתי מופתע באיזה ירחון שליקט הרבה דעות רבנים שונים להקל בשעה"ד
הגרע"י זצ"ל היה היחיד שהעיז אולי לכתוב את זה ואחריו כבר הנהיגו כן לכתחילה
איני יודע מכזה דבר,
אבל בדר"כ,זה הולך כך. הרב שכנזי ושלוש מתלמדיו, הרב פנירי ושלוש מתלמידיו וכו' וככה נהיה רשימה
וכל הנ"ל חשובים בעיני כגדולי הדור ומעירכם מאוד
אבל זה לא בגדר שיטה כי כולם נמשכים אחר רבם מרן הגרע"י ועם אף א' מהם לא תוכל לדון בעיון הסוגיא ודי בהערה זו.
 
הזכרו"י כ' רק שהספ"ט דרבנן, [כמדומה]
וכל הרשימה זה בחו"ל.
כבר כתבתי.
אף א' מהם לא יסכים בא"י.
שם עושים ר"ת בעצם בלא"ה.
הערוך השולחן זה לא בהפס"ט.
וכל הלהקה זה אנשים בגילו של מרן הגרע"י. לזאת יקרא להקה??? בסה"כ כמה מחברים בני דורינו.
וכל גדולי א"י! כולם!
התנגדו בתוקף גדול וביד חזקה!!!
כולל הגרש"ז אוירבך ששקל לעשות חרמות ע"ז, הגם שהיה אוהב בלו"נ למרן הגרע"י
זכרון יוסף בן גילו וכן הערוך השלחן וגם שו"ת בית אב"י השעה השפיעה עליך כבד.

תסתכל את טענותיהם בפנים ויהיה לך חידושים.
 
נכון, למעשה אף אחד לא סמך ע''ז כלל, אבל לכאו' זה ההסבר היחיד שיכול להיות שיהיה חילוק בין 2 דק' ל-12 דק'
למעשה יש לי עוד מהלך קצת מורכב שיכול להסביר את זה, וזה קשור לסוגיות זמני היום, ולא משנה, כי בודאי לזה הם לא התכוונו ...
 
זכרון יוסף בן גילו וכן הערוך השלחן וגם שו"ת בית אב"י השעה השפיעה עליך כבד.
הערוה"ש לא דיבר על הפס"ט,
והבית אבי נקרא שמו הרב איזיק ליבעס, הכרתי את חתנו עודנו גר בטלז סטון שמו סורוצקין
 
הרב @מתוק מדבש.
תעיין קצת בנחת ותראה שיש לזה מקום.

אתה בלחץ להתקיף את העולם.
נשמה,
כתבתי על זה חיבורים שלמים.

ואני החסיד הגדול של רוח אפינו מרן הגרע"י.
לא אמרתי שאין מקום.
אם מרן אמר נפסקה הלכה כמותו בשמים.
אבל להמציא שכולם סוברים כמו מרן זה לא נכון עובדתית.

ואני כועס על הפסיכולגיה שמסתובבת בציבור כל היום כאילו מרן ירד מהשמים וכולם טועים / לא ראו/ לא עיינו/ חבל שלא ראו את היבי"א היו חוזרים בהם.
אז זהו.
שלא.
 
איני יודע מכזה דבר,
אבל בדר"כ,זה הולך כך. הרב שכנזי ושלוש מתלמדיו, הרב פנירי ושלוש מתלמידיו וכו' וככה נהיה רשימה
וכל הנ"ל חשובים בעיני כגדולי הדור ומעירכם מאוד
אבל זה לא בגדר שיטה כי כולם נמשכים אחר רבם מרן הגרע"י ועם אף א' מהם לא תוכל לדון בעיון הסוגיא ודי בהערה זו.
הרב פנירי נמשך אחרי מרן זצ"ל? לא נכון, בודאי שסומך עליו ומתחשב בדעתו אך לא נמנע מלחלוק היכן שסובר אחרת מה גם שהוא גם תלמיד הרב בנציון אבא שאול.
ולטעון שאי אפשר לדון עמו בעיון הסוגיא מעבר לזה שהוא לא נכון כידוע הוא גם הוצאת שם רע וביזוי תלמיד חכם חכמים הזהרו בדבריכם.
 
נשמה,
כתבתי על זה חיבורים שלמים.

ואני החסיד הגדול של רוח אפינו מרן הגרע"י.
לא אמרתי שאין מקום.
אם מרן אמר נפסקה הלכה כמותו בשמים.
אבל להמציא שכולם סוברים כמו מרן זה לא נכון עובדתית.

ואני כועס על הפסיכולגיה שמסתובבת בציבור כל היום כאילו מרן ירד מהשמים וכולם טועים / לא ראו/ לא עיינו/ חבל שלא ראו את היבי"א היו חוזרים בהם.
אז זהו.
שלא.
לא אמרתי.

אמרתי שבדיעבד משתמשים בו.

מעל השולחן מגדפים אותו. מתחת לשולחן הוהו משתמשים בו.
 
הגרש"ז אוירבך זה סוגיה שלימה בדין הזה. ועיינו בהודעתי הקודמת.
 
מקור?


מה הוא מורה בזה?
ומה כתוב בשימו"ח?
הגר"שז כעס מאוד והיה ע"ז ענינים עצומים שרק מפני כבודו של מרן הגרע"י שהיה יקר בעיניו עד מאוד.
ותחת אחד השיחים ניסיתי לדבר בזה עם בנו איש האלוקים מרן הגר"ש, ונטרפה השעה. [התחלתי מזה שכתב מאמר בשערי ציון על עיניני זמנים והזכיר את מרן הגרע"י ע"ש].
הרב שכנזי התשנה עם הזמן.
בתחילה סיפר לי שלא היה מורה 4 רק 5 ו7 והגרע"י נתן לו בראש, וכו'
וכן הוא בעיניני ביהש"מ שבתחילה פחד, והשווער לא הסכים כידוע
ועם השנים זרם עם מרן.
אני במקומו גם הייתי נוהג גך, כיון שכל שואליו רוצים דעת מרן הגרע"י וזה ברור שיורה מה הוא אומר.
את השיומוש חכמים לא ראיתי בסוגיא זו
 
לא אמרתי.

אמרתי שבדיעבד משתמשים בו.

מעל השולחן מגדפים אותו. מתחת לשולחן הוהו משתמשים בו.
סוד גלוי שספרי מרן הגרע"י כוללללללם משתמשים.
וגם גדולי מתנגדיו.
וגם בתקופות הכי קשות. ויש עימדי סיפורים נוראים בענין זה שתסמרנה שערות אנוש.
דיברתי על ההוראה בענין זה אם יש מי שמתיר.
 
סוד גלוי שספרי מרן הגרע"י כוללללללם משתמשים.
וגם גדולי מתנגדיו.
וגם בתקופות הכי קשות. ויש עימדי סיפורים נוראים בענין זה שתסמרנה שערות אנוש.
דיברתי על ההוראה בענין זה אם יש מי שמתיר.
התכוונתי שמשתמשים בקולות שלו.

אם אתה מתכוון ללומדים זה נמצא אצל כולם כולל כולם.
 
הגרש"ז אוירבך זה סוגיה שלימה בדין הזה. ועיינו בהודעתי הקודמת.
הגרש"ז מעולם לא הסתיר שהוא מעריך ומשתמש בספרי מרן.
הוא תמיד עשה מה שחושב, וצפצף על כולם.
גם בתקופות הקשות, בא לנחם שהרבנית מרגלית נפטרה, והוא היה היחיד כמעעט
מי שיראה את הסרטון יראה כמה טרח לצאת מגדרו לכבד את מרן
והרבה התנגדו שילך וכו' וצפצף על כולם.
 
זה שיטה פסיכולגית ידועה.
להד"מ.
ואני לוקח אחריות על:
הגרי"ש הגר"ש ואזנר, הגרנ"ק, הגרב"צ אבא שאול. הגר"מ ברנסופר. הגר"מ הלבשטאם.
פשוט שקר מוחלט ועלילת דברים.
עי' היטב במאמר שצרפתי.
זה הכל תעמולה ממקום ידוע.
צריך לחפש את האמת באמת.

ולזכור עוד פרט.
שגם אם מרן רשכבה"ג הגרע"י יחידאה, ולא הסכימו איתו, אין זה מגרע מכבודו מאומה. ודי בזה
בקונטרס שהוציא תלמידו של הרב זעפראני עם תשובות על הילקוט טהרה הוא כותב שיש מקרים שהוא מיקל בביה"ש
 
כולל הגרש"ז אוירבך ששקל לעשות חרמות ע"ז, הגם שהיה אוהב בלו"נ למרן הגרע"י
הגר"שז כעס מאוד והיה ע"ז ענינים עצומים שרק מפני כבודו של מרן הגרע"י שהיה יקר בעיניו עד מאוד.
ותחת אחד השיחים ניסיתי לדבר בזה עם בנו איש האלוקים מרן הגר"ש, ונטרפה השעה. [התחלתי מזה שכתב מאמר בשערי ציון על עיניני זמנים והזכיר את מרן הגרע"י ע"ש].
עדיין לא ציינת מקור, וההיפך נשמע מעדותו האישית של הגרי"מ שטרן שליט"א [חתן אחיו של הגרש"ז]
1744071047034.png

ואתה יודע מה דעת תלמידו ר"א נבנצל שליט"א?
עי' כאן (בהערה 37) -
1744071744756.png


וכן העיד הג"ר ישראל טפלין שליט"א בשם הגרש"ז -
1744072158898.png
 
מע"כ הביא ב' ראיות לדברי שהגרש"ז לא מסכים אחרי השקיעה.
מה לא ברור לו?
 
ראשי תחתית