אדרבה לפי הקבלה יש בזה בעיה, שהרי ידוע שדעת האר"י שיש לכסות את הס"ת בשעה שמברכים ברכה ראשונה ואחרונה. ובשעה"כ דידן לא פירש טעמו, אולם בשעה"כ כת"י של מהרח"ו וכן בסידור חמדת ישראל של מהרש"ו נוסף שם משפט אחד 'שלא יהא הס"ת פתוח לבטלה'. כלומר אפילו בשעה שמברכים על הס"ת ואוחזים בו, כיון שלא קוראים בו - לדעת האר"י יש בו משום פתיחת הספר לבטלה. ולפ"ז כ"ש וק"ו שיש בעיה להוליך את הס"ת כשהוא פתוח לבטלה.
ובשלמא במקום שלא רואים בהגבהה עצמה, כי המקום ארוך וצר - אין זה לבטלה, שהרי זוהי ההגבהה שלהם, שצריכים לראות מקום הכתב, אולם במקום שרואים בהגבהה - אין טעם לפתוח גם בהולכה, והפתיחה היא לבטלה.
האחרונים לא ראו את זה כיון שלא היה לפניהם בשעה"כ, אולם בהגלות נגלות כל הנ"ל - נמצא שאפשר לומר 'שע"פ הקבלה' צריך להוליך את הספר סגור.