דנו בתירוצו של הברכת יהודה ושל הרב מאזוז זצוק"ל (בשושנת העמקים כתב עוד כמה תירוצים על כך)
ולא הבנתי "למה נדחה על הסף"!?
התירוץ ע"פ הבית מאיר מובן מאוד.
הצג קובץ מצורף 5948הצג קובץ מצורף 5949
ובשושנת העמקים אחר שהביא כמה תירוצים בנושא, כתב מדנפשיה טעם כעיקר ע"פ דברי הדרכ"מ בשם המרדכי.דנו בתירוצו של הברכת יהודה ושל הרב מאזוז זצוק"ל (בשושנת העמקים כתב עוד כמה תירוצים על כך)
ולא הבנתי "למה נדחה על הסף"!?
התירוץ ע"פ הבית מאיר מובן מאוד.
הצג קובץ מצורף 5948הצג קובץ מצורף 5949
לפי התירוצים הנ"ל שהברכות/כלונסאות מהני לתחילת הנישואין לעניין הברכות, אז כן גם לפי מרן השו"ע אפשר לברך. (מה שהביאו מהגאונים שנהגו כן זה תירוץ אחר שלא קשור לנושא)או שאתה לא הבנת את השאלה, או שאני לא הבנתי את התשובה.
לדעת השו"ע מברכים על אירוסין גרידא ב"פ ? באיזה סעיף ?
ואם זה דלא כדעת השו"ע, אז מה הועילו חכמים בתקנתם ?
ובשושנת העמקים אחר שהביא כמה תירוצים בנושא, כתב מדנפשיה טעם כעיקר ע"פ דברי הדרכ"מ בשם המרדכי.
הצג קובץ מצורף 5950הצג קובץ מצורף 5952
איפה הוא פסק שלא?איפה פסק כן השו"ע ?
לפי התירוצים הנ"ל שהברכות/כלונסאות מהני לתחילת הנישואין לעניין הברכות, אז כן גם לפי מרן השו"ע אפשר לברך. (מה שהביאו מהגאונים שנהגו כן זה תירוץ אחר שלא קשור לנושא)
איפה הוא פסק שלא?
זה לא אומר שא"א לברך...בשו"ע לא נזכר שמברכים פעמיים, אז כנראה שלא מברכים פעמיים, בדיוק כמו שלא מברכים שלש פעמים (אחת אחרי הריקודים הראשונים).
ודעת הגר"י קמינצקי כמרן זצוק"ל שאינה חייבת בכיסוי ראש עד למחרת החתונה.
זה תירוץ נראה לי של הרב פנירי שליט"א (אינו לפני כרגע)איך לפי התירוץ שהכלונסאות מהני לתחילת הנישואין, מברכין גם לדעת השו"ע שהיחוד הוא הנישואין.
זה לא אומר שא"א לברך...
ולפי השו"ע אפשר שעשו את הייחוד קודם הסעודה.
אי אפשר להביא ראיה מכך שהשו"ע לא פסק ככה.