כיסוי ראש אחר חדר יחוד

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
נחזור לשאלה ששאלתי כמה וכמה פעמים ועוד כמה שאלו,
איך מברכים פעם נוספת אחר ברכהמ"ז ?
והנה התירוץ של שושנת העמקים ע"פ פלפולו של הגרנ"ט נדחה על הסף, כי מרן בשו"ע לא פסק שיש לברך פעמיים,
כך שגם אם היה מנהג עתיק לפני 1000 שנה אצל הגאונים, כיום הוא לא קיים, אז אנחנו לא יכולים לחדש ברכות מעצמינו על פיו,
ובודאי לא ליישב את הספרדים ההולכים ע"פ מרן, ממנהג ופלפול שהם נגד דעתו.
בבקשה, חוזרים לדיון.
 
והנה התירוץ של שושנת העמקים ע"פ פלפולו של הגרנ"ט נדחה על הסף
דנו בתירוצו של הברכת יהודה ושל הרב מאזוז זצוק"ל (בשושנת העמקים כתב עוד כמה תירוצים על כך)
ולא הבנתי "למה נדחה על הסף"!?
התירוץ ע"פ הבית מאיר מובן מאוד.

1749393152836.png1749393227195.png
 
דנו בתירוצו של הברכת יהודה ושל הרב מאזוז זצוק"ל (בשושנת העמקים כתב עוד כמה תירוצים על כך)
ולא הבנתי "למה נדחה על הסף"!?
התירוץ ע"פ הבית מאיר מובן מאוד.

הצג קובץ מצורף 5948הצג קובץ מצורף 5949

או שאתה לא הבנת את השאלה, או שאני לא הבנתי את התשובה.
לדעת השו"ע מברכים על אירוסין גרידא ב"פ ? באיזה סעיף ?
ואם זה דלא כדעת השו"ע, אז מה הועילו חכמים בתקנתם ?
 
דנו בתירוצו של הברכת יהודה ושל הרב מאזוז זצוק"ל (בשושנת העמקים כתב עוד כמה תירוצים על כך)
ולא הבנתי "למה נדחה על הסף"!?
התירוץ ע"פ הבית מאיר מובן מאוד.

הצג קובץ מצורף 5948הצג קובץ מצורף 5949
ובשושנת העמקים אחר שהביא כמה תירוצים בנושא, כתב מדנפשיה טעם כעיקר ע"פ דברי הדרכ"מ בשם המרדכי.

1749393440296.png1749393496586.png
 
או שאתה לא הבנת את השאלה, או שאני לא הבנתי את התשובה.
לדעת השו"ע מברכים על אירוסין גרידא ב"פ ? באיזה סעיף ?
ואם זה דלא כדעת השו"ע, אז מה הועילו חכמים בתקנתם ?
לפי התירוצים הנ"ל שהברכות/כלונסאות מהני לתחילת הנישואין לעניין הברכות, אז כן גם לפי מרן השו"ע אפשר לברך. (מה שהביאו מהגאונים שנהגו כן זה תירוץ אחר שלא קשור לנושא)
 
לפי התירוצים הנ"ל שהברכות/כלונסאות מהני לתחילת הנישואין לעניין הברכות, אז כן גם לפי מרן השו"ע אפשר לברך. (מה שהביאו מהגאונים שנהגו כן זה תירוץ אחר שלא קשור לנושא)

איך לפי התירוץ שהכלונסאות מהני לתחילת הנישואין, מברכין גם לדעת השו"ע שהיחוד הוא הנישואין.
 
בשו"ע לא נזכר שמברכים פעמיים, אז כנראה שלא מברכים פעמיים, בדיוק כמו שלא מברכים שלש פעמים (אחת אחרי הריקודים הראשונים).
זה לא אומר שא"א לברך...
ולפי השו"ע אפשר שעשו את הייחוד קודם הסעודה.
אי אפשר להביא ראיה מכך שהשו"ע לא פסק ככה.
 
ודעת הגר"י קמינצקי כמרן זצוק"ל שאינה חייבת בכיסוי ראש עד למחרת החתונה.

רק רגע, אתה כבר מתקדם לשלב הבא,
קודם כל תן לנו להבין איך אלו שסוברים כמו מרן השו"ע שאין נישואין אלא בחופה, מברכים פעמיים על ארוס וארוסה.
 
איך לפי התירוץ שהכלונסאות מהני לתחילת הנישואין, מברכין גם לדעת השו"ע שהיחוד הוא הנישואין.
זה תירוץ נראה לי של הרב פנירי שליט"א (אינו לפני כרגע)
אבל עיקר התירוץ הוא שאפשר לברך פעמיים, כמו שכתב בברכת יהודה ובששונת העמקים.
 
זה לא אומר שא"א לברך...
ולפי השו"ע אפשר שעשו את הייחוד קודם הסעודה.
אי אפשר להביא ראיה מכך שהשו"ע לא פסק ככה.

נכון, גם אי אפשר להביא ראייה שאסור לעשות חדר יחוד, כי בשו"ע לא כתוב שאסור.
וגם אי אפשר להגיד שאסור פאה נכרית כי בשוע לא כתוב שאסור.
וגם אי אפשר להגיד עד הרבה דברים שלא כתובים.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית