כיסוי ראש אחר חדר יחוד

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אור יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
רק לא אוכל לעצור במילים לתלות בוקי וסריקי בגאון הרב בן ציון אבא שאול זצוק"ל, שכל בר דעת יודע כמה התנגד לחדר יחוד וישנם לכך ששה עשר עדויות מתלמידיו ומגדולי ישראל (הרב יעקב יוסף זצוק"ל והרב בן ציון מוצפי שליט"א) לכך.
- כל מי שמתווכח עם העדויות מטעם "הסיפורים" הנ"ל ללא שום מקור אינו אלא טועה.

(נ.ב - לא באתי לדבר על ענין החדר יחוד אלא רק על דעתו של גדול ישראל בנושא)

1749110313657.png1749110414914.png1749110438594.png
 
ראיות מביטוי שאמר רב פלוני בדרשתו וכיו"ב, הן ראיות ברמה של ילדים בגן.

אני דן לגופו של ענין, והוכחתי לך שיש הרבה מנהגים שאפשר לומר עליהם "מכוערים", בפרט מה שנהגו בעבר בארצות המזרח ולמעלה למעלה מזה, ש"חדר יחוד" הוא כלום לעומתם.
ולא סתם כל המנהגים שהזכרת התבטלו בדורות האחרונים...
כי גדולי ישראל ראו בכך קלקול עצום, וכל דור ושופטיו. וה"ה כאן.
וכן בספר על הר' בן ציון מעיד שם בנו יד ימינו הר' אליהו אבא שאול, ששימש את אביו עשרות שנים והיה איתו צמוד יותר מתלמידיו, ואמר שאביו מעולם לא התבטא נגד יחוד אע"פ שסבר שלא צריך לעשות.
גמ' מפורשת בכתובות.
"לא ראינוה אינה ראיה".
- ונראה לך שכל התלמידים הנ"ל והרב יעקב יוסף זצוק"ל וחכם בן ציון מוצפי שליט"א "המציאו דברים"...
עוד אוסיף שבברכת יהודה הנ"ל במקו"א, הביא את העדות שהובאה בשם הר' בן ציון ופרך את העדות מיניה וביה
שהיא מאוד מוקשית בכלל להבנה
כבר כתבו תלמידיו שרק בא לדמות ולא להביא ראיה, ואגב דברי התוס' נגרר לחדר יחוד. ופשוט לכל בר דעת.
לא כל התורה מתחילה ונגמרת במה אולי כמה בע''ב יזדים חושבים
אם אתה מחשיב גדולי ישראל ל"בעלי בתים יזדים" אין לך תקנה...
ועם כל הכבוד, בעלי בתים אינם אנשים!?
אם החדר יחוד יגרום להם למחשבות ה' ישמור, למה לעשות זאת!?
אם מחפשים את המקור לדברי בפורום חסידי הרה"ר לשעבר, אכן חושבים שזה חלומות,
עד שבא לכאן @פלוריש (אריאל) והעיד על כך.
עד שבא והעיד שבאמת לא קיים ספר "תפארת ציון חלק ו"...
 
ציטוט מפורל"ת. חבר בשם @אריאל, אשמח לבדיקת החברים

בספר נר מציון לרב נתן בן סניור, כתב שעשיית חדר יחוד היא חומרא ראויה, והביא שכך נהגו הרב יהודה צדקה והאור לציון, וכך נוהג הרב שלום כהן.
שאלתי על זה בדעתו את אחד החכמים, האם דבר זה נכון, וזה אשר למדתי מדבריו:
בתפארת ציון ו' עמוד ל, מבואר שהוראות בעל האול"צ היו פעמים כך ופעמים כך (וכשאמר לייחד, לא היה זה בגלל סיבה הלכתית אלא כדי שיוכלו לנוח). https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=19&t=51376&start=80#p643828
ידוע לכל שהרב שלום כהן מורה לעשות ייחוד, יש לו תלמידים שמתחתנים כל כמה ימים ואפשר לבוא לראות.
גם הרב יצחק ברכה פעם לא היה מייחד את תלמידיו (וכן כתב בספרו), וכיום מייחד או לפחות ממליץ, וכך עשה בחתונת בנו.
(ולגבי הרב צדקה לא ענה לי)
 
מה שבטוח...
לא סתם חדר ייחוד בגימטריא פוליטיקה...
- לצערנו דיון שפעם הפך לדיון הלכתי טהור, הפך מזמן ללא כזה.

(ורק הערה קטנה... אם עולם הישיבות מאז ומעולם לא היה נוהג לעשות ייחוד סמוך לחופה כי זה גובל ב"חוסר צניעות" נראה לכם שהיה היום איזה זכר לדיון שאנחנו דנים עכשיו?? וודאי שלא, והסיבה מובנת. כי מנהג של עולם הישיבות אפי' שרבים מגדולי ישראל קראו עליו תיגר חייבים להעמיד אותו על תילו אפי' אם גובל בכמה איסורים. וד"ל)
 
ולא סתם כל המנהגים שהזכרת התבטלו בדורות האחרונים...
כי גדולי ישראל ראו בכך קלקול עצום, וכל דור ושופטיו. וה"ה כאן

אם היית מוצא גדולים שאמרו עליהם "קלקול עצום", מילא. אבל להמציא המצאות כאלה על סמך כלום ושום דבר, לגבי מנהג הנהוג בישראל מדורי דורות ועד הדור הקודם לנו, וגדול הדור הקודם (הבן איש חי) מביאו בשתיקה כמנהג פשוט?

אין בדבריך אלא ביזיון להבא"ח, וכנראה הכל מותר לשם המטרה הנכספת לצאת נגד חדר יחוד.
 
אם היית מוצא גדולים שאמרו עליהם "קלקול עצום", מילא. אבל להמציא המצאות כאלה על סמך כלום ושום דבר, לגבי מנהג הנהוג בישראל מדורי דורות ועד הדור הקודם לנו, וגדול הדור הקודם (הבן איש חי) מביאו בשתיקה כמנהג פשוט?

אין בדבריך אלא ביזיון להבא"ח, וכנראה הכל מותר לשם המטרה הנכספת לצאת נגד חדר יחוד.
ח"ו אין בדברי שום בזיון וזלזול לבא"ח.
כמו שכתבתי דור דור ושופטיו, אם גדולי ישראל ראו במשהו מסויים שזה לא מתאים לדורינו, אע"פ שבזמנם נהגו בכך היתר אין בכך שום זלזול ח"ו.
וכמו שפשוט לכל בר דעת שאם היינו נוהגים בימינו את המנהגים הנ"ל זה היה גורם לדברים לא הגונים, אותו דבר גדולי ישראל אמרו על החדר יחוד.

- ולבד מכל זה יש לומר שמה שנהגו (מדורות קדמונים) ע"פ המקורות נהגו, אבל מכאן לחדש דברים שהחתן והכלה הולכים "לעיני כולם" לחדר יחוד.
ועשרות בחורים מקיפים אותם בריקודים.
ודופקים להם על הדלת מבחוץ.
ובזמן שהם נמצאים שם לפעמים "שעה" לפחות כמה עשרות של אנשים יחשבו מה עושים שם.
וכולם נוהגים כמו "המדריכי חתנים" להתיר חיבוק ונישוק נגד דעתם של גדולי ישראל.

- בזמן שאפשר לצאת מכל הספיקות האלה עם יקיימו ריקודים כמה דקות והחתן והכלה ילכו "בצינעא" לחדר ייחוד ויהיו שם כמה דקות ויצאו.

למה א"א לעשות ככה!?


כמו שאמרתי לעיל בגלל שזה לא "מנהג עולם הישיבות"... (אלא המנהג שעשרות בחורים מלווים אותם בריקודים ודופקים להם על הדלת והמנהג להתיר חו"נ, והמנהג להשאר שם לפחות שעה ולא מספיק כמה דקות שבזה יוצאים יד"ח כו"ע - וד"ל)
 
- בזמן שאפשר לצאת מכל הספיקות האלה עם יקיימו ריקודים כמה דקות והחתן והכלה ילכו "בצינעא" לחדר ייחוד ויהיו שם כמה דקות ויצאו.

למה א"א לעשות ככה!?
אם זה היה ככה ההתבטאויות של גדולי ישראל היו פחות חמורות, ואולי אפי' כמה מהם היו יותר מקילים.
 
רק לא אוכל לעצור במילים לתלות בוקי וסריקי בגאון הרב בן ציון אבא שאול זצוק"ל, שכל בר דעת יודע כמה התנגד לחדר יחוד וישנם לכך ששה עשר עדויות מתלמידיו ומגדולי ישראל (הרב יעקב יוסף זצוק"ל והרב בן ציון מוצפי שליט"א) לכך.
- כל מי שמתווכח עם העדויות מטעם "הסיפורים" הנ"ל ללא שום מקור אינו אלא טועה.

(נ.ב - לא באתי לדבר על ענין החדר יחוד אלא רק על דעתו של גדול ישראל בנושא)

הצג קובץ מצורף 5776הצג קובץ מצורף 5777הצג קובץ מצורף 5778
לא גרע מ'עורכי האור לציון'...
ויש לומר ששאלו אותו בדרך...
ועוד יש לומר שהוא היה ראש ישיבה ואמר זאת לפלפול התלמידים...
 
כמו שכתבתי דור דור ושופטיו, אם גדולי ישראל ראו במשהו מסויים שזה לא מתאים לדורינו, אע"פ שבזמנם נהגו בכך היתר אין בכך שום זלזול ח"ו.
וכמו שפשוט לכל בר דעת שאם היינו נוהגים בימינו את המנהגים הנ"ל זה היה גורם לדברים לא הגונים, אותו דבר גדולי ישראל אמרו על החדר יחוד.
- ולבד מכל זה יש לומר שמה שנהגו (מדורות קדמונים) ע"פ המקורות נהגו, אבל מכאן לחדש דברים שהחתן והכלה הולכים "לעיני כולם" לחדר יחוד.
ועשרות בחורים מקיפים אותם בריקודים.
ודופקים להם על הדלת מבחוץ.
ובזמן שהם נמצאים שם לפעמים "שעה" לפחות כמה עשרות של אנשים יחשבו מה עושים שם.
וכולם נוהגים כמו "המדריכי חתנים" להתיר חיבוק ונישוק נגד דעתם של גדולי ישראל.

נהגו כך בכל הדורות, החל מאברהם אבינו וכלה ברמב"ן עד הבן איש חי בדורנו. ולומר שבכל הדורות זה היה מתאים, ובדורנו זה לא מתאים, זו אמירה שנובעת מחוסר ידיעה במצב הדורות מאז ועד היום. ואכמ"ל, ואם תרצה ארחיב.

ואתה ממשיך לדבר בשם "גדולי ישראל" כאשר לא הבאת שום מקור מאיזה גדול המתבטא על המנהג ההוא ומגדיר אותו "קלקול עצום" וכדו', אלא הכל דמיונות בעלמא, ואליבא דאמת הופסק המנהג כי בפשטות הפסיקו לנהוג בו בשלב מסויים מסיבה כלשהי.

בשורה התחתונה, על "מנהגים מכוערים" באמת שתקו גדולי ישראל ולא ראו בזה פסול, ועל מנהגים מסויימים הורו להמשיך המנהג אע"פ שיכול להביא הרהור, מכיוון שנהגו בזה ויש לזה סמך.

על אחת כמה וכמה חדר ייחוד שאין בו מאומה, רק דמיונות בעלמא, וכפי שכתבתי לעיל - כולי עלמא יודעים שבחדר יחוד יושבים החתן והכלה ואוכלים, ותו לא.
 
על אחת כמה וכמה חדר ייחוד שאין בו מאומה, רק דמיונות בעלמא, וכפי שכתבתי לעיל - כולי עלמא יודעים שבחדר יחוד יושבים החתן והכלה ואוכלים, ותו לא.
הגבתי לך שאולי אתה לא יודע...
אבל בחדר יחוד לא "יושבים ואוכלים" תשאל כל אחד.
 
בשורה התחתונה, על "מנהגים מכוערים" באמת שתקו גדולי ישראל ולא ראו בזה פסול, ועל מנהגים מסויימים הורו להמשיך המנהג אע"פ שיכול להביא הרהור, מכיוון שנהגו בזה ויש לזה סמך.
מנהג מסויים שיש לו מקור וודאי ש"אין למחות בו".
והוא שאמרתי אם היו נוהגים כנ"ל בצינעא ללא קולות וצלצולים עוד ניחא, אבל למה להעצים את זה פי כמה וכמה ובמיוחד בדורינו!?
 
במנהגים הנ"ל לא מדובר על צנעא אלא להיפך,
התכוונתי שהיו עושים את החדר יחוד כמש"כ כאן.
- ולבד מכל זה יש לומר שמה שנהגו (מדורות קדמונים) ע"פ המקורות נהגו, אבל מכאן לחדש דברים שהחתן והכלה הולכים "לעיני כולם" לחדר יחוד.
ועשרות בחורים מקיפים אותם בריקודים.
ודופקים להם על הדלת מבחוץ.
ובזמן שהם נמצאים שם לפעמים "שעה" לפחות כמה עשרות של אנשים יחשבו מה עושים שם.
וכולם נוהגים כמו "המדריכי חתנים" להתיר חיבוק ונישוק נגד דעתם של גדולי ישראל.

- בזמן שאפשר לצאת מכל הספיקות האלה עם יקיימו ריקודים כמה דקות והחתן והכלה ילכו "בצינעא" לחדר ייחוד ויהיו שם כמה דקות ויצאו.

למה א"א לעשות ככה!?


כמו שאמרתי לעיל בגלל שזה לא "מנהג עולם הישיבות"... (אלא המנהג שעשרות בחורים מלווים אותם בריקודים ודופקים להם על הדלת והמנהג להתיר חו"נ, והמנהג להשאר שם לפחות שעה ולא מספיק כמה דקות שבזה יוצאים יד"ח כו"ע - וד"ל)
כל עוד לא עושים מעשה, אין נפק"מ.
וודאי שיש נפק"מ.
גדולי ישראל גם שהתירו חדר יחוד לכתבו שאינו נכון לעשות חיבוק ונישוק. (מכתב של הגרח"ק, ר' ניסים קרליץ, ועוד כמה גדולי ישראל) שיש חששות הוצאת שז"ל, וקישוי שלא לשם מצוה, ואכמ"ל.
 
ראשי תחתית